HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Min novell "Mannen med tanken"
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 1:22 am    Post subject: Reply with quote

Eller jävlas med genom att cencurera etc. tills jag gör ett snesteg så man får en anledning till att banna mig eller anmäla mig
Back to top
View user's profile Send private message
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 1:30 am    Post subject: Reply with quote

Jag tror att det är så att du genom ditt sätt att presentera dig gav folk en uppfattning som kanske inte är helt rättvis.

Jag skall säga att jag hör till en av de som tänke att du borde permbannas från allt vad maffia heter när jag såg dina två inlägg.

Men sen efter att ha läst diskussionerna tycker jag att du verkar vara vettigare än mitt första intryck av dig.

Jag kan väl tycka att man skulle vara lite mer mån om att vara ödmjuk om man vill bli omtyckt i ett forum t ex. OM man inte är ute efter att just peka på vilken effekt ett första intryck kan ha, men det är tunn is.

Sen tror jag att du tycker det är roligt att provocera, så du kanske inte är helt förvånad över att det har blivit lite liv över det här?
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 1:40 am    Post subject: Reply with quote

Mitt högst personliga inlägg i debatten (dvs som människa, inte admin):

Jag tror ingen bett om censur av novellen om inte Panov hade postade de två andra sakerna. Jag förstår att Panov känner att allt han gör granskas extra kritiskt.
Back to top
View user's profile Send private message
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 1:44 am    Post subject: Reply with quote

Korben: självklart tycker jag det är kul att provocera. Jag vill ju skapa reaktioner. Det skriver jag längre bak i denna debatten med. Jag skriver texten för att se reaktioner. Gå längre bak o läs


Fairlane: Ja precis! Underbart. Det var exakt de orden jag försökte få fram
Back to top
View user's profile Send private message
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 1:49 am    Post subject: Reply with quote

Sen så kom jag på att det finns en topic för vad folk har för porrnamn lite längre ner och vissa av dom är väl ganska mycket värre än ordlekarna i min novell.
Back to top
View user's profile Send private message
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 1:57 am    Post subject: Reply with quote

Jag tyckte att din tråd var värre eftersom den var så uppenbart ute efter att väcka anstöt.
Jag tyckte inte tråden om porrnamn var särskilt rolig men samtidigt så upprörde den mig inte ngt namnvärt, därför jag inte hade klagat på den.
Nu har jag iofs inte klagat på din heller, annat än nu. Smile

Jag ångrar nu att jag inte läste dina trådar ordentligt för det hade varit intressant att se vad exakt det var som stör folk mest.

Sen står jag fast vid att det var ett särdeles klantigt sätt att presentera sig Smile

/henrik
Back to top
View user's profile Send private message
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 2:01 am    Post subject: Reply with quote

Men alltså då tar jag det igen.

Jag skrev texten åt min polare till vårat dödsmetalprojekt.
Jag gillar sådana texter som antingen är så psykologiska så man mår illa eller får en annan effekt eller en text som är så bildlig så man kan se bilder framför sig och må illa utav det, då har man i _mitt_ tycke lyckats med en text. Det är inte mycket som äcklar mig men när väl en text lyckas med det då blir jag fan imponerad.

Jag ville se vilka känslor min text kunde framkalla hos folk som inte blivit "härdade" i dödsscenen och är van vid det stuket.
Back to top
View user's profile Send private message
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 2:05 am    Post subject: Reply with quote

Jo det har jag förstått, men jag fösökte förklara varför jag tyckte att det du skrev var värrre än t ex porrnamnstråden
Back to top
View user's profile Send private message
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 2:07 am    Post subject: Reply with quote

Ah ok.
Men det är din åsikt dude, tyvärr delar jag den inte Wink.
Men vi kan vara vänner ändå
Back to top
View user's profile Send private message
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 2:12 am    Post subject: Reply with quote

Absolut

Och din åsikt tänker jag inte klaga på.
Back to top
View user's profile Send private message
IznouGooD



Joined: 28 Apr 2003
Posts: 289
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 5:06 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Lägg in novellen igen men byt ut alla namn till vanliga namn så kan vi call it even. (dvs editera ditt eget första inlägg)


Då tycker jag att du kan lägga in alla dina inlägg i Snusktopicen med ord som "klappa kissen" "smeka apan " eller "suga på slicke pinnen" isället för det som står där nu........
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 8:48 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]IznouGooD wrote:
Quote:
Lägg in novellen igen men byt ut alla namn till vanliga namn så kan vi call it even. (dvs editera ditt eget första inlägg)


Då tycker jag att du kan lägga in alla dina inlägg i Snusktopicen med ord som "klappa kissen" "smeka apan " eller "suga på slicke pinnen" isället för det som står där nu........
Du har inte läst mina inlägg va?
Ord jag använt:
haft ihop det
tog den i mun
rumpan
behag
underliv
munjobb
där fram
har sex
öva sängkammaryoga
scrotum
pilla in
Ronk
hålet
hamnade under lakanet
slick
oralsex
petting
kåthet

Sen har vi iofs "Korta knull" som till försvar syftade på en direkt fråga och därme, mer eller mindre, citerades.

Tämligen onödigt försvarstal till ett tämligen onödigt förslag...

Hela mitt syfte till mitt förslag till Pavlov var, som jag senare förklarade, för att se om han var villig att ändra sin story. Det ville han inte av skääl som jag redan förstått innan jag lade fram förslaget.
Sen är det som jag sa skillnad på synonymer och associationer
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 12:24 pm    Post subject: OBS! BARNFÖRBJUDET! Reply with quote

Nu har jag läst novellen åtskilliga gånger. Och jag tycker INTE att det finns något i den texten som väcker mer anstöt än något annat som finns skrivet i vårt kära forum.

Novellen av Panov, har ord som hor-isonten, castle of cumalot, lord velhaengd, riddare af rööfh och ex-calle-i-bur och ingår i en liten annorlunda "skapelse"berättelse.

Rodger "The Fuck" McMillen ,-Crystal Cunty , Tod Spew, Bunny Beaver
Frank Dick, Hairy "The Rabbit" Richards och Honey Fucky är ord som kan läsas i topicen "porrnamn"

Jag tror också att alla admins över huvud taget INTE hann läsa novellen som blev censurerad och att andra här har svårt att erkänna när fel begåtts eller så kanske ni verkligen tycker att novellen är censurmaterial.

[SM]Fren wrote:
det är inte orden i sig som är det farliga. det är betydelsen av ordet.Sen är det som jag sa skillnad på synonymer och associationer
Jag förstår verkligen inte var det farliga ligger eller var skillnaden består av gällandes porrnamnen, novellen och sextopicen.

Det här är INTE riktat till någon viss person inte heller för att skydda Panov för hans tidigare text och inte heller för att novellen var det intressantaste jag läst.
Jag tycker frågan är särdeles intressant att få vädra eftersom det för många här (som hann läsa novellen) är ofattbart att novellen ej får publiceras i GD.

EDIT* OBS! Quoten av Fren är ett urdrag ur två av hans inlägg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ryggen fri.
you GO girl

*edit* Gubbslem hann mellan
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 14:20 pm    Post subject: Re: OBS! BARNFÖRBJUDET! Reply with quote

gubbslem wrote:
Jag tror också att alla admins över huvud taget INTE hann läsa novellen som blev censurerad och att andra här har svårt att erkänna när fel begåtts eller så kanske ni verkligen tycker att novellen är censurmaterial.


Novellen finns tillgänglig för alla admins på adminforumet, så jag antar att alla läst den. Iallafall alla som skriver här.
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Sat Oct 18, 2003 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

jag ville oxå läsa denna novell som alla tjötar om
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Sun Oct 19, 2003 2:57 am    Post subject: Reply with quote

Jag får väl privmessa den till dig när jag kommer hem så får du njuta av dess prakt
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Sun Oct 19, 2003 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

tycker det inte va så farligt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Sun Oct 19, 2003 16:42 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för stödet
Back to top
View user's profile Send private message
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Sun Oct 19, 2003 21:54 pm    Post subject: Reply with quote

det var jag som censurerade texten o anledningen till de är att jag inte förstår poängen med att komma hit och slänga upp 3st topics varav 2 togs bort av någon på direkten vet inte vem och den andra som låg kvar var tveksam för den yngre generationen på en och samma dag. vissa av orden hade man blivit bannad flera gånger om inne på servrarna så det e väll ganska osmart att starta 3 topics om saker som inte accepteras när vi spelar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies