HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Msn ip..

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
San!



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 384
Location: Falun

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 18:09 pm    Post subject: Msn ip.. Reply with quote

Hej maffia... Sad e lite arg/ledsen..
Det är såhär att jag har en kille på msn.. som kallat mig massa olika saker.. hotat mig osv osv... Och jag har hört att man ska skriva hans ip till telia för att dom ska ge han en varning..
hur kan jag få tag på hans ip över msn?.. tackar så mycket för svar
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 18:58 pm    Post subject: Reply with quote

Om han hotar dig kan du polisanmäla om du vill.

Du kan ju meddela honom att om han inte lägger ner så blir det polisen nästa... Spara alla loggar som bevis
Back to top
View user's profile Send private message
San!



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 384
Location: Falun

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

Banten wrote:
Om han hotar dig kan du polisanmäla om du vill.

Du kan ju meddela honom att om han inte lägger ner så blir det polisen nästa... Spara alla loggar som bevis


aa.. men jag vill helst få hans bredbands konto att utgå.. han har snackat skit om andra av mina kompisar också!.. :@
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SlapMore



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 248
Location: Shangri La

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

skaffa neo trace.. där kan du spåra personer genom telefon nummer ip och email address =) om du exempel skriver in hans email kommer det upp en karta som visar var han sist connectade ifrån och vilket bolag samt IP han har .
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
San!



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 384
Location: Falun

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 19:31 pm    Post subject: Reply with quote

McSlapMore wrote:
skaffa neo trace.. där kan du spåra personer genom telefon nummer ip och email address =) om du exempel skriver in hans email kommer det upp en karta som visar var han sist connectade ifrån och vilket bolag samt IP han har .


Okej.. Vart hittar man det programmet då? Snälla ge en direktlänk för jag kommer bara in på massa annat skit annars.. (det e inte avancerat hoppas ja?)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SlapMore



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 248
Location: Shangri La

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

tror programet går på nån 1000 lapp .. men de finns ju på andra stället *host*direct connect*host*
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 19:42 pm    Post subject: Reply with quote

Wow det programmet var asballt! gå in på download och sök på neotrace så kommer det upp en länk som du trycker på. sen laddas det hem. sen installerar du, sen fyller du in ip (går säkert att fylla i annat också) så scannar den åt dig. *edit*trialversion som bara kan användas i 30 dar*edit*
Tack igen slapmore för det grymma programmet. nu ska jag sitta och kolla var folk bor hela natten
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 19:48 pm    Post subject: Reply with quote

Programmet spårar ju bara ner om du har en IP eller liknande, alternativt vart emailservern står. De flesta på msn har ju en hotmailadress, grattis, du får veta vart hotmailservern står.

För att veta vilken IP han använder så bör du vara insatt i vad som händer och sen köra Start -> Kör -> cmd (command i windows me/9Cool -> netstat -an

Då får du upp vilka datorer du har aktiva kopplingar mot (sidor du besöker, ICQ-meddelanden osv, alla peer to peer). Det kan dock vara svårt för en oinsatt att filtrera ut vilken som är personen du pratar med.
Back to top
View user's profile Send private message
San!



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 384
Location: Falun

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

humm fattar ingenting om hur jag ska få reda på hans ip..
jag försökte på min kusin... jag fick hans ip sen skrev jag netstat -an
i cmd.. men där stod inte hans ip.. :S
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 22:38 pm    Post subject: Reply with quote

antagligen så är det så, som andra påpekat, att trafiken i messenger går via en server och att du bara får upp serverns ip.

men iallafall:

Försök att ta reda på vilken port msn använder sig av. sedan kan du kolla upp vilken adress det är mha min lathud Smile

lathund i C:\>netstat -an (eller vilken partition du nu använder)
första kolumnen (proto) är vilket protokoll som används. strunta i UDP, det är fel protokoll.
andra kolumnen (local adress) är din egen ipadress samt vilken port du skickar från. du kan utesluta alla adresser som inte visar din egen ipadress (0.0.0.0:445 etc)
tredje kolumnen (foreign adress) är vilka ipadresser och portar du håller kommunikation med. här kan det vara bra med lite allmänkuskap i vad de vanligaste programen använder för portar. internet explorer (http) använder sig av port 80. https, en krypterad variant av http genom port 443
fjärde och sista kolumnen (state) visar om det är kontenuerlig kommunikation om kommunikationen väntar eller om din dator lyssnar på anrop över vissa portar.

de riktiga datageeksen får gärna komma in och rätta mig om de tycker att jag svarat på fel sätt, eller iövrigt glömt något som är viktigt att tas upp.



hint: använder du dig av kommandotolken kan du alltid skriva /? efter kommandot för att få extra information/hjälp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

Har gjort lite tester, det verkar som att MSN inte ger en direktconnection såsom ICQ gör. Så du kan inte få reda på hans IP, men du kan givetvis anmäla han till MSN's staff (bifoga loggar, de har även sätt att upptäcka när någon blir trakasserad säger de iaf) så kanske de kan skicka in en abuse-rapport till hans ISP.

Du kan försöka iaf.
Back to top
View user's profile Send private message
San!



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 384
Location: Falun

PostPosted: Fri Sep 26, 2003 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

Tack alla ni som hjälpt moi!

Min kompis la till han på ICQ och fick tag på hans ip.. Vi skickade in den till telia.. och så vitt jag vet så har dom skickat varning sbrev till han.. om han fortsätter kommer hans telias abbonemang avgå.. Smile

tackar återigen maffia!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies