HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
OGL-Strul

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SSRF]Tristan



Joined: 05 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 14:52 pm    Post subject: OGL-Strul Reply with quote

Här kommer nåt att bita i:

När jag en dag drar igång CS för att avsluta några Terroristers lidande så får jag felmeddelande enligt första bilden nedan.

Jag har ju inte rört datorn sen jag lirade dagen innan och då funkade allt finfint, förutom aimen då naturligtvis. Jaja, som den uberelita hacker man e så listar jag snabbt ut att detta har med drivers att göra så jag tar bort den gamla och plockar bort alla som har med nvidia att göra enligt"nv*.*-metoden. Installerar ny Drivis och är helnöjd, startar om och samma skitfel igen plus att man nu har en felruta till. Jag följer naturligtvis datorns uppmaning att kolla om filen finns och det gör den. D3D funkar men där får jag lägre och tokigt svajig FPS.

Ja det va väl det hela! Några erfarenheter eller kunskaper om detta mysterium mottages tacksamt
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Har du testat någon annan opengl-applikation?
Hittade några benchmark-grejer.. så om du inte har Q3 eller något annat opengl-program kan du testa nån av dessa:

http://www.setiathomescreensaverspeed.co.uk/downloads/freeware/opengl/benchmarks.htm

Funkar det inte är det mest sannolikt drivrutinerna, och om det funkar så är det CS som knasat ur. Säg till när du testat Smile
Min magkänsla säger mig att det är CS som är problemet..
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Tristan



Joined: 05 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 16:16 pm    Post subject: Reply with quote

Ok. efter ett brännt nätagg och trasigt nätverkskort är man nu åter igång.
Jag testade sisoft sandras OGL-test och det inge inget bra alls:

"Error E300: Failed to initialise OpenGL.
Fix: Check that the OpenGL drivers are correctly installed. It is possible the OpenGL driver does not support the current video mode, you may need to reduce resolution, colour depth or refresh rate. Try the OpenGL screen-savers to see if they work correctly."

Sålunda har jag alltså inga drivrutiner för OGL i min dator, vilket jag tycker e skumt eftersom jag har en "nvoglnt.dll" installerad som skall vara nvidias ogl-driver. verren på drivisen e den senaste 52.16.
Förslag någon??
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 16:27 pm    Post subject: Reply with quote

Om jag inte är helt ute och cyklar så är nvoglnt.dll Nvidias wrapper för opengl32.dll (ati:s heter atioglxx.dll)

Både opengl32.dll och wrappern ska ligga i windows\system32

Om de gör det så kan vi nog härröra det här till sinnesförvirring hos dina drivrutiner. Testa Detonator destroyer och installera sen om drivisarna. Om det ändå inte funkar ser jag ingen annan utväg än ominstallation av OS:et Sad

Du kan iofs testa att kopiera båda opengl-filerna till t.ex.
Program\Steam\bin\

Det kvalar definitivt in som fulfix.. men kan vara värt att testa innan ominstallation Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Tristan



Joined: 05 Oct 2002
Posts: 76

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för hjälpen marauder!!
Du styrde in mig på rätt tankebana, det här med sinnesförvirring var helt rätt. En kombination av SBS och RTFM snurrade upp min dator på läktaren i bästa foppaklass. Allt funkar nu precis som det ska, OGL funkar fint och aimen suger!!

trevlig helg!!
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Tue Nov 18, 2003 17:32 pm    Post subject: Reply with quote

Hur gjorde du? jag har fått samma problem nu Sad jag har liksom den nyaste ati drivern för mitt graffekort men det funkar inte. jag fick iofs enbart det övre felmeddelandet
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Tue Nov 18, 2003 19:34 pm    Post subject: Reply with quote

naRcissist wrote:
Hur gjorde du? jag har fått samma problem nu Sad jag har liksom den nyaste ati drivern för mitt graffekort men det funkar inte. jag fick iofs enbart det övre felmeddelandet


Testat mina tips ovan? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies