HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Fungerar inte CS 1.6? Läs detta först.
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Fri Sep 12, 2003 14:22 pm    Post subject: Fungerar inte CS 1.6? Läs detta först. Reply with quote

Installera Steam och CS 1.6

1. Ta inte bort 1.5
Stream kommer att hämta information därifrån. t.ex vilket CD-Key du har, dina gamla maps osv. För att minska mängden data som du måste annars ta hem via stream->nätet.

2. Börja tanka hem: http://download.maffia.dk/index.php?PID=251&dl=2126 (Endast steam länk numera)
Denna filen heter steaminstall_cs.exe

3. Medans den laddar hem så är frågan?
Har du installerat steam innan? alltså en fil som heter steaminstall.exe (utan _cs) isåfall så måste du ta bort det gamla. Ta bort den isåfall med kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program -> välj steam och ta bort den. Efter det tar du bort hela steam katalogen i utforskaren.

4. Så redo att börja om pånytt.
Ta hem hela filen (steaminstall_cs.exe) och kör den sedan, följ anvisningarna. Nu installerar du både steam och cs 1.6 samtidigt.

5. Starta steam (starta inte streaminstall.exe, utan programmet du nyss installera)
Har du redan ett account så logga in på det. Annars skapar du ett.
Account kan komma till att kräva en CD-Key (om du tagit bort 1.5) en e-mail adress och ett lösenord.

6. Spela CS
När du kommit in i "steam menyn" väljer du "games" och sedan högerklick på CS -> Launch game.
Nu kommer det stå preparing to play CS, detta kan stå ett tag för steam behöver bara ta hem lite extra filer, sedan kommer CS starta automatiskt.

7. Ja, det är segt
Ha tålamod. Ta det lungt och fint, trycker du på en knapp och inget händer, vänta hellre en stund. Ut i mIRC och chatta och kolla in sedan igen. Klicka inte hysteriskt 0.04sec efter på knappen för att inget händer. Börja misstänka att det har hängt sig efter 2min istället (håller du på att installera steam, vänta mycket mer än 2min). Det kommer gå fortare och fortare desto mer folk får ordning på steam och 1.6

Vanliga Frågor

Q: Varför har jag mycket sämre FPS i 1.6 än i 1.5?
A: Förmodligen är det så att Steam och Valves servrar är överbelastade som påverkar FPS, själv så har jag gått ifrån 40-80fps när jag börja spela till en ganska stabil 99-100fps nu. Men jag har märkt att många har mest problem med fpsen på Aztec, där kan ni höja fpsen genom att stänga av regnet med kommandot: "cl_weather 0". Det finns också en utmärkt Tweak-guide på: http://www.icantlose.com/cs/tech.shtml

Q: Hur stänger jag av mouse acceleration?
A: Starta Steam och gå in i games. Höger klicka på CS och sedan properties -> Launch Options. Klistra sedan in följande rad:
" -noforcemaccel -noforcemspd -noforcemparms " utan ""


Q: Jag kan inte använda mitt "r_drawviewmodel 0" längre??
A: Nej och du skall inte kunna göra det heller. Man har tagit bort detta kommandot i 1.6 därför att skölden har kommit till. Att inte kunna se skölden när man har den borde ju vara lite fusk.

Q: Hur mutar jag folk?
A: Tryck fram console. I bakgrunden kommer det att finnas nåt som heter playerlist. In där och sedan kan du välja vilka du vill muta. /Thx Quest

Q: Vad är skillnaden på WonID och SteamID?
A: SteamID kommer att fungera som det nya WonID i 1.6. Inom ca: 2veckor så kommer WonID försvinna helt och då kommer man inte kunna spela 1.5, som använder sig av WonID längre.

Q: Hur kollar jag mitt nya SteamID?
A: Gå in i ett spel och skriv status i consolen. Ditt SteamID är det som står STEAM_0:0:12345. Denna personens SteamID är alltså: 0:0:12345

Q: Steam säger att jag har fel e-mail eller skriver in fel lösenord, men det gör jag inte?
"Login to steam failed. Either the specified account does not exist, or the password was wrong. Please check your email address and password and try again."
A: Detta beror just nu på att servrarna ligger under hårdbelastning, detta skall åtgärdas snart. Så försök helt enkelt senare.

Q: Jag har hört att denna versionen fortfarande är Betan, stämmer det?
A: Nej, detta stämmer inte nu. Den Versionen som är ute nu är 1.6 och inte betan. Det har varit en kille med alldeles för mycket fritid och alldeles för dålig humor som har skapat en falsk interjuv med en av skaparna från valve. Detta är alltså inte sant.

Q: Jag tycker inte om den nya texten, går det att ändra??
A: Ja, det går. Serpent har skrivit en utmärkt guide: http://www.swm.se/viewtopic.php?p=97800#97800 . Ni gör detta på egen risk, Vi på Swedish Maffia rekommenderar att ni gör en backup på filen: TrackerScheme.res innan ni sätter igång! Så att ni enkelt kan ändra tillbaka allt som förut.

Q: Jag kan inte skriva när jag är död, och jag kan inte heller ta fram statsen. Jag kan inte heller välja modell (skinnet man väljer efter man har valt lag.)
A: Du har gått in i "Spector Mode" när du har varit död (tryckt på "duck-knappen".) Du måste gå ur den innan rundan startas om. Detta gör du genom att trycka på knappen i nedre vänstra hörnet och sedan close. Hinner du inte gå ur den måste du skriva "+duck" i consolen när du är död, tillbaka till spelet och då kommer knapparna tillbaka och du kan trycka på close. Efter detta kommer du att smyga hela tiden, det kan hjälpa att trycka ner duck knappen igen, funkar inte det får du skriva "-duck" i consolen.

Q: Jag kan inte ta upp en sköld som ligger på gräset i T-bas på Aztec.
A: Nej du kan inte ta upp den, buggen gör att Skölden ligger "under marknivå". Tyvärr.

Q: Jag kan inte connecta till någon server, får fram ett "Error verifying STEAM UserID Ticket"
A: Du måste logga ur steam. Gå in i setting och tryck på logout. Stäng ner steam och starta sedan upp det igen, logga in igen och sedan så funkar det!

Q: Dom nya namnen är värdelösa och jag hatar dom, vad fasen är en Bullpup?!?!
A: Det finns en fil att hämta hem på www.cscentral.com som återställer dom gamla namnen. Filen kan du ta hem här: www.cscentral.com/titles.txt
Lägg denna filen sedan i "STEAM\SteamApps\counter-strike\cstrike"


Q: Hur får jag bort ATAC rutan som är mitt i skärmen?
A: Skriv in "setinfo atac_status_off 1" i consolen så skall den försvinna. /Thx ZtaRDuZT


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Sun Oct 05, 2003 13:25 pm; edited 51 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 0:28 am    Post subject: Reply with quote

drar mig fan för att tanka hem skiten, verkar vara för bökigt, sen att man inte kan lira på lan gör ju itne saken bättre, bah.
Back to top
View user's profile Send private message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 6:52 am    Post subject: Reply with quote

DukeSwe wrote:
drar mig fan för att tanka hem skiten, verkar vara för bökigt, sen att man inte kan lira på lan gör ju itne saken bättre, bah.


ehh... man kan väl visst då lira på LAN?

finns en knapp under servers där det står LAN...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 6:57 am    Post subject: Reply with quote

& SkuGGa/? wrote:
DukeSwe wrote:
drar mig fan för att tanka hem skiten, verkar vara för bökigt, sen att man inte kan lira på lan gör ju itne saken bättre, bah.


ehh... man kan väl visst då lira på LAN?

finns en knapp under servers där det står LAN...

man måste va connectad till steam Dvs kanet måste ha uppkoppling
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bolero



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 731
Location: Skåne

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 13:33 pm    Post subject: Reply with quote

Alltså som ni kanske vet så är detta fortfarande "betan" och det kommer att komma ut en massa patchar osv. Så man kan lira det på lan. Och att man kan skjuta igenom skölden. För det funkar inte som det är nu det är för lätt att ha skölden. iofs rätt lätt att ta en som har sköld. bara att gå runt
Very Happy

Ne du har fel, du har gått på ett falskt rykte.
/Harvey
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 14:35 pm    Post subject: Reply with quote

ja får nog vänta en vecka eller så för ja har kommit så långt att de står Preparing to play cs, sen lät ja datorn stå i 8 timmar o när ja kom hem igen så stog de fortfarande preparing to play. Har försökt ett antal gånger men de funkar inte. Men men de blir säkert bättre ju längre tiden går.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ELKER / Laneby



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 153

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 15:11 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]RectuM wrote:
ja får nog vänta en vecka eller så för ja har kommit så långt att de står Preparing to play cs, sen lät ja datorn stå i 8 timmar o när ja kom hem igen så stog de fortfarande preparing to play. Har försökt ett antal gånger men de funkar inte. Men men de blir säkert bättre ju längre tiden går.




haha oj 8 timmar låter lovande Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 15:53 pm    Post subject: Reply with quote

Laneby wrote:
[siLL]RectuM wrote:
ja får nog vänta en vecka eller så för ja har kommit så långt att de står Preparing to play cs, sen lät ja datorn stå i 8 timmar o när ja kom hem igen så stog de fortfarande preparing to play. Har försökt ett antal gånger men de funkar inte. Men men de blir säkert bättre ju längre tiden går.




haha oj 8 timmar låter lovande Very Happy


HAHA LOL! Jag satt i 12 timmar första gången!
Betyder det att jag har rekordet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 15:59 pm    Post subject: Reply with quote

Ult3gra wrote:
Laneby wrote:
[siLL]RectuM wrote:
ja får nog vänta en vecka eller så för ja har kommit så långt att de står Preparing to play cs, sen lät ja datorn stå i 8 timmar o när ja kom hem igen så stog de fortfarande preparing to play. Har försökt ett antal gånger men de funkar inte. Men men de blir säkert bättre ju längre tiden går.




haha oj 8 timmar låter lovande Very Happy


HAHA LOL! Jag satt i 12 timmar första gången!
Betyder det att jag har rekordet?


skulle inte tro det. jag har suttit hela dagarna sen den kom ut och det funkar fortfarande inte..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
...



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 201
Location: uddevalla

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 17:20 pm    Post subject: Reply with quote

runt 14 timmar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 17:28 pm    Post subject: Reply with quote

[18:27] <[SM]DooM> hittade en ny bugg i 1.6 idag Very Happy
[18:27] <[SM]DooM> om man vet hur man gör kan man kasta in skölden i vilket föremål som helst och den försvinner
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KoTTeN



Joined: 12 Mar 2003
Posts: 28
Location: Alvesta

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 18:27 pm    Post subject: Re: PROBLEM MED 1.6? Reply with quote

tack för hjälpen, håller på att tanka hem steam igen , har nu gjort allt som du skrev och hoppas på det bästa Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 19:35 pm    Post subject: Reply with quote

Kan bara peka ut ännu en ny bugg....

Du blir kickad från servern när du inte ens kommit in....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SlaDjaN



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 44

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 19:54 pm    Post subject: Reply with quote

Den här länken kan nog vara till hjälp för en hel del.

http://www.counter-strike.nu/?action=more&id=5312&news=0
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

Har letat överallt, men jag hittar ingen referens som talar om för mig hur jag mutar i cs...

Du får svaret av mig idag /Harvey
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 20:35 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Old_Dog wrote:
Har letat överallt, men jag hittar ingen referens som talar om för mig hur jag mutar i cs...

Du får svaret av mig idag /Harvey


Tryck fram console..
I bakgrunden kommer det att finnas nåt som heter playerlist..tryck på det och välj sen vem du vill muta...
Back to top
View user's profile Send private message
Coltsux



Joined: 06 May 2003
Posts: 193

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

När jag ladda ner steaminstall_cs från länken och försökte starta efter den jooooooooooobbiga nedladdningen Very Happy så stog det till min förvånad:
Could not initialize installation. File size expected=397847244, size returned=350698803 Question
varför?[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Fakenick



Joined: 24 Jan 2003
Posts: 750
Location: Lund

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 21:22 pm    Post subject: Reply with quote

Laneby wrote:
[siLL]RectuM wrote:
ja får nog vänta en vecka eller så för ja har kommit så långt att de står Preparing to play cs, sen lät ja datorn stå i 8 timmar o när ja kom hem igen så stog de fortfarande preparing to play. Har försökt ett antal gånger men de funkar inte. Men men de blir säkert bättre ju längre tiden går.




haha oj 8 timmar låter lovande Very Happy


psst, högerklicka på counter-strike välj properties, i rullmenyn väljer ni always keep this game up to date (lr någe sådant). Gör sedan samma sak för hl.
nu ska väl harvey komma o rätta mig Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
apan pusSas



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 349
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 23:48 pm    Post subject: Reply with quote

hmm kommer upp en ruta där de står om att jag ska installera nåt trycker där men inget händer.. försöker gå in på server men samma ruta kommer upp.. kolla bilden ... glöm allt de löste sig nu Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Tue Sep 16, 2003 6:37 am    Post subject: Reply with quote

fan steam s**** B****

Har fan försökt att fixa skiten hela jävla dan igår å i helvete heller så funkar det ej...står typ: could't procced memory eller nå liknade..kommer ej ihåg...är på jobbet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies