HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Mina förslag!!!
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 0:06 am    Post subject: Reply with quote

på 1.30 hinner man ju knappt smyga från sin spawn till mostståndarns ju Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 9:12 am    Post subject: Reply with quote

PRECIS! det var det som var mix poäng, volvo Smile
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 9:57 am    Post subject: Reply with quote

Personligen tycker jag att smyga är en del av spelet. Detta sagt av en av de spelarna som oftast är först ur spawn och rushar först in på bombplatsen etc. Ibland blir man dock ensam kvar mot 3-4 motståndare och att då få chansen att smyga runt och ta dem en efter en tycker jag är skoj. Likaså att kolla på någon som gör det.

Det är ju bara försvarande lag som kan spara vapnet och då är det ju om jag campar som försvarare får ni väl planta eller hämta gisslan etc? Om jag campar vid en bombplats för att spara vapnet blir inte spelet segt om T rör sig dit. Om T campar och inte vågar ta sig till bombplatsen, så känns det inte som mitt jobb att få fart på spelet.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

en sak som hade varit cuul hade varit om man hade satt en viss roundtime till varje speciell map.
och den räknas ut genom att man som T ska smyga hela vägen till den bombplats som ligger längst ifrån, den tiden det tar att smyga dit + c4-tiden som väl är en 35 sek eller nåt...så lång tid ska man ha på sig varje runda

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är skeptisk. C4 tiden behövs väl inte eftersom du klarar dig om du plantar innan rundan är slut. Däremot så tycker jag att man kommer sakna möjligheten att finta, motståndaren genom att byta bombplats. Om tiden blir för kort kommer smygandet försvinna och smygandet är en del (av många) som gör helheten i CS.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

C4-tiden är en ren bonus som gör att du även hinner smyga och finta lite.
Sen att tiden blivit individuellt uträknad på varje map är också lite kul.
Fast det går kanske inte ens att ha olika roundtime på olika maps på samma server?

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 14:36 pm    Post subject: Reply with quote

Jaha då förstår jag vad du menar med att ha C4 tiden medräknad.
Hmm, allt går ju att fixa. Man får väl isåfall känna av vilken bana som ska spelas och ställa om roundtimern enligt någon tabell. Blir väl till att hacka lite amx-kod för att lösa det.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
PRECIS! det var det som var mix poäng, volvo Smile

hmm nej de låter hemskt. smyga är ju endel av spelet och alla människor har olika spelstil. vissa smyger andra rushar som dårar, själv kör ja båda dessa stilarna beroende på humör.
Gillar man inte smygande så ska man fundera om CS är rätt spel för en att spela.
på matcher så smyger ju folk gör mycket har ja sett i hltv och eftersom spelet på maffia ska vara så seriöst som möjligt tycekr ja defenetivt att ma nska få smyga så mkt man vill, förutsatt att man har tänkt göra uppdraget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 15:25 pm    Post subject: Reply with quote

Jojo visst, smyga är en del av spelet osv. "Men det är ju bara public"...
Då kan man iaf testa på en server och sen se om folk spelar på den när roundtimen är ändrad.
Man kanske skulle kunna skicka en slant till maffia för att genomföra det.. ? Smile Jag och ett par till så kan vi hålla till där Razz Bara det händer... Jag tror att många hade tyckt det vore skojj med snabbare spel... Även du fair! Smile

Sen så såg jag nu att tiden. timelimit eller vad den heter har ändrats på femman! Vilket är jättebra.. 20.min! Perfa! GJ! Smile

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Mar 01, 2004 15:33 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Nimda wrote:
PRECIS! det var det som var mix poäng, volvo Smile

hmm nej de låter hemskt. smyga är ju endel av spelet och alla människor har olika spelstil. vissa smyger andra rushar som dårar, själv kör ja båda dessa stilarna beroende på humör.
Gillar man inte smygande så ska man fundera om CS är rätt spel för en att spela.
på matcher så smyger ju folk gör mycket har ja sett i hltv och eftersom spelet på maffia ska vara så seriöst som möjligt tycekr ja defenetivt att ma nska få smyga så mkt man vill, förutsatt att man har tänkt göra uppdraget.


I c your point!
But...
Men det där med rätt spel för en osv.. Jag har lirat ett par seriösa mixxar. Med taktiker med tempo i.. Inte smyga till bombplats B varje runda, utan fullt ös! Sen om man är inne på bombplatsen o vaktar bomben så är det en annan sak. Det gör man för att höra vart ct då kommer ifrån. Sen måste jag påpeka att Gamers.nu har så.. Det jag undrar över är varför dom har så många som spelar där när det är så? (gnu är gnu, maffia är maffia.. JAG VET!) Visst så tycker ju alla olika osv. Men dem verkar iaf trivas med de inställningarna. Jag tycker det är värt ett försök iaf. Tycker folk inte om det så är det väl bara å skita i det... Det är bara _en_ publicserver som jag pratar om.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies