HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
äntligen slut på tråkiga trådar!!
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 17:34 pm    Post subject: äntligen slut på tråkiga trådar!! Reply with quote

på sistone så har forumet blivit fullständigt överbelastat med skit-trådar så jag tänkte nu ta upp ett ämne som berör mig mycket.

satt nyss och rensade mina tangenter från "klägg", ni vet a,w,d,s och några till blir (iaf här hemma hos mig) fulla med nån konstig smetigt skit.
nån som vet vad det är? är det hudavskrap lr beror det på att man sitter å packar snus och sen kanske fingrarna inte blir helt rena när man sen sätter sig för att spela igen?
fler än jag som har detta problem?

man vill ju inte direkt bjuda hem prinsessan madeleine å låta henne köra en runda på aztec på ens tangentbord när det ser som värst ut direkt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 17:37 pm    Post subject: Reply with quote

Bra, en engagerande och högintressant tråd, GJ!
självklart råkar även jag ut dylika problem. Speciellt att det blir hyperskitigt vid det lilla rullhjulet i musen.
What's up with that lixom?!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 17:38 pm    Post subject: Reply with quote

HAHAHAHAHAHA...
Denna tar då priset av vad som är väsentligt i livet..

Dock så har du helt rätt i att en viss skitighetsfaktor finns det både på mustagenter och på en del av tangenterna på tgbordet..

Brukar oftast lösas av ett lätt fuktat papper och en flinkt gnuggande.... Wink Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Raskolnikov



Joined: 09 Feb 2003
Posts: 727
Location: sthlm

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 17:42 pm    Post subject: Reply with quote

själv har jag täckt mina knappar och min mus med ett lager teflon...så det fastnar ingen skit.. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 17:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har kvar coca cola stänk sen min Combat Santa som sprängdes över mitt tangentbord.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 18:17 pm    Post subject: Reply with quote

sen ja tog hem in dator från ett permanent lan har ja nästan helt sluppit smuts. så än har ja inte behövt göra rent det Very Happy, men om an öppnar å kikar ligger det nog både det ena å det andra i, i ett av Föreningen Armagedons tangent bord levde det larver, så jädra äckligt bläch
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

jag städade mitt tangent bord för någon månad sedan då lukta min fingrar kaffe i 2 dagar Very Happy

genocide vet jag har en mus som var vit en gang i tiden nu är den gul...... uschhh !!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 18:32 pm    Post subject: Reply with quote

så jäkla underbart å höra om andras ekkligheter Smile

skriv gärna ner fler räliga grejjer, behöver inte bara handla om missfärgade tangentbord och möss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MyskoOxe



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 146

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 18:47 pm    Post subject: Reply with quote

Tänkte till att rensa mitt tangentbord en gång men hann bara ta bort 2 tangenter innan jag fick kväljningar, true story.
Låg en massa hår, en massa brödsmulor och en hel del intorkad cola och liknande äckelpäckel
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 18:57 pm    Post subject: Reply with quote

Om man inte vill göra som Blizzie när man ska ta loss tangenterna.. hur gör man då?! Bänder man loss dom med en kniv eller?!
Back to top
View user's profile Send private message
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 18:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har hört att man kan köra tangenbord i diskmaskin?
Imorrn ska jag banne mig prova det! Återkommer med resultat Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 19:05 pm    Post subject: Reply with quote

asså de e precis likadant hos mej samma knappar och lite på tab och q och de värsta sitter på venster musknapp...

kanske pga att ja försöker lera mej o klicka istället för att spraya
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
p o d



Joined: 10 May 2003
Posts: 331
Location: Kalix

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 19:44 pm    Post subject: Reply with quote

jepp skitigt blir det... senast jag gjorde rent så märkte jag att även bokstäverna var borta!! X e helt borta... använder "a,shift,z,x"

men även musen & musmattan blir ganska päcklig... rengjorde musen och det som musen ska glida på lossnade... jaja den fungerar ju iaf
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

MyskoOxe wrote:
Tänkte till att rensa mitt tangentbord en gång men hann bara ta bort 2 tangenter innan jag fick kväljningar, true story.
Låg en massa hår, en massa brödsmulor och en hel del intorkad cola och liknande äckelpäckel


been there , done that Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jag fakenickar :]
Guest





PostPosted: Fri Sep 05, 2003 20:43 pm    Post subject: Reply with quote

Jag snusar inte Wink
Back to top
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 20:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag reciterar min flickvän:
"Ööööööööööööööörk! Vad fan använder du w, a, s , d och F-knapparna till?!"

"..cs-knappar Embarassed "
Back to top
View user's profile Send private message
Fakenick



Joined: 24 Jan 2003
Posts: 750
Location: Lund

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 21:18 pm    Post subject: .. Reply with quote

försökte göra rent mitt metallic färjade tangentbord en gång, detta genom att skruva upp o torka av. Detta visade sig inte vara så bra eftersom under varenda tangent satt en liten gummiklump och när jag hastigt drog loss över- från underdelen flög dessa iväg åt alla möjliga håll. Det jobbiga var att det inte fanns några anordningar för att få tillbax gummipluttarna där de skulle vara, så det var bara till att gissa vart de skulle sitta. Det hela resulterade i att jag blev skitförbannad och bad en fattig polare att fixa problemet för en kola medan jag gick o sov. Sen dess har jag inte försökt att rengöra mina tangentord (bortsett från att torka åvansidan). Nu är kanterna på i stort sätt alla knappar bruna.. ush Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 21:20 pm    Post subject: Re: äntligen slut på tråkiga trådar!! Reply with quote

#2bad.se | Herr Oberst wrote:
på sistone så har forumet blivit fullständigt överbelastat med skit-trådar så jag tänkte nu ta upp ett ämne som berör mig mycket.

satt nyss och rensade mina tangenter från "klägg", ni vet a,w,d,s och några till blir (iaf här hemma hos mig) fulla med nån konstig smetigt skit.
nån som vet vad det är? är det hudavskrap lr beror det på att man sitter å packar snus och sen kanske fingrarna inte blir helt rena när man sen sätter sig för att spela igen?
fler än jag som har detta problem?

man vill ju inte direkt bjuda hem prinsessan madeleine å låta henne köra en runda på aztec på ens tangentbord när det ser som värst ut direkt


klegg?? jahaaaaa dår HAR ju inte min mus muterats/ändrat färg utan behöver bara rengöras Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 21:23 pm    Post subject: Re: .. Reply with quote

Fakenick wrote:
försökte göra rent mitt metallic färjade tangentbord en gång, detta genom att skruva upp o torka av. Detta visade sig inte vara så bra eftersom under varenda tangent satt en liten gummiklump och när jag hastigt drog loss över- från underdelen flög dessa iväg åt alla möjliga håll. Det jobbiga var att det inte fanns några anordningar för att få tillbax gummipluttarna där de skulle vara, så det var bara till att gissa vart de skulle sitta. Det hela resulterade i att jag blev skitförbannad och bad en fattig polare att fixa problemet för en kola medan jag gick o sov. Sen dess har jag inte försökt att rengöra mina tangentord (bortsett från att torka åvansidan). Nu är kanterna på i stort sätt alla knappar bruna.. ush Crying or Very sad

låt mej gissa, fattiga polarn va antignen Henke lr Emil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 21:26 pm    Post subject: Re: äntligen slut på tråkiga trådar!! Reply with quote

#2bad.se | Herr Oberst wrote:

man vill ju inte direkt bjuda hem prinsessan madeleine å låta henne köra en runda på aztec på ens tangentbord när det ser som värst ut direkt


That will be the dat, my friend - that will be the day... Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies