HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Hej
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Robin_J



Joined: 26 Jan 2003
Posts: 28
Location: Borås

PostPosted: Sat Dec 13, 2003 1:48 am    Post subject: Hej Reply with quote

Jag e permbannad från maffia dagligen Razz, sry för detta, men jag vill ha en mer respekterande och snällare förklaring än : Neger snack!. Jag skulle vara väldigt tacksam vis svar

MVH// r2
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Sat Dec 13, 2003 1:52 am    Post subject: Reply with quote

Posta ditt steamID så kan admins hjälpa dig snabbare. Smile
_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Dec 13, 2003 17:40 pm    Post subject: Re: Hej Reply with quote

Robin_J wrote:
Jag e permbannad från maffia dagligen Razz

Permbannad = Permanent bannad... Således dagligen, för evigt. S,iöeyn antyder att du tycker det är kul eller?

Quote:
sry för detta, men jag vill ha en mer respekterande och snällare förklaring än : Neger snack!. Jag skulle vara väldigt tacksam vis svar

Det innebär att du använt order "neger", på ett sätt som uppfattas nedvärderande. OBS! Vissa ord är laddade och de uppfattas nedvärderande nästan oavsett vad du menar. Ex: När folk kläcker ur sig NEGER! när de blir skjutna i CS, så är det troligen något negativt med det, ellerhur?

Jag postar även dina banns nedan. Finns det något som tyder på en bättring, när man lyckats bli bannad 5 ggr?

Quote:
Wonid: STEAM_0:1:19284
Playername: bjoerneN (a.k.a. r2)
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2003-09-29 00:39
Reg by: [OBU]Fairlane
Reg description: Grovt språk och trist attityd

Wonid: STEAM_0:0:519284
Playername: r2 orka
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2003-09-30 00:44
Reg by: [OBU]Fairlane
Reg description: Grovt språk

Wonid: STEAM_0:0:38285
Playername: night.e | r2
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2003-10-23 16:56
Reg by: [OBU]Fairlane
Reg description: Postar länkar till cheatsidor

Wonid: STEAM_0:0:1223018
Playername: r2
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2003-11-23 01:55
Reg by: [OBU]Fairlane
Reg description: negersnack

Wonid: STEAM_0:1:1488237
Playername: [No C-D][eX.swe] r2
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2003-12-12 16:57
Reg by: [OBU]Fairlane
Reg description: Permbann, betyder permbann, inte nytt steamid är ok

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Robin_J



Joined: 26 Jan 2003
Posts: 28
Location: Borås

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 3:24 am    Post subject: Hmm Reply with quote

De 2 första gångerna jag har blivit bannad kan jag erkänna att jag svor för mkt, men dessutom så kan jag säga att det var väldigt sent som ni ser e jag uppe väldigt sent Razz. Det där med cheatsidan ska jag oxå förklara det var nämligen så här att det var i IRC jag var inne, där en kille i SK kanalen fråga om en hemsida där man kunde ladda ner cheat för han påstod att han skulle hacka sidan :s, snäll som jag va skrev jag sidan men efter jag hade tryckt på enter och meddelandet skulle skickas så stängdes rutan ner och nästa sida som var uppe var #SM, därefter skulle jag spela på maffias server och var då bannad. Och nu till "negersnack" jag har aldrig nämnt negersnack på maffias servers, isf mina kompisar som har skrivit nått när inte jag spelat, däremot har jag pratat med utläningar i ventrilo om att dom varr utlänningar eftersom dom sa att jag var Svenne. Detta tycker jag aer minst lika rasistiskt snack som att kalla en turk för turk. Sen förstår jag det inte heller eftersom dom jag kallade för turk tyckte det bara var kul :S, så...
Den sista bannen aer pga dom andra, det förstår du lr? Och eftersom jag faktisk älskar maffias server så kmr jag järna att se fram emot att ha ett vårdat språk i fortsättningen. jag har tränat mig på andra servers Razz, jaja ha det bra hoppas du kan ge mig enligt mig en andra chans men kanske enligt dig min 6e. Ha det bra // MVH. r2
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Robin_J



Joined: 26 Jan 2003
Posts: 28
Location: Borås

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 3:30 am    Post subject: Reply with quote

Har nån fråga till, aer det kul att reta en duktig cs spelare på er server? (jag anser att alla admins jagar mig på maffia[ute för att banna mig typ] ) Vill ni inte ha bra spelare? Märk helst inga ord som jag sagt... man mognas ju i tånåren Razz , Sen vill jag ytterligare be om ursäkt för mina såkallade angrepp osv. MVH // r2.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 4:10 am    Post subject: Reply with quote

Robin_J wrote:
De 2 första gångerna jag har blivit bannad kan jag erkänna att jag svor för mkt, men dessutom så kan jag säga att det var väldigt sent som ni ser e jag uppe väldigt sent Razz.

Om du inte kan uppföra dig bara för att klockan passerat midnatt bör du gå och lägga dig, inte spela cs.
Robin_J wrote:

Det där med cheatsidan ska jag oxå förklara det var nämligen så här att det var i IRC jag var inne, där en kille i SK kanalen fråga om en hemsida där man kunde ladda ner cheat för han påstod att han skulle hacka sidan :s, snäll som jag va skrev jag sidan men efter jag hade tryckt på enter och meddelandet skulle skickas så stängdes rutan ner och nästa sida som var uppe var #SM, därefter skulle jag spela på maffias server och var då bannad.

1. Varför har du länkar till cheatersidor?
2. Tror du verkligen att någon vill ha länkarna för att hacka sidorna?
3. När du tryckte enter så stängdes #SK så att meddelandet istället hamnade i #SM? Ja, så var det nog...
Robin_J wrote:
Och nu till "negersnack" jag har aldrig nämnt negersnack på maffias servers, isf mina kompisar som har skrivit nått när inte jag spelat

Ärligt talat bryr jag mig inte om det var du eller dina kompisar som använde sig av ord som neger. Jag vet att det skett från ditt steam-id. Det räcker för mig.
Robin_J wrote:
däremot har jag pratat med utläningar i ventrilo om att dom varr utlänningar eftersom dom sa att jag var Svenne. Detta tycker jag aer minst lika rasistiskt snack som att kalla en turk för turk. Sen förstår jag det inte heller eftersom dom jag kallade för turk tyckte det bara var kul :S, så...

Ja, svenne är inte heller ok. Skulle det vara ett försvar? "men han sa ju si ju". Den mentaliteten lämnade man på dagis.
Robin_J wrote:
Den sista bannen aer pga dom andra, det förstår du lr?

Klart jag fattar det. Det var ju därför jag satte den...
Robin_J wrote:
Och eftersom jag faktisk älskar maffias server så kmr jag järna att se fram emot att ha ett vårdat språk i fortsättningen. jag har tränat mig på andra servers Razz, jaja ha det bra hoppas du kan ge mig enligt mig en andra chans men kanske enligt dig min 6e. Ha det bra // MVH. r2

Ok, för att sista bannen bara var en följd av de andra, men det är ju inte frågan om att du vill ha en andra chans, snarare en femte, eller om man ska vara noggrann en sjunde eller åttonde om man räknar med tempbanns. Nej jag tror inte du växt till dig tillräckligt än.

Robin_J wrote:
Har nån fråga till, aer det kul att reta en duktig cs spelare på er server? (jag anser att alla admins jagar mig på maffia[ute för att banna mig typ] ) Vill ni inte ha bra spelare? Märk helst inga ord som jag sagt... man mognas ju i tånåren Razz , Sen vill jag ytterligare be om ursäkt för mina såkallade angrepp osv. MVH // r2.

Seriöst? Du anser att du har mognat tillräckligt för att komma tillbaks till Maffia samtidigt som du tror att du är jagad av admin för att du är duktig och inte för ditt språk? Ledsen om jag gör dig besviken, men du är knappast den bästa spelare som spelat på Maffia. Många spelare som är bättre än du är fortfarande inte bannade för dåligt språk.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 14:43 pm    Post subject: Re: Hmm Reply with quote

Robin_J wrote:
snäll som jag va skrev jag sidan men efter jag hade tryckt på enter och meddelandet skulle skickas så stängdes rutan ner och nästa sida som var uppe var #SM,
jag måste få påpeka att det du skriver i en ruta som stängs ned går förlorat eftersom rutan stängs. Det "halkar INTE över" till nästa aktiv ruta.
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 17:18 pm    Post subject: Reply with quote

Robin_J wrote:
Har nån fråga till, aer det kul att reta en duktig cs spelare på er server? (jag anser att alla admins jagar mig på maffia[ute för att banna mig typ] ) Vill ni inte ha bra spelare? Märk helst inga ord som jag sagt... man mognas ju i tånåren Razz , Sen vill jag ytterligare be om ursäkt för mina såkallade angrepp osv. MVH // r2.


"And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you."

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robin_J



Joined: 26 Jan 2003
Posts: 28
Location: Borås

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 18:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jaja ha ett fortsatt kasst liv...... hoppas du trivs med ditt lilla nörd liv............ puss från gaylord
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 18:48 pm    Post subject: Reply with quote

Robin_J wrote:
Jaja ha ett fortsatt kasst liv...... hoppas du trivs med ditt lilla nörd liv............ puss från gaylord


Och med den kommentaren bevisade du det jag anade, nämligen att du INTE var mogen än.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Tue Jan 06, 2004 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

LOL :s du e ju sååååååååå mogen, haha
Back to top
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 06, 2004 18:45 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
LOL :s du e ju sååååååååå mogen, haha


ja det är jag faktiskt Robin lilla. Jag är snudd på övermogen...

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Tue Jan 06, 2004 22:07 pm    Post subject: Reply with quote

WORD!!!! Laughing Laughing Laughing Razz
_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Tue Jan 06, 2004 22:18 pm    Post subject: Reply with quote

Måste många ha så grymt språk. Ibland har tillochmed jag det, då blir jag ledsen på mig själv.

Jävlar och fan har jag inte så mycket i mot, kanske fan tycker det, men han tror jag inte på. Då är ju herregud lika fult.

Därimot Hora som ett skälsord (eller hur det stavas) Tycker jag inte om, iofärsig så är också hora en Rumänsk & israelisk folkdans men det användes inte som för det mästa tror jag.

Och det värsta som finns är fraserna som t.ex. "Fan jag dampade mig, eller datorn cepar sig hela tiden eller JÄVLA HORA eller så där göra bara fittor osv.

Därimot så fraser som, kom nu neger nu ska vi dödad dem, ja visst svene (förutsatt att negern kom från Nigeria (betyde inte neger att man va från Nigera?(Det var väl inte igentligen för att man svarthyad bara att folk där råkade vara det.)) och svenen från Sverige) tycker jag är helt okej.

Ajdå, glömmde att jag tryckte på länken i en topic i generalforumet nuigen.
Fritt fram att ta bort detta meddelande.

_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld


Last edited by Saibot on Tue Jan 06, 2004 22:47 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Tue Jan 06, 2004 22:42 pm    Post subject: Reply with quote

Saibot wrote:
Måste många ha så grymt språk. Ibland har tillochmed jag det, då blir jag ledsen på mig själv.

Jävlar och fan har jag inte så mycket i mot, kanske fan tycker det, men han tror jag inte på. Då är ju herregud lika fult.

Därimot Hora som ett skälsord (eller hur det stavas) Tycker jag inte om, iofärsig så är också hora en Rumänsk & israelisk folkdans men det användes inte som för det mästa tror jag.

Och det värsta som finns är fraserna som t.ex. "Fan jag dampade mig, eller datorn cepar sig hela tiden eller JÄVLA HORA eller så dar göra bara fittor osv.

Där imot så fraser som, kom nu neger nu ska vi dödad dem, ja visst svene
(förutsatt att negern kom från Nigeria (betyde inte neger att man va från Nigera?(Det var väl inte igentligen för att man svarthyad bara att folk där råkade vara det.)) och svenen från Sverige) tycker jag är helt okej.


sorry admins men jag måste bara säga dett

snälla siabot du behöver ej skriva vad du tycker å säger i en del av forumet där admins inte vill att man ska skriva om man inte e vittne till händelsen...å jag vet att jag oxå gör fel nu....men tycker du borde skärpa dig lite med dina inlägg..å tänk på i vilken forums del du skriver...å vad topicen handlar om......

_________________
Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs!


#devil&saint
www.devilandsaint.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 06, 2004 22:51 pm    Post subject: Reply with quote

Saibot wrote:
Därimot så fraser som, kom nu neger nu ska vi dödad dem, ja visst svene (förutsatt att negern kom från Nigeria (betyde inte neger att man va från Nigera?(Det var väl inte igentligen för att man svarthyad bara att folk där råkade vara det.)) och svenen från Sverige) tycker jag är helt okej.

FEL! En kille från Nigeria heter nigerian. Neger är en benämning på svarat människor. Ordet neger behöver inte vara negativt laddat, men 99,9% av gångerna någon använder det på servern är det i negativ bemärkelse, därför gör man bäst i att undivka det helt.

Den som inte tro på siffran 99,9% kan fundera lite på när ordet normalt uppkommer. Vanliga tillfällen:
- Man blir precis dödad och skriver neger
- Man kallar killen som blockar eller flashar för neger
- Man kallar folk rent allmänt jävla neger etc.

Om ni inte tänkt på att den första varianten är nedvärderande, byt då ut ordet mot ett av de andra ord som används i det sammanhanget, exempelvis fan, hora, fitta (plz dra inte in debatten att fitta inte är något fult, för det vet jag redan, men i det sammanhang som folk använder det här är det inte ok) kuk etc. Det är mindre troligt att man bytt ut orden: snyggt, grattis, jippi eller hurra vid detta tillfälle.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Jan 07, 2004 0:48 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Saibot wrote:
Därimot så fraser som, kom nu neger nu ska vi dödad dem, ja visst svene (förutsatt att negern kom från Nigeria (betyde inte neger att man va från Nigera?(Det var väl inte igentligen för att man svarthyad bara att folk där råkade vara det.)) och svenen från Sverige) tycker jag är helt okej.

FEL! En kille från Nigeria heter nigerian. Neger är en benämning på svarat människor. Ordet neger behöver inte vara negativt laddat, men 99,9% av gångerna någon använder det på servern är det i negativ bemärkelse, därför gör man bäst i att undivka det helt.

Den som inte tro på siffran 99,9% kan fundera lite på när ordet normalt uppkommer. Vanliga tillfällen:
- Man blir precis dödad och skriver neger
- Man kallar killen som blockar eller flashar för neger
- Man kallar folk rent allmänt jävla neger etc.

Om ni inte tänkt på att den första varianten är nedvärderande, byt då ut ordet mot ett av de andra ord som används i det sammanhanget, exempelvis fan, hora, fitta (plz dra inte in debatten att fitta inte är något fult, för det vet jag redan, men i det sammanhang som folk använder det här är det inte ok) kuk etc. Det är mindre troligt att man bytt ut orden: snyggt, grattis, jippi eller hurra vid detta tillfälle.



vad jag lärde mig om ordet neger då jag gick i pluget var att neger är ett slang på ordet negro som betyder svart tex turbonegro = turbosvart.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Thu Jan 08, 2004 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

Neger kmr från spanskan negro och betyder svart. men jag förstår inte att det ska vara så hårda straff på maffia. sänk straffen så kanske ni får fram en 1337 istället för att banna alla under 25 år
Back to top
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 21:37 pm    Post subject: Reply with quote

Fren: Du får skälla ut mig för detta, men jag kan inte motstå. Försökte få urre att ge klartecken men han vägra Smile

Quote:
men jag förstår inte att det ska vara så hårda straff på maffia. sänk straffen så kanske ni får fram en 1337 istället för att banna alla under 25 år


Ja, för uppenbarligen räcker det inte med 6 st varningar. Det visar att det kommer bli en toktrevlig 1337 spelare som spelar här, som verkligen höjer stämningen och gör det roligt för oss andra att spela...
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 21:39 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
Neger kmr från spanskan negro och betyder svart. men jag förstår inte att det ska vara så hårda straff på maffia. sänk straffen så kanske ni får fram en 1337 istället för att banna alla under 25 år


Robin, vi är inte ute efter att få fram någon elitspelare, vi är ute efter att ha trevligt. Dessutom finns det en hel del bra spelare på Maffia, samt spelare som gått vidare till elitklaner.

Banna alla under 25 år? Kolla http://www.swm.se/viewtopic.php?t=5732 så ser du att över hälften av spelarna på maffia är födda 1985 eller senare...

Var ordet neger kommer ifrån vet jag. Det har samma härstamning som ordet nigger. Det är fullständigt ointressant var ordet har sitt ursprung, det är vad det syftar på idag som gäller. Jag beskrev ovan hur det fungerar. Jag känner ett antal svarta människor och de har alla fått höra ordet neger i negativ bemärkelse. Ofta i samband med idrott där man försöker psyka motståndarna. Deras kommentar: kalla mig idiot om du vill, men skippa negersnacket.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies