HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Missförstånd
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 22:56 pm    Post subject: Missförstånd Reply with quote

Satt idag och tänkte på missförstånd inom CS, alla förkortningar och termer som man kan få helt bakom foten!
Jag trodde t.ex att:
Ghosta var när man smög bakom en fiende riktigt länge!

Annars hade jag enorma problem med att lista ut vilken Bsite som var 1 respektive 2 och låt oss säga att "Standard" inte var det första som jag översatte förkortningen STD till Wink Smile .(Ni vet, STD maps här på maffia) Skickar med länk till CS-lexiconet här på maffia, så ni kan dubbelkolla eran kunskap, och kanske dela med er av det ni haft bakom foten Wink
http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2415
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

En regel så man vet vad bombplatserna heter:
När man står i ct-spawn och tittar mot t-spawn så är bombplatsen som ligger till vänster om dej alltid BSA/B1 och den till höger är BSB/B2.
Om Ct spawnar på en bombsite så är den BSA/B1.
Så nu vet ni det Smile
Back to top
View user's profile Send private message
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
En regel så man vet vad bombplatserna heter:
När man står i ct-spawn och tittar mot t-spawn så är bombplatsen som ligger till vänster om dej alltid BSA/B1 och den till höger är BSB/B2.
Om Ct spawnar på en bombsite så är den BSA/B1.
Så nu vet ni det Smile


tack visste jag inte har hört massa olika "den som är längst bort är 2 etc."
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 16:54 pm    Post subject: Re: Missförstånd Reply with quote

FLU | &Kultur wrote:
Satt idag och tänkte på missförstånd inom CS, alla förkortningar och termer som man kan få helt bakom foten!
Jag trodde t.ex att:
Ghosta var när man smög bakom en fiende riktigt länge!

Annars hade jag enorma problem med att lista ut vilken Bsite som var 1 respektive 2 och låt oss säga att "Standard" inte var det första som jag översatte förkortningen STD till Wink Smile .(Ni vet, STD maps här på maffia) Skickar med länk till CS-lexiconet här på maffia, så ni kan dubbelkolla eran kunskap, och kanske dela med er av det ni haft bakom foten Wink
http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2415


Sneaka heter det som du beskriver Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 17:09 pm    Post subject: Reply with quote

annars står det oftast A B me stora skyltar på bombplatsenra Smile

iaf lo2 trodde ja betydde lolx2 lr nåt sånt, nu vet ja att det e ett whineord
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

jag funderade länge på varför folk skrev "eco" ibland (det var innan jag började spela i klan). Trodde det var nån strategi som någon i laget antog att alla andra kände till. Försökte lista ut det där.. men det var ju ingen direkt logik i hur folk sprang, så det tog ett tag innan jag kom på att det inte direkt hade med det att göra Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 17:48 pm    Post subject: Reply with quote

I begynnelsen av min cs-karriär kunde jag bara inte förså vilket vapen man dog av när symbolen mellan "namn xxx namn" uppe i hörnet såg ut som typ en ahlgrens bil (hs)..
Back to top
View user's profile Send private message
moongoat



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 524
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
En regel så man vet vad bombplatserna heter:
När man står i ct-spawn och tittar mot t-spawn så är bombplatsen som ligger till vänster om dej alltid BSA/B1 och den till höger är BSB/B2.
Om Ct spawnar på en bombsite så är den BSA/B1.
Så nu vet ni det Smile


Hmm.... Jag har lärt mig att den b site som ligger närmast t basen e B1 förrutom på dust2 där de heter A och B hähä väldigt skumt de där. När folk säger B1 och 2 på den så blir jag helt snurrig.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 15:28 pm    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:
jag funderade länge på varför folk skrev "eco" ibland (det var innan jag började spela i klan). Trodde det var nån strategi som någon i laget antog att alla andra kände till. Försökte lista ut det där.. men det var ju ingen direkt logik i hur folk sprang, så det tog ett tag innan jag kom på att det inte direkt hade med det att göra Smile

Då var det ju inte bara jag som inte hängde med på det i alla fall. Jag tänkte att det hade med...hmmm... folks ljud att göra Very Happy
Jag har alltid trott att A var den närmast T spawn och B var den längst ifrån... Jag funderade ett tag på vem det var som stegade upp det där eftersom det på vissa banor är rätt svårt att lista ut Very Happy .

För mig har det varit mest problem med vapen-namnen, eftersom jag har haft en retail-version. Alltid när det är "bara speciella vapen"-rundor så får jag kika en gång extra på vad mina TMs köper... eftersom jag inte har så där hundra koll på vad alla andra kallar dem.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker det är förkastligt att säga Bombsite 1/Bombsite 2 förresten.
usch å fy!! Bombsite A och Bombsite B ska man säga.
punkt slut.
Jag trodde (innan jag spelade i klan) eco betydde att man gjorde samma sak som rundan innan Smile


Last edited by crab_people on Thu Nov 13, 2003 16:03 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 16:01 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
Jag trodde eco betydde att man gjorde samma sak som rundan innan Smile

True true...
Jag undrar också hur folk egentligen menar när det är PCW och man förlorar pistolrundan och inte har några slantar alls, typ... då hojtas det ofta "eco ! deagle-eco nu !" ... va fan liksom .. "spara pengar - köp så mycket du kan..."
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 16:03 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
13steps wrote:
Jag trodde eco betydde att man gjorde samma sak som rundan innan Smile

True true...
Jag undrar också hur folk egentligen menar när det är PCW och man förlorar pistolrundan och inte har några slantar alls, typ... då hojtas det ofta "eco ! deagle-eco nu !" ... va fan liksom .. "spara pengar - köp så mycket du kan..."

eco har typ ändrat betydelse från att betyda spara stash till att betyda köra med pistol.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 16:30 pm    Post subject: Reply with quote

"Stfu n00b" nog det som jag missuppfattat å det grövsta trodde det var något positivt man sa till folk liksom gw/gj. Detta var dock i början av min tid inom cs världen.

"Woot!?" fick jag inte reda på vad det betydde förräns kultur (?) skapade tråden där han efterfrågade betydelsen och det var ju rätt nyligen. Trodde tidigare att det betydde n00b/idiot...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 17:08 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
En regel så man vet vad bombplatserna heter:
När man står i ct-spawn och tittar mot t-spawn så är bombplatsen som ligger till vänster om dej alltid BSA/B1 och den till höger är BSB/B2.
Om Ct spawnar på en bombsite så är den BSA/B1.
Så nu vet ni det Smile
ah najs, nu slipper jag undra vilken som e vilken. fet najs. thanx.

_marauder wrote:
jag funderade länge på varför folk skrev "eco" ibland (det var innan jag började spela i klan). Trodde det var nån strategi som någon i laget antog att alla andra kände till. Försökte lista ut det där.. men det var ju ingen direkt logik i hur folk sprang, så det tog ett tag innan jag kom på att det inte direkt hade med det att göra Smile
hahahhaa!! Laughing va söt du e Very Happy

[KACFM]Widing wrote:
"Stfu n00b" nog det som jag missuppfattat å det grövsta trodde det var något positivt man sa till folk liksom gw/gj. Detta var dock i början av min tid inom cs världen.
de e ju som att gå å peka finger åt folk för att visa hur rena nagnlar man har Smile n00000000b!

uppdateringar i CS genom åren (readme.txt) wrote:
BETA 1.2
--------
[7.20.99]

- 5 second "molasses period" at the start of all rounds to dissuade rushing tactics
Freezetime är alltså "dissuade rushing tactics"-tid. Så ni vet. 5s att diskutera rushande taktik. Inte att köpa på. Sluta fuska nu!
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 17:22 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
En regel så man vet vad bombplatserna heter:
När man står i ct-spawn och tittar mot t-spawn så är bombplatsen som ligger till vänster om dej alltid BSA/B1 och den till höger är BSB/B2.
Om Ct spawnar på en bombsite så är den BSA/B1.


jag har alltid följt regeln att stora och b1 är samma sak, och då blir följdaktligen lilla samma sak som b2. aztec tex, för mig är lilla bspot den till vänster från ctspawn och därmed funkar inte steppies och mina idéer ihop. också train bland andra har b2 till vänster för mig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 17:24 pm    Post subject: Reply with quote

gäller bara att komma ihåg i vilken spawn man står i... om man skall räkna framlänges eller baklänges Very Happy
kanske lättast å lära sig vad platsen heter bana för bana Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 18:05 pm    Post subject: Reply with quote

skönare o säga stora o lilla bombenplatsen eller nere o uppe...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 18:21 pm    Post subject: Reply with quote

tja

Stora eller Lilla går inte missupfata.
A eller B om det står på väggarna typ dust.


Bs1 Bs2 BsA BsB som vissa siter o säger tycker jag är onödigt då det är struliga komandon lätt att missupfata.

A B är korta bestämda komandon som är lätta att förstå och följa..... alla som gjort lumpen förstår vad jag menar.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 18:26 pm    Post subject: Reply with quote

stora å lilla går visst å missförstå jag gör de hela tiden eftersom adnra tycks ha annan uppfattning om vilken som e stora
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 18:34 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
13steps wrote:
En regel så man vet vad bombplatserna heter:
När man står i ct-spawn och tittar mot t-spawn så är bombplatsen som ligger till vänster om dej alltid BSA/B1 och den till höger är BSB/B2.
Om Ct spawnar på en bombsite så är den BSA/B1.


jag har alltid följt regeln att stora och b1 är samma sak, och då blir följdaktligen lilla samma sak som b2. aztec tex, för mig är lilla bspot den till vänster från ctspawn och därmed funkar inte steppies och mina idéer ihop. också train bland andra har b2 till vänster för mig.

hmm.. men lilla/stora är ju väldigt lätt att missuppfatta. stora för en kanske är lilla för en annan. vänster/höger bör vara lika för alla.
"regeln" som jag har skrivit där har jag hittat på efter egna slutsatser btw.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies