HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Servrarnas instabilitet är sköldrelaterat?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 14:19 pm    Post subject: Servrarnas instabilitet är sköldrelaterat? Reply with quote

I skrivande stund har 7an precis krashat. Och innan dess även andra servers. Detta händer alltid såfort någon börjar köra sköld har jag märkt. Det är inte direkt när man köper skölden, utan några minuter/rundor senare, kanske en viss grej man gör med skölden utlöser krashen, vad vet jag inte. Vad jag kommit fram till är att det på något sett är skölden som orsakar servrarna att krasha. Fram tills nyligen har ingen kört sköld på 7an. Strax innan krashen köpte någon sköld. Förslag är en server (eller fler) med sköld disabled för att se om detta stämmer. My 50 cent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 14:20 pm    Post subject: Re: Servrarnas instabilitet är sköldrelaterat? Reply with quote

&Sorcerer wrote:
I skrivande stund har 7an precis krashat. Och innan dess även andra servers. Detta händer alltid såfort någon börjar köra sköld har jag märkt. Det är inte direkt när man köper skölden, utan några minuter/rundor senare, kanske en viss grej man gör med skölden utlöser krashen, vad vet jag inte. Vad jag kommit fram till är att det på något sett är skölden som orsakar servrarna att krasha. Fram tills nyligen har ingen kört sköld på 7an. Strax innan krashen köpte någon sköld. Förslag är en server (eller fler) med sköld disabled för att se om detta stämmer. My 50 cent.

Jag sväljer det här med hull och hår och säger.. "ta bort den tills den slutar bugga eller för gott" Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

kan nog stämma ja å Fenan tokskölda oss igår å de krasha mest hela tin Sad
synd för skölden aeger ju
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 15:16 pm    Post subject: Reply with quote

det är en konspiration mot skölden!

fy faaaan för er, sluta haxxa med min sköld! Evil or Very Mad


...eh btw: jag har också märkt att servrarna kraschar när jag använder sköld Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

Den har ju orsakat krasch förut, så rent hypotetiskt är det väl inte omöjligt att samma sak händer igen...
Back to top
View user's profile Send private message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

OM detta stämmer blir jag megaglad!!!! Jag tycker att skölden e en suverän nyhet i spelet men eftersom den e så buggig som den e så vill jag helst se den försvinna.

Det finns inget jag hatar mer än att stå ovanför en stege och skjuta rakt ner i huvudet på en sköldbärare på stegen bara för att se hur det stänker på skölden och sen har man ett deagleskott i huvudet...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 19:42 pm    Post subject: Reply with quote

&Korean_Hap wrote:
OM detta stämmer blir jag megaglad!!!! Jag tycker att skölden e en suverän nyhet i spelet men eftersom den e så buggig som den e så vill jag helst se den försvinna.

Det finns inget jag hatar mer än att stå ovanför en stege och skjuta rakt ner i huvudet på en sköldbärare på stegen bara för att se hur det stänker på skölden och sen har man ett deagleskott i huvudet...


japp eller då man smyger up i rygen på dom och drar en salva och det hela slutar med att man dör av ett "random" Hs från han med skölden och själv har man gjort 0 skada buggat ???? japp säger oger.

sedan det där med random Hs är något jag tycker om skölden famas och den sista nya bösan för det är ju så mycket slup över dom hs jag får mde dom så det är inte sant.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 19:53 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
sedan det där med random Hs är något jag tycker om skölden famas och den sista nya bösan för det är ju så mycket slup över dom hs jag får mde dom så det är inte sant.

man kan väl inte skjuta med skölden? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 22:55 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
sedan det där med random Hs är något jag tycker om skölden famas och den sista nya bösan för det är ju så mycket slup över dom hs jag får mde dom så det är inte sant.

man kan väl inte skjuta med skölden? Razz


pusS! på dig Razz

var inte riktigt så jag tänkte utan mest att om man har skölden så blir det förvånadsvärt många Hs.

normala fall så kan jag inte sjuta med USP men får jag en sköld dåblir jag smågud med en där av random hs Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Dec 01, 2003 23:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har gjort test på cs1-2 tidigare som ej gjort nytta. gjorde en ändring till där nyss.
cs7 har fått moduler kompilerade med nyare glib.. få se om det hjälper..

Jag skall på era påstående att den är relaterad till skölden att disabla den på cs8.

Tiden kommer utvisa om någon av dessa åtgärder stoppar det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Dec 02, 2003 2:36 am    Post subject: Reply with quote

Jag har precis spelat på 1an och 7an. 7an har jag inte sett så mkt sköldande på men lite var där och då krashade den inte. 1an sköldade jag personligen mkt och det krashade aldrig, en sak dock, 1an har inte de där damage scriptet, och inte 7an heller som det står attackers/victims när man dör. Kan det vara den som har problem med skölden, nåt i stilen att den inte fattar om den ska regga skada eller inte ifall man skjuter på en sköld och sedan visa det eller något sånt? 1an har iaf. inte krashat, inte 7an heller, men på 7an blev det som sagt inte så mkt sköldande, dock märkte jag att både 1an och 7an saknade det där damage grejset.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Dec 02, 2003 4:24 am    Post subject: Reply with quote

Vi i [gobbe] använder oss alltid av fula tricks så fort tillfälle ges så vi använder gärna skölden. Ska utveckla lite tacts med den.
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Dec 02, 2003 11:14 am    Post subject: Re: Servrarnas instabilitet är sköldrelaterat? Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
&Sorcerer wrote:
I skrivande stund har 7an precis krashat. Och innan dess även andra servers. Detta händer alltid såfort någon börjar köra sköld har jag märkt. Det är inte direkt när man köper skölden, utan några minuter/rundor senare, kanske en viss grej man gör med skölden utlöser krashen, vad vet jag inte. Vad jag kommit fram till är att det på något sett är skölden som orsakar servrarna att krasha. Fram tills nyligen har ingen kört sköld på 7an. Strax innan krashen köpte någon sköld. Förslag är en server (eller fler) med sköld disabled för att se om detta stämmer. My 50 cent.

Jag sväljer det här med hull och hår och säger.. "ta bort den tills den slutar bugga eller för gott" Razz
du har ingen talan i sköldfrågor sen du köpte din "mp5:a"! Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 2:25 am    Post subject: Reply with quote

Update: Spelat på cs5 med sköld 2 banor i rad utan att den krashat. Inget damage script (såg iaf. inget.). Nu är jag 100% säker på att varken 1an eller 5an krashar Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 2:42 am    Post subject: Reply with quote

&Sorcerer wrote:
Update: Spelat på cs5 med sköld 2 banor i rad utan att den krashat. Inget damage script (såg iaf. inget.). Nu är jag 100% säker på att varken 1an eller 5an krashar Very Happy

jag har spelat ett antal rundor/banor jag också. är inte säker på vilka servrar som gick bra, men den enda gången jag var med om en krash (ev. två gånger) var det med sköld och statsme
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Dec 03, 2003 15:48 pm    Post subject: Reply with quote

6an krashar ej. spelade lite på 8an idag och precis när jag kom in fick jag höra att servern krashat, skölden är ju disablad på 8an så boven verkar vara statsme pluginet eftersom varken 1an, 5an eller 6an krashar och dom saknar alla statsme, fast nu ska jag nog överlåta slutsatserna åt Fall Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies