HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Unik fråga.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Dec 23, 2003 11:50 am    Post subject: Unik fråga. Reply with quote

Kanske inte ens passar på maffias forum , men det är ju trots allt help and support? Very Happy Fast jag har flera fråga :/.

1. Min kattunge är sexton veckor gammal, och försöker gång gång sörpla i sig min mjölk tex när jag äter frukost, jag brukar alltid ge henne en liten slurk eftersom hon är så gullig & envis <- farlig blandning. Är det hälsosamt för henne?

2. Nu har jag lite frågor om video vegas! Vad heter låtarna från Norslund? Hittar ingen readme ngnstans :/.

3. Vad heter effekten som sozou gör när det kommer ett slag i låten så att skärmen dunkar i från sidan? Har sett det ofta + att det kommer upp ngt coolt vid sidan där ''dunket'' kommer typ som filtret wind i photoshop....

Förlåt om det här låter virrigt , men jag är glad om jag får hjälp Smile.

ps. Min kattunge är en pixie-bob, se bild .ds
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Dec 23, 2003 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

A just det, stavfel beror på att jag inte är så värst vaken, aja nu ska jag spela H&D2 med däjv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Dec 23, 2003 13:11 pm    Post subject: Re: Unik fråga. Reply with quote

MeGa wrote:
1. Min kattunge är sexton veckor gammal, och försöker gång gång sörpla i sig min mjölk tex när jag äter frukost, jag brukar alltid ge henne en liten slurk eftersom hon är så gullig & envis <- farlig blandning. Är det hälsosamt för henne?
Katter gillar mjölk, inget farligt för henne.
Däremot blir katter ofta lösa i magen av mejeriprodukter, men det är inget farligt.
Ska man ge katter mjölk så ska man helst ge den fet mjölk, typ gammeldags 4,5%:ig mjölk (finns på konsum Razz), eller så köper man kattmjölk från nån djuraffär eller veterinär.

Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Dec 23, 2003 13:20 pm    Post subject: Reply with quote

FINNS DET SÅN MJÖLK PÅ KONSUM???? som ja har letat efter den mjölken.
den är ju fett mkt goare än den vanliga
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Dec 23, 2003 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

Mjölken hon dricker har 3% fetthalt, fast jag äter ju chokladflingor, och då måste hon ha välutvecklad smaksinne, för hon är galen i ''chockladmjölken'' som blir över, vanlig mjölk tycker hon inte om så värst mycket Very Happy.

Nu till dom andra frågorna ffs Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Dec 23, 2003 13:36 pm    Post subject: Re: Unik fråga. Reply with quote

[SM]Fren wrote:
MeGa wrote:
1. Min kattunge är sexton veckor gammal, och försöker gång gång sörpla i sig min mjölk tex när jag äter frukost, jag brukar alltid ge henne en liten slurk eftersom hon är så gullig & envis <- farlig blandning. Är det hälsosamt för henne?
Katter gillar mjölk, inget farligt för henne.
Däremot blir katter ofta lösa i magen av mejeriprodukter, men det är inget farligt.
Ska man ge katter mjölk så ska man helst ge den fet mjölk, typ gammeldags 4,5%:ig mjölk (finns på konsum Razz), eller så köper man kattmjölk från nån djuraffär eller veterinär.

Smile


en liten ändring fren...... katt ungar kan få fruktansvär kolik vad vanlig mjölk och riskerar att deras inre organ slås ut och dom dör pga deta så allt för unga kater ska man inte ge mjölk utan just den speciela katt mjölken du nämde.

sama gäler ekorungar osv på ekorar så brukar 80% strycka med om man ger dom vanlig mjölk.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Dec 23, 2003 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

Av att döma vad an_oger hade att säga ska jag nog ge henne kattmjölk istället Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moongoat



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 524
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Dec 24, 2003 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Precis. Eller unga katter ska dricka så lite mjölk som möjligt. Jag har alltid spätt ut mjölken med 50% vatten.
_________________
En siLL simmar aldrig ensam. Passa dig!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies