HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Problem med FPS/prestanda i CS 1.6? Läs här först.
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Thu Nov 20, 2003 9:17 am    Post subject: Reply with quote

Delreich wrote:
http://www.swm.se/viewtopic.php?t=8015
lite lustigt att det dessutom är en tråd som du själv skrivit i Razz

för att få de inställningar man vill ha även i spel och så så måste man trixa lite... vet inte om det är windows fel (troligen) eller om det beror på grafikkorten, vet inte heller om det gäller både ati och nvidia eller om det bara är nvidia som har problem, men jag vet att det funkar utmärkt med reforce. starta reforce, välja auto-populate (eller vad det nu är), klicka på apply/ok, klart. En gång, sen ska det inte behövas mer.


Razz Där ser man... antagligen när jag läste den tråden så ville jag bara skriva att v-sync fungerade för mig så jag skippade att gå in på länkarna... det skulle jag inte gjort (vi hade ju sluppit detta då Confused ) Skäms lite Rolling Eyes

Det jag ville med mitt inlägg här var ju att få 100fps med v-sync "alltid på", åsså står det i klarttext hur man ska gå till väga...
Tack Delreich för att du upplyste mig om min totala brist på letande Razz Laughing Razz Laughing

Ska genast (efter jobbet...) prova dessa olika alternativen Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Thu Nov 20, 2003 17:10 pm    Post subject: Reply with quote

Tydligen finns en annan genväg om itne powerstrip att få hertzen att "låsa sig" även i spel. Men det visste ja itne om faktiskt. Men att helt orginal bara ställa om i windows att ha 100 hertz hjälper itne. anledningen till att du bara får 60 fps ( antar jag, kan va 75 och 85 säkert också ) beror på att hertzen itne låst sig. när du låst den på 100 hz ( som jag gör med powerstrip ) så kan du ha vsyncen på, och spela emd 100 fps, och 100 hertz. ( förutsatt att du har fps_max 100 ).

som han sa tidigare där att nåt fel är de på nvidia drivisarna lr winxp eller nåt men man behöver ställa in ytterligare inställningar för att få hertzen att låsa sig på det man väljer . därför får du itne 100 hz med vsync på ( den ger dig så mycke fps som hertz ) .


puss o kram o lycka till
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Thu Nov 20, 2003 17:39 pm    Post subject: Reply with quote

jo sen en annan grej...
Fumble aKa Hades --->
imponerande att du kan ha raten på 20 000 och sen updateraten på 80 . duktig lina? ifall du har det är det förståeligt.. men om inte så tror jag att du har ltie för hög updaterate där faktiskt.. 80 låter lite för högt i mina öron , även fall det itne ger dig choke .

grejjen är att raten är som ett rör som tillåter andra raten in och ut så som jag förstått det. och om du bara har ställt den på 20 000 och inte 25 så bör du isåfall inte kunna ha så hög updaterate utan problem..
intressant.
Vad har du för lina ? Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Thu Nov 20, 2003 19:57 pm    Post subject: Reply with quote

nima wrote:
jo sen en annan grej...
Fumble aKa Hades --->
imponerande att du kan ha raten på 20 000 och sen updateraten på 80 . duktig lina? ifall du har det är det förståeligt.. men om inte så tror jag att du har ltie för hög updaterate där faktiskt.. 80 låter lite för högt i mina öron , även fall det itne ger dig choke .

grejjen är att raten är som ett rör som tillåter andra raten in och ut så som jag förstått det. och om du bara har ställt den på 20 000 och inte 25 så bör du isåfall inte kunna ha så hög updaterate utan problem..
intressant.
Vad har du för lina ? Smile


Hmmm, jag har adsl (spray) Rolling Eyes Men jag har 0 i choke, 0 i loss... flyter utan problem.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Thu Nov 20, 2003 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Alright Very Happy

Ingen som fått problem med typ ändringen av hz lr nån inställning då?
om nån undrar nåt av de ja skrivit så äre kul o hjälpa er o jag gör det gärna.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Fri Nov 21, 2003 11:09 am    Post subject: Reply with quote

Bara som lite info så hämtade jag hem RefreshForce igår med ett mycket tillfredställande resultat Razz Razz Razz

Nu kör man med 100hz på skärmen, 100fps i cs, loss 0, choke 0, ms=vad e det för nått Very Happy Laughing Razz Cool

Å du Nima, det är VÄLDANS uppskattat med personer som du som vill (o kan) hjälpa till så man få ut det bästa Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Sat Nov 22, 2003 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Kan jag stänga av 20% bredbandsreserveraren i XP home?
Dvs vart hittar jag detta QoS?
gpedit.msc fungerar inte på Home.
Fungerade bra på Pro.

Nima, har du något svar?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Mon Nov 24, 2003 13:32 pm    Post subject: Reply with quote

Serpent.. Jag är rätt säker på att denna funtkionen bara finns på windows professional.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Nov 24, 2003 16:59 pm    Post subject: Reply with quote

nima wrote:
Serpent.. Jag är rätt säker på att denna funtkionen bara finns på windows professional.
Misstänkte det, frågan är om den reserverar 20% default och man inte kan ändra eller om den inte gör det...

Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Wed Dec 17, 2003 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

Ahh! 144,17 hz/fps (jag har vsynk) @800, jaja många har väl det. Va skön med det där "developer" kommandot.
Men nu måste väl också "cl_cmdrate" vara 144,17?

Jag blir överkokt på mircsofts hemdsida då jag inte hittar musdrurutinerna till Intellitmouse Expolrer 3.0! |Edit|hihi nu hittar jag dem. Det var fel i min webbläsare när jag använde mitt internetsecurity program.|/Edit|, Och vilket snäpp är standar för muskänsligheten i Xp Home? Jag har för mig att jag någongång ändrade i registret så att jag fick windows 98 musacceleration, hur får jag tillbaka XP musacceleration?

HUR BLIR JAG AV MED! cl_falsh(minsej) som gör att hela bilden står still (frilance sa att det av för att jag hade 1000 ping). JAg menar så har är et bara i perioder. Det är väl Chello igen, men jag har faktist ring supporten som sa det e inga fel.

_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld


Last edited by Saibot on Thu Dec 18, 2003 12:20 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Dec 18, 2003 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Saibot wrote:

1. Ahh! 144,17 hz @800, jaja många har väl det. Va skön med det där "developer" kommandot.
Men nu måste väl också "cl_cmdrate" vara 144,17?

2. Jag har för mig att jag någongång ändrade i registret så att jag fick windows 98 musacceleration, hur får jag tillbaka XP musacceleration?

3. HUR BLIR JAG AV MED! cl_falsh(minsej) som gör att hela bilden står still (frilance sa att det av för att jag hade 1000 ping). JAg menar så har är et bara i perioder. Det är väl Chello igen, men jag har faktist ring supporten som sa det e inga fel.


1. Jag antar att du skrivit fel och läser det som att du har 144,17 FPS nu med developer 1. Och du undrar om du i så fall ska ställa upp cmdrate.
cmdrate har ett maxvärde på 101. Ställ det på 101 för bästa performance.

2. Kolla i din "mus options" i Kontrollpanelen, ställ in musacc där då bör XP skriva över registret med dina 98 musacc.

3. cl_flushentitypacket beror på din ISP dvs Chello eller servrarna, men eftersom ingen annan får detta så antar jag att det är Chello. Det är bara korta tidsperioder så chello säger till dig att det inte är problem med din uppkoppling eftersom de ser till det stora hela. Bostream och CHello har ungefär samma problem och det är att de har dåliga routers, därför blir linan ostabil då och då.


Hoppas det var svar på dina frågor så länge.

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Thu Dec 18, 2003 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

JAg har vsynk så jag menar både hz och fps.
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Thu Dec 18, 2003 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

Förresten, TACK MED HELA MIN VÖRDNAD FÖR DENNA hjälp. Nu har jag förbätrrar min pricksäkerhet från 8% (LOL) till 64% (är det dåligt?)
Jag säger bara en sak, LOL TILL "FÖRBÄTTRA MUSPEKARENS PRESTATION!" hur mycket ironi har M för deras benämnigar?

Tack, nima Cool !

_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Dec 18, 2003 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Nima.. När skulle du komma hem till mig o hjälpa till? Razz

Hmm.. Ett litet problem bara.. Eller mer en fråga..

Jag kör med 1252*864 i WIN XP.
Har en rätt så ny dator. Jag har faktiskt ingen aning om min skärm klarar 100Hz. Det är en Samsung SyncMaster 957DF
Grafikkortet heter ATI Radeon 9700Pro.

Men ja, till frågan då. Kan man göra på något sätt att jag får 100hz bara när jag spelar cs i upplösningen 800*600 ? Eller ska jag ha det hela tiden. Alltså om jag nu ändrar det i Powerstrip "100hz i 1154*864"?

Tacksam för hjälp!

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[APE]beaT!



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 476
Location: stockholm

PostPosted: Wed Feb 04, 2004 18:18 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tänkte på en grej. Som du skrev om att när man har lägre upplösning så borde man få högre fps. Men det fungerar inte. Jag kör 1024 och har bättre fps då än vad jag har när jag spelar med 800 :/:/ Och jag har mellan 30-40fps (OBS! i smoke 14fps) Whats wroong maaan?
_________________
| AMD64 [P3] | 3,2 [0,6]gHz | 1GB[256]RAM | 19 [17] tum | 160 [100] GB HD | Audigy 2 <- Slå den datorn om du kan....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Feb 10, 2004 8:21 am    Post subject: Reply with quote

FLU | Serpent wrote:
Kan jag stänga av 20% bredbandsreserveraren i XP home?
Dvs vart hittar jag detta QoS?
gpedit.msc fungerar inte på Home.
Fungerade bra på Pro.

Nima, har du något svar?


nima wrote:
Serpent.. Jag är rätt säker på att denna funtkionen bara finns på windows professional.


Detta är B.S. (Bullshit).. o något folk inte behöver vara rädd för.

1) För att köra Quality Of Service (QoS) måste du ligga i ett QoSaktiverat nät, vilket 99% av sveriges befolkning inte gör.
2) Du måste köra en QoSaktiverad applikation vilket ytterligare 99% av sveriges befolkning inte gör.
3) Bandbreddsallokeringen är dynamisk, och sker iom sändning. Detta gör att för att allt skulle klocka ihop, måste förutom ovan gälla, att du aktivt använde en bandbreddskrävande QoSapplikation samtidigt som du spelade, vilket vore korkat. Man kör ju inte Kazaa/DC etc, utan förstår vad det leder till.. Wink

Faktum är att privatpersoner i Sverige kan glömma av detta helt, inget att bry sig om. QoStjänster/nät måste man betala GROVA stålar för. Inget man får gratis eller utan att man vet det.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi


Last edited by magnus on Tue Feb 10, 2004 9:25 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Feb 10, 2004 8:54 am    Post subject: Reply with quote

Återigen reder han ut begreppen...
Tack Magnus!
Misstänkte något sådant eftersom det hade varit lite mer liv om detta på forumet om det skulle varit riktigt.

Thx... Very Happy

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
t0k



Joined: 16 Oct 2003
Posts: 107

PostPosted: Fri Mar 12, 2004 22:43 pm    Post subject: .... Reply with quote

Hello gott folk...d e så att dumma jag har lyckats... Laughing eller inte lyckats, jag har iaf lyckats ställa om sakerna helt fel så nu har jag 15-50 fps och typ 20-30 ms ingen loss och 1-2 i choke Wink och hur jag än försöker att ändra tillbax så verkar det inte lyckas... nån som vet om det fins nått commando att ställa tillbax original inställningarna, eller måste jag installera om steam igen? Confused Confused Confused
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Mar 13, 2004 2:10 am    Post subject: Reply with quote

Så låg fps? Kör du verkligen OpenGL?
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
t0k



Joined: 16 Oct 2003
Posts: 107

PostPosted: Sat Mar 13, 2004 14:47 pm    Post subject: ... Reply with quote

Fairlane wrote:
Så låg fps? Kör du verkligen OpenGL?


------------------

Jupp d gör jag... nu har jag tagit bort powerstripe och ändrat tillbax Herzten, för jag fick ännu mer choke och ms... hoppas det funkar bättre nu! Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies