HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Angående fusk...
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 3:42 am    Post subject: Angående fusk... Reply with quote

Vet inte om det är någon mer än mig som märkt detta, men i vilket fall som helst så har vi ju haft CD ett bra tag nu på maffia. Very Happy

Jag har spelat mot massa goa spelare under detta år (åren?) som jag har vart bofast här och tackar (i vanlig ordning) för jobbet som läggs ner av folket bakom servrarna.

Jag kommer ihåg tiden innan CD, när man behövde jaga fuskare varje dag, eller så kändes det i alla fall, och tillnärmelsevis den frekvensen på fuskare har vi ju inte idag.

Det känns dock som om den vägg, som CD utgjorde tidigare mot fuskare, håller på att rämna eller i alla fall vackla lite i fundamentet. Jag har märkt några fuskare på SM's servrar under senare tid, men har inte fattat hur jag skall kunna recorda dom. (Är det någon som vet hur man gör får du/ni gärna PM:a mig).

När jag ändå pratar om fusk, vill jag också säga hur markant man märkte skillnaden när CD installerades. Vips, sa det, så var många spelare som man trodde var bra helt urusla (typ min nivå). Många av dessa spelare kommer ju fortfarande tillbaka till maffia lite då och då så man blir ju liksom påmind om hur stor skillnaden är på deras spel innan CD jämfört med nu.

Jag vet egentligen inte vad jag vill säga, kan inte riktigt formulera mina tankar eftersom jag är så trött, men hade det inte vart en god idé att ha ett öppet diskussionsforum även gällande fusk? Hur man skall stoppa det etc. etc..

Faktum är att jag inte ens retar mig på fuskare längre, känns nästan som om man gör en god gärning istället, i och med att man haffar dom så kanske dom börjar spela rätt och riktigt Very Happy


Jag tror faktiskt att fusket är mycket mer utbrett än vad man tror. Inte för att folk skjuter mig, det behövs det ju knappast något fusk för, men av den enkla anledningen att jag har kollat runt på POLL's som har gjorts här och på lite andra ställen.

Ja, ja allt jag ville säga är att det kanske är dags för oss alla att ta lite ansvar nu igen, när CD verkar vackla. Ser du någon mysko snubbe så spela in han, om du nu förstår hur man gör.. Very Happy


Gonatt..
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 6:36 am    Post subject: Reply with quote

Ja, det känns lite som om vi alla har blivit invaggade i falsk säkerhet där vi bara sitter och säger "CD är säkert".
Plus, jag har inte den blekaste hur man ser att någon fuskar? Utöver den uppenbara wh/aimbot grejen när siktet följer spelaren genom väggen en stund innan han kommer fram, men det är väll ungefär där som min kunskap slutar.
Hur ser man det, gäller det bara att man är lite mer erfaren än vad jag är?
Någon får gärna sätta sig ner och förkara detta för mig, gärna här, så annat folk som är lika oförstående som jag kan lära sig lite.

Men sen blir jag lite orolig för min egen del, jag menar, på sistone har jag sattsat liv & lem på att peppra lite på "de vanliga ställena" bakom lådor som folk brukar sitta etc, och tro det eller ej, men fan vilken utdelning jag fått! Och jag vill ju inte att någon ska sitta och tro att jag fuskar, eftersom cheatparanoian tagit tag i alla. Dessa kills dom ser ju fan lite udda ut, när jag varken sett eller hört spelaren åt det hållet.

Så länge admins här verkligen är bestämda på regeln att man inte ska fuskanklaga spelare utan kontakta admin etc istället på servrarna så blir det nog bra, för jag vill verkligen inte att det ska bli något "du har wh" gnäll på servrarna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 7:12 am    Post subject: Reply with quote

något jag undrar över är hur bra WWCL är. jag har sett folk som jag inte tror skulle fuska på maffia utan att skulle dom fuska så skulle dom görat nån annanstans. (säger inga nick eftersom jag inte vill peka ut nån) men sen har jag även sett folk som fått anklagelser av WWC och sen har dom reconnectat och så har det varit lungt. e det då så att det e WWCL som buggar eller e det då nån som kommer runt WWCL?
Back to top
View user's profile Send private message
Zig-Zag



Joined: 16 Aug 2003
Posts: 14
Location: Linköping

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 7:26 am    Post subject: Reply with quote

Jag måste säga att jag då inte märkt av några mystiskt bra spelare som kan tänkas ha något fusk igång. Den enda jag märkt av e de gammal vanliga mystiskt braiga spelarna som spelar på maffia då o då...de man ständigt åker på pisk så att det svider långt efter att man gått ifrån datorn. Kan ju inte direkt säga att jag e bra på o se ifall en spelare fuskar iof. Och jag måste även hålla med Kultis om att man ibland lyckas få en del underliga frags då man skjuter på ställen som det är vanligt att folk trycker vid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 7:55 am    Post subject: Reply with quote

Lite replays till Old_Dog
Quote:
Jag har spelat mot massa goa spelare under detta år (åren?) som jag har vart bofast här och tackar (i vanlig ordning) för jobbet som läggs ner av folket bakom servrarna.

Amen!
Quote:
Vips, sa det, så var många spelare som man trodde var bra helt urusla (typ min nivå).

Blygsam du är! Wink Vilken nivå gör det att jag ligger på? Du piskade mig ganska bra igår... *surar*

Annars håller jag med Kultur... Det är en bra diskussion, men den kan leda till en massa fuskanklagelser hela tiden. Jag vet heller inte hur man känner igen en fuskare eftersom jag aldrig testat nåt sånt. Jag vet ju vad WH o aimbot o sånt är, men jag är nog för naiv för att jag skall tro att någon använder det. Då jag började lira cs spelade jag med kompisar som jag kände irl på LAN. De var ena riktiga monster på cs och gjorde saker jag aldrig sett trott vara möjligt, utan att fuska. Sedan dess så ligger min ribba för fuskmisstankar rätt högt men det kan ju vara vanligare än man tror. Jag tycker den som fuskar gör sig själv en stor otjänst. Att utge sig för att vara nån man inte är för att vinna respekt funkar inte i längden. Personen kommer att vakna upp med samma dåliga självförtroende nästa dag ändå!

Någon mer insatt som kan upplysa mig om hur nyare fusk fungerar? Jag har ingen lust att rota runt på nätet och testa, dylika saker är bannlysta från min dator!
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 8:10 am    Post subject: Reply with quote

ja såg en kille igår vars sikte va låst på fiendernas huvuden. men det end ja tänkta va "äsch vi har ju C-D han kan inte fuska" lite naivt ja vet. ja fick en länk av Grinder me mängder me fusk har inteens tänkt tanken å ladda ner å testa. ja har haft fusk på min dator för å testa hur de va.det va skittrist i längden de va skoj kanske en halvtimma för å visa massa snorungar som fuskanklga mej på lan att såhär ser ett riktigt fusk ut typ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 10:00 am    Post subject: Reply with quote

finns inte så mycket man kan göra... ett bra sätt att ta fast fuskare är att gå in i Spec-Mode, recorda han (skriv Record <namn på filen> i consolen)
ser det misstänkt ut, skicka det, GLÖM inte att ta screens på Wonidet, då inte wonidet kommer med i Demot du recordar.

nej, själv blir jag så jävla lack på folk som fuskar... själv anser jag att såna som fuskar inte KAN ha ett normalt liv... kanske mobbad i skolan, dåligt självförtroende, och så vidare... men DET är ingen ursäkt att förstöra för 100 tals andra.

på tal om WWCL, det finns vissa buggar som gör att du kickas (remove cl_bob) det gör det vid Reconnection osv.
tog däremot en fuskare på vår Warserver igår. han hade en knivmodifikation som gör att kniven låter skithögt på dina motståndare: drar jag upp kniven vid porten på aztec, hör han det som att nån drar fram en kniv, fast att det kommer från det hållet... därför kan man aldrig bli knivad, och det är klassat som fusk...

fast det är inte så mycket man kunde göra... admin_ban 0 brukar funka rätt bra Razz

jaja, det var en intressant topic, skriver här när jag har druckit lite cola osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
p o d



Joined: 10 May 2003
Posts: 331
Location: Kalix

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 10:48 am    Post subject: Reply with quote

håller med om att det är nästan omöjligt att veta om någon fuskar... har sett en misstankt kille ganska nyligen, som jag har för mig plockade dig Old_Dog på Nuke när du kollade så ingen deffa bomben nere i källaren... den killen specade jag då ... men tog aldrig nått demo ... han gjorde iaf en massa skumma kills... han hade total koll på var alla i motståndar laget var..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Irushinase (Faergon)



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 138
Location: Sandared, Borås

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 11:33 am    Post subject: Reply with quote

Om inte någon fuskar överdrivet, dvs speedhack osv så är det ju mycket svårt att se. Dock lär det ju inte vara kul att spela med fusk, de kräken inser nog också det efter ett tag. -_-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har ärligt talat aldrig upplevt fuskare som ett stort problem, kanske för att jag haft tur att spela på servers där det varit ont om dem. Undantaget dock då speedhack och osynlighetsfusk kom Smile Då var varannan person osynlig eller hade en V12a.

Sen misstänker jag nog inte folk lika lätt, jag vet hur stor skillnad bra ljudkort, bra hörlurar, bra drivrutiner och bra inställningar kan göra. Om man sen tränar lite på det så kan man nästan fördubbla sina kills. Och jag vet ju hur man ibland får ett infall, helt utan anledning, att "det sitter nog en kille bakom den lådan", även om det är en ovanlig låda Smile

Minns dock när jag spelade på aPa.nu's servers, där allt var bra utom admins. Fanns en admin som kickade folk ifall de dödade honom typ, eller bannade om han var på dåligt humör. Sen fanns det en kille som råfuskade,men var kompis med admins så de trodde inte på en. Osv..

Jo, sen ang. att upptäcka fusk:
Som sagt mkt svårt, såvida det inte är speedhack, eller att de följer ngn med siktet genom väggen. Dock är de flesta fuskare smartare än så. Att byta VÄLDIGT, VÄLDIGT snabbt mellan två "måltavlor" är ett tecken, att smyga sig specifikt på ngn utan att ha hört/sett honom (Och utan att kolla i andra gömställen man passerar på vägen), ingen rekyl när man skjuter (Dock svårt att se, går ju att kompensera mkt bra manuellt), väldigt bra på att skjuta genom väggar (Visst gör man det utan WH oxo, men sätter man precis ALLT så kanske man borde ta en funderare) är några sätt att upptäcka det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 12:17 pm    Post subject: Reply with quote

p o d wrote:
håller med om att det är nästan omöjligt att veta om någon fuskar... har sett en misstankt kille ganska nyligen, som jag har för mig plockade dig Old_Dog på Nuke när du kollade så ingen deffa bomben nere i källaren... den killen specade jag då ... men tog aldrig nått demo ... han gjorde iaf en massa skumma kills... han hade total koll på var alla i motståndar laget var..


Om det är samma person vi tänker på så fuska han eller ghostade som ett as....
Back to top
View user's profile Send private message
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 12:27 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror mig direkt kunna se när någon fuskar, mest för att jag har sett det så JÄVLA många gånger.
Några gånger har det sluppit igenom några fuskare här, även med CD. De har ju åkt dit direkt...

Det som inte finns längre är de "smarta" fuskarna, de som är duktiga på att dölja fusken... de där som man verkligen får anstränga sig för att se om de fuskar eller inte.

Och nu när det är ont om fuskare, så ju alla fuskanklagelser i princip försvunnit! Det var ju nästan standard att nån började tjafsa om wallhack och fan vet vad, så fort man gjorde nåt snyggt. Det ser jag aldrig längre.
Back to top
View user's profile Send private message
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

jag har sett flera mistänks samma personer där jag tror att dom haft speedhack men det kan lika gärna vara lagg om dom har speed hack på högsta nivån så ser det ju ganska likt ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

osynlighets fusk?

å Pod det e kasnke för att dete förbjudet å fuskanklaga på maffia Very Happy
de ggr ja spelar på andra server (bara icewordlservrar) så haglar anklagelserna mot mej å linedance. vi e ju itne ens bra ffs Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
osynlighets fusk?


Yep. Det fanns en gång i tiden Smile Var dock inte perfekt, man syntes då och d. Det inbegrep setinfo model nånting, på samma sätt kunde man då se ut som kycklingen på Italy (Med ett vapen svävande 1m ovanför), Gordon Freeman eller en vinflaska.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 13:31 pm    Post subject: Reply with quote

Serpent å Evil tog en fuskare på 1:an nyss. trist att nån har knäckt C-D aja får la hoppas på update snart
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 14:41 pm    Post subject: Reply with quote

Hej!?
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 14:42 pm    Post subject: Reply with quote

Banten wrote:
Hej!?
Jao
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 19:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jag skulle också gärna vilja veta hur man spelar in...har också några gånger stött på spelare som är rätt misstänkta...

PMá mig gärna, men kom ihåg att jag e gammal och inte född in i IT-åldern.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 20:51 pm    Post subject: Reply with quote

FLU|Swedish Cop wrote:
Jag skulle också gärna vilja veta hur man spelar in...har också några gånger stött på spelare som är rätt misstänkta...

PMá mig gärna, men kom ihåg att jag e gammal och inte född in i IT-åldern.


du skriver bara: recorde swecop i consolen.

då skapas det en demo fil i ditt Cs arkiv som heter just swecop.dem den fil blir rätt stor om du spelar in en hel match men du bör stänga v inan det blir map byte för då riskerar du att det blir fel på demot.

för att avsluta demot så ska du skriva "Stop" i consolen.


om du specar någon så måste du hopa fram en spelare och sedan tillbaka till den som du specar, gör du inte det så riskerar du att tapa ljudet.


så ut o filma med dig nu Razz

Ps. vill du ha hjälp med att spela up demot eller något du undrar över så sänd mig ett PM Ds.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies