HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Skölden tillåten!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:

Låt mig gissa...
Hon var T och rusade först i sitt lag för att dra på sig elden?
Hon var T, bomben var plantad och hon fick dig att koncentrera dig på henne istället för bomben?
Hon var CT, täckte en bombplats och inväntade hjälp genom att dra på sig er uppmärksamhet så att ni inte plantade?


nej jag ska förklara.
hon stod tillsammans med kanske 3 andra ct vid stora bombplatsen på d2.
jag var ensam kvar och letade bomb som inte ens var i närheten av gubbslem. jag springer därifrån och skiter i henne, hon hänger på och jag tittar bakom mig så att hon inte ska skjuta, det är sällan sköldbärare gör det (fegisar) men för säkerhetskull. jag vänder mig om och ska ta upp bomben och vips så drar hon fram sitt vapen och börjar skjuta vilt omkring sig men träffar knappt. jag backar och har henne i siktet hela tiden och precis när vi råkar passera ett hörn blir jag skjuten av en lam jävel som satt och väntade. hur fan orkar ni??

Idettafall, så är det inte taktiskt rätt. utan fegt, lamt, tråkigt etc...


Fairlane wrote:
Det vore ungefär lite roligt som när en AWP-kille klättrar upp i ett torn och sitter där tills tiden går ut. Det har inget med vapnet i sig att göra utan en tråkig spelstil som tas omhand av slay-scriptet (alternativt någon admin). Så länge man försöker planta, deffa, rädda gisslan etc inom föreskriven tid så är det ok. Jag lovar att det är vanligare att en ensam CT med AWP skiter i att försöka deffa, än att en ensam CT med sköld gör det. Killen med AWP kommer gömma sig långt bort om han inte känner till slayscriptet. Känner han till slayscriptet kommer han smyga fram långsamt, plocka en T och sen sprängas av bomben och säga "sry team, jag hann inte".

Poängen är, vilket många fortfarande vägrar(?) att förstå, är att sköldens vara eller inte beror på ifall den kraschar servern, eller inte. Det har inget att göra med att personer inte gillar den. Det finns som tidigare sagt personer som inte gillar skölden och det finns personer som inte gillar AWP. Ska man ta bort skölden för att några inte gillar den, så ska man i konsekvensens namn ta bort AWP med samma motivering. Det har inget med skill/noob att göra... (gissar att jag ändå kommer få läsa det argumentet ett antal gånger till...)



jag kan ju börja med att en som sätter sig i ett torn eller liknande ÄR noob om han sitter där tills tiden tar slut naturligtvis och sådana har vi inte så många på maffia antingen vet dom inte hur man deffar eller överhuvudtaget var b-plats finns så han skiter helt enkelt i det, då tycker jag att slayscriptet är bra. Den som en gång blivit slayad tror jag försöker undvika det i fortsättningen. jag har däremot aldrig sett någon med sköld bli slayad baraför att han campat. för dety mesta så springer sköldbäraren ut ur sin gömma i hopp om att kunna deffa bomben vilket han i 10 fall av 10 inte klarar/hinner baraför att han avvaktar med att skjuta eller blir fraggad.

btw jag ska nog börja köpa sköld själv hedanefter också ska jag bara sitta och lama tills jag är ensam kvar sen ska jag springa omkring själv med min sketna pansarsköld och göra bort mig (ungefär som det brukar se ut)

bra idé va?


// Dashon 'a'r noob med sköld (i fortsättningen)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:08 pm    Post subject: Reply with quote

gnällspik! han va ju bara smart vänta ut dej han visste kanske att gubbslem hade sköld å då var ganska så immun mot dig så han riskera inget utan vänta bara ut dej. klart man "orkar" eftersom spelet ska spelas så att man gör sitt uppdrag å man SKA fan campa vid bomben om man hittar den som CT allt annat e fan uppdrags förstörande.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:15 pm    Post subject: Reply with quote

Dashon wrote:
nej jag ska förklara.
hon stod tillsammans med kanske 3 andra ct vid stora bombplatsen på d2.
jag var ensam kvar och letade bomb som inte ens var i närheten av gubbslem. jag springer därifrån och skiter i henne, hon hänger på och jag tittar bakom mig så att hon inte ska skjuta, det är sällan sköldbärare gör det (fegisar) men för säkerhetskull. jag vänder mig om och ska ta upp bomben och vips så drar hon fram sitt vapen och börjar skjuta vilt omkring sig men träffar knappt. jag backar och har henne i siktet hela tiden och precis när vi råkar passera ett hörn blir jag skjuten av en lam jävel som satt och väntade. hur fan orkar ni??

Öhm, hur orkar den lama jävlen sitta och vänta på dig bakom hörnet?
Kanske för att han visste var bomben var?
Kanske för han visste var du var?

Quote:

Idettafall, så är det inte taktiskt rätt. utan fegt, lamt, tråkigt etc...

Du lurades ju, vilket antyder att det var taktiskt rätt. Hon höll koll på var sista T var, vilket väl kan vara taktiskt rätt? Hon kanske även meddelade sina kollegor det? Taktiskt rätt!

Quote:
jag kan ju börja med att en som sätter sig i ett torn eller liknande ÄR noob om han sitter där tills tiden tar slut naturligtvis och sådana har vi inte så många på maffia antingen vet dom inte hur man deffar eller överhuvudtaget var b-plats finns så han skiter helt enkelt i det, då tycker jag att slayscriptet är bra.

Lång mening så den blev lite svårtolkad, men jag tror jag förstod.
En person som sätter sig i ett torn och sitter där hela tiden är noob?
Då har vi olika definitioner.
Quote:
Den som en gång blivit slayad tror jag försöker undvika det i fortsättningen. jag har däremot aldrig sett någon med sköld bli slayad baraför att han campat. för dety mesta så springer sköldbäraren ut ur sin gömma i hopp om att kunna deffa bomben vilket han i 10 fall av 10 inte klarar/hinner baraför att han avvaktar med att skjuta eller blir fraggad.

Du har sett folk med vapen bli slayade, men aldrig någon med sköld eftersom de springer mot bomben och försöker deffa (att man inte lyckas är en annan sak, man försöker). Av det drar du slutsatsen att skölden ska bort? Hellre en kille med sköld som försöker och misslyckas, än en person som står på avstånd, smyger sig fram med sitt vapen för att skjuta en flyende T och sen försöker komma tillräckligt nära för att sprängas av bomben...

Quote:
btw jag ska nog börja köpa sköld själv hedanefter också ska jag bara sitta och lama tills jag är ensam kvar sen ska jag springa omkring själv med min sketna pansarsköld och göra bort mig (ungefär som det brukar se ut)

bra idé va?

Spela så då. De flesta som jag ser med sköld på Maffia spelar inte så, utan försöker ställa sig synligt och dra på sig fiendeeld, så att lagkompisarna kan plocka fienden. Taktik i ett lagspel. Med tankte på att du vill lama tills du är ensam kvar och med tanke på att du tycker att det var en lam jävel som satt bakom hörnet och sköt dig (en lam jävel som troligen visste vart du skulle kmma eftersom kompisen sagt det), så undrar jag om du förstått att det är ett lagspel och inte ett "skjut-så-många-du-kan-själv"-spel.
Back to top
View user's profile Send private message
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:20 pm    Post subject: Reply with quote

Dashon wrote:
Fairlane wrote:

Låt mig gissa...
Hon var T och rusade först i sitt lag för att dra på sig elden?
Hon var T, bomben var plantad och hon fick dig att koncentrera dig på henne istället för bomben?
Hon var CT, täckte en bombplats och inväntade hjälp genom att dra på sig er uppmärksamhet så att ni inte plantade?


nej jag ska förklara.
hon stod tillsammans med kanske 3 andra ct vid stora bombplatsen på d2.
jag var ensam kvar och letade bomb som inte ens var i närheten av gubbslem. jag springer därifrån och skiter i henne, hon hänger på och jag tittar bakom mig så att hon inte ska skjuta, det är sällan sköldbärare gör det (fegisar) men för säkerhetskull. jag vänder mig om och ska ta upp bomben och vips så drar hon fram sitt vapen och börjar skjuta vilt omkring sig men träffar knappt. jag backar och har henne i siktet hela tiden och precis när vi råkar passera ett hörn blir jag skjuten av en lam jävel som satt och väntade. hur fan orkar ni??

Idettafall, så är det inte taktiskt rätt. utan fegt, lamt, tråkigt etc...

ok, så hon var ct, täckte ena vägen till bombplatserna och lurade in dig till andra ct's... enda som var feg, utifrån det du skrivit, var ju du som inte utmanade...

Dashon wrote:
för dety mesta så springer sköldbäraren ut ur sin gömma i hopp om att kunna deffa bomben vilket han i 10 fall av 10 inte klarar/hinner baraför att han avvaktar med att skjuta eller blir fraggad.

...och det händer ju aldrig någon som har mp5 eller famas eller vad som...

Dashon wrote:
btw jag ska nog börja köpa sköld själv hedanefter också ska jag bara sitta och lama tills jag är ensam kvar sen ska jag springa omkring själv med min sketna pansarsköld och göra bort mig (ungefär som det brukar se ut)

bra idé va?

sandlåda var det ja...
(quests post: http://www.swm.se/viewtopic.php?p=2042383#2042383 )

för övrigt håller jag nog med fairlane... om han bara slutade vara så snabb
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ursäkta mig...men det Finns ingen taktik på public nästan.....sällan det funkar att nån säger jag jagar honom till dig.....det enda man kan kalla taktik är på pcw/mix/cw vad jag tycker!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:40 pm    Post subject: Reply with quote

Sant, ofta är det var man för sig själv men det går faktiskt att få till TP public oxo. Speciellt på kvällar med massa stammisar.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:40 pm    Post subject: Reply with quote

PlumSum wrote:
Ursäkta mig...men det Finns ingen taktik på public nästan.....sällan det funkar att nån säger jag jagar honom till dig.....det enda man kan kalla taktik är på pcw/mix/cw vad jag tycker!!!

emm.. du brukar spela här på maffia va? med stammisar å så?

vet då att det funkade när jag och sorc höll T upptagna med sköldar medans Rectum och andra tog ut dem... funkade tills de skaffade massor med flashbang då... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:41 pm    Post subject: Reply with quote

Dashon wrote:


nej jag ska förklara.
hon stod tillsammans med kanske 3 andra ct vid stora bombplatsen på d2.
jag var ensam kvar och letade bomb som inte ens var i närheten av gubbslem. jag springer därifrån och skiter i henne, hon hänger på och jag tittar bakom mig så att hon inte ska skjuta, det är sällan sköldbärare gör det (fegisar) men för säkerhetskull. jag vänder mig om och ska ta upp bomben och vips så drar hon fram sitt vapen och börjar skjuta vilt omkring sig men träffar knappt. jag backar och har henne i siktet hela tiden och precis när vi råkar passera ett hörn blir jag skjuten av en lam jävel som satt och väntade. hur fan orkar ni??

Idettafall, så är det inte taktiskt rätt. utan fegt, lamt, tråkigt etc...)


Hmm,,tycker det är ynkligt att säga att även stammisar lamar med skölden och ge mig som exempel. För det första spelar jag knappt med skölden, och för det andra så suger jag med den, därimot är jag taktisk dashon, inte lika säker på aimen som du är, men klokhet brukar ibland vinna över aim.

Sen till den här aktuella händelsen då jag lamade mig på dust2. Jag kommer inte ihåg den, jag köper aldrig sköld på dust2, därför att jag tycker den är förbannat kul att köra med ak/colt. Hade jag sköld så har jag antagligen plockat upp den av någon död. Att jag inte tog undan skölden var väl just för att du backade medans du tittade på mig, jag vet att du har bra aim och att det är riskabelt. Antagligen hade jag väl lågt hp också för då brukar jag vara mer försiktig. När jag började skjuta på dig var väl när du rörde på dig, därav min taskiga aim (lessen för den, kan inte sluta aima dåligt)

Att jag inte var nära bomben kan ju bero på att jag inte visste att ct hade den, och jag höll stora bombplatsen. Alternativt, flera vaktade bomben och jag hade redan sett dig/fått info om att du var påväg mot mig.

Att du är irriterad över mitt lama spelsätt är fan underligt, hur ofta spelar vi ihop, om vi har spelat ihop(sällan), tycker du då alltid att jag lamar mig?

Sen dog ju du dashon och det var ju det bästa som kunde hända mig, jag ville ju att ct skulle vinna oavsett om jag lamat mig bakom skölden i 1 minut 3 minuter. Men det kanse är det som irriterar, att du blev överlistad av en brud.


Dashon wrote:

// Dashon 'a'r noob med sköld (i fortsättningen)

din sista hälsning talar för sig själv Rolling Eyes

btw: glöm password till gubbslems-groupie
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

PlumSum wrote:
Ursäkta mig...men det Finns ingen taktik på public nästan.....sällan det funkar att nån säger jag jagar honom till dig.....det enda man kan kalla taktik är på pcw/mix/cw vad jag tycker!!!


Det finns massor med taktik på public. Dagtid är det svårast, men om man e trevlig och pratar i micken så hittar man alltid minst en som är villig att köra tp. När det börjar gå bra så hakar ibland fler på, men då får man vara lite tålmodig och bjuda på sig själv.
När det inte funkar slutar jag spela, för jag avskyr cs om jag inte har MEDspelare.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

PlumSum wrote:
Ursäkta mig...men det Finns ingen taktik på public nästan.....sällan det funkar att nån säger jag jagar honom till dig.....det enda man kan kalla taktik är på pcw/mix/cw vad jag tycker!!!


Självfallet är taktiken vanligtvis inte lika bra som i matchspel, men "bomb här", "enemy spotted" etc räcker hyffsat långt. Sen används ju miccen ibland till det den är avsedd för, nämligen att säga var fienden är eller liknande. Troligen så var det vad som hände i fallet som Dashon tog upp oven. Gubbslem brukar använda miccen och mycket talar för att hon sa var T var och vilket håll han var på väg, så att den "lama jäveln" kunde skjuta honom...
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 14:00 pm    Post subject: Re: Skölden tillåten! Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Skölden är tillåten!

Därför tillåter jag härmed Skölden igen på de serverar som det går använda den på. (cs8 går det inte använda skölden)

Jag har mina tekniska skäll till varför jag tillåter skölden
.


Detta var vad denna tråd handlade om och nu låser jag den så får ni diskutera detta vidare här
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies