HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Eran skönaste bakfylla ?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 4:52 am    Post subject: Eran skönaste bakfylla ? Reply with quote

Ja som ni ser på topic , beskriv eran softaste/skönaste/mysigaste bakfylla.

Min var för 3 årsedan efter halloween Very Happy
Det var jag och en kopp kaffe och Moby och armageddon ( stava )

Aldrig vart så gott och vara bakfull , bara satt och njöt av allt Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Void



Joined: 14 Feb 2003
Posts: 390
Location: www.vanskapt.com

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 7:30 am    Post subject: Reply with quote

Bland det värsta jag vart med om var när jag vaknade i min dåvarande lya och undrade vem i helvete som satt och spelade cymbaler i rummet brevid. Mycket längre än så kom jag inte, men efter en bra stund insåg jag att det bara var ett lätt väsande från vattenledningarna.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 9:36 am    Post subject: Reply with quote

Förr i tiden kunde man dricka ofantliga mängder och bara ha en lätt huvudvärk och vara ur sängen vid 08.
Nu ligger jag bara som en drägglande grönsak hela dagen och har inte upplevt en sk härlig eller mysig bakfylla på väldigt länge.
Bäst är om man vaknar och inte hunnit bli bakfull och sen går och lägger sig.
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Tycker faktiskt att det kan vara ganska så skönt att jobba på bakisen, man går omkring i en liten bubbla och kan bara koncentrera sig på en sak + att man kommer upp i tid och slipper dåligt samvete. Finns inget värre än att ligga i sängen hela dan och ha ångest.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Men även fast man får brakbakfyllor så är en kebabpizza, 2 liter läsk, chips & dip + 3 filmer på kvällen bland det bästa som finns här i livet....
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 10:03 am    Post subject: Reply with quote

den bakfyllan som brukar vara den absolut bästa på året är dock nyårsdagen...

Man är så där underbart segve hela dagen, ligger och softar i soffan käkar den sista biten av julskinkan hela dagen,julmust och kollar på klassikern Ivanhoe.....

Senare på kvällen så drar man igång någon film med ett helt bord uppdukat med Chips,dipp,godis,drickor av valfritt slag och möjligtvis en Pizza om man är så att ta sig till stället som är öppet inne i stan....
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 10:15 am    Post subject: Reply with quote

Den absolut skönaste bakfyllan jag haft kan jag inte nämna i denna topic...
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 10:21 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Den absolut skönaste bakfyllan jag haft kan jag inte nämna i denna topic...


SÅNA bakfyllor kommer jag knappt ihåg, det är ffs flera år sen.... Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 10:38 am    Post subject: Reply with quote

En personlig favorit är att gå ner på nation vid 11-12 och svulla i sig av brunchen. Riktigt äckligt mätt ska man bli. Sen drar man hem till en polare och spelar tv-spel eller kollar på film. Helt ok bakfylla som är lätt att åstadkomma.

3/5 tomma vinflaskor.


Absolut bäst är dock att vakna upp bredvid en vacker kvinna och tillbringa hela dagen efteråt med att ligga och mysa. Höll på att skriva en redogörelse av min helg.. men naaah... håller det för mig själv Smile

5/5 tomma vinflaskor.
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 11:03 am    Post subject: Reply with quote

hade en för 1 vecka sen, söp som en gris, gick hem vid 03-tiden, satte mig å spelade cs till 07.30 då med en fräsh bira i handen hela tiden..gick å la mig sen va det upp kl 9.30 och jobb 10.30...första timmarna gick "bra". då va man ju fortfarande stenpackad, men sen efter 6 timmar (4 timmar kvar av dagen) då mådde man ganska mycket sämre.

sen minns man valborg 98, firade i helsingborg, dagen efter spydde jag brutalt säkert 10 ggr
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 11:56 am    Post subject: Reply with quote

yeesh! some of you make a hangover almost sound nice :p (except the puking bit...)

I could definately go for a nice movie night with chips and dip (nacho chips tho! the north american in me has a yearly tex-mex quota to fill hehe), or hanging out with the christmas ham (on Wasa sportbröd with skånsk senap! *drool*) and watching Ivanhoe Very Happy

btw, never eat taco/nacho chips if you know you are going to throw up. Its like throwing up broken glass that is on fire. Crying or Very sad I would defiantely recommend the Ramen Noodle route. You wont even feel them Smile

Tidey

*edited to add: I find all the figurines of happy, fat, jolly pigs that are sold at xmas to be beyond hilarious.... if they only knew! MUAHHAHAHAHAH!**
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ja tycker de e skönt att vara bakfull. Varenda gång ja e bakis så njuter jag av de. Man känner att man har hafft kul dagen innan o man va kung i baren.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
Man är så där underbart segve hela dagen, ligger och softar i soffan käkar den sista biten av julskinkan hela dagen,julmust och kollar på klassikern Ivanhoe.....


du får sluta kolla på ivanhoe och ägna dig åt riktig nyårs-bakfylle-sysselsättning istället, nämligen backhoppningen från Garmisch-Partenkirchen. inte en gång man missar detta underbara evengemang.
fattar bara inte hur man kan få för sig att bli backhoppare, utsätta sig för livsfara och dessutom då säga upp bekantskapen helt med nyårsafton, för alltid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

#2bad.se | Herr Oberst wrote:
FLU | Quest wrote:
Man är så där underbart segve hela dagen, ligger och softar i soffan käkar den sista biten av julskinkan hela dagen,julmust och kollar på klassikern Ivanhoe.....


du får sluta kolla på ivanhoe och ägna dig åt riktig nyårs-bakfylle-sysselsättning istället, nämligen backhoppningen från Garmisch-Partenkirchen. inte en gång man missar detta underbara evengemang.
fattar bara inte hur man kan få för sig att bli backhoppare, utsätta sig för livsfara och dessutom då säga upp bekantskapen helt med nyårsafton, för alltid


hmmmm..trodde i min enfald att vi pratade sköna bakfyllor ...... Wink Razz Wink


Last edited by [GTI]Quest on Tue Nov 18, 2003 12:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 13:03 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:

hmmmm..trodde i min enfald att vi pratade sköna bakfyllor ...... Wink Razz Wink


jo man tappar lätt tråden...
fast för att återgå, vem har inte haft dunderbakfyllorna efter en veckas solsemester? nä man kommer hem till sverige igen och hjärnan bokstavligen kokar i sprit...livsfarligt det där...aldeles för många som råkat ut för feting delerium tremens...kändes som om många låg i riskzonen där efter DK-borås Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 13:15 pm    Post subject: Reply with quote

#2bad.se | Herr Oberst wrote:
fast för att återgå, vem har inte haft dunderbakfyllorna efter en veckas solsemester? nä man kommer hem till sverige igen och hjärnan bokstavligen kokar i sprit...livsfarligt det där...aldeles för många som råkat ut för feting delerium tremens...kändes som om många låg i riskzonen där efter DK-borås Smile


Hör även till att man hånglar sig till en förkylning som inte är av denna jord och som varar i en månad minst. Kanske inte på DK.. men på solsemester är det obligatoriskt. The Ibiza Flu är det kännt som nere på den ön ialf.. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

Den bästa bakfylla jag har sett var i lumpen.
Vi skulle få ledigt på Fredagen och Onsdagen var en liten mer festar dag i skövde där vi låg. Vi hade fått reda på att 2:a och 3:e pluton skulle gå ut men vi skulle ha kvällstjänst. Efter mycket tjöt så gick våra befäl med på att vi skulle få ledigt vi med, under vissa former. Vi skulle bara ta nån öl, ha kul och sen hem i tid....(yeah rigth)

När vi väl var ute så fick så fick våran grann-vagn (gruppen vi dela lucka med) för sig att supa ner deras vagns-chef. Han brukade inte dricka så mycket utan bara ta nån öl osv (eller han gjorde iallafall det efter denna kvällen Very Happy ) Han blev riktigt packad och jag vete fan hur jag och han kom igenom Vakten på väg en till luckan sen. Iallafall, på väg in till luckan så hör jag ett jädra väsen från luckan brevid där dom andra 2vagnarna ifrån vår pluton sover. Går in...... Det ligger tidningspapper över heeeela golvet, dunkade musik, och det är världes party! Precis när jag tittar in så hoppar Johansson fram framför mig i jeans och inget mer, och spänner upp kroppen i riktig Bruce-Lee anda och skriker YEAAAÄÄÄÄÄÄ!!! och dansar vidare som alla andra gör, på sängar osv. I samma veva ser man att nått rör sig i havet av tidnings papper och där ligger warholm oxå i bara jeans, men han har en hjälm på sig som han masskerat med just tidningspapper. Han har blicken "jag-är-i-en-skyttegrav-alla-måste-dö" looken. I samma veva hoppar någon upp på ett bord och dansar loss, man ser warholm som en haj i tidningpappret kräla sig fram och ställer sig sedan upp och det ser ut som han har hittat en bomb - INGEN RÖR BORDET!!!"
Allt detta inom loppet av 15sek, så världens party! Partar på en stund. Och går sedan in på min lucka. Där är några killar från 3:e Pluton i fullfärd att väcka min vagnschef genom att lyfta upp hela sängen och sedan släppa den rakt ner, han visar inte en min så det blir snabbt tråkigt så dom bär ut hans säng i korridoren istället. Samtidigt börjar den ner-supna vagns-chefen vråla "TA KORT PÅ MIG NU!!!!" - "Jag har aldrig varit så här full TA KORT PÅ MIG NUUUU! HAHAHAHA" detta gör han i 15min och det är lika roligt varje gång av någon andledning Confused , orkar inte dra allt som hände nu Smile sen kommer ju allas bakfylla som denna topicen handlar om...
morgon uppställning!

Fänrik: Vem tar 30bilen idag då? (en Lastbil som alla åkte runt i, när vi skulle långstans)
*Ingen räcker upp handen* alla är snor bakis.
Fändrik: Va fan? är det ingen som kan ta 30bilen?
*Ingen räcker upp handen*
Fändrik: JOHANSSON! kan du ta 30bilen?
Johansson: nej fändrik
Fändrik: Jasså? tog du inte bara nån öl som jag sa att du skulle göra?
Johansson: Jo fändrik
Fändrik: Dåså?
Johansson: men sen råka det bli några drinkar, shots och lite jäger på det...
I denna veva får Fändrik syn på den nersupna vagnschefen, och att göra detta bland alla oss andra bakfulla är fan en merit utan dess like. Iofs såg ansiktet ut att matcha kamoflaget.
Fändrik: Va i helvete? Höger om, ett stegram, Vänster blablablabla. - Tills vi stog i nån formation.
Fändrik: Böj er framåt och försök nudda tåspetsen. Stanna kvar så. *efter en liten stund* Börja hoppa, stanna framåt lutade. *efter en liten stund* Skaka på kroppen samtidigt!
Nu springer den nersupna vagnchefen mot toaletten, tror nog att han hann iallafall. Nu var vi tvungna att springa i fändrikens mördar tempo till alla saker som vi skulle göra. Släpa sårad ur strid..... Alltså lägga upp nån på ryggen med "brandmänna greppet" och sedan springa med han där, jag vet inte vilken av dom två som var värst...
Ne fy fan, det vill jag inte göra om....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Raskolnikov



Joined: 09 Feb 2003
Posts: 727
Location: sthlm

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 15:49 pm    Post subject: Reply with quote

hade en bakfylla förra året, efter midsommar:
mådde illa o kräktes hela tiden...så jag släpade in lite filtar och en skiva
bröd in på toan...låg på toagolvet och hade fyllefrossa och kräktes upp
brödsmulor och vatten...mådde som skit men var ändå glad av nån
anledning...får den briljanta idén att ringa alla jag känner och låta dom
skratta lite på min bekostnad...piggnade till framåt kvällen så att jag kunde
äta nåt. borde har varit riktigt jobbigt med tanke på frossan och
kräkningarna...men det är ändå ett fint minne nu Smile Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 16:00 pm    Post subject: Reply with quote

Finns inget mysigare än en pytteliten bakfylla, då man bara är seg.
Man sover länge, tar på sig sitt sitta-hemma-hela-dagen klädes kitt, äter en skön fruckost, stavar fel på frukost, sätter sig vid burken, segar lite på irc & ventrilo (man kanske tankat en film eller något spännande under natten?). Spelar CS (brukar gå bra när man är bara lite bakfull). Kanske dra över till en polare och se på film, kanske dra över en polare och se på film?
Livet är rätt gött när man bara får dega lite.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 16:21 pm    Post subject: Reply with quote

håller med Alpha duden lite om att det var bättre förr Razz
då kände jag nästan aldrig något dagen efter medan man nu får ställa in sig på minst en halvdag i helvetet Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies