HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
PTB

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 14:00 pm    Post subject: PTB Reply with quote

Tänkte fråga hur om PTB går att ändras ur vissa aspekter. T.ex. om att PTB får slaya folk för att flytta över dem.
Anledningen till att jag undrar är för att jag nyligen blivit slayad ca 5 gngr på en map vilket gör en lite smått irriterad. Visst för att PTB antagligen inte kan hålla reda på exakt hur "bra" folk är men lite smått jobbigt e d ändå att det kan slaya folk. Vore kul att höra admins och vanliga spelares synpunkter på denna sak. Säger inte att några större ändringar behöver göras men just slay-delen kan man disskutera.

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 14:11 pm    Post subject: Reply with quote

PTB är bra så sett
TILLS man blir slayad som sakt 5 gånger på en bana för att man råkar vara vid liv o flyttas över!!
Ganska frustrerande!!
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 14:17 pm    Post subject: Reply with quote

´jo bort med slayfuntionen, man dör ju förr eller senare ändå, åtminstone 5ggr per bana så.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 14:53 pm    Post subject: Reply with quote

Svaret på detta har jag dragit i en annan tråd så orkar inte dra det igen (var rätt mycket att skriva).
Använd sökfunktionen för att hitta rätt tråd Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 15:19 pm    Post subject: Reply with quote

Oddsen att bli slayad 5 ggr på samma bana är minimala...
Dels ska PTB välja att just du ska flyttas (ingen annan duger), dels ska du leva tre rundor i rad efter att PTb valt ut dig. Dvs för att man ska bli slayad 5 gånger i rad på samma bana så måste man alltså bli utvald att flytta 5 gånger, spela 3 rundor utan att dö. Dessutom så blir man inte utvald att flyttas om man precis flyttats. Så man kanske måste spela över 30 rundor utan att dö och utan att ptb hittar någon annan att flytta. Detta på 25 minuter?

Jag har spelat rätt mycket på sistone och under ett 2-timmarspass så ser jag max en person bli slayad.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

Cirka 10 trådar ner låg den tidigare diskussionen. Läs Frens inlägg där och gör sen en beräkning på hur ofta man slayas överhuvudtaget, samt hur ofta man slayas 5 gånger på en bana.

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=12721

*edit FReNuLuM*
http://www.swm.se/viewtopic.php?p=2114100#2114100 för att vara mer exakt
*edit*

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 19:04 pm    Post subject: Reply with quote

blev just slayad, 12-3 med pumphaglet och slay på det Sad
man borde inte bli straffad för att det går bra imo.
Man tappar allt flyt man hade när slayen kommer... Går itne att koncentrera sig efter en slay, så lika bra å quita :/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 19:47 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med volvo.
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 21:40 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Dels ska PTB välja att just du ska flyttas (ingen annan duger)


D svårt att inte vara bäst ibland Razz Rolling Eyes

Nä men ja har läst frens post och det låter vettigt. Men fortfarande så händer det. Hände typ 2 gngr tidigare att man fått 3 slays på en bana och visst det e mindre än 5 men fortfarande blir det rätt irriterande i längden att man faktiskt slayas för att man spelar bra. Kan nästan ses på som en straff om man spelar bra d.v.s. "Spela bra/bäst i ditt lag och få slay plus åka över till förlorande laget". Att åka över till ett förlorande lag har jag inget problem om. Tycker snarare om det eftersom det ofta är en ny utmaning samt att d e kul att försöka hjälpa till. Men hela grejen är att det händer (rätt ofta för mig verkar det som Confused ) att man slayas för att detta ska hända.
Vet som sagt inte hur stor kontroll man har på PTB men vore kul om ptb kunde kolla den typ näst bästa eller 3:e om den hittar ngn som e död där. Händer ju också att vinnande laget utgörs av en person och då är det ju på sätt och vis bara dummt att flytta över denne. Framförallt om denne person behöver slayas. Aja ska inte skriva mer nu. Fler reflektioner tack Smile

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Sep 02, 2004 22:14 pm    Post subject: Reply with quote

mm själva transfern är inga problem men just slayen sabbar det rejält.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Sep 03, 2004 5:50 am    Post subject: Reply with quote

Ojojoj, allvarligt Volvo det är väl inge större problem, vem fan bryr sig om frags och sånt på maffia? Har lirar jag iaf när jag vill tjöta o tjoa med folk och kanske whina lite Wink
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Fri Sep 03, 2004 6:51 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
mm själva transfern är inga problem men just slayen sabbar det rejält.


det förstår jag inte riktigt... då borde varje runda sabba för dig då du spawnas på ett nytt ställe? eftersom du får ju inte vara kvar på samma ställe när rundan slutas utan du förflyttas till din bas. vad e då skillnaden att du "dör" medans du förflyttas hem till din egen bas? om du stör dig på det och tappar konserationen kan det inte finnas mycket du klarar av utan att du kommer av dig hela tiden. tex om du skriver uppsats och toppen på blyertsspetsen går av kommer du av dig då så du inte kan skriva mer efter att du vässat pennan på nytt?

_________________
Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when
(You're the only one who knows that)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Sep 03, 2004 7:32 am    Post subject: Reply with quote

KeNTeK wrote:
Vet som sagt inte hur stor kontroll man har på PTB men vore kul om ptb kunde kolla den typ näst bästa eller 3:e om den hittar ngn som e död där.

Det gör PTB. PTB kollar först om det är vettigt att flytta någon spelare som är död. Om inte, så letar den bland levande spelare och hittar kanske dig. Som Fren skrev så klarar du dig 2 rundor, men slayas tredje om du överlevt fram till dess och om PTB inte hittat någon annan som kan flyttas istället.

Quote:
Händer ju också att vinnande laget utgörs av en person och då är det ju på sätt och vis bara dummt att flytta över denne. Framförallt om denne person behöver slayas. Aja ska inte skriva mer nu. Fler reflektioner tack Smile

Det händer inte. PTB flyttar inte ende spelaren i ett lag.

Jag kan förstå att det är trist att slayas och flyttas över, men för att det ska ske så ska ena laget vinna många rundor i rad utan att någon spelare ska dö, dvs det är spel mot ett mål. Det är ju inte heller så kul?!

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Fri Sep 03, 2004 7:33 am    Post subject: Reply with quote

asså visst kan det vara lite jobbigt att bli överflyttad, men hellre det än ojämnalag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Sep 03, 2004 14:54 pm    Post subject: Reply with quote

nope inga som helst problem med sådant. Det är svårt och förklara iaf, efter en slay går allt bara åt helvete.
Vid respawn är man ju sugen på att springa iväg å panga igen men man tappar liksom lusten när man blir slayad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Sep 03, 2004 16:54 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jag kan förstå att det är trist att slayas och flyttas över, men för att det ska ske så ska ena laget vinna många rundor i rad utan att någon spelare ska dö, dvs det är spel mot ett mål. Det är ju inte heller så kul?!


Sa själv att ja gärna kommer till det förlorande laget eftersom det brukar vara mer utmaning. Men det är sättet att komma dit som jag ibland stör mig på. Och ibland undrar jag verkligen om PTB tar sådna som ligger precis snäppet under som e döda. Många gånger ja varit ensam kvar, vunnit rundan och blivit slayad.

Quote:
Det händer inte. PTB flyttar inte ende spelaren i ett lag.


Ja det är relativt självklart men det som jag syftade på är att om en kille t.ex. har 19-3 och resten i laget har 3-8. Vet att PTB har en sak som heter "Best player makes winning team" men har endast stött på det då det är mycket få spelare på servern eller om man e ensam på laget.

Quote:
det förstår jag inte riktigt... då borde varje runda sabba för dig då du spawnas på ett nytt ställe?


Tror volvo syftar på att man tappar lite av flytet då man plötsligt dör, måste köpa nytt vapen, eq, m.m. Plus att om man tagit en viss väg ända tills man slayas så känns det på sätt och vis annorlunda att plötsligt försvara/rusha den vägen(beroende på vilket lag man blir flyttad till) Att d blir omvänt brukar inte vara en jätteproblem men att behöva slösa pengar för att köpa massa saker igen och det kan ta lite tid. Vissa banor är extremt kännsliga för T om dom spawnas rätt men förlorar en sekund eller en halv för att man blir tvungen att köpa massa nytt. Visst det är samma sak som om man bara skulle dött rundan innan. Dock så kan det ju vara så att man inte har några pengar och man får inte vinst-pengar om man flyttas över.(Om man flyttas till det förlorande laget) vilket också kan utgöra ett irritations moment.

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Sep 03, 2004 18:17 pm    Post subject: Reply with quote

ajo, när det är få spelare 4-8 blir man slayad mest hela tiden när det går bra för en.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sat Sep 04, 2004 8:56 am    Post subject: Reply with quote

Du blir ju slayad för att det är hopplöst ojämna lag! Du kunde ju själv 2 rundor innan valt att jämna ut men det gjorde du inte, du ville hellre stanna i det "bra" laget och fortsätta krossa det dåliga laget. Alltså "straffas" du och blir överflyttad mot din vilja. Jag ser inte problemet med att slaya och flytta folk som är ovilliga att göra spelet jämnare.
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Sep 04, 2004 9:34 am    Post subject: Reply with quote

Fenan inte riktigt säker på vem du menade det där till men kan svara ändå.

Många vet inte hur man går över till andra laget utan att slayas bara för att man byter lag. Dessutom måste det ju vara att andra laget har minst 2 färre spelare än det vinnande laget. Men då är det en helt annan fråga. Det brukar fixas rätt snabbt ändå. Men oftast händer det bara att PTB byter 2 spelare och i detta fall kanske den bäste i ett lag blir slayad för att byta med en spelare i andra laget. Som i sin tur kanske är bäst i det laget (ej säker på hur PTB fungerar med det. Kanske fren kan välsigna oss med den informationen senare Razz ) Och då kanske det bara blir ombytta roller. Enda skillnaden är att det kan bli snäppet jämnare eller tvärtom. Asso alla dessa exempel är bara saker som har hänt då det inte blivit bättre av att PTB slayat en. Visst vissa gånger blir det rätt jämna lag då PTB slayar och då är alla glada och nöjda utom den som slayades. Asso man kan ju inte straffa folk om dom gör bra ifrån sig. T.ex. håller uppe ett helt lag själva. D e ju nästan så man blir rädd av att göra bra ifrån sig. Aja hinner ej skriva mer just nu.
*POFF*

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Sep 04, 2004 15:28 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
Du blir ju slayad för att det är hopplöst ojämna lag! Du kunde ju själv 2 rundor innan valt att jämna ut men det gjorde du inte, du ville hellre stanna i det "bra" laget och fortsätta krossa det dåliga laget. Alltså "straffas" du och blir överflyttad mot din vilja. Jag ser inte problemet med att slaya och flytta folk som är ovilliga att göra spelet jämnare.

ett, jag har unbindat teamknappen. eftersom jag alltid kom åt den å blev slayad på det viset. 2 byter man lag medans man lever blir man slayad dvs
hur man än gör blir man slayad, Föresten så är det dumt att den baserar jämna lag på vilka spelare och inte antalet. Det är lite tråkigt att så fort man gör nåt bra för sitt lag så blir man flyttad till det andra laget. dvs det förlorande. Har hänt att jag dödat en 5st första rundan och sen blivit slayad, hur fan kan ptb veta vem som är bra och inte efter pistolrundan...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies