HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
skapa en dust2 only!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlund



Joined: 04 Apr 2003
Posts: 12
Location: PITEÅ

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 14:49 pm    Post subject: skapa en dust2 only! Reply with quote

jag tycker att ni ska göra om en server t.ex cs3.maffia.dk till en dust2 only server, jag ahr kommit fram till detta för att alla de nya mapsen laggar ner server som aztec där ligger alla på över 100 ping i snitt under en map ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 15:07 pm    Post subject: Re: skapa en dust2 only! Reply with quote

Nordlund wrote:
jag tycker att ni ska göra om en server t.ex cs3.maffia.dk till en dust2 only server, jag ahr kommit fram till detta för att alla de nya mapsen laggar ner server som aztec där ligger alla på över 100 ping i snitt under en map ...
Varför bara dust2? Varken dust, nuke, prodigy eller train har blivit omgjorda. Min åsikt är dock att man ska utöka mapalternativen istället för att kvadda en server med bara en map. Dessutom beror lagget och pingen på att 1.6 kräver mer än 1.5 och maffia behöver ny hårdvara.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vill ha en Kram



Joined: 17 Jan 2003
Posts: 141
Location: Borås

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 16:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jag håller med...en dust2 only hade vart lite kul...vet inte va det e men det känns som om det flyter bäst på min dator när man lirar dust2...
Back to top
View user's profile Send private message
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

Ehh sämsta idé jag nånsin hört. Bra mycket bättre med en server med nya maps (gamla sm7 i våra hjärtan Sad)
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 19:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har aldrig blivit mer galen över ett förslag i hela mitt liv. dust2 och nuke är dom banor jag hatar mest. Men jag skulle ändå aldrig kunna tänka mig en server som hela tiden kör en och samma bana... jag skulle tröttna snabbt vare sig det var aztec, dust eller piranesi (min fav bana), fast å andra sidan e ju alla olika, men jag säger iaf. usch blä tvi och fy till denna idé. Vore bara slöseri med resurser. Hellre då en SH/WC3 server...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 20:21 pm    Post subject: Reply with quote

vad nu sorcerer ar fått fel någonstans vet jag inte. Minst uttjatade och klart bästa banorna är dust2 å proddan.

Men jag gillar inte idén med "bana ONLY"-servers.
Bra som det är? nja, kanske skippa lagg-aztec (som f.ö. är jättemysig nu) på ett par servers kanske.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlund



Joined: 04 Apr 2003
Posts: 12
Location: PITEÅ

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

Om vi säger så ..... att på gamers har dust2 only servern varit den mest populära servern av alla gamers.nu`s servrar och om du inte vill spela mappen så kan du ju alltid byta server , jag tänkte lixom inte föreslå att byta på alla servrarna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 21:57 pm    Post subject: Reply with quote

min uppfattning av map-only servrar är att man blir trött på just den mapen... ta t.ex. när SH fanns på 8an och den krashade som mest, då var det bara nuke och dust2 heeeeeeeela tiden, därför som jag nu hatar dom banorna, om jag skulle spela aztec eller piranesi eller vilken annan bana som helst på en map-only server så skulle jag nog hata den banan också efter några veckor, återigen tycker jag inte aztec laggar... fast iofs har jag en medelping på 90 så jag skulle nog inte märka skillnaden Laughing Razz men tanken på en map-only server... skulle väl innebära en server med variation mindre att spela på vilket betyder att det skulle bli något svårare att komma in (och svårt är det redan nu), och en massa andra saker min trötta försegade skalle inte kommer på nu, en poll vore väl bästa lösningen för att se hur många som verkligen vill ha en map-only server? om det är typ 58 som ej vill ha och 7 som vill ha så är det väl lika bra att dom sju spelar den tid dom vill spela map-only på någon annan server? (Folk orkar väl inte spela på enbart en bana dag efter dag efter dag efter dag efter dag... eller? Shocked )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Skurk



Joined: 30 Dec 2002
Posts: 150
Location: Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Europa, Tellus, Vintergatan, Universum

PostPosted: Wed Oct 15, 2003 7:08 am    Post subject: Reply with quote

Avskyr one-map servers.. Förstår inte det roliga med det.. Att sitta och traggla samma map om och om igen.. Omväxling förnöjer.. Hade jag fått bestämma skulle det finnas 2 custom map servrar.. 2 CB-map servrar, 1 "udda"-map server och 3 standard (som i alla grundmaps, inte bara dom vi har nu på std).. Men nu är det ju inte jag som bestämmer, och kommer aldrig bli heller.. Very Happy .. Men men.. det finns juh andra servrar där ute som kör dust2-only.. (stackare Wink )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Wed Oct 15, 2003 9:36 am    Post subject: Reply with quote

Jag e sugen på att lira de_scud, de_clan_2_fire de_clan1_Mill osv som skurk sa omväxling förnöjer. Men de här banorna skulle man iaf kunna ha på en server. Tycker jag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Oct 15, 2003 12:19 pm    Post subject: Reply with quote

Jag e sugen på cs_italy, dom finns faktiskt inte med å 1an, 2an, 7an och 8an som det har sagts innan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Wed Oct 15, 2003 13:47 pm    Post subject: Reply with quote

&Sorcerer wrote:
Jag e sugen på cs_italy, dom finns faktiskt inte med å 1an, 2an, 7an och 8an som det har sagts innan.


Mm. Italy aeger!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies