HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Maffia öppnar en public ventrilo server!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[APE]hotshot



Joined: 05 Nov 2002
Posts: 288

PostPosted: Tue Sep 30, 2003 20:41 pm    Post subject: Re: ??? Reply with quote

slurp wrote:
sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
BoNaN wrote:
Mortal, fixa så man inte kan skriva html i nick/comments

I comment?? är du galen? vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

Jag röstar nej på den saken. Punk slut.
GL HF


Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.


du läste inte vad jag skrev va?


Jo, varför skulle jag inte ha gjort det?


Jag skrev: vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

du: Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Sep 30, 2003 20:43 pm    Post subject: Re: ??? Reply with quote

sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
BoNaN wrote:
Mortal, fixa så man inte kan skriva html i nick/comments

I comment?? är du galen? vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

Jag röstar nej på den saken. Punk slut.
GL HF


Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.


du läste inte vad jag skrev va?


Jo, varför skulle jag inte ha gjort det?


Jag skrev: vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

du: Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.


Ja, men varför skrev du det? Vad röstar du nej på? Äh, skit samma, vi förstör topicen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[APE]hotshot



Joined: 05 Nov 2002
Posts: 288

PostPosted: Tue Sep 30, 2003 20:56 pm    Post subject: Re: ??? Reply with quote

slurp wrote:
sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
BoNaN wrote:
Mortal, fixa så man inte kan skriva html i nick/comments

I comment?? är du galen? vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

Jag röstar nej på den saken. Punk slut.
GL HF


Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.


du läste inte vad jag skrev va?


Jo, varför skulle jag inte ha gjort det?


Jag skrev: vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

du: Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.


Ja, men varför skrev du det? Vad röstar du nej på? Äh, skit samma, vi förstör topicen.

tycker det samma, detr e en så liten sak iaf så. GL HF
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KoTTeN



Joined: 12 Mar 2003
Posts: 28
Location: Alvesta

PostPosted: Tue Sep 30, 2003 20:58 pm    Post subject: Re: ??? Reply with quote

sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
slurp wrote:
sYp3r wrote:
BoNaN wrote:
Mortal, fixa så man inte kan skriva html i nick/comments

I comment?? är du galen? vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

Jag röstar nej på den saken. Punk slut.
GL HF


Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.


du läste inte vad jag skrev va?


Jo, varför skulle jag inte ha gjort det?


Jag skrev: vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

du: Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.


Ja, men varför skrev du det? Vad röstar du nej på? Äh, skit samma, vi förstör topicen.

tycker det samma, detr e en så liten sak iaf så. GL HF


sluta kefta nu, låt dom som kan sköta allt så blir allt kanon!! Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
BoNaN



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 6

PostPosted: Tue Sep 30, 2003 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

En till bugg är att ifall man går in med någon annans nick så blir den personen kickad.

sYp3r, vart vill du komma med:

Quote:
Jag skrev: vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

du: Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RajRaj



Joined: 24 Sep 2003
Posts: 1
Location: Sweden

PostPosted: Tue Sep 30, 2003 22:25 pm    Post subject: Reply with quote

h ehehehe
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 01, 2003 6:01 am    Post subject: Reply with quote

detta låter som en perfekt nyhet. Nu kan man trya vilka man vill i klanen och ta in dem på maffias vt... men jag håller med det kan va lite jobbigt att folk flyger in i private channels. jag hör inte när folk kmr in i channeln, då har det hänt att folk har tjuvlyssnat vad vi har pratat om då jag inte satt med vt uppe. men men det e bara att hoppas på det bästa...

keep up the good work SM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
newk-



Joined: 27 Nov 2002
Posts: 11
Location: Sweden/Falun

PostPosted: Wed Oct 01, 2003 15:09 pm    Post subject: Hmm är lite fundersam hur detta kommer att gå. Reply with quote

Tror ej att det kommer funka, det kommer ju ghostas ganska mkt.
Och jag har hört i pratprogrammet i cs att det är folk som skriker och bara almänt stör sig. Framför allt kommer det nog komma många svärord i ventrilon.

Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Wed Oct 01, 2003 16:18 pm    Post subject: Re: Hmm är lite fundersam hur detta kommer att gå. Reply with quote

newk- wrote:
Tror ej att det kommer funka, det kommer ju ghostas ganska mkt.
Och jag har hört i pratprogrammet i cs att det är folk som skriker och bara almänt stör sig. Framför allt kommer det nog komma många svärord i ventrilon.

Sad
Men tror du inte att risken att det ghostas på maffias ventrilo är MINDRE än om de skulle ghosta på egen ventrilo?
Plus att man får hoppas på att en eller annan person har lite heder och säger till att det inte är tillåtet här.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Wed Oct 01, 2003 19:26 pm    Post subject: Reply with quote

Netforce wrote:
e jag dum lr.. men hur skapar man eget rum? Embarassed


det gör man inte. Smile
så enkelt var det.

(man måste va admin för att göra det vill säga)

De som redan har rum har bett Mortal om saken.
Back to top
View user's profile Send private message
Netforce



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 102
Location: Sweden/Stockholm

PostPosted: Wed Oct 01, 2003 22:16 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
Netforce wrote:
e jag dum lr.. men hur skapar man eget rum? Embarassed


det gör man inte. Smile
så enkelt var det.

(man måste va admin för att göra det vill säga)

De som redan har rum har bett Mortal om saken.


tack Fenan, förstog det till slut Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Wed Oct 01, 2003 22:36 pm    Post subject: Vent server rox Reply with quote

Nu kanske team playet funkar lite bättre och angående fula ord osv osv Jag tycker det ska va samma regler Banna dom som inte e mogna nog att använda mic thats it
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Thu Oct 02, 2003 1:11 am    Post subject: Reply with quote

sen så om folk ghostar så blir de bannade....Very Happy samma regler i vent som på servrarna Very Happy

för inte har jag fel e
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[APE]hotshot



Joined: 05 Nov 2002
Posts: 288

PostPosted: Thu Oct 02, 2003 19:25 pm    Post subject: Reply with quote

BoNaN wrote:
En till bugg är att ifall man går in med någon annans nick så blir den personen kickad.

sYp3r, vart vill du komma med:

Quote:
Jag skrev: vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en hemsida till alla i canalen snabbt och enkelt.

du: Han vill inte ha bort comment, han vill ha så man inte kan skriva html i comment.




Jag skrev: vi andvänder alltid comment för att lätt kunna ge en "hemsida" ( HTML sida om jag måste formulera det så ) till alla i canalen snabbt och enkelt.

du: "Han vill inte ha bort comment" <-- nehe bra, "han vill ha så man inte kan skriva html i comment"<--- det var ju det jag klagade på

vad e det du inte fattar?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Oct 02, 2003 20:03 pm    Post subject: Reply with quote

kan ni chatta i PM, plz?? Mad
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Oct 03, 2003 23:40 pm    Post subject: Reply with quote

jag har nog skrivit detta i en topic 5 min tidigare (Korttidsminne 0 ) men jag känner ändå att jag vill ha ett svar snabbt och effektivt...

jag skullepröva maffias Ventrilo den 30 september vid 10 tiden... jag klev glad och trevlig in på venten... när jag kommer in säger alla : Tja Emil, hej Emil. men det ändrades snart till "AJ, FASEN VAD DET BRUSAR" "EMIL, STÄNG AV, DISSA VENTEN, DU BRUSAR"

vad är det för fel på mitt ventrilo., är det servern, är det bara jag, ´behöver jag köpa ny dator... detta funkar på alla andra ventrilos jag har varit inne på perfekt, men det knasar sig på maffias server... jag vill så gärna vara inne där och jag vill så gärna prata med allt folk. Sad

tack på förhand: Emil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[gobbe]tjusju



Joined: 10 Nov 2002
Posts: 385
Location: UDDEVALLA korpens stad

PostPosted: Sat Oct 04, 2003 0:34 am    Post subject: Reply with quote

In love wrote:
jag har nog skrivit detta i en topic 5 min tidigare (Korttidsminne 0 ) men jag känner ändå att jag vill ha ett svar snabbt och effektivt...

jag skullepröva maffias Ventrilo den 30 september vid 10 tiden... jag klev glad och trevlig in på venten... när jag kommer in säger alla : Tja Emil, hej Emil. men det ändrades snart till "AJ, FASEN VAD DET BRUSAR" "EMIL, STÄNG AV, DISSA VENTEN, DU BRUSAR"

vad är det för fel på mitt ventrilo., är det servern, är det bara jag, ´behöver jag köpa ny dator... detta funkar på alla andra ventrilos jag har varit inne på perfekt, men det knasar sig på maffias server... jag vill så gärna vara inne där och jag vill så gärna prata med allt folk. Sad

tack på förhand: Emil


Jag har träffat på flera pers inkluderat mig själv som har haft problem med detta men det har löst sig för mig genom att gå ur ventrilo och starta om prgrammet och ansluta igen ellet till och med bara dissconecta och connecta igen pröva detta det kan hjälpa
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Sat Oct 04, 2003 2:01 am    Post subject: Reply with quote

det är många som har problem med just detta, när det startar vent så funkar det fint men sen så när de startar tex Cs lr nått annat prog/spel så händer det någi mysko som gör att dom börjar brusa. Det har förmodligen med ljud kortet att göra, att det inte stöder vent på nått sätt, prova att ladda ner nya driv rutiner till ert ljud kort så borde det funka, gjorde det för mig iaf...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Oct 04, 2003 10:37 am    Post subject: Reply with quote

Igår sitter jag och Sec i en privat kanal när plötsligt allt sorts folk flyger in dit. Det första vi sa var: Detta är en privat kanal. Hoppa ut! En hoppade ur men flera kvar. Detta gör så att när vi sitter på ventrilo så hänger vi i våra egna kanaler som vi har där. Så det där med priv-kanaler fungerar knappast, nästan lika bra att plocka bort....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sat Oct 04, 2003 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

gnse|Tollezone wrote:
Igår sitter jag och Sec i en privat kanal när plötsligt allt sorts folk flyger in dit. Det första vi sa var: Detta är en privat kanal. Hoppa ut! En hoppade ur men flera kvar. Detta gör så att när vi sitter på ventrilo så hänger vi i våra egna kanaler som vi har där. Så det där med priv-kanaler fungerar knappast, nästan lika bra att plocka bort....
Man kan, om det blir för mycket, lägga password på dem så får man boka dem när man behöver dom?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies