HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
för hur länge
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 1:47 am    Post subject: för hur länge Reply with quote

[02:29] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:30] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:30] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:30] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:32] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:33] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:33] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:35] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:37] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:37] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:41] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:43] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:44] #sm unable to join channel (address is banned)
-
[02:46] #sm unable to join channel (address is banned)
-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tengquist



Joined: 02 May 2003
Posts: 18

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 2:07 am    Post subject: Reply with quote

mp3-script är enligt min ringa mening lite väl hårt att banna för. Jag menar, hur mycket lider ni (adminsen) av att nån visar vilken låt han/hon för tillfället lyssnar på? själv så bryr jag mig inte det minsta, man kan ju faktiskt blunda för det som man tycker är obehagligt eller otrevligt. det är inte precis som om man blir sjuk eller illamående så fort ett mp3-script dyker upp (om man nu drabbas av något av dessa ovanstående obekvämligheter så tycker jag att man inte ens borde vara ute på internet). det finns fruktansvärt mycket värre saker som man kan råka ut för på irc än att behöva se vad någon lyssnar på för musik.
ett stort "bu!" till alla överkänsliga internetanvändare.

alla klagomål på stavfel, grammatik eller påhopp på admins hänvisar jag till papperskorgen eftersom jag är, i skrivande stund, påverkad av alkohol.
d.v.s jag är alltför feg för att ta ansvar för det jag har skrivit.
Back to top
View user's profile Send private message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 5:34 am    Post subject: Reply with quote

Må så vara att man inte skadas något nämnvärt av ett mp3script..

Men tänk på hur många som finns i #SM
I skrivande stund är det 115 pers, och det är ju typ mitt i natten nu eller någe, så i vanliga fall lär det ju vara fler...

Om nu alla körde mp3-script.. 1 mess var 3:e minut eller så..
Då blir det lågt räknat ett mp3 meddelande varannan sekund....
Dessutom.. det wsom stör mig mest, jag ser att det händer något i kanalen, jag hoppar dit för och se vem som snackar och som jag kan tjöta med lite.. Och ser ett tråkigt awaymess eller får reda på att någon lyssnar på något. helt lungt de första 10 gångerna. Och ett par till. 1198:e gången börjar man bli smått irriterad...

Kan jämföras med klotter. Ingen som dör av att se att jag sprayat ner ett par järnvägsvagnar...

//dyring
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 5:48 am    Post subject: Reply with quote

(02:29:24) <[KACFM]Volvo240> Now Playing « Dia psalma - Vi svartnar » Length « 4:00 » Bit rate « 128 kbit »
(02:30:06) * [SM]Hedstrom sets mode: +b *!*@h69n2c1o1052.bredband.skanova.com
(02:30:09) * [KACFM]Volvo240 was kicked by [SM]Hedstrom ([KACFM]Volvo240)
(02:30:23) <@[SM]Hedstrom> varnat han förut
(02:31:19) <@[SM]Hedstrom> dålig chansning av han... kom precis till datan igen =)



Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 8:45 am    Post subject: Reply with quote

Sånt här anser jag vara väldigt löjligt. Till slut kommer det bara vara admins kvar om man bannar för så små orsaker. Vad får man göra egentligen? Får jag visa via ett addon vad jag har för uptime? Eller blir jag bannad då med? Hedström verkar iaf vilja banna allt och alla...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 10:44 am    Post subject: Reply with quote

men varför i hela skogen ska ni ha dom där skit scripten för ????

1. det är ointresant
2. störande
3. ger inget posetivt för andra användare.
4. spamar ut onödig info som stör.

det är dom negativa kan någon säga mig vad som är det posetiva att med att spama ut vilken musik han/hon spelar för sig själv ???

vissa säger att det är kul för att då blir det massa diskus om musik på vissa mirc kanaler.
men sådana diskusar borde man kuna starta utan att spama sönder 100 andra användare som är totalt ointreserade.

nu pratar jag mer om dom som har HLamp än dom som siter på mirc.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 10:47 am    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
Sånt här anser jag vara väldigt löjligt. Till slut kommer det bara vara admins kvar om man bannar för så små orsaker. Vad får man göra egentligen? Får jag visa via ett addon vad jag har för uptime? Eller blir jag bannad då med? Hedström verkar iaf vilja banna allt och alla...


varför skulle vi vara intreserad av din uptime ???
vad ger din uptime för intersant information för oss andra???
eller är det så att ni tycker det är kul o sitta o tävla om vem som kan få sin server att leva längst ???

jag är väldig nyfiken för det är något som jag absolut inte förstår mig på ???

sorry alla admins för att jag total spamar sönder deta men det är ett ämne som jag alltid undrat över och aldrig kunat förstå mig på ???
lite som i mejis topic om störande nick change och awy script.
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 11:00 am    Post subject: Reply with quote

[gti]&an_oger wrote:
Tollezone wrote:
Sånt här anser jag vara väldigt löjligt. Till slut kommer det bara vara admins kvar om man bannar för så små orsaker. Vad får man göra egentligen? Får jag visa via ett addon vad jag har för uptime? Eller blir jag bannad då med? Hedström verkar iaf vilja banna allt och alla...


varför skulle vi vara intreserad av din uptime ???
vad ger din uptime för intersant information för oss andra???
eller är det så att ni tycker det är kul o sitta o tävla om vem som kan få sin server att leva längst ???


Det är kul att sitta och tävla o se vems dator som stått på längst, ja... Det är av den orsaken. Ser jag någon som visar att han har en uptime på 5 veckor så tycker jag bara sånt är coolt. Det är samma sak som att beskriva vad man har för dator i "General Discussion" eftersom att det är inte många som sitter och läser vad alla har för datorer. Det är bara en sak man gör..:

*tror jag skrev rätt nu, kan hänt att jag kommit utanför ämnet eller ngt sånt där grejs*
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 11:18 am    Post subject: Reply with quote

Min åsikt på ämnet, även om den inte är relevant eller passande här (kan väl kalla mig vittne och posta på en ren teknikalitet då jag scrollade upp och såg det som hände):

1: Mp3/uptime-script fyller ingen som helst funktion, såvida du inte har en radio såsom quest och fren har, de visar ju bara vilken låt som skall komma nästa gång som folk faktiskt kan höra.
2: Samma gäller awayscript och awaynick. Detta har jag dock postat om en gång, så detta tar jag inte upp igen.

Det är egentligen samma sak som att spamma på servern med att du nu skjuter på person XXX, det intresserar i 99% av fallen ingen annan än dig. Eller de fina script som varnar när nån ska kasta en granat.

Bara för att det är en plats som är gjord för chat så är det ingen ursäkt att spamma sönder det.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 11:28 am    Post subject: Reply with quote

ok tolle då förstår jag hur ni ser på det... har dock svårt att tycka att det är ok men nu ska jag sluta spama sönder det (såvidare ingen flytar den till GD Razz ).
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

sry för jag skriver här men folk verkar inte fatta:
[SM]Fren wrote:
Ni som INTE är bannade eller har med bannen att göra (e.g. vittne) låter bli att posta här!
Det blir bara en massa onödig text för admins att läsa plus att ni inte inte alltid sitter på alla fakta.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]babar wrote:
mp3-script är enligt min ringa mening lite väl hårt att banna för. Jag menar, hur mycket lider ni (adminsen) av att nån visar vilken låt han/hon för tillfället lyssnar på? själv så bryr jag mig inte det minsta, man kan ju faktiskt blunda för det som man tycker är obehagligt eller otrevligt. det är inte precis som om man blir sjuk eller illamående så fort ett mp3-script dyker upp (om man nu drabbas av något av dessa ovanstående obekvämligheter så tycker jag att man inte ens borde vara ute på internet). det finns fruktansvärt mycket värre saker som man kan råka ut för på irc än att behöva se vad någon lyssnar på för musik.
ett stort "bu!" till alla överkänsliga internetanvändare.

Väldans svårt du hade för att blunda för det här ämnet då. Bara för att det finns en miljard saker som kan vara värre än mp3-script så ska vi inte bry oss om det? Hoppas du inte har blivit sjuk eller illamående nu.

Tollezone wrote:
Sånt här anser jag vara väldigt löjligt. Till slut kommer det bara vara admins kvar om man bannar för så små orsaker. Vad får man göra egentligen? Får jag visa via ett addon vad jag har för uptime? Eller blir jag bannad då med? Hedström verkar iaf vilja banna allt och alla...

Ja vad skönt det skulle vara om det bara fanns admins där, folk som kan respektera regler som finns till för allas trevnad.
Vi har de regler vi har för att det attraherar just den typ av folk vi vill ha hit. Om folk vill spamma med sina script så kan de göra det i andra kanaler för folk som är intresserade. Men där finns ju inte lika mycket trevligt och roligt folk? Nä precis, vi har jobbat länge och hårt med att få bort de element som förstör trevnaden och Volvo har gång på gång på gång på gång totalt ignorerat våra tillsägelser och visar ingen som helst respekt för oss eller våra regler.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 12:17 pm    Post subject: Reply with quote

Vi kan göra disskutionen lite enklare.
Hedstrom varnade/sa till Volvo att sluta, Volvo sket i det.

(02:29:24) <[KACFM]Volvo240> Now Playing « Dia psalma - Vi svartnar » Length « 4:00 » Bit rate « 128 kbit »
(02:30:06) * [SM]Hedstrom sets mode: +b *!*@h69n2c1o1052.bredband.skanova.com
(02:30:09) * [KACFM]Volvo240 was kicked by [SM]Hedstrom ([KACFM]Volvo240)
(02:30:23) <@[SM]Hedstrom> varnat han förut
(02:31:19) <@[SM]Hedstrom> dålig chansning av han... kom precis till datan igen =)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

HUR LÄNGE gah 12 replies å inte ett endaste svar Sad

å nja bad mej sluta hmmm, inte igår iaf

*edit* aha den e borta nu Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Men ska vi behöva säga till dig varenda dag eller?! Händer det en gång till sätter jag permban på dig på servrarna också. Inte för att jag stör mig på ditt script men för din totala brist på respekt för oss admins.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 13:11 pm    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
Sånt här anser jag vara väldigt löjligt. Till slut kommer det bara vara admins kvar om man bannar för så små orsaker. Vad får man göra egentligen? Får jag visa via ett addon vad jag har för uptime? Eller blir jag bannad då med? Hedström verkar iaf vilja banna allt och alla...


Ja tolle de vill jag. Mitt mål här i livet går ut på att få alla bannade. Vad har ett mp3 script i sm kanalen att göra? I g-net kanalen kan säkert alla sitta och spamma sånt ointeresant skit dagarna i ända utan att du gör nått men JAG tänker inte sitta med tummarna i röven och låta det ta över i sm. Sen om du ogillar mina metoder så känns de faktiskt som de kvittar för de är just mina/sm:s och INTE dina metoder/regler.

Har varnat och kickat volvo minst 5 ggr innan detta av samma anledning tyckte nu de var på tiden att banna så han kanske skulle förstå skulle att jag menar allvar. Sen har han sagt att han får "chansa" när jag inte är där i fortsättningen därav komentaren i efterhand då han rätt tydligt brände av en av dessa. Chansa när admin inte är där och bryta emot regler då är bara dumt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 13:11 pm    Post subject: Reply with quote

*delete file MIRCamp* så nu ere borta.
å ang disrespect så kart man respekterar reglerna men det finns ju inga skrivna regler för kanalen.men ser ju tom admins som använder sej av ovårdat språk där då å då. föresten..bannar ni inte HLamp från servrarna det e ju rätt vanligt att folk kör me

*edit men vafan har tatt bort allt som heter mircamp men det funkar ändå ju Sad NU är det BORTA det funkar int längre iaf
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Sep 01, 2003 8:38 am    Post subject: Reply with quote

Volvo hänger på en väldigt skör tråd just nu...
Jag börjar tröttna på den typen nu.

Respektera andra och lyssna vad de säger och man måste inte säga emot
VARJE gång utan det räcker med att tänka till lite...

Massor av folk irriterar sig på dig just nu Volvo, om jag vore du skulle jag
försöka lägga om stil och bli lite mer medveten och mindre kaxig mot medmänniskorna här på Maffia...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Sep 01, 2003 13:09 pm    Post subject: Reply with quote

kan du ge nåt annat exempel än mp3scriptet? å tillfällen å annat.det e inte lätt å ändra sej om man inte vet va andra stör sej på Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Sep 01, 2003 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
kan du ge nåt annat exempel än mp3scriptet? å tillfällen å annat.det e inte lätt å ändra sej om man inte vet va andra stör sej på Sad

Nu låter det som när man var tio år:

- "du sa faktiskt bla bla"
- "Nehej!"
- "jo"
- "jaha, när då säg tid, precis när jag sa det då"
osv...

Jag säger inget mer än det jag sade, de som pratat med mig vill vara anonyma och det blir de inte om jag talar om tillfällen och vad som hänt.
Snäpp upp dig lite och var lite trevligare samt håll dig undan de forum du inte ska vara i...

Ha det...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies