HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Fungerar inte CS 1.6? Läs detta först.
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skurk



Joined: 30 Dec 2002
Posts: 150
Location: Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Europa, Tellus, Vintergatan, Universum

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 7:04 am    Post subject: Reply with quote

Hade problem igår.. Men det var mitt eget fel.. Jag märkte att mapsen som används inte ligger i cstrike/maps katalogen.. så jag tänkte vara smidig och istället för att ladda ned alla maps jag vill ha kopiera gamla 1.5:ans maps.. Det funkade tills jag kom till aztec.. Efter detta så orkade jag inte rensa ut maps-delen utan deletade allt (den var ju trots allt tom innan).. men efter detta knarkade steam ihop.. Så jag avinstallerade, installerade om, försökte gå in.. Fungerade inte.. Upptäckte även att när du avinstallerar steam så lämnar den katalogen med massa filer kvar.. Men hur som helst.. efter ca 2 timmars jobb testade jag att avinstallera, starta om, installera, starta om, starta.. Det fungerade.. efter ett tag i.a.f.. Fick lite felmeddelanden innan jag lyckades krångla mig in.. men efter det har det funkat felfritt.. igen.. Very Happy

/Skurken - Det är värt lite slit för att få synas med stadens elit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 8:13 am    Post subject: Reply with quote

Ett tips till alla tror jag kan vara att, om ni loggat in tidigt under dagen, som nu t.ex, så logga för fan ALLDRIG ur steam!
Iaf inte senare på dagen, för då blir det rushhour & alla ska tanka 1.6 från steam, då säckar det ihop totalt.
Jag tvingades starta om datorn, för jag var för ivrig med steam, och försökte ctrl+alt+deletea den när den hängde sig.
När jag kom in i burken igen var det kört, alla de gamla goda felmeddelandena etc etc.
Så var det för mig igår iaf, så idag tänker jag vara inloggad på steam 24/7 så får vi se ifall min teori funkar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skunkaS



Joined: 09 Apr 2003
Posts: 2
Location: Åkersberga!!

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 14:40 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vill börja med att säga att steam e den sämsta skiten som någonsin skapats... Sen undrar jag om d finns nått sätt att slippa steam för att köra 1.6 eller måste man alltid vänta 5-10 minuter extra på vad man än gör....
Sen skulle jag vilja veta vad fan valve och alla dom där tänkte på när dom slände ihop detta...
Mvh/ en mycket förbannad skunkaS Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 15:44 pm    Post subject: Reply with quote

skunkaS:
Seriöst!
Du kan väl inte ha missat allt? Det står ju överallt.
Steam är segt just nu för att steams servrar är överbelastade med folk som laddadar ner data från den. Steam börjar redan fungera bättre och bättre allt eftersom alla har fått CS att fungera och inte behöver ladda ner en massa data från steam, plus att steam försöker febrilt att få upp mer servers.
Detta blir bättre, så sluta whina. Steam verkar vara ett underbart program, förutom att det är segt just nu. Vänta 1vecka skall du se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 18:39 pm    Post subject: Reply with quote

Okej jag laddade ner steaminstall_cs, stardade installationen och fullföljde den. Sedan när jag skulle logga in/registrera ny användare så uppstod ett problem (se bifogad fil). Jag vet inte riktigt varför problemet uppstår, hur jag ska göra för att fixa problemet eller vad jag gör för fel?!
Tack på förhand!
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 19:09 pm    Post subject: Reply with quote

okej jag har nu klarat av mitt förra problem, dock när jag ska logga in får jag ett annat meddelande om att min mail eller mitt password är fel osv.. (se bilden).
Nu tappar jag nästan lusten.. börjar kännas lite halvt värdelöst att ens försöka fixa 1.6.. Crying or Very sad
HJÄÄÄÄLP! snälla.. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 19:12 pm    Post subject: Reply with quote

&GizNer wrote:
okej jag har nu klarat av mitt förra problem, dock när jag ska logga in får jag ett annat meddelande om att min mail eller mitt password är fel osv.. (se bilden).
Nu tappar jag nästan lusten.. börjar kännas lite halvt värdelöst att ens försöka fixa 1.6.. Crying or Very sad
HJÄÄÄÄLP! snälla.. Smile
det problemet fick jag med.
När jag skrev fel mailadress.
Är du verkligen SÄKER på att du skrev rätt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flinta



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 33
Location: Vallentuna

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 19:18 pm    Post subject: Reply with quote

varje gång jag försöker logga in så står det att de är nått fel på min uppkoppling eller så är steam nere....
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 19:26 pm    Post subject: Reply with quote

ja äntligen så lyckades jag logga in.. jag är 100% säker på att jag skrev rätt password och mail adress, sen när jag skrev in mitt gamla pass och åter igen fick felmeddelandet så tänkte jag -jaja jag testar en sista gång.. så skrev jag in mitt nya pass och vipps så var jag inloggad..
Nu har jag dock ett annat problem, när jag högerklickar på counter-strike och väljer "launch game.." så poppar den fina lilla rutan upp och säger att jag måste installera vissa saker. Jag klickar på "install" och väntar som en fin liten gosse, men efter ca 15min eller nåt så händer det ingenting..
Är det bara min vanliga otur eller måste man göra på något annat sätt??
Back to top
View user's profile Send private message
[the]Teacher



Joined: 08 May 2003
Posts: 6

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 20:13 pm    Post subject: Reply with quote

Harvey skrev:<br>
6. Spela CS
När du kommit in i "steam menyn" väljer du "games" och sedan högerklick på CS -> Launch game.
Nu kommer det stå preparing to play CS, detta kan stå ett tag för steam behöver bara ta hem lite extra filer, sedan kommer CS starta automatiskt.
<br>
Hur lång tid ska man vänta? har just nu väntat i 20 minuter. Någon som vet eller beror det bara på överbelastningen?
Har alltså samma problem som GizNer.
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 20:18 pm    Post subject: Reply with quote

[the]Teacher wrote:
Harvey skrev:<br>
6. Spela CS
När du kommit in i "steam menyn" väljer du "games" och sedan högerklick på CS -> Launch game.
Nu kommer det stå preparing to play CS, detta kan stå ett tag för steam behöver bara ta hem lite extra filer, sedan kommer CS starta automatiskt.
<br>
Hur lång tid ska man vänta? har just nu väntat i 20 minuter. Någon som vet eller beror det bara på överbelastningen?
Har alltså samma problem som GizNer.


det e överbelastningens fel.
om du har tid under dagtid en dag så funkar det efter 3-4 sekunder.
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 20:21 pm    Post subject: Reply with quote

jo men mitt problem är att det kommer inte upp någon ruta där det står "preparing to play counter-strike" i.. det händer absolut inte nåt.. ska man testa att följa cs.nu guiden om steamhaxx.zip eller??
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

Det var någon som frågade på irc idag, tror jag, om vad steamticket var, och varför den blev expired för honom/henne. Jag tror det beror på att:
Steamticket är ditt konto, men om du inte håller ditt konto aktivt kontinuerligt, så "stängs det ner" i.e du kopplas bort från servern, så att någon annan, i dessa överbelastade tider, kan komma in & spela.
Detta är bara funderingar, inte fakta, så förlåt mig om jag har fel å det grövsta!
Jag loggade in på steam i morse, ca kl 7 - 8, och har varit inloggad sedan dess, i tankar om att "nu jävlar ska jag väll kunna få spela lite på primetime tider". Men icke sa nicke, först kom jag inte in på min "friendslista" sedan märkte jag, när jag försökte connecta till en server, att det inte gick heller.
Bara mina funderingar, kanske klargör för någon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skunkaS



Joined: 09 Apr 2003
Posts: 2
Location: Åkersberga!!

PostPosted: Wed Sep 17, 2003 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tar tillbaka d ja skrev tidigare... Nu börjar steam funka lite bättre men d hänger sig fortfarande lite då och då... Hoppas dock att dom fortsätter att jobba med steam så att d kan komma en lite stabilare version...
Mvh/en nerlungnad skunkaS Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Wed Sep 17, 2003 15:26 pm    Post subject: Reply with quote

&Kultur wrote:
Men icke sa nicke, först kom jag inte in på min "friendslista" sedan märkte jag, när jag försökte connecta till en server, att det inte gick heller.



men asså tror inte firendslist har nått me de o göra.... kan inte connecta till den men när väl cs i igång och ja lirar då e ja inne på den Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed Sep 17, 2003 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

när det står steam.dll error e det steam.dll eller nåt annat det är fel på? kan någon lägga upp en okoruppt steam.dll-fil?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brostrom



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 40

PostPosted: Fri Sep 19, 2003 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

tjenix, ska bli skoj att testa den nya versionen idag då Smile



ses på servrarna folket... HF Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Sep 19, 2003 13:39 pm    Post subject: Reply with quote

Brostrom wrote:
tjenix, ska bli skoj att testa den nya versionen idag då Smile



ses på servrarna folket... HF Smile

jaha? ja måste få klarhet i en sak, ska du va bannad bannad för cheat lr e det bara nåt ja hört?? ja vill veta så ja slipper tänka på det så fort man ser nåt om dej Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brostrom



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 40

PostPosted: Fri Sep 19, 2003 13:40 pm    Post subject: Reply with quote

i ban reason står det " banand pga utlärande av vart man lättast får tag i fusk etc" eller något liknande. men nej, tror inte du behöver vara orolig. ska bara in & kolla. antingen på maffia eller på gamers.
Back to top
View user's profile Send private message
[Ondingarna]bov



Joined: 02 Sep 2003
Posts: 109
Location: Sundsvall, Sweden

PostPosted: Sat Sep 20, 2003 15:17 pm    Post subject: Reply with quote

Eftersom det inte går att spela på min burk har jag inte ens CS installerat, så därför undrar jag: Är det bättre att installera Half life med 1.5 och sedan uppgradera med steam, eller ska jag bara installera Half life och sedan gå direkt till steam? Anyone?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies