HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Min novell "Mannen med tanken"
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 7:19 am    Post subject: Reply with quote

gubbslem wrote:
Ja du &Korean_Hap, jag är en av dem som "gnäller" på censur och är för det fria ordet.
Jag är väl införstådd med maffias regler men tycker fortfarande det är fel att censurera saker som inte väcker anstöt.
mao har admins inte gjort fel eftersom texten som togs bort tydligen väckta anstöt.


gubbslem wrote:
Ta bort Panovs första text är okej med mig, men att ta bort resten av diskussionen är onödigt.
måhända att vi kunde fortsatt diskutera, men att ha en bra diskusion om ett ämne som blivit bortplockat finner jag svårt; speciellt på detta forum som är hemsökt av folk som vädrar åsikter om saker de inte har en aning om

gubbslem wrote:
Att dessutom ta bort något utan att skriva det någonstans är även det något jag ifrågasätter.
Panov wrote:
"Mannen med Tanken" -av Robert Panov


Det var en gång...
CENSUR
snipp snap snut, nu var denna sagan slut.
Just ordet "CENSUR" uppfattade jag direkt som att någon hade tagit bort en del text. Det är väl det censur är?
Visst hade väl aktuell admin kunnat slänga dit en kråka eller ett meddelande om att "jag har tagit bort texten", men personligen tycker jag inte det behövs/behövdes eftersom ordet 'censur' talar ganska tydligt på den punkten



påpek: Jag håller inte med nån eller är emot nån i denna post. försöker bara få en oblektiv syn på det hela


[KACFM]Volvo 240 wrote:
hmmm känns lite som nazism tråden den försvann åxå bara mystiskt.
Det är för oss oxå ett mysterium.
antingen har nån moderator gjort ett misstag utan att veta om det, eller så har vi en admin som inte vågar stå för det han/hon gjort.
...eller så har nån berättat för mig varför den försvann och jag bara har glömt Rolling Eyes Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 7:30 am    Post subject: Reply with quote

nee ja vet inte om det tagits upp nånstans men iaf så va nazitråden där en dag sen 2 dagar efter va den borta. å ja bara udnra va som hände me den det kan ju urartat totalt va vet ja Smile Lite som me dennagår ålägger mej å när ja vaknar e den borta ja ville ju läsa fortsättningen jue Very Happy personligen gillar ja sånna diskusioner som Nazism tråden å brott å straff tråden osv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 8:24 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
gubbslem wrote:
Ja du &Korean_Hap, jag är en av dem som "gnäller" på censur och är för det fria ordet.
Jag är väl införstådd med maffias regler men tycker fortfarande det är fel att censurera saker som inte väcker anstöt.
mao har admins inte gjort fel eftersom texten som togs bort tydligen väckta anstöt.


Ja, texten väckte anstöt och togs bort, jag tycker fortfarande det är fel att ta bort saker som INTE väcker anstöt, dvs diskussionen efteråt.


[SM]Fren wrote:
gubbslem wrote:
Ta bort Panovs första text är okej med mig, men att ta bort resten av diskussionen är onödigt.
måhända att vi kunde fortsatt diskutera, men att ha en bra diskusion om ett ämne som blivit bortplockat finner jag svårt; speciellt på detta forum som är hemsökt av folk som vädrar åsikter om saker de inte har en aning om
för många hade redan läst den och varit inblandad i diskussionen för att bara ta bort den. Dessutom hade det varit nyttigt att få diskutera hur man beter sig på forumet från båda sidor, tycker jag, .

[SM]Fren wrote:
gubbslem wrote:
Att dessutom ta bort något utan att skriva det någonstans är även det något jag ifrågasätter.
Panov wrote:
"Mannen med Tanken" -av Robert Panov


Det var en gång...
CENSUR
snipp snap snut, nu var denna sagan slut.


Just ordet "CENSUR" uppfattade jag direkt som att någon hade tagit bort en del text. Det är väl det censur är?
Visst hade väl aktuell admin kunnat slänga dit en kråka eller ett meddelande om att "jag har tagit bort texten", men personligen tycker jag inte det behövs/behövdes eftersom ordet 'censur' talar ganska tydligt på den punkten
Självklart har jag inte gnällt på den andra textens censureringsförklaring utan den första, dvs icke existerande.



[SM]Fren wrote:
[påpek: Jag håller inte med nån eller är emot nån i denna post. försöker bara få en oblektiv syn på det hela


Fren, jag tycker inte att du läste mitt inlägg speciellt noggrannt, du missade helheten. Känns trist att du försöker motbevisa mig på punkter jag inte sagt något om. Sad

]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 8:36 am    Post subject: Reply with quote

äääh om jag quotar nu blir det så rörigt så jag numrerar istället Smile

1 & 2. meningsskiljaktigheter. Dock verkar diskusionen avtagit då tråden togs bort. trots att det finns folk som vill diskutera.
By all means. Vill ni diskutera så gör det. jag var inte med från början så jag kommer heller inte vara med i slutet.

3. aha, jag trodde du syftade på tråden du skrev i eftersom den.. tja, var den enda som var kvar.
Missförstånd.
Hur som haver har vi ingen skyldighet att berätta när vi tagit bort topics. Egentligen heller inte varför. (just i detta fall vet alla varför de togs bort)

4. Nej, det trista är att jag inte uttryckte mig klart nog. Det var givetvis ingen gliring till just dig utan bara en generell och formell information för att spara folk besvären att dömma mig.
Jag försöker sällan motbevisa folk. Speciellt inte saker jag inte vet allt om, som deta som jag tidigt förklarade. Då jag sätter mig emot är det för att öppna ögon för andra hållet.
Fortfarande inte riktat direkt mot dig.


Min fråga/or kvarstår.
3 topics som fått många att må dåligt av olika saker.
1. Vi tar bort dem så fler ska slippa läsa, och på så sett lite "sopa problemet under mattan"?
2. Vi låter det stå kvar så folk kan diskutera och sätta sig emot varan (erfarenhet talar)?
Vilket som får admins skit från allmänheten. Skit som JAG inte vill ha.
Either way we lose.
Oh the joy...
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 8:50 am    Post subject: Reply with quote

Detta sköter ni så fint själva så jag låter er tampas lite.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

Kanske många kommer börja hata mig men forumet behöver lite sådana här diskussioner ibland... imo behövs den alltid... det är fan asballt å disskutera sådana här grejer! Det var längesen det va så fett på maffias forum som det va igår.... Man kunde känna värmen från alla som loggade in och ut och skrev meddelanden, läste.... weeeeeeee!

Sen tycker jag att antingen får man ta bort text/dikt/saga eller va det nu va direkt eller inte alls... som det va nu så va det faktiskt admins som svarade på inlägget och sen startades den feta diskussionen och sen tog någon bort topicen... tycker iaf jag e lite fel... men man lär sig ju av sina misstag! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Kanske många kommer börja hata mig men forumet behöver lite sådana här diskussioner ibland... imo behövs den alltid... det är fan asballt å disskutera sådana här grejer! Det var längesen det va så fett på maffias forum som det va igår.... Man kunde känna värmen från alla som loggade in och ut och skrev meddelanden, läste.... weeeeeeee!

Sen tycker jag att antingen får man ta bort text/dikt/saga eller va det nu va direkt eller inte alls... som det va nu så va det faktiskt admins som svarade på inlägget och sen startades den feta diskussionen och sen tog någon bort topicen... tycker iaf jag e lite fel... men man lär sig ju av sina misstag! Smile

Ingen kommer hata dig tror jag... Wink Wink
"Peace love and understanding brother...."

Såna här diskutioner som är i denna tråd tycker jag är givande och intressanta..
Anledningen till det är att den är saklig och rak och inte förs från totalt egna perspektiv utan det ventileras på en sund nivå....
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 13:25 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Kanske många kommer börja hata mig men forumet behöver lite sådana här diskussioner ibland... imo behövs den alltid... det är fan asballt å disskutera sådana här grejer! Det var längesen det va så fett på maffias forum som det va igår.... Man kunde känna värmen från alla som loggade in och ut och skrev meddelanden, läste.... weeeeeeee!

Sen tycker jag att antingen får man ta bort text/dikt/saga eller va det nu va direkt eller inte alls... som det va nu så va det faktiskt admins som svarade på inlägget och sen startades den feta diskussionen och sen tog någon bort topicen... tycker iaf jag e lite fel... men man lär sig ju av sina misstag! Smile


word, mannen. word.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

En tanke för framtiden...

Om man funderar på att ta bort en topic (och det inte är 100% uppenbart att den ska bort) så kan man som moderator flytta den till en annan sektion i forumet, lämpligen en adminsektion

På så kan man lugnt och sansat komma fram till om topicen ska tas bort helt, delvis eller inte alls. Då har man ju möjlighet att lägga tillbaks den.

Själv har jag vädrat mina åsikter i frågan på 2 andra ställen i forumet (VIP-delen och admin-delen), så jag säger inte mycket mer här än att jag anser att taket måste vara högre i forumet än på cs-servrarna. Annars kan vi börja banna alla som skrivit i snusk-topicen, för grovt språk...
Back to top
View user's profile Send private message
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 14:12 pm    Post subject: Reply with quote

Mycket bra sagt Fairlane.

Och om jag ska vädra min åsikt här så tycker jag att det känns som att det finns otroligt mycket hycklare, "rump-pussare"(eftersom jag antagligen blir bannad ifall jag använder grövre ord, ty jag tror "övermakterna" där uppe sitter och har ett sådant hök-öga på mig så man undrar ifall de inte har nått bättre för sig), och idioter.

Jag är jävligt besviken över att min tråd med min text i togs bort, det kändes som att de sades en del bra saker i den som kunde fått vissa att förstå mig. Visst jag kan på ett sätt också se att vissa diskutioner hade varit lika meningslösa som blindtarmen. Men fortfarande ville jag ha den kvar.

Diskutionen med min polare skiter jag fullständigt i. Den är bara rolig för att den är så bildlig och man lyckas verkligen få folk att må illa med en _text_.

Jag tycker ni skulle cencurerat min låttext istället som ni har gjort med denna totalt harmlösa novellen så hade kanske folk fått svar på de frågor de undrar över för ska man starta en ny debatt nu hade det bara varit otroligt torrt och tro mig, hade jag tyckt att det gick dåligt så hade jag gjort något för att det skulle få lite fart.

Iofs vettefan om jag skulle göra det bara för att ge hök-ögat ovanför det nöjjet att banna mig/anmäla mig. Personen/personerna sitter säkert i skrivande stund och bara väntar på att det skall postas ett inlägg av "Das Panov" så är de där på 0.1 sec och letar fel bara för att hitta minsta lilla att anmäla en för. HAHA säger jag åt det, patetiskt är vad det är. Gå du och ta hand om ditt barn istället..
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 14:23 pm    Post subject: Reply with quote

Panov wrote:
Personen/personerna sitter säkert i skrivande stund och bara väntar på att det skall postas ett inlägg av "Das Panov" så är de där på 0.1 sec och letar fel bara för att hitta minsta lilla att anmäla en för. HAHA säger jag åt det, patetiskt är vad det är. Gå du och ta hand om ditt barn istället..


Detta var nog det första inlägget där du framstod som annat än intelligent.
Kom ihåg en sak.
Man tar seden dit man kommer.

Att ärendet skedde mindre lyckat är väl redan utrett. Bakom kulliserna så var
det stort tryck på vissa admins att de skulle agera omedelbums och när så
skedde så blev det lite olyckligt. De har lärt sig av sina misstag och jag hoppas
du har lärt dig av ditt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

Det enda misstaget jag anser att jag gjorde var att jag inte satte upp en liten "Barnförbjudet" varning.
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

Har förståelse för att folk blev upprörda av de andra topicsen herr panov postade igår men att ta bort novellen är för mig helt oförståligt. Kan någon svara varför den var så stötande så vore iaf jag tacksam!
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har inte fått en massa privmess som alla andra verkar snacka om, så jag undrar fortfarande:

Vad var syftet med texterna? Varför skrevs dem? Vad var det som drev dig till att sprida dina texter? Vad var det du ville meddela? Varför kände du att maffias forum var rätt ställe att lägga upp det på? Vad är det med maffias forum som gör att du tycker att texterna passar just oss? Tycker du att det var rätt eller fel så här i efterhand? Skulle du fortsätta lägga upp mer likadant om det nånsin skulle bli ok?

Jag vill inte ha privmess, jag vill ha svar här under bara.


Last edited by [siLL]Urethra on Fri Oct 17, 2003 14:43 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
IznouGooD



Joined: 28 Apr 2003
Posts: 289
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Remoulade wrote:
Har förståelse för att folk blev upprörda av de andra topicsen herr panov postade igår men att ta bort novellen är för mig helt oförståligt. Kan någon svara varför den var så stötande så vore iaf jag tacksam!


Har ställt samma fråga jag men den är fortfarande obesvarad....tror att allt blev raderat pga att någon retade upp sig på Panov vilket isåfall är skrämmande Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

Panov wrote:
Det enda misstaget jag anser att jag gjorde var att jag inte satte upp en liten "Barnförbjudet" varning.


Felet du gjorde var att du la ut en text i ett forum där en sådan text inte är
önskad. Den kanske inte bryter mot några lagar men den bröt mot en hel
uppsättning regler.

Om du nu känner för att utmana gällande regler så är det din sak men då får
du även acceptera bestraffningen som följer. Att sedan titta snett på
bestraffaren (admin) är enbart omoget då det inte är denna som har begått
felet. Du bröt mor regeln felet var ditt.

Ta istället beslutet på ett moget sätt och välj att antingen följa reglerna eller
sluta skriva inlägg. Det är inte ett svårt beslut men det innebär att du måste
inse att du gjort fel, och som ett annat utryck lyder "att fela är männskligt".
Så acceptera din männsklighet eller ta konsekvenserna.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 15:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker inte den vekliga frågan är huruvida det var för jävla äckligt för att inte censurera. Jag frågar: varför lägga ut det öht?
Som jag ser det var det ju bara flamebait, inget annat.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 15:48 pm    Post subject: Reply with quote

Banten wrote:
Jag tycker inte den vekliga frågan är huruvida det var för jävla äckligt för att inte censurera. Jag frågar: varför lägga ut det öht?
Som jag ser det var det ju bara flamebait, inget annat.

denna novellen va jui nte alls obcen de va ju nästan Eddie klass på namnen å sånt. men de andra grejerna va ju bara vidriga.(ja vet inte vilket du syfta på som flamebait)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 15:59 pm    Post subject: Reply with quote

Urethra: Syftet med _texten_ som folk blev upprörda över(det rörde mest en text. Det andra var en novell här som blev raderat för att nån var grinig och ett samtal mellan mig och en polare som inte verkat uppröra så mycket av nån anledning) är att skriva så bildligt och så sjukt som möjligt. Texten är syftad till ett projekt inom dödsmetal där jag personligen är fascinerad av texter där folk antingen skriver så psykologiskt som möjligt eller så bildligt som möjligt så man kan se det framför sig och verkligen känna sig äcklad. Den utforskar det mörkare och det dolda hos människan som inte är accepterad och borde absolut inte vara för den delen heller. Jag stöder dom inte, jag bara skriver det för att det är kul att få ut på papper, sitta och klura på vad man skall skriva för att sedan arbeta ihop det till en text som folk verkligen kan må illa utav. Jag personligen har väldigt svårt att bli äcklad av en text men ifall jag läser en polares text eller ett annat band som har skrivit en text som jag tänker "Fyfan vad sjukt" eller "Fyfan vad äckligt" till, då har man lyckats.

Anledningen till att jag postade den här är väl mest för att jag vart uttråkad och jag ville se hur vanliga människor som inte är inblandade i "döds-scenen" skulle reagera på den. Till en viss del var jag ganska nöjd för då ansåg jag att jag hade lyckats. Visst jag kan förstår att folk tror jag är dum i huvudet och ifall de lägger kommentarer på mitt intellekt etc. så stör inte det mig så mycket. De känner inte mig och har inte en aning om hur jag är, de gör bara mest bort sig själva inför mig. Jag anser att man borde ha distans till det mesta och kunna skilja på verklighet och fantasi.

Nej jag ångrar mig inte speciellt mycket nu efteråt. Det krävs en del för att jag skall få skuldkänslor, det enda som jag kan tänka mig att jag borde gjort av ren respekt var väl att sätta "Barnförbjudet" på topicen, inte för att jag tror det skulle hjälp ifall en 10-åring sett att det stod barnförbjudet, jag tror han skulle läst ändå. Utan för att vissa verkar behöva just det ordet för att de ska kunna tro att de kan diskutera fula ord i hopp om att deras barn inte ser det.

Och ja, absolut. Jag skulle mer än gärna kunna lägga upp mer jag skriver efterhand om det skulle bli ok. Utan tvivel.



Swallow: Jag har sagt det innan och säger det igen. Är ni så jävla känsliga med ord så ta och kolla på alla sexdiskutioner. Enda skillnaden är att alla som skriver där är stammisar och folk vet vilka dom är, därför är det accepterat. Vissa utav de orderna och fraserna som förekommer där är inte anorlunda från det som förekom i min text det var bara det att jag formulerade det på ett annat sätt.

Och jag accepterar bestraffningen, jag kan inte göra så mycket och hade nog inte väntat mig nått annat heller. Det jag inte accepterar är att det blir nån slags jävla rävjakt på mig och de inlägg jag skriver. Jag skiter i om du nekar till det eller inte nekar till det för jag VET att adminsen letar efter minsta lilla jävla snesteg för att kunna banna en eller polisanmäla en, så är det. Och det känns bara rent jävligt när de raderar novellen för den var inte så farlig. Inte en chans, den var mer komiskt och om man inte kan ta det som en klackspark och se det komiska i den är man jävligt patetisk och det är synd om en i _mina_ ögon.

Och sluta tala om mogenhet. Jag är den personen jag är och har de åsikterna jag har och om du tycker det är omoget håll det för dig själv istället för jag blir bara förbannad.
Visst jag kan följa reglerna, men jag tänker inte sätta mig ner på min knän och kyssa arlse för att bli accepterad eller omtyckt. Gillar ni inte mig så skiter jag i ett och jag tänker vara den jag är. Men tro mig, jag kan skriva lugnt och sansat och skriva utan sk. "fula ord" av ren respekt men då ska man ha respekt tillbaka och inte känna sig iaktagen och jagad.
Back to top
View user's profile Send private message
ballarballar



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 121

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 16:00 pm    Post subject: Reply with quote

Banten han du ens läsa novellen?
Och det finns mycket skit här som jag undrar vafan folk lägger ut överhuvudtaget
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies