HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Jag mötte Lassie...
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Den Onde



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 147
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 8:12 am    Post subject: Jag mötte Lassie... Reply with quote

Ja är det någon som har några snaskiga detaljer kring ett möte med någon känd person...

Själv så spelar jag i samma fotbollsserie som Patrik Ekwall (TV4-sporten) och Matti Berenett (var med i någon såpa på TV4). Cool Ni kan inte ana hur jobbigt det är att höra Ekwall's röst på planen.

För ungefär hundra år sedan fick en klasskompis en autograf av Magnus Härenstam på en tia (sedeln alltså).

Men den som är bäst är när polaren smeker Christer Sandelin's bak på en bar i Playa Ingles. Laughing

Sökte faktiskt om det fanns någon sådan här topic först... ber om ursäkt om mina sökkunskaper är bristfälliga.


//Den Onde -Den Ende-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 8:20 am    Post subject: Reply with quote

• Festade tillsammans med Foppa och Näslund efter de spelat en kändismatch i beachvolleyboll mot oss på SM för många år sedan (-96 kan det varit).

• Jag träffade på Christer Pettersson i köpcentret i Sollentuna. Äcklig och full stod han med en snuskig skinnjacka på och glodde på folk.

• Jag känner Ullric Svensson(TV4-Sporten) väldigt bra.

• Jag har spelat med och känner Jörgen Andersson (TV4-Reporter, sport)

• Känner Simon Dahl/Björn Berg(OS-Par i Beachvolleyboll) mycket bra. Har varit vänner sedan -94.


Last edited by Serpent on Thu Aug 07, 2003 8:36 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 8:34 am    Post subject: Reply with quote

Jag har festat tillsammans med Peter Siepen en 10-12 ggr, varje gång han är i närheten av Borås så kommer vi och träffas och festar tillsammans, mycket trevlig snubbe faktiskt !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 9:15 am    Post subject: Reply with quote

Detta är ju inga äkta lassie´s Razz

# Min flickväns kompis har rökt Helena Bergströms fimpar på ett café i Sthlm Laughing äkta lassie det!

Mindre lassies

# Jag har spelat golf 9 hål med en ganska dragen Adam Alsing

# Min farsa har frontkrockat med Lena PH på Jönköpings Flygplats
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Den Onde



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 147
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 9:25 am    Post subject: Reply with quote

FLU|Evil wrote:

# Min farsa har frontkrockat med Lena PH på Jönköpings Flygplats


Detta kan ju misstolkas... jag antar att det inte var med flygplan de krockade? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 9:25 am    Post subject: Reply with quote

FLU|Evil wrote:
# Min farsa har frontkrockat med Lena PH på Jönköpings Flygplats


Hennes kommentar då...
Du är elak, du gör elaka saker.....
jag syeer mina egna kledeer...
Laughing Laughing Laughing
sorry kunde inte låta bli bara
Back to top
View user's profile Send private message
Lonnberg



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 459
Location: kalmar slott

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 9:57 am    Post subject: Reply with quote

Jag har varit och sett GES och då kom Tomas Ravelli och hoppade upp på scenen.

Jag har sett sportkommentatorn från England. Vet inte vilken kanal han jobbade/jobbar på. Men jag såg honom på Konditori König iaf.

Och så har mina päron sett kungen på nära håll. Han var på nån marknad eller nåt på Öland.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 10:01 am    Post subject: Reply with quote

´ja e släkt em ace of base *ryyys*

sen ahr min mormor å morfar haft han som designa Volvo 240 på middag Razz
ådet e ju stort som fan Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Vet inte om jag ska vara stolt över det här, men jag har badat karbad och bastat med Robinson-Robban.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 10:16 am    Post subject: Reply with quote

Glömde ju att lill-kändisen Robinson martin är med i FLU, det är han som är Swedish Cop om ni inte visste det redan. Gör vad ni vill med honom...Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
FridolF
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 09 Jan 2003
Posts: 69
Location: VänersborG

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 10:31 am    Post subject: Reply with quote

Jag har stått i samma korvkö som han den längre utav dom 2 som hoppar höjdhopp för sverige Cool
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 10:51 am    Post subject: Reply with quote

Jag har råkat sagt till babsan: "flytta på dig fuling" när han gick in i mig.. sen insåg jag vem det va o garva för mig själv Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 10:55 am    Post subject: Reply with quote

Simone wrote:
Vet inte om jag ska vara stolt över det här, men jag har badat karbad och bastat med Robinson-Robban.


Hur gammal är du lilla livet?
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Raskolnikov



Joined: 09 Feb 2003
Posts: 727
Location: sthlm

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 10:57 am    Post subject: Reply with quote

jag såg alexander bard med pojkvän i berlin...inte den första svenska jag trodde jag skulle se..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 11:14 am    Post subject: Reply with quote

Känner Timbuktu bra, pissat i kors med PeeWee, rökt på med Ken, druckit bärs med hela National Teatern, festat med en massa band och lirare från Hultsfred 2001 på backstage och Aftonbladets "drick tills spriten tar slut" fest och en herrans massa fler från jobbet.
Back to top
View user's profile Send private message
Den Onde



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 147
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 11:17 am    Post subject: Reply with quote

Har faktiskt haft sällskap med Johan Mjällby från Alladin (norra bantorget i sthlm för er som inte vet) till centralen efter en blöt afton... det lilla jag kommer ihåg är han tyckte att Gary Sundgren var bättre än Jocke Björklund... och att han kallade mig för "gossen" hela tiden.

Har ju också stått som vakt till backstage-området på flera av Lollipop-festivalerna och fått nobba "storheter" som Camilla Henemark och Mauro Scocco att komma in. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 11:17 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Simone wrote:
Vet inte om jag ska vara stolt över det här, men jag har badat karbad och bastat med Robinson-Robban.


Hur gammal är du lilla livet?

Jag? 24. Det är en norrländsk tradition det där, basta bada och snödopp Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 11:45 am    Post subject: Reply with quote

Vissa här har missuppfattat vad en "mötte Lassie" är.
det räcker inte med att man ser någon kändis. Det ska ha hänt nåt speciellt med denne.

Ser kändisar gör man varje dag ju. Razz

Att få autografer gills inte heller. Man kan inte påtvinga en "lassie" , som att smeka nåns rumpa. Razz

Mina Lassies:
  • Cia Berg (sångerskan i The Whale) tröstade mig när jag ramlade i vattnet och höll på att drunkna när jag var liten

  • Efwa Attling (eller hur fan hon nu stavar) satt och rökte gräs med i min farmors kök då min pappa var ung (det var ju pappas kök oxå men farmos låter häftigare Razz). Farsan som inte röker erbjöd papsen ett bloss varpå han drar mun bloss. Då ryckte Efva pipan från far och sa "Det här är för dyra grejjer för att leka med" Laughing
    De var kompisar på den tiden. Hon var btw TOKsnygg då (ganska vacker idag oxå iofs... Rolling Eyes)

  • Jag jobbade på Råsunda för ett tag sen och sålde öl och godis.
    En match då jag sålde godis var jag vid VIPläktaren och en liten pojke ville handla. Det var Niklas Strömsteds son som var där med sin pappa.
    "Jag vill ha en Gott & Blanadat" sa han och räckte fram 15:-
    "Tyvärr" sa jag "Den kostar 20:-"
    Grabben blev ledsen och såg vädjade på sin far men Niklas svarade surt:
    "Du har fått 15:- så då får du köpa nåt för 15:-"
    Jag blev skitsne och sa till grabben: "Det är lungt. Du får den för 15:- eftersom din pappa verkar vara fattig."
    SKOJJAR du Herr Strömstedt blev TOKFÖRBANNAD Laughing

  • Dilba och hennes dåvarande(?) pojkvän "Yeah yeah, Wow wow"-Martin skulle oxå handla, men eftersom denna mycket söta men lilla kvinna hade svårt att bestämma sig så fick jag välja godis åt henne. Hon fick en påse Dajm - Det dyraste jag hade Very Happy Razz

  • När jag var i London på Harrod's så stod jag på deras TV-avdelning och spanade in en fet plasma-TV med surroundanläggning och hela det paketet. (kostade £10.500 = c:a 150.000SEK)
    Då helt plötsligt kommer en kille och ställer sig MITT framför mig. Helt nonchalant, varp åjag säger:
    "Excuse me... Could you step aside a bit? I am reading."
    Mannen ber hemskt mycket om ursäkt och då ser jag att det är Allan Rickman (Skurken i Die Hard) Very Happy

  • Jobbade på Stor & Liten för några år sen. Då var jag tvungen att säga till Svullo och hans polare att de inte skulle leka med leksakerna förrns de hade köpt dem. De sprang omkring i butiken och lekte krig med rymdvapen Very Happy

  • Den bästa:
    Farsan jobbar på Folksam och en av hans kolleger var Mats Rhodin som då spelade i AIK's A-lag. Denne Rhodin, även kallad Röret, hade jag träffat ett antal ggr så det var ingen märkvärdigt.
    Men då jag fyllde... 10? typ.. så ringde farsan från jobbet och sa att han skulle ta med lite folk hem. Jag blev jätteledsen för att han skulle sitta och dricka pilser med sina polare på min födelsedag. Det var inte så att farsan var alkis eller så, jag tyckte det var kul när hans polare kom över, men inte på min födelsedag.
    hur som helst. Farsan kommer hem. Bakom honom står Röret. "Tjena Röret" sa jag. Han sa hej och grattis. Sen kommer dom in, en efter en;
    HELA JÄVLA SPELARTRUPPEN!!!! (eller 10 pers iaf Wink)
    Det var farsans present till mig. Han hade bett Röret ta med så många han kunde från truppen.
    Jag stod som förstenad och kunde inte säga nåt.
    Där satt jag då, med mina idoler, i mitt hem, och spelade plockepinn Very Happy Very Happy Very Happy

  • Jag var stage hand åt LOK när de spelade på Vattenfestivalen precis innan de blev kända. Jävligt trevliga gossar Smile

  • Var stage hand åt Björk oxå. En dag satt vi backstage hela crewet och tog en paus. Då kommer Björk fram till mig och ber mig gå och hämta en dricka. "That's not my job" svarade jag då. Hon blev skitlack och gick och gnällde hos sin manager Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Razz"

  • Jag har SMSat med Robinson Martin Very Happy Razz Rolling Eyes Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 11:50 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:

[*]Jag har SMSat med Robinson Martin Very Happy Razz Rolling Eyes Laughing


Din FLU-Wannabee!
Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fakenick



Joined: 24 Jan 2003
Posts: 750
Location: Lund

PostPosted: Thu Aug 07, 2003 11:58 am    Post subject: oj Reply with quote

Jadu fren, finns det någonstans där du inte jobbat lr någon du inte träffat?? Ganska kul det där med Strömsdedt tycker jag. Hoppas du glömt något så jag får skratta lite till Laughing Very Happy Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
Page 1 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies