HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Skölden tillåten!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 5:22 am    Post subject: Reply with quote

Anledningen till att skölden är så kass är ju att den pajar allt det roliga med att storma som T.

Förr kunde man ju vara säker på att om man stormar ut i ett rum så kunde man, om man var snabb nog, döda den förste du ser och KANSKE hinna med nästa person också. Man hade liksom samma chans som ct.

Nu om det finns en sköldkille där så måste du skjuta på den andre killen, vilket ger sköldkillen ett perfekt utgångsläge att sikta in sig och skjuta dig i huvudet.

Skölden gör bara att spelet blir ännu mer långsamt och trist.

...och ni som klagar på awp, _båda_ lagen har väl awp?
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 5:29 am    Post subject: Reply with quote

Amen to that, you big old chunky-funk brother!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 7:57 am    Post subject: Reply with quote

jag ogillar skölden ,jag spelar aldrig med skölden, jag har lärt mig att plocka en kille med skölden..

Jag håller med Fair till punkt och pricka i att ska man förbjuda sköld kan man lika gärna plocka bort AWP:n, och tar du bort AWP kan man väl lika gärna ta bort DEAGLE den är ju totalt överlägsen GLOCK.

Tar man bort DEAGLE så skulle jag nog oxå vilja ta bort USP:en för den har ju den fördelen med att den har mer skott än DEAGLE.
Sen ogillar jag oxå HE som kommer flygandes när man har 27 i liv in där man är utan att folk vet att man är där, BORT BORT BORT..

Flash måste ju vara djävulens påfund oxå, man får en sån där mitt i ögat och ser inte jack shit och man irrar omkring så folk kan skjuta en i ryggen.. BORT BORT BORT...

Kniven är ju så fruktansvärt pinsammt att bli dödad av ta bort skiten...

Sen tycker jag att såna som har en k:d som ligger högre än snittet på maffia inte ska få ha mer än 65 i HP vid start för dom är ju sååååå överlägsna oss "vanliga" spelare.

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes



Last edited by [GTI]Quest on Wed Dec 03, 2003 8:36 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 8:22 am    Post subject: Reply with quote

men om man tycker glocken e bättre en deaglen då Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 8:35 am    Post subject: Reply with quote

Tack Fren för att du förklarade det jag faktiskt skrev i mitt inlägg, dvs att om man ska ta bort skölden för att vissa inte gillar den, så kan man lika gärna ta bort AWP av samma anledning, nämligen att vissa inte gillar den.

Jag skrev inte en rad om vilket vapen som var roligast, dyrast, lamast eller krävde mest skill. Det finns helt klart folk som gillar sköld. Det finns helt klart folk som inte gillar AWP etc. Ingens åsikt i den frågan är väl mer värd än någon annans? Således bör alla vapen vara ok (om de inte kraschar servern) eller så bör inget vapen vara ok (om inte alla tycker att det är ett godkänt vapen).
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 8:57 am    Post subject: Reply with quote

Jag för min del tycker inte att skölden är ett vapen.

Man är ju HELT chanslös mot en ct med sköld och en annan med vapen. Hade nu T's haft sköld hade det kanske inte vart så farligt, för då hade man ju kunnat använda samma taktik själv.

Om EN kille med sköld försöker ta mig så _skall_ han gå att skjuta på när han skjuter på mig. Detta går ju bara 50% av tiden, även när han laddar om.

Detta tycker jag är spelförstörande.

9 av 10 gånger som någon med sköld försöker ta mig ensam, så vinner jag eftersom jag vet hur man gör för att ta en sköldpadda.

Ändå vill jag ha bort skölden, eftersom den gör en spelare oskadlig. Det gör ju bara att fler spelare som inte kan hävda sig, med vapen, sitter i ett hörn med den och väntar. Dessa spelare är också sådana som inte vågar storma till bombplatsen för att försöka defusa när det är plantat.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Att jämnföra awp med sköld är som att jämnföra hästar med getter... skölden ÄR buggig som stryk då syftar jag på hitboxarna som är sjukt värdelösa på den... Att bli plockad av en awp:are är drygt men de är hans skill med det vapnet som gör det lika väl som när man plockar en awp:are med colt lite lätt som vissa kan.

Squadron tar jag som exempel nu för de var tragiskt de som hände honom =D Han var bakom en sköldkille och som vi alla vet SKA den inte skydda bakifrån dock var de så att den stackars mannen sköt X antal skott utan att han dog då skölden blockade skott bakifrån!? Lika när de drar fram pistol och ska skjuta så lär man kunna pricka dem när de kikar fram men rätt ofta tar inte skotten skada när man burstar dem på ögat. Lika när spelare har skölden framför sig så kan de ha oturen att släppa igenom skott lite "random" sådär så den inte ger det skydd den ska göra.

Detta är inte whine mot sköld vilket många tycker så fort nån inte gillar skölden utan det är fakta, testa och kolla själv innan ni klankar ner på antisköld folket... jag hatar skiten tills den är fixad om de nu ska göra det men de verkar inte ha märkt att skölden har stora brister på valves kontor ännu. Om de fixar de buggar som den har så kommer jag fortfarande att tycka den förstör spelet men utan dessa buggar som den sitter på nu kan man acceptera den lite lättare.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 9:28 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Dashon wrote:
[SM]Fren wrote:
FusioN aka Chilling wrote:
Fairlane wrote:
Känns som att många inte begrep anledningen till varför skölden förbjöds (även om det kanske var förhastat). Anlednignen var alltså för att se om det var skölden som kraschade servern, inte för att massa spelare inte gillar den. Den diskussionen har ju varit uppe förr. Ska vi förbjuda skölden av den orsaken åker AWP etc all världens väg också.


awp ett vapen som kräver REFLEXER inget för noobs, menar såklart inte dig fairlane lr någon annan men eftersom du skrev då åker awp bort, förstår inte, skölden otroligt lamt och overklig, inte ens ett akskott går genom jag menar OMG
awp krävs reflexer skölden krävs ett hörn o tålamod så plockar du typ hela laget
Det var ungefär det DUMMASTE JAVLA SKIT jag hört!
Sluta whina eller lär dig spela med skölden! Inga sånna skitkommentarar tack!

Trött på det jävla whinet! Mad Mad Mad Mad Mad Mad

*edit* Det krävs lika mycket skill för att hantera en sköld bra somatt hantera en awp bra. Jag har skrivit tips om hur man bemästrar en sköld både som bärare och som motståndare

ps. jag förstår fullt att skölden tillåts



inget whine!

ok men om man säger så här då, om en "noob" använder skölden så blir det automatiskt mycket lameri, campade och whine på servrarna men om en som är skillad med skölden använder den på "rätt" sätt så kan det vara ok med tanke på att denne försöker döda genom att använda sin ynkliga pistol.

Att awp:n ska förbjudas baraför att skölden förbjuds fattar jag inte eftersom awp:n är ett vapen till skillnad från skölden (om det inte ligger bra tp bakom). Jag själv tycker bara det är coolt om jag är en av kanske 5 stycken som blir plockad av en awp-snubbe i en närstrid, det kallas skill men om en icke awp-skillad springer runt så blir folk inte förbannade iaf.

Jag vet inte hur ni ser på en ultraskillad awp:are men jag tycker som sagt bara att det är grymt. Om det någongång skulle inträffa (vilket jag inte tror) här på maffia att någon använder skölden rätt och inte bara springer omkring eller bara sitter och lamar med den så kommer jag tycka om den i slutändan också.



AMEN!
hur spelar man rätt me skölden då. meningen e ju att man ska dra på sej eld å sånt å skydda polare som deffar etc stammisar som använder sköld lamar INTE. du måste itne jaga efter han med skölden vettu. vill han sitta i ett hörn så låt han, han slayas tillslut ändå



Ska du spela rätt med skölden så krävs bra tp som sagt. En ensam CT med sköld mot 5 T klarar sig aldrig om han inte har en jävla tur.

Stammisar lamar inte??
Jag spelade på 7:an häromdagen och mötte en viss gubbslem som bara sprang omkring med skölden framför nyllet utan att ens försöka skjuta mig. Det kallar jag lamt Razz Razz

[KACFM]Volvo 240 wrote:
vill han sitta i ett hörn så låt han, han slayas tillslut ändå

Lyssna på dig sjäv nu ffs volvo. Hur fan skulle det se ut om hela CT satt i varsitt hörn och campade?? skulle inte det göra servern ganska tråkig inom en snar framtid?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 9:44 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
Att jämnföra awp med sköld är som att jämnföra hästar med getter... skölden ÄR buggig som stryk då syftar jag på hitboxarna som är sjukt värdelösa på den... Att bli plockad av en awp:are är drygt men de är hans skill med det vapnet som gör det lika väl som när man plockar en awp:are med colt lite lätt som vissa kan.

Squadron tar jag som exempel nu för de var tragiskt de som hände honom =D Han var bakom en sköldkille och som vi alla vet SKA den inte skydda bakifrån dock var de så att den stackars mannen sköt X antal skott utan att han dog då skölden blockade skott bakifrån!? Lika när de drar fram pistol och ska skjuta så lär man kunna pricka dem när de kikar fram men rätt ofta tar inte skotten skada när man burstar dem på ögat. Lika när spelare har skölden framför sig så kan de ha oturen att släppa igenom skott lite "random" sådär så den inte ger det skydd den ska göra.

Detta är inte whine mot sköld vilket många tycker så fort nån inte gillar skölden utan det är fakta, testa och kolla själv innan ni klankar ner på antisköld folket... jag hatar skiten tills den är fixad om de nu ska göra det men de verkar inte ha märkt att skölden har stora brister på valves kontor ännu. Om de fixar de buggar som den har så kommer jag fortfarande att tycka den förstör spelet men utan dessa buggar som den sitter på nu kan man acceptera den lite lättare.


Instämmer nästan helt med Hedis här... Tycker dock inte att den förstör spelet, utan den kommer tillföra en annan dimsesion till spelet som jag gillar. Men för att det ska funka så måste hitboxproblemet fixas. Jag accepterar att den finns kvar, men gillar det inte så länge som den e så buggig som den e. Hoppas att Valve inom en snar framtid kommer att ta sig an problemet så att skölden funkar som den ska.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 9:44 am    Post subject: Reply with quote

jo om de forstätter efter att de slayats så får man ju äga till dem fattar de fortfarande inte så får man ju lägga upp de på cheaters/lamers
grejen är att som T vill du få plantat så fort de går för då hamnar man i överläge (man får en position där hela laget sak befästa sej å försvara) å då kan de va bra för CT å ha en sköld som kan kuta in först å dra på ej uppmärksamheten.
Personligen tycker ja nästan att T har övertag på de flesta banorna egentligen tycekr ja Ct borde få börja med väst då de inte finns nån insatsstyrka i världen som går in i strid utan väst.
å nej det är inte lätt å ta ut en sköld på avstånd men betänk att han inte kan ta ut er heller särkilt bra på avstånd. kuta mot han medan ni skjuter så vågar han inte öppna å skjuta på er å när ni e framme så är sköldkilen oftast en piece of cake.
det roliga med skölden är ju att man måste göra å tänka helt annorlunda när man ska ta ut en sköldkille.
å Valve lär inte ta bort den!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 10:07 am    Post subject: Reply with quote

Dashon wrote:
Stammisar lamar inte??
Jag spelade på 7:an häromdagen och mötte en viss gubbslem som bara sprang omkring med skölden framför nyllet utan att ens försöka skjuta mig. Det kallar jag lamt Razz Razz


Låt mig gissa...
Hon var T och rusade först i sitt lag för att dra på sig elden?
Hon var T, bomben var plantad och hon fick dig att koncentrera dig på henne istället för bomben?
Hon var CT, täckte en bombplats och inväntade hjälp genom att dra på sig er uppmärksamhet så att ni inte plantade?

Isåfall, så är det taktiskt rätt. Inte lamt...
Quote:

[KACFM]Volvo 240 wrote:
vill han sitta i ett hörn så låt han, han slayas tillslut ändå

Lyssna på dig sjäv nu ffs volvo. Hur fan skulle det se ut om hela CT satt i varsitt hörn och campade?? skulle inte det göra servern ganska tråkig inom en snar framtid?


Det vore ungefär lite roligt som när en AWP-kille klättrar upp i ett torn och sitter där tills tiden går ut. Det har inget med vapnet i sig att göra utan en tråkig spelstil som tas omhand av slay-scriptet (alternativt någon admin). Så länge man försöker planta, deffa, rädda gisslan etc inom föreskriven tid så är det ok. Jag lovar att det är vanligare att en ensam CT med AWP skiter i att försöka deffa, än att en ensam CT med sköld gör det. Killen med AWP kommer gömma sig långt bort om han inte känner till slayscriptet. Känner han till slayscriptet kommer han smyga fram långsamt, plocka en T och sen sprängas av bomben och säga "sry team, jag hann inte".

Poängen är, vilket många fortfarande vägrar(?) att förstå, är att sköldens vara eller inte beror på ifall den kraschar servern, eller inte. Det har inget att göra med att personer inte gillar den. Det finns som tidigare sagt personer som inte gillar skölden och det finns personer som inte gillar AWP. Ska man ta bort skölden för att några inte gillar den, så ska man i konsekvensens namn ta bort AWP med samma motivering. Det har inget med skill/noob att göra... (gissar att jag ändå kommer få läsa det argumentet ett antal gånger till...)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 10:23 am    Post subject: Reply with quote

Du missar poängen fair... skölden är buggig därför tycker jag den ska bort sen kommer självklart ogillandet med på köpet tack vare bristerna. Om hitboxarna blir ok så kan jag svälja att den är med i spelet även om jag gillar den då eller inte men som de är nu har jag jävligt svårt att förstå varför de ens lät skölden komma med i 1.6 för den har allvarliga brister.

inget "jag gillar den inte för den är ny så bort med den" här inte för den som säger att den är buggfri och rättvis ingame har inte kollat upp det själv för den där jäkla metallbiten har magiska krafter som stör mig på bara jag ser den.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 10:27 am    Post subject: Reply with quote

Men snälla... alla ni som nu tycker man ska stänga av skölden för att den är buggig.

EN fråga

Spelar ni CS ens????

Hela CS är fullt av buggar, det bygger på buggar och kommer troligen aldrig bli buggfritt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 10:29 am    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
Men snälla... alla ni som nu tycker man ska stänga av skölden för att den är buggig.

EN fråga

Spelar ni CS ens????

Hela CS är fullt av buggar, det bygger på buggar och kommer troligen aldrig bli buggfritt.


När vi ändå är inne på ämnet vill jag passa på o säga det var bättre förr. Varje ny version/release som kommit/kommer blir mer och mer buggad. Kommer ihåg betaversionerna då det var nästan inga/betydligt färre buggar än idag vid en viss version, därefter har det bara gått utför. Buggade vapen, buggen med ATI kort, försenade släppningar av versioner, och nu buggar varje gång det släpps en steam/cs uppdatering... borde det inte vara viceversa eller e det jag som missat något? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 10:35 am    Post subject: Reply with quote

Ja quest det finns många buggar i alla spel... Vissa mer tydliga än andra.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 10:36 am    Post subject: Reply with quote

´tja som jag dkre iv pol topicen så lider dkölden än av den första bugen den med kombon deagel sköld = odödlig.

inte sådär precis men allt för ofta så har jag uplevt det och då hatar jag skölden men ser man till vad den skulle kuna göra om den var bugg fri så skulle den vara underbar.


i övrigt så är skölden gjord i pansar och det fins idag endast 2 vapen som går igenom en sådan sköld och dom måste man vara 2 stycken för att bära.
bara magasiet fulladat väger som 2 AWP.

så ska vi se det realistiskt skulle det vara omöjligt med att awp ska gå igenom.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 11:00 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
´tja som jag dkre iv pol topicen så lider dkölden än av den första bugen den med kombon deagel sköld = odödlig.

inte sådär precis men allt för ofta så har jag uplevt det och då hatar jag skölden men ser man till vad den skulle kuna göra om den var bugg fri så skulle den vara underbar.


i övrigt så är skölden gjord i pansar och det fins idag endast 2 vapen som går igenom en sådan sköld och dom måste man vara 2 stycken för att bära.
bara magasiet fulladat väger som 2 AWP.

så ska vi se det realistiskt skulle det vara omöjligt med att awp ska gå igenom.

oger Barret light .50 å AWM är till för å skjuta ut besättningen i lätta truppfordon typ BMP å M113. men inga av vapnena i CS kan skjuta igenom "pansar" Alla prikskyttegevär med .50 är mest till för å skjuta på matriella mål itne direkt på folk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 11:18 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
Du missar poängen fair... skölden är buggig därför tycker jag den ska bort sen kommer självklart ogillandet med på köpet tack vare bristerna. Om hitboxarna blir ok så kan jag svälja att den är med i spelet även om jag gillar den då eller inte men som de är nu har jag jävligt svårt att förstå varför de ens lät skölden komma med i 1.6 för den har allvarliga brister.

inget "jag gillar den inte för den är ny så bort med den" här inte för den som säger att den är buggfri och rättvis ingame har inte kollat upp det själv för den där jäkla metallbiten har magiska krafter som stör mig på bara jag ser den.

Jag vet inte om det är jag eller sköldhatarna som missar poängen. Jag köper era argument att ni ogillar buggen av en eller annan anledning.
Dock är det en annan diskussion än den som denna tråd skapades för.
På samma sätt som diskussionen blev fel i förra tråden om skölden.

Tråd 1: Startades för att säga att skölden var förbjuden för att den kraschade servern. Då börjar folk jubla för att de ogillade skölden, vilket är en helt annan sak.

Tråd 2: Startades för att säga att skölden åter är tillåten, dels för att det troligen inte är skölden som är boven i dramat, dels för att kunna testa vad boven verkligen är.

Om man gillar skölden eller inte, om den är buggig eller inte finns det redan en massa trådar om. Dessa två handlade om ifall skölden kraschade servern eller inte...
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 11:33 am    Post subject: Reply with quote

Ja vill bara säga min mening, inte whina. Ja tycker att skölden e förbannat tråkig o att det är en riktig spelförstörare, måhända att ja har svårt att möta folk med sköld men det är inte av den anledningen utan att den är fullständigt overklig.Spelet blir ofta väldigt slött o folk sitter o stirrar på varandra i hopp om att få en lucka att skjuta i.
Usch det är de sämmsta som hänt Cs världen sen RectuM började spela.

Ja e väldans glad att skölden är förbjuden på R60. Nä ja vet inte riktigt vad dom tänkte på när dom la in den i Cs, aja ja håller med Medium o hoppas att de i framtiden kommer en uppgadering där man åtminstånde kan skjuta igenom glaset.

Och att den är otroligt buggig gör ju inte saken bätter.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 12:32 pm    Post subject: Reply with quote

varför vill ingen köra med skölden på pcw ? för att den inte är rolig att spela med!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies