HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
ang spy galla topicen
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 12:42 pm    Post subject: ang spy galla topicen Reply with quote

Jag tycker inte alls om den topicen. Den är inte konstruktiv, det är ett ställe där man gottar sig åt den enas hemska beskrivningar efter den andra.

Om nu maffia tillåter sådana topics så ska den underhållas jääävligt tätt.
Förs och främst så verkar alla glömma den här regeln:

6. Man får gå ur närsom helst det är bara att medela det:
tex: "NICK" Nu vill jag inte vara med *EDIT*


Men så är inte fallet..fenan försöker ta sig ur gång på gång, men blir dissad lika ofta. Totalt brist på respekt!
Spelar ingen roll att han skrev ett inlägg han raderade, han vill inte vara med så låt honom vara.

Hedström går in och spyr och ger sitt medgivande att detär okej att spy på honom. Vad händer? Jo någon går in och gör personangrepp. DÅ raderas både hedströms medgivande och all kritik mot honom (pga att han är admin?)

Jag blir spydd på av en admin(mild spya iofs), visst även den bäste gör fel och där korrigerades allt mycket snabbt med en ursäkt.

Mycket rättvis behandling, tycker ni inte? *sarkasm*

Ps. jag skriver här därför att jag inte vill ingå i spygallatopicen, det verkar vara svårare att ta sig ut än vad som anges från början. För mig kan den gärna vara kvar, är aldrig för censureringar

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

Tittade en kort bit i det ämnet, tyckte först att det kanske skulle vara ett bra sätt att lätta på trycket för folk, men som det visade sig så var det inte alls så.

Att det skulle spåra ut i personangrepp, censur, och folk som inte följer regler var inte svårt att förstå.. i vanliga ämnen gör ju titt som tätt det, när det handlar om ämnen som engagerar folk, och ett ämne när man fick spy galla på varandra var ju därför ganska dödsdömt..

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 13:05 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Tittade en kort bit i det ämnet, tyckte först att det kanske skulle vara ett bra sätt att lätta på trycket för folk, men som det visade sig så var det inte alls så.

Att det skulle spåra ut i personangrepp, censur, och folk som inte följer regler var inte svårt att förstå.. i vanliga ämnen gör ju titt som tätt det, när det handlar om ämnen som engagerar folk, och ett ämne när man fick spy galla på varandra var ju därför ganska dödsdömt..


Jo.

Välkommen tillbaka btw.
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 13:12 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med till viss del.
Idén är bra, men den sköts dåligt.

Jag antar att den är till för att gå till så att man ser sina dom sidor som man behöver bättra på. Och det är ju inget negativt i det?
Men just nu känns det som att det blir lite mer personligt änså och folk lägger gärna in lite skällsord osv.
Samt som du säger att folk som inte sagt att dom vill vara med, kommer med ibland.

Idèn är bra, men den sköts dåligt som sagt.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 13:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jag gillade inte de personliga påhoppen på mig där men det ger mig samtidigt en chans att reda ut missförstånden och prata ut med dem som kritiserar.
Jag tycker att det i vissa fall är bra att få veta vem som tycker illa om en.

Men personliga påhopp gör mig lite lessen, det kan skötas snyggare.

Summering: Jag håller med.

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har inte heller signat upp mig i topicen av en enkel anledning. Jag tror helt enkelt inte på den. Antingen så är det: "Du är dum som inte kom på festen" eller också "Fan vad jag hatar dig och allt du gör!!!!". Den första kommentaren harmlös och meningslös. Den andra kommentaren inte alls lika harmlös, dock nästan lika meningslös. Visst är det bra att tipsa andra när de gör fel, men det kan göras på bättre sätt än att spy på någon. Ett bättre sett är att dra igång en diskussion i PM, där man skriver något i stil med: "Du vet situationen när du gjorde si och så. Jag tycker att du hanterade det fel och tyvärr bara fick situationen än mer infekterad. Det hade kanske varit bättre att lösa det så här .... tror jag." Sen för man en diskussion (inte en debatt om saken).

Jag håller med Gubbslem att man ska låta bli folk som inte vill vara med i "Spy Galla-topicen". Fenan har fått ta skit där helt felaktigt. Har ni åsikter på Fenans agerade tror jag metoden ovan är bättre. Fenan är ingen dum kille (tvärtom) och kan ta kritik så länge den framförs på ett civiliserat sätt. OBS! Det är beteendet som är fel, inte personen, varför jag inte heller fattar varför man ska spy på någon...

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 14:35 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ser faktiskt spy-galla leken mer eller mindre som en avreageringstopic för folk, ärligt talat struntar jag i vad som sägs om mig eller andra i den topicen, jag signade upp mig för att jag visste att det finns folk som behövde avreagera sig på mig med, sen så struntar jag ärligt talat i den så kallade "kritiken" som kommer ut i den topicen... enda vettiga inlägg man inte börjar skratta åt är möjligtvis Frens, det han säger iaf. om mig låter ju vettigt; jag använder micen för mycket i cs, får helt enkelt ta o försöka dämpa mig lite, men jag tycker som såhär att folk, och detta gäller alla, inte ska ta den topicen och det som skrivs i den på allvar för 5 öre om det nu finns någon som gör det alltså, en av anledningarna till att jag inte brytt mig om att spy på någon. En annan är ju att jag inte har några agressioner att vädra... inte än iaf., och när jag väl får det brukar dom komma ut på andra håll. Jag tar ju aldrig såkallade "utskällningar" jag får via internet, t.ex. över mirc på allvar, såvida det inte är någon människa som man träffat irl som man känner rätt bra eller någorlunda bra *hostmrgrieveshost* Wink då är det för mig en helt annan sak. Men som sagt hörni, det är ingen topic man ska ta på allvar... sen så tycker jag den börjar spåra ur något mot slutet, då tänker jag på den där incidenten med areyz och fenan Rolling Eyes redan när jag läste första sidan fick jag känslan av att det skulle sluta ungefär som så att två pers börjar antingen tjivas o bråka och att personer sen väljer den ena eller andras sida, eller att alla börjar flama varandra och kommer med enbart personangrepp mot varandra, men jaja, jag vet inte... en såndär topic kanske behövs såhär års? Rolling Eyes
_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 16:00 pm    Post subject: Reply with quote

jag skrev aldrig mitt medgivande om att bli spydd på... jag läste inte reglerna, jag spydde lite snabbt på skölden sen stack jag därifrån.
_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 16:19 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
jag skrev aldrig mitt medgivande om att bli spydd på... jag läste inte reglerna, jag spydde lite snabbt på skölden sen stack jag därifrån.

Gah! Att inte läsa reglerna gör en ju inte oskyldig, det vet väl du som admin: Very Happy

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
[SM]Hedstrom wrote:
jag skrev aldrig mitt medgivande om att bli spydd på... jag läste inte reglerna, jag spydde lite snabbt på skölden sen stack jag därifrån.

Gah! Att inte läsa reglerna gör en ju inte oskyldig, det vet väl du som admin: Very Happy


LoL

Efter som att det är reglerat på det sättet att man måste skriva något om ngn annan eller signa upp sig så är det oK i tanken iaf... sen att det blir personangrepp och censur etc är ju ingen hit... men vad hade man förväntat sig???

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

Nej ja vet fair =P

såg sen att man skulle signa osv men då var de redan bortplockat och klart... hade jag spytt på någon person vilket jag aldrig i helvete skulle göra i en såndär topic INNAN jag pratat med personen om det så tvivlar jag starkt på att personen som tog bort mitt inlägg och mina påspyningar gjort de som gjordes... så att jag inte anmälde mig + att jag inte spydde på någon utan på endel av spelet är anledningen att det togs bort. inte för att jag är admin

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 17:50 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att hela idén med denna spygalla topicen var en värdelös o dålig idé (Inget personligt Skumil även om du e pappan till topicen) Smile

Jag läste dom första sidorna i topicen där det mesta handlade om att "ja tycker inte om dig för att du använder sköld" eller ngt i den stilen. Det tycker ja e okej, för det handlar ju om spelet i sig. Däremot sådana klagomål, att "ja tycker inte om Fenan för att han e de o de", där tycker ja att man har gått lite över gränsen.
Ser jag att nån av mina kompisar blivit "dåligt" behandlade av en annan spelare på maffia så kommer ja GIVETVIS ta avstånd från den killen/tjejen som anklagade min kompis. (Då menar ja givetvis personliga saker, utanför cs).

Nu har ja sett ungefär vad dom flesta tycker om varandra...det hela har dragit ner den goa stämningen på maffia. Undrar hur DK-2004 kommer bli?

Jag tog stort steg bort från topicen.....Kommer inte sätta in fot där med.

_________________
Freeze bitch! You have been caught by a FreezeBitch!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 19:05 pm    Post subject: Reply with quote

som sagt... det har skötts dåligt (bland annat av mig själv som "spydde" på gubbslem helt mot reglerna)

Däremot är det ju så att man går med i leken och får leken tåla (3:e ggn jag skriver det nu va? Smile).
Se det lite som kareoke; ingen vågar sjunga förrns andra har gjort det.
Satt många här med undantryckta aggressioner mot andra som de inte vågade ge utlopp för. Det har de fått nu, pga att folk har bett om dem.

Sen att det "missbrukats" är högst olyckligt.

Dessutom tycker jag folk är ganska dåliga på att ge konstruktiv kritik. Ska man kritisera nån ska man oxå kunna motivera sig så att personen förstår, annars har man en kille som har fått en hög skit på sig utan att veta varför.

Hur som helst... tråden är kontroversiell, men det är ju upp till var och en att läsa den, precis som alla andra trådar.

Sen HOPPAS jag att folket här är smartare än sten och fattar att kritiken inte är hela världen och att den ska ses som något konstruktivt.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 19:12 pm    Post subject: Reply with quote

JAg gjorde topicen för att folk ska få avreagera sig lite och att det inte ska ses som wajn. Desutom ska man kunna säga till nån på ett vettigt sett om man anser att den har gjort fel. Vissa inlägg är helt meningslösa och vissa inlägg fattar man inte vad folk e sura på. Men jag hoppas att folk nu i framtiden vågar diskutera mer med varandra istället för att bara sitta o snacka skit. Personligen tycker jag topicen kan stängas nu för den fungerar inte som det va tänkt. Personer skriver i den bara för att få skriva i forumet verkar det som och skriver saker som inte är ett dugg genom tänkta.
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 19:43 pm    Post subject: Reply with quote

hmm tog bort den istället för att låsa, av misstag... men men... hoppas Fenan hann läsa min ursäkt och att jag hade missuppfattat hela situationen Embarassed

Vidare hoppas jag vi kan hälla lite råg i ryggen på oss själva och kritisera varann privat i fortsättningen.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
hmm tog bort den istället för att låsa, av misstag... men men... hoppas Fenan hann läsa min ursäkt och att jag hade missuppfattat hela situationen Embarassed

Vidare hoppas jag vi kan hälla lite råg i ryggen på oss själva och kritisera varann privat i fortsättningen.


Men jag ger dig lite kritik här! Nuub, nu fick jag ju inte läsa alla flames på mig Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 19:52 pm    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
[SM]Fren wrote:
hmm tog bort den istället för att låsa, av misstag... men men... hoppas Fenan hann läsa min ursäkt och att jag hade missuppfattat hela situationen Embarassed

Vidare hoppas jag vi kan hälla lite råg i ryggen på oss själva och kritisera varann privat i fortsättningen.


Men jag ger dig lite kritik här! Nuub, nu fick jag ju inte läsa alla flames på mig Sad
Smile tror det inte var nån som flejmat dig ändå, sådeså
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 20:13 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
tror det inte var nån som flejmat dig ändå, sådeså


But now we'll never know, will we? Smile

Ok, ska inte spamma mer här.
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 20:25 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
hmm tog bort den istället för att låsa, av misstag... men men... hoppas Fenan hann läsa min ursäkt och att jag hade missuppfattat hela situationen Embarassed

Vidare hoppas jag vi kan hälla lite råg i ryggen på oss själva och kritisera varann privat i fortsättningen.
näe de gjorde jag inte. Jag var å tränade... men visst. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

Varför inte bara stänga ner GD-forumet? Det senaste halvåret har ju inte medfört något positivt alls. Alla bara bråkar i fullständigt meningslösa topics om ingenting. Så spara alla stackare som sitter här och uppdaterar var 4e sekund (bara att kolla på antal inlägg) för att se om någon har givit dem ett meningslöst svar på deras meningslösa inlägg ett halvt liv och lås skiten. Help, C-L, News å sånt är ju nyttiga grejor som folk faktiskt har praktisk användning av.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies