HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Filmtips
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Fri Dec 05, 2003 8:48 am    Post subject: Reply with quote

Korben Dallas wrote:


The 5:th element - kunde inte låta bli
Hehe! Jag köpte den nya Special Edition DVD:n av denna, i förra veckan, och jag kan verkligen rekomendera den utgåvan om man har hembio. Den förra var OK, och superbit på R1 går inte av för hackor, men fullrate DTS på nya S.E. gör så man inte ens kan dra upp volymen till hälften utan att spränga högtalarna. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Fri Dec 05, 2003 8:58 am    Post subject: Reply with quote

Primal Fear
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Fri Dec 05, 2003 9:14 am    Post subject: Reply with quote

S.W.A.T såg den igår bra rulle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Fri Dec 05, 2003 9:27 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Primal Fear


Är det den med richard gere och edward norton?

isf är det en kickassfilm, undrar lite om den gått på bio i sverige?
konstigt att den hamnat så i skymundan.
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Fri Dec 05, 2003 10:26 am    Post subject: Reply with quote

Korben Dallas wrote:
[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Primal Fear


Är det den med richard gere och edward norton?

isf är det en kickassfilm, undrar lite om den gått på bio i sverige?
konstigt att den hamnat så i skymundan.
Jo, den gick på bio, men den är ju gammal också. Edward Nortons första stora roll. Den blev väl ingen succé direkt, men det är en mycket bra film. Har gått på Kanal 5 otaliga ggr.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Dec 10, 2003 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

The Boondock saints
Action

Två bröder som bestämmer sig att döda alla maffia bossar i en stad.

En film med stil Smile
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Wed Dec 10, 2003 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

kill bill
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Dec 10, 2003 23:22 pm    Post subject: Reply with quote

The Boondock Saints
Skriven av Johannes Tollesson aka Tollezone
Kl. 23:15 Datum 2003-11-16

År: 1999
Regi: Troy Duffy
Längd: 110 min
Land: USA/Kanada
Kategori: Drama/Action/Deckare
Skådespelare: Willem Dafoe, Sean Patrick Flanery, Norman Reedus

Handling:
Bröderna MacManus, två kristna bröder som är djupt religösa tvillingar som går till kyrkan varje söndag, är två helt normala människor tills den dagen då de får besök av tre ryska maffia-killar på en bar i ett irlänskt kvarter. De tre helt främmande människorna ber bröderna McManus och sina kompisar att lämna krogen. Bröderna och deras vänner vägrade lämna krogen och deras vän, bartendern, och istället blev det ett stort krogs-slagsmål. Bröderna trodde det var ett vanligt bar-slagsmål men fick av istället ett besök av dessa tre killar i deras lägenhet. Efter några tuffa scener så överlever bröderna men dock inte ryssarna. Här börjar filmen.

FBI-agenten Paul Smecker blir inkallad för att utforska morden på ryssarna. Det han får reda på är att brödernas grannar är "änglar". Smecker, som är en oerhört duktig agent, ser saker andra inte ser... ett såkallat sjätte sinne. Bröderna erkänner sina brott, men döms inte. Efter en natts sömn på häktet så får bröderna en uppenbarelse. Gud har sagt åt dom att utrota all ondska i Boston, speciellt maffian. Bröderna påbörjar sitt första uppdrag. Dom ska lyckas ta sig in till ett maffia-möte och avrätta allihopa. De två bröderna säljer tillbehör till en vapenförsäljare och får då välja vad dom vill i hans lager. Dom väljer ut sin utrustning och beger sig sedan till sitt uppdrag. Innan uppdraget utförs får man se en glimt på hur det såg ut efteråt när agent Smecker ska utreda fallet med de åtta morden på maffiafolket. Genom sin oerhörda intelligens så lyckas han pricka in exakt vad som egentligen skett.

Bröderna har inte slutat än. Efter att ha rensat bort åtta maffiamedlemmar så får dom med sig en ny medlem i deras kupp att rensa ondskan. Rocco, som han hette, var en ensam person som ville göra allt för att få någon person att vända sig till. Han var även känd för att vara "The funny-man" som lyckades få sina tidigare medarbetare på bättre humör via hans skämt. Rocco var vän med bröderna och bestämde sig därför att följa deras uppdrag.

Filmen är en av de bästa jag någonsin sett. En helt perfekt handling tillsammans med helt perfekt musik. Dessutom så fick man för en gångs skull se en irländsk actionfilm istället för dom gamla tråkiga amerikanska actionfilmer som alltid egentligen handlar om samma sak. Dessutom så får de oerhört häftiga scenerna ett stort plus. Att hoppa från ett hustak ner på en stor tjock ryss för att rädda sin bror från att avrättas är bara något helt underbart. Jag själv brukar jämföra denna film med mig och mig bror. Efter filmen så får man se nyheterna gå runt och ställa frågor till folk om dom ansåg att dessa bröder gjorde rätt. Att det är rätt att mörda om man gör det för ett gott syfte. Det enda som får ett litet minus var slutscenen i filmen då bröderna ställer en skum fråga ifrån en skäggig gammal brottsling, "Vad ska vi göra nu pappa?". Pappan, II Duce, säger åt sina söner att dom måste fortsätta med sitt uppdrag. Detta fick mig direkt att tro att filmen skulle få en uppföljare, men eftersom att jag inte var säker, så fick det magen att pirra. Efter en sån här oerhört bra film så vill man bara ha mer och nu ska tvåan släppas. Någon gång under hösten/vintern så får vi se fortsättningen av filmen.

Anklagningar om att "The Boondock Saints" snott mycket ifrån "Reservoir Dogs" har uppkommit, vilket jag anser inte spela någon roll eftersom att "Reservoir Dogs" ändå inte var någon vidare film att sätta på hyllan. MPAA (USA's censur) var inte speciellt snälla mot filmen jämfört med den europeiska version som säljs här.

Slutsats:
En av de bästa filmer jag någonsin sett. Rekomenderas starkt till alla sorters människor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Thu Dec 11, 2003 0:10 am    Post subject: Reply with quote

Big Trouble in Little China - Kultz0r! med Kurt Russell. B-action i dess bästa slag!
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Thu Dec 11, 2003 9:38 am    Post subject: Reply with quote

gnse|Tollezone wrote:

Land: USA/Kanada

Dessutom så fick man för en gångs skull se en irländsk actionfilm istället för dom gamla tråkiga amerikanska actionfilmer som alltid egentligen handlar om samma sak.
alltså filmen är gjord i USA/Kanada, handlar om 2 amerkansk-irländska bröder (varav en spelas av en amerikan), och allt utspelar sig i USA. På vilket sätt är den mer irländsk än amerikansk? Du vet väl att Boston har den största Irländska befolkningen i världen, efter Dublin?

gnse|Tollezone wrote:
Anklagningar om att "The Boondock Saints" snott mycket ifrån "Reservoir Dogs" har uppkommit, vilket jag anser inte spela någon roll eftersom att "Reservoir Dogs" ändå inte var någon vidare film att sätta på hyllan.
Hold your horses!!! Alltså Boondock Saints är lite småkul, men att jämföra med Resovoir Dogs, fattar jag inte. Enligt min åsikt så är Tarantinos film bra mycket mer intelligent, realistisk, och roligare än Boondock Saints. Iofs, så har jag inte riktigt fattat grejjen med Boondock Saints, eftersom folk blir så otroligt uppspelta när den kommer på tal. Jag ger den inte mer än 2½ av 5. Vill ni se mer film om Irländska (eller snarare amerikaner med irländsk härkomst) maffian i USA, så ska ni se State of Grace, med Sean Penn, Gary Oldman, och Ed Harris. http://www.imdb.com/title/tt0100685/
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Dec 11, 2003 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
gnse|Tollezone wrote:

Land: USA/Kanada

Dessutom så fick man för en gångs skull se en irländsk actionfilm istället för dom gamla tråkiga amerikanska actionfilmer som alltid egentligen handlar om samma sak.
alltså filmen är gjord i USA/Kanada, handlar om 2 amerkansk-irländska bröder (varav en spelas av en amerikan), och allt utspelar sig i USA. På vilket sätt är den mer irländsk än amerikansk? Du vet väl att Boston har den största Irländska befolkningen i världen, efter Dublin?

gnse|Tollezone wrote:
Anklagningar om att "The Boondock Saints" snott mycket ifrån "Reservoir Dogs" har uppkommit, vilket jag anser inte spela någon roll eftersom att "Reservoir Dogs" ändå inte var någon vidare film att sätta på hyllan.
Hold your horses!!! Alltså Boondock Saints är lite småkul, men att jämföra med Resovoir Dogs, fattar jag inte. Enligt min åsikt så är Tarantinos film bra mycket mer intelligent, realistisk, och roligare än Boondock Saints. Iofs, så har jag inte riktigt fattat grejjen med Boondock Saints, eftersom folk blir så otroligt uppspelta när den kommer på tal. Jag ger den inte mer än 2½ av 5. Vill ni se mer film om Irländska (eller snarare amerikaner med irländsk härkomst) maffian i USA, så ska ni se State of Grace, med Sean Penn, Gary Oldman, och Ed Harris. http://www.imdb.com/title/tt0100685/


Jag intygar där!!! Finns det en bra film om irländska gangsters så är det State of grace, skenheliga irländska maffiagangsters i hells kitchen! Gary Oldman gör sitt livs roll och sean penn är självklart fantastisk även i denna film.
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 2:21 am    Post subject: Reply with quote

Mitt senaste filmtips är Irreversible.
en ruskigt gripande film som får en att fundera lite.
åldersgräns på 18 år och den gränsen bör nog hållas, eller höjas. innehåller brutala och realistiska vålds/våldtäkts-scener som kan få vem som helst att må illa, några av dem som var i cannes på premiärvisningen spydde, svimmade och lämnade biosalongen. och trots att underhållningsvärdet på denna filmen va nästan lika med 0 så måste jag ändå säga att den verkligen va helt fantastisk.
en film som inte lämnar NÅGON oberörd.
fransk tal kan väl kanske ses som ett litet minus.


_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 10:20 am    Post subject: Reply with quote

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu tvingar du mig att se den^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
AdiAm



Joined: 09 Jan 2003
Posts: 130
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 11:08 am    Post subject: Reply with quote

Håller me Boondock Saints äger allt Razz så jäkla bra e den... Smile
_________________
I kill peoples for money but you are my friend so i kill you for nothing Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 11:19 am    Post subject: Reply with quote

Såg "The Last Samurai" förra veckan, den va förbannat bra, en film killar lipar till Wink , jag böla som en gris hahahaha
Mycket sevärd !

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 11:42 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
CIty Of God(s) ?

Iaf är detta en jävligt bra film om kidsen i buenos aires om jag inte minns fel... handlar om gatukids som krigar mot varann och polisen.... jävligt ruskig film..


Orginaltitel: Ciudad de Deus (portugisiska). Handlar om en kille som växer upp i ett av Rio de Janeiros värsta kvarter. Såg den på bio i höstas, en av de bästa filmerna jag såg förra året. Det coola är att typ halva skådespelartruppen spelar sig själva.

[SSRF]Snudge_B wrote:


Ravenous - Klassad som en riktigt kass film av de flesta, men jag tycker om den som fan. Skön svart humor, och bra musik.


OMG! Du slutar aldrig att förvåna mig Brian! Jag såg den för några år sen och fastnade direkt, smart, enkel och ett banjo-riff som får vem som helst att rysa.



SAC | Herr Oberst wrote:
Mitt senaste filmtips är Irreversible.
en ruskigt gripande film som får en att fundera lite.
åldersgräns på 18 år och den gränsen bör nog hållas, eller höjas. innehåller brutala och realistiska vålds/våldtäkts-scener som kan få vem som helst att må illa, några av dem som var i cannes på premiärvisningen spydde, svimmade och lämnade biosalongen. och trots att underhållningsvärdet på denna filmen va nästan lika med 0 så måste jag ändå säga att den verkligen va helt fantastisk.
en film som inte lämnar NÅGON oberörd.
fransk tal kan väl kanske ses som ett litet minus.



Absolut. En av de mest burleska filmer jag sett, man som man är går man icke oberörd efter Irreversible. *hrrrrr*

Slutligen vill jag propsa för tyska filmer. De flesta tänker säkert: "Blä, tyska filmer det går juinte" så ni kan sluta läsa nu.





Bra, då är vi av med alla kulturkänslobefriade människor, tre filmer jag veeerkligen tycker ni ska se är:

Spring Lola
Krigaren och Prinsessan
Das Experiment

alla tre är riktigt jäkla bra![/b]
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | Herr Oberst wrote:
Mitt senaste filmtips är Irreversible.
en ruskigt gripande film som får en att fundera lite.
åldersgräns på 18 år och den gränsen bör nog hållas, eller höjas. innehåller brutala och realistiska vålds/våldtäkts-scener som kan få vem som helst att må illa, några av dem som var i cannes på premiärvisningen spydde, svimmade och lämnade biosalongen. och trots att underhållningsvärdet på denna filmen va nästan lika med 0 så måste jag ändå säga att den verkligen va helt fantastisk.
en film som inte lämnar NÅGON oberörd.
fransk tal kan väl kanske ses som ett litet minus.



Jag va å hyrde den nu Oberst, nåde dig om den inte är bra, ska bakis-glo-på-film-hela-dan i morgon så jag va å hyrde ett gäng rullar !

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 14:03 pm    Post subject: Reply with quote

En film jag rekommenderar är:
Big Fish - Tim Burtons senaste film med ascoola miljöer o.s.v. som det brukar vara. Musik av Danny Elfman också.. Handlar om en man vars far alltid berättat rövarhistorier för honom, nu undrar han hur mycket sanning det egentligen ligger i dem.

Prinsessan och Krigaren som nån sa är riktigt bra, såg på bio faktiskt.
Back to top
View user's profile Send private message
cozed



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 92
Location: Borås

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 14:24 pm    Post subject: Reply with quote

Igby goes down - Lite lurig men mysig film, ingen film man slötittar på. Svårt att definera handlingen, men det är en tonåring som ine pallar skolan, och hatar allt. Han börjar knarka och rymmer hemifrån för att klara sig själv... Ja, jag är inte bra på att beskriva, men se den, det är den värd.

-


Hero - Underbar asiatisk film, helt fascinerande scenografi.
Asiatisk stridskonst. Handlar om hur "Death within 10 feet" och några till ska döda kejsaren. Ganska djup film.

-

Hidden Dragon Crouching Tiger - Bästa budgetproduktionen jag sett.

-

Snatch - Skön film. Tror att jag kan varenda replik i filmen. Smile

-

Fight Club - Har ännu inte lycktas få alla pusselbitar att passa.

-

Rounders - En film med Edward Norton (heter han så?) och huvudrollsinnehavaren från Bourne Identity. Pokerspelande på hög nivå, och konsekvenserna av att "stjäla" från andra.

_________________
C to-the O to-the Z to-the E to-the D!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Sat Jan 31, 2004 16:32 pm    Post subject: Reply with quote

Har postat en recension här:

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=9923

_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Next
Page 3 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies