HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Osynliga gubbar... (creepy stuff :O)

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Xp aka XiQter



Joined: 02 Apr 2003
Posts: 194
Location: Piteå, battlefield 2

PostPosted: Wed Jan 07, 2004 22:25 pm    Post subject: Osynliga gubbar... (creepy stuff :O) Reply with quote

Märkte det först idag men eftersom det var sista dagen inför skolan så låg jag i och spelade duktigt hela dagen.. då märkte jag att endel blev osynliga, det började på aztec, helt plötsligt så hade vi dödat alla ct och rundan forsatte gå.. först trodde jag att det var min scorelist som buggat (det händer ibland) men sen ser jag hur person xxx (minns inte) får en frag och dödar en person som inte fans på servern.. helt mysko!
Tillsliut blev det riktigt roligt att springa runt i ct spawn och tillslut stöta mot någonting och döda det.

Sen hände det igen på piranesi, helt plötsligt dök ett namn upp framför siktet ut tomma luften, av refelx sköt jag, -S.t.W-Xp attacked a teamate.
Jag sa till personen "DU ÄR OSYNLIG" personen blev överlycklig och skulle springa runt och äga ct.. tyvärr så kunde ct se honom Razz (nån från NiA var det...)

Hursomhellst ville jag veta ifall detta händer ofta? eller om det började idag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Steen



Joined: 27 Oct 2002
Posts: 649
Location: Åkersberga

PostPosted: Wed Jan 07, 2004 22:28 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har också upplevt det
_________________
www.tattarna.se
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 0:56 am    Post subject: Reply with quote

Har också varit med om detta.
Men vet inte om det är relaterat till att de visas på en position som inte du ser. Ex när de är tak ovanför dem.
Jag kan demostrera med en bild jag tog tidigare. (Detta fenomen är inte jätte nytt jag sett det förut också)

Kolla på bild 1. Jag håller mitt sikte på normal nivå över marken..
Där visas STEDevils namn och jag sköt där så skadades han..
Mao fantom effekten att han är där uppe istället är helt fel.

Bild 2 visar stedevil springer bakom stenblocken.
Back to top
View user's profile Send private message
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 5:43 am    Post subject: Reply with quote

Urgammal bugg som uppträder lite då och då.
CD tenderar dock till att får det att hända oftare, vilket ju inte e bra :/

Fast det var IOFS väldigt länge sen jag såg det hända utan CD (men sen spelar jag ju aldrig på VAC servrar heller Razz)

_________________
krav.blomp.com
Back to top
View user's profile Send private message
Xp aka XiQter



Joined: 02 Apr 2003
Posts: 194
Location: Piteå, battlefield 2

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 14:52 pm    Post subject: Reply with quote

Men så var inte fallet på varken piranesi lr aztec.. för båda banorna har ju ashögt till tak, och det hände varje runda.. (på aztec iallfall) men jag kan även säga att det som ni beskriver inträffar hela tiden :7
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 15:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror det är två olika fenomen. Det som Fall pratar om är alltså dessa flygande gubbar, men de finns iallafall. Det som Xp pratar om är när man röjt hela motståndarlaget och rundan ändå inte startar om. Då verkar det vara så att det står en osynlig gubbe i spawn. Han syns inte, men om du råkar sikta på honom så dyker namnet upp. I scoretable syns han inte heller. Även denna bugg är rätt gammal, liksom buggen att man ser en spelare i scoretabellen som egentligen inte finns på servern. Verkar som att servern ibland tappar greppet om vilka som är inne.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 16:16 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Jag tror det är två olika fenomen. Det som Fall pratar om är alltså dessa flygande gubbar, men de finns iallafall. Det som Xp pratar om är när man röjt hela motståndarlaget och rundan ändå inte startar om. Då verkar det vara så att det står en osynlig gubbe i spawn. Han syns inte, men om du råkar sikta på honom så dyker namnet upp. I scoretable syns han inte heller. Även denna bugg är rätt gammal, liksom buggen att man ser en spelare i scoretabellen som egentligen inte finns på servern. Verkar som att servern ibland tappar greppet om vilka som är inne.


Kan det inte bero på att det är en TOKIG mängd folk som hela tiden hamrar på servrarna? Det verkar ju vara det mest logiska iaf.
Back to top
View user's profile Send private message
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Jag tror det är två olika fenomen. Det som Fall pratar om är alltså dessa flygande gubbar, men de finns iallafall. Det som Xp pratar om är när man röjt hela motståndarlaget och rundan ändå inte startar om. Då verkar det vara så att det står en osynlig gubbe i spawn.


Gubbaran böver inte vara flyttade uppåt, de kan vara nersjunkna i jorden med.

_________________
krav.blomp.com
Back to top
View user's profile Send private message
Xp aka XiQter



Joined: 02 Apr 2003
Posts: 194
Location: Piteå, battlefield 2

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 18:37 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker ändå det har blivit mer efter den näst senaste uppdateringen av steam... nu sker det ju nästan hela tiden, vissa ställen är mer drabbade än andra...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 18:53 pm    Post subject: Reply with quote

Xp wrote:
Jag tycker ändå det har blivit mer efter den näst senaste uppdateringen av steam... nu sker det ju nästan hela tiden, vissa ställen är mer drabbade än andra...


Hmm, då har kanske Steam lyckats fippla till CD ändå? Eller hur är det på VACservrar nån som vet?

_________________
krav.blomp.com
Back to top
View user's profile Send private message
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 20:00 pm    Post subject: Reply with quote

STEDevil wrote:
Fairlane wrote:
Jag tror det är två olika fenomen. Det som Fall pratar om är alltså dessa flygande gubbar, men de finns iallafall. Det som Xp pratar om är när man röjt hela motståndarlaget och rundan ändå inte startar om. Då verkar det vara så att det står en osynlig gubbe i spawn.


Gubbaran böver inte vara flyttade uppåt, de kan vara nersjunkna i jorden med.

mjo, men de finns ju inte med på scoreboarden heller, det gör de väl iaf när de flyter/sjunker?

sjunker/flyter gör de rätt ofta iaf, inte sällan man ser en teammate springa omkring med bara huvudet uppstickande ur backen, eller springades uppe i det blå
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies