HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
:: Månlandningen :: >> Sant/Falskt?
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  

Månlandningen
Sant!
50%
 50%  [ 76 ]
Falskt!
33%
 33%  [ 51 ]
Vet inte
16%
 16%  [ 25 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 152

Author Message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 4:50 am    Post subject: :: Månlandningen :: >> Sant/Falskt? Reply with quote

Mjo, innan jag tar och skriver vad jag tror o.s.v. så vill jag se lite andras synpunkter. Har vi varit på månen? Var vi där 1969 den 20 juli?
Var Neil Armstrong den första människan att gå på månen?
Eller var allt detta en konspiration?


Last edited by Tolle on Sat Jul 26, 2003 10:04 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Steen



Joined: 27 Oct 2002
Posts: 649
Location: Åkersberga

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 8:33 am    Post subject: Reply with quote

Jag såg programmet som gick på femman för något år sen, så jag säger falskt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Freezer



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 438
Location: Vansbro

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 9:02 am    Post subject: Reply with quote

Tror på allt: JA VI HAR VARIT DÄR!!! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 9:04 am    Post subject: Reply with quote

Sensationsnyheterna vill att vi inte ska ha varit där, det säljer bättre än att vi varit där.

NASA påstår att vi varit där och har gett förklaringar till varför saker och ting ser ut som de gör på fotona.

Troligen har Tolle fått intresse på detta pga ett spammail som skickas runt med just detta ämne Smile
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 9:12 am    Post subject: Reply with quote

alltså har det nån betydelse igentligen???? om det ärsant eller falskt....det är ju skrivet i historien...onödigt att ändra på den fatta mycket jobb å skriva om dem Laughing Razz Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 9:19 am    Post subject: Reply with quote

klart vi har varit på månen! Läser ni inte Kalle Anka!?

Näe, men jo vi har vait där.
däremot var det ju The space Race, USA vs Ryssarna.
Jag tror att jänkarna fakase allt för att säga att de varit där. Det pallade inte ännu ett rymdnederlag. Ryssarna var ju först i jyyymden.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 9:45 am    Post subject: Reply with quote

om vi redan har varit där så kan jag inte fatta varför vi inte varit dör fler gånger.

en enda månlandning jag är skeptisk på att dom han undersöka hela månen och vara dryp säker på allt.
så jag tror det är fejkat ungefär som allt annat jenkarna har fejkat (irak bevis Tex)

och sedan att det blev så nertystat om dom som landade på månen,
inte kan jag påstå att dom har varit med i några talk shows eller några jätte dokumentärer på discovery.

fejk fejk fejk.
Back to top
View user's profile Send private message
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 9:46 am    Post subject: Reply with quote

Jag tror nog att vi varit där. Mest för att austronaterna som varit där har cancer eller har dött i det.
Tänker då på det därada lagret utanför jorden som gör att man får cancer, ryssarna vågade ju aldrig åka genom det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 9:51 am    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Troligen har Tolle fått intresse på detta pga ett spammail som skickas runt med just detta ämne Smile

hahahha. Nejdå... hittade den på burken, var länge sedan jag såg dokumentären och tänkte då att det skulle vara intressant med en topic om detta...
Så nu är det min tur att förkalra vad jag tror efter att fått se dokumentären.

:: Bevis ::

* Inga stjärnor i bakgrunden
* Usa's flagga vajjade
* Inga krater under månlandaren där raketmotorn bromsat in ( på sex olika ställen ) och det fanns heller ingen sand på benen på landaren.
* Chanserna att lyckas komma till månen och återvända var ungefär: 0,0017 % chans.
* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet )
* En raketmotor's ljudnivå = 140 - 150 decibel. Går ej samtala på det sätt dom gör.
* Skuggan är inkorrekt ifrån solen, däför måste fler ljuskällor finnas
* Några månader tidigare så testade Armstrong prototypen av månlandaren och på 90 meters höjd så var han tvungen att skjuta ut sig så att han inte skulle krasha. Hur skulle han då lyckas klara av det på månen i en helt främmande miljö? "LEM:s" enda motor satt i mitten.
* Att en så kraftfull raketmotor kan blåsa ner på marken och virvla upp damm och de sedan ser fotoavtrycken runt landaren är en helt omöjlighet.
* 10 astronauter dog utan mystiska omständigheter.
* Platsen som dom visar ifrån månlandningen ser likadan som på en plats i nevada-öknen, Area 51.
* Apollobilderna är ruskigt lika scenerna i "Carpicorn One". ( Tekniken fanns då )
* Usa ville komma upp före sovjet för att inte förlora "Kalla kriget"

:: Detta sägs dom ha gjort ::

* Astronauterna skickades upp med Saturnus V, cirklar jorden 8 dagar.


:: Slutsats ::

Tack vare dessa motbevis så tror jag starkt på att månlandningen är ett fiasko.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:10 am    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
Praest[Man] wrote:
Troligen har Tolle fått intresse på detta pga ett spammail som skickas runt med just detta ämne Smile

hahahha. Nejdå... hittade den på burken, var länge sedan jag såg dokumentären och tänkte då att det skulle vara intressant med en topic om detta...
Så nu är det min tur att förkalra vad jag tror efter att fått se dokumentären.

:: Bevis ::

* Inga stjärnor i bakgrunden
* Usa's flagga vajjade
* Inga krater under månlandaren där raketmotorn bromsat in ( på sex olika ställen ) och det fanns heller ingen sand på benen på landaren.
* Chanserna att lyckas komma till månen och återvända var ungefär: 0,0017 % chans.
* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet )
* En raketmotor's ljudnivå = 140 - 150 decibel. Går ej samtala på det sätt dom gör.
* Skuggan är inkorrekt ifrån solen, däför måste fler ljuskällor finnas
* Några månader tidigare så testade Armstrong prototypen av månlandaren och på 90 meters höjd så var han tvungen att skjuta ut sig så att han inte skulle krasha. Hur skulle han då lyckas klara av det på månen i en helt främmande miljö? "LEM:s" enda motor satt i mitten.
* Att en så kraftfull raketmotor kan blåsa ner på marken och virvla upp damm och de sedan ser fotoavtrycken runt landaren är en helt omöjlighet.
* 10 astronauter dog utan mystiska omständigheter.
* Platsen som dom visar ifrån månlandningen ser likadan som på en plats i nevada-öknen, Area 51.
* Apollobilderna är ruskigt lika scenerna i "Carpicorn One". ( Tekniken fanns då )
* Usa ville komma upp före sovjet för att inte förlora "Kalla kriget"

:: Detta sägs dom ha gjort ::

* Astronauterna skickades upp med Saturnus V, cirklar jorden 8 dagar.


:: Slutsats ::

Tack vare dessa motbevis så tror jag starkt på att månlandningen är ett fiasko.




äää who cares Razz

sovjet dog ut så varför bryr sig?? Razz


de skulle kollapsa ändå.... så den där fajken eller om de nu är verklighet skulle ändå inte spela nån större roll eller? Razz


Det är en stor komersiell händelse för alla kommer väl ihåg när månlandaren landade....

samma som J.F.K. dog eller detta är kanske också fiasko??


o sen kom detta som mkt annat från USA till lilla Sverige för alla som fanns till ok dock inte jag var väl i gaga stadiet då men iaf kommer ihåg när Palme dog.... men detta kanske är ett Svenskt fiasko för att visa att Finland fortfarande tillhör Sverige eller? Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:24 am    Post subject: Reply with quote

ändå intressant eftersom om 1 ½ år ska japan ha skickat upp sin satellit som ska ta foton på månen och för att se om det verkligen hänt eller ej...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
* Usa ville komma upp före sovjet för att inte förlora "Kalla kriget"
heheheh håll isär begreppen Razz
Kalla kriget var ett nukleärt upprustningsrace. Det handlade om atomvapen.

Detta hette The Space Race Wink

Annars håller jag med om allt
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:32 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Tollezone wrote:
* Usa ville komma upp före sovjet för att inte förlora "Kalla kriget"
heheheh håll isär begreppen Razz
Kalla kriget var ett nukleärt upprustningsrace. Det handlade om atomvapen.

Detta hette The Space Race Wink

Annars håller jag med om allt

Jo, eftersom att USA var livrädda för att Sovjet skulle bygga en missil-bas på månen. Very Happy *sry om jag inte förklarade det rätt Very Happy *
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Xpo



Joined: 11 Apr 2003
Posts: 412
Location: Sthlm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:35 am    Post subject: Reply with quote

Har sett en del program som visar att månlandningen var falskt men samtidigt säger många vetenskapsmän att de har varit där (NASA's vetenskapsmän).
Har sett filmerna på NO-lektionerna. Riktigt intressant att se.

Men jag svara "Jag vet inte" eftersom det finns starka bevis som tyder på att de vart där men samtidigt starka motbevis.
Alla motbevisen skrev du ju upp nyss Tolle och jag tror mer åt hållet att de inte vart där. Men jag är inte säker och NASA har ju aldrig heller "erkänt" att de inte var där bara att de var där.
Finns miljoner åsikter om detta och alla går isär. Det är ett knepigt ämne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:42 am    Post subject: Reply with quote

Xpo wrote:
Har sett en del program som visar att månlandningen var falskt men samtidigt säger många vetenskapsmän att de har varit där (NASA's vetenskapsmän).
Har sett filmerna på NO-lektionerna. Riktigt intressant att se.

Men jag svara "Jag vet inte" eftersom det finns starka bevis som tyder på att de vart där men samtidigt starka motbevis.
Alla motbevisen skrev du ju upp nyss Tolle och jag tror mer åt hållet att de inte vart där. Men jag är inte säker och NASA har ju aldrig heller "erkänt" att de inte var där bara att de var där.
Finns miljoner åsikter om detta och alla går isär. Det är ett knepigt ämne.


Nasa försöker heller inte förklara någonting gällande motbevisen. Det en vetenskapsman sa var "Tror man inte på månlandningen så är man knäpp".
Men hur ska man tro på något som har mer motbevis än bevis?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
LdS



Joined: 29 Sep 2002
Posts: 138

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:45 am    Post subject: Reply with quote

Because I just LOVE a GOOD conspiracy theory.. i would like to believe, if only for a few minutes, that the whole moon landing was staged. BUT if it was staged, they certainly did a VERY good job doing so.

BTW "Conspiracy Theory" with Mel Gibson, Julia Roberts AND Patrick Stewart (Cpt. Jean Luc Picard. Star Trek: The Next Generation) VERY highly recommended!! Cool
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:46 am    Post subject: Reply with quote

LdS wrote:
Because I just LOVE a GOOD conspiracy theory.. i would like to believe, if only for a few minutes, that the whole moon landing was staged. BUT if it was staged, they certainly did a VERY good job doing so.

BTW "Conspiracy Theory" with Mel Gibson, Julia Roberts AND Patrick Stewart (Cpt. Jean Luc Picard. Star Trek: The Next Generation) VERY highly recommended!! Cool

They used 40 million dollars ya know! Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Xpo



Joined: 11 Apr 2003
Posts: 412
Location: Sthlm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:50 am    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
Xpo wrote:
Har sett en del program som visar att månlandningen var falskt men samtidigt säger många vetenskapsmän att de har varit där (NASA's vetenskapsmän).
Har sett filmerna på NO-lektionerna. Riktigt intressant att se.

Men jag svara "Jag vet inte" eftersom det finns starka bevis som tyder på att de vart där men samtidigt starka motbevis.
Alla motbevisen skrev du ju upp nyss Tolle och jag tror mer åt hållet att de inte vart där. Men jag är inte säker och NASA har ju aldrig heller "erkänt" att de inte var där bara att de var där.
Finns miljoner åsikter om detta och alla går isär. Det är ett knepigt ämne.


Nasa försöker heller inte förklara någonting gällande motbevisen. Det en vetenskapsman sa var "Tror man inte på månlandningen så är man knäpp".
Men hur ska man tro på något som har mer motbevis än bevis?


Stämmer precis.
När de även var där, skulle de inte samtidigt ta hem månstenar och nadra bevis från månen?? Eller är jag helt fel ute nu??
Iaf så har jag inte sett nga såna bevis, månstenar och dyl, de som de visa upp i TV kan lika gärna vara vanliga stenar. man fick ju inte direkt något konkret exempel på att just det var en månsten. varför inte?? jo de vill dölja sitt misslyckande. Så typiskt Amerikanarna. om de gör nåt fel skyler de bara ifrån sig eller hittar på någon konstig ursäkt.
Dom sa också att de var för tunga att frakta hem. Men vadå?? De behöver väl inte ta så många så att de sjunker rakt igenom hela universum. Ta nga småstenar som ni kan bevisa att de kom från månen. Skulle de ha gjort det och kunnat bevisa det skulle jag trott på deras månlandning.
Men vid detta tillfälle är jag skeptisk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LdS



Joined: 29 Sep 2002
Posts: 138

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:53 am    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
LdS wrote:
Because I just LOVE a GOOD conspiracy theory.. i would like to believe, if only for a few minutes, that the whole moon landing was staged. BUT if it was staged, they certainly did a VERY good job doing so.

BTW "Conspiracy Theory" with Mel Gibson, Julia Roberts AND Patrick Stewart (Cpt. Jean Luc Picard. Star Trek: The Next Generation) VERY highly recommended!! Cool

They used 40 million dollars ya know! Razz


Yeah.. but then again... look at what they did with Star Wars, wich came out in 1977 i think, now that was supposed to be "state of the art" special effects.. Rolling Eyes and was NOT very convincing..

Im not saying i DONT think it was staged.. because:
"Belief is the death of intelligence. As soon as one believes a doctrine of any sort, or assumes certitude, one stops thinking about the aspect of existence. The more certitude one assumes, the less there is left to think about, and a person sure of everything would never have any need to think about anything and might be considered clinically dead under current medical standards, where the absence of brain activity is taken to mean that life has ended." Shocked Confused Rolling Eyes Shocked Surprised Shocked Rolling Eyes Wink So i try to keep an open mind to all things.. including conspiracy theories. Smile Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 10:54 am    Post subject: Reply with quote

Jag hade nog inte ens trott på det då Xpo.. Vem vet hur "stenar" ser ut på ex. Area 51? Tänk om dom har annorlunda stenar där? Rolling Eyes Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
Page 1 of 11

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies