HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Problem med FPS i CS 1.6? -Fler bra inställningar
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
High One
Guest





PostPosted: Sun Jun 15, 2003 22:51 pm    Post subject: Problem med FPS i CS 1.6? -Fler bra inställningar Reply with quote

Tjena, nu är det så att man kan skriva in lite saker i consolen för att man ska få mindre chocke,loss,ms och mer fps.

För att se hur mkt chocke,loss,ms och fps man har kan man skriva net_graph 3 i consolen. Man ska så lite som möjligt av chocke,loss och ms och så mkt fps som möjligt. För att få ner sin chocke,loss,ms kan man skriva cl_updaterate 80,cl_cmdrate 80, rate 25000.
Jag rekommenderar att ni kollar era installnigar som ni redan har innan ni byter dom så att ni kan byta tillbaka om det bara blir sämre.

Jag gick in på cs.nu och där såg jag att dom hade massa kommandon för att få bättre fps så jag coppade dem så jag slipper skriva ner dom *puh*.

Här är dom:

gl_mipcap 1 (1-3)
Detta kommando kan "kladda ut" texturerna i spelet så att de inte blir lika krävande för grafikkortet att bearbeta. Kommandot förfular grafiken ganska ordentligt, och därför är "1" bra att börja, med, men kan höjas om det fortfarande finns behov för högre FPS. *

gl_picmip 1 (1-3)se ovanstående. *

gl_texturemode GL_NEAREST
Gör grafiken mer "pixlig" och mindre krävande för grafikkortet.

mp_decals 50 (0-300)
Decals avgör hur många kulhål, spraypaints etc. som ska dyka upp innan datorn automatiskt börjat ta bort de gamla för att inte överbelastas. Sänker man värdet får datorn mindre att hålla reda på och går snabbare.

max_smokepuffs 0
Avgör hur många små FPS krävande rökpuffar som ska ritas ut på skärmen när det är sådana på gång.

gunsmoke 0
Avgör ifall det ska ritas ut rökpuffar runt ditt vapen när du skjuter eller ej.

max_shells 0
Tar bort alla patronhylsor som sprutar ur ditt vapen när du avlossar en salva.

fps_max 100 (72-100)
Detta kommando ställer in var gränsen för din högsta möjliga FPS ska ligga. Om du t.ex. ställer in detta kommando på 80 så kommer datorn att ge 80 FPS om den klarar av det, men inte mer än så. Den övre gränsen i CS är 100 FPS.

r_mirroralpha 0
Stänger av återspeglande texturer.

fastsprites 2 (1-2)
Avgör vilken renderingsmetod som skall användas till rökgranater. "2" är det snabbaste sättet, medan "0" är original och det mest krävande för ditt grafikkort.

r_drawviewmodel 0
Detta kommando tar helt och hållet bort ditt vapen när du spelar CS. Det man vinner på detta är att datorn inte behöver rendera vapenanimationer i närstrider m.m.

r_mmx 1
Gör att halflife utnyttjar MMX instruktionerna i din processor


* = Detta kommando måste antingen skrivas in i console, och sedan aktiveras genom att gå in på servern på nytt eller genom att skrivas in i config.cfg innan spelet startas för att det skall ske någon ändring.


Ytterligare FPS-ökande kommandon utan förklaring finns här:


gl_cull 1

gl_clear 1

gl_lightholes 0

gl_max_size 128

gl_playermip 2

gl_round_down 10

gl_wateramp 0

gl_ztrick 1

scr_conspeed 8000

r_dynamic 0

r_mirroralpha 0

violence_ablood 0

violence_agibs 0

violence_hblood 0

violence_hgibs 0


Här kommer några andra kommandon som inte har med fps att göra:

cl_dynamiccrosshair 0/1
Gör så att inte siktet förstoras när man hoppar,springer.

hud_fastswitch 0/1
När man ska byta vapen så byts det direkt utan att man behöver trycka på fire knappen.

Jag hoppas det jag har skrivit hjälper er. Om ni vet några fler kommandon så kan ni skriva dem här.
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Jun 15, 2003 23:18 pm    Post subject: Reply with quote

snyggt! GG
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Aug 10, 2003 13:56 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.counter-strike.nu/index.php?action=more&id=0&aid=8
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
ergo



Joined: 19 Aug 2003
Posts: 11
Location: Hägersten

PostPosted: Fri Aug 22, 2003 8:26 am    Post subject: Reply with quote

Hur kommer det sig att man måste stänga av vertikalsync på GK för att få 100fps när man kör med NVIDI GK och OpenGL?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dsp



Joined: 13 Feb 2003
Posts: 618

PostPosted: Fri Aug 22, 2003 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

Din skärm ligger antagligen på 60 hz..
Back to top
View user's profile Send private message
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Sun Sep 21, 2003 21:54 pm    Post subject: Reply with quote

PP|Rex0z wrote:
vart ligger configen i till cs 1.6 ? jag har kvar cs 1.5 på datorn o det funkar inte att lägga det i den configen och det funkar inte med att skriva in det i consolen!
C:\Program\Steam\SteamApps\din@email.com\counter-strike\cstrike
Back to top
View user's profile Send private message
FusioN aka Chilling



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 803
Location: Malmö

PostPosted: Sun Oct 26, 2003 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

PP|Rex0z wrote:
tack för det här, det gjorde min fps ännu sämre! /me smälter

min blev också sämre
det verkar som din grafiska inställnings guide inte alls fungerar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
RedGuard



Joined: 24 Oct 2003
Posts: 9

PostPosted: Sun Oct 26, 2003 16:19 pm    Post subject: Reply with quote

Om ni är osäkra och fundersamma på vad allt gör när ni pillar samt inte vet vilka nätkoder ni skall ha så rekommenderar jag HLtoolz.

www.hltoolz.com

Ni får två nya cfg som ni lägger med de andra. I userconfig på slutet skriver ni in exec autoexec.cfg.

I slutet på autoexec.cfg står redan exec hltoolz.cfg

I det programmet finns även highfps models för gubbar och vapen.

Mycket användbart och mycket lärorikt. Man måste ju inte använda configen men det är kul o testa olika inställningar.

PS tävling. Vem är först med 10-0 utan AWP i läget Die Hard? Absolut lägsta och mest skitfula grafiken som går o ställa in. Helt ospelbart då man inte ser någonting. Ut o testa Very Happy DS
Back to top
View user's profile Send private message
spectorial



Joined: 06 Nov 2003
Posts: 25

PostPosted: Sun Dec 07, 2003 1:21 am    Post subject: awpsiktet! Reply with quote

är det någon som vet vilket kommando som gör att awp siktet inte syns? man kan zooma men det syns inget kryss i mitten..

Tacksam för svar Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Sun Dec 07, 2003 3:13 am    Post subject: Re: awpsiktet! Reply with quote

spectorial wrote:
är det någon som vet vilket kommando som gör att awp siktet inte syns? man kan zooma men det syns inget kryss i mitten..

Tacksam för svar Smile

crosshair 0/1 <--- skulle jag tro.. 1 om du vill ha det, 0 annars
Back to top
View user's profile Send private message
Busko



Joined: 10 Jan 2003
Posts: 5

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 14:33 pm    Post subject: Reply with quote

Lol glömmde att jag var member Very Happy

DE som gör att de blir möjligt att gå över 100 fps är commandot developer 1/0 sätt den till 1 och du kan maxa 1000 Very Happy.

/Busko
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Tue Jun 08, 2004 0:35 am    Post subject: Reply with quote

Vilka av dessa kommandon är tillåtna/tillgängliga i 1.6? Jag vill så gärna få fps:en....
_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Epyx



Joined: 07 Dec 2003
Posts: 15

PostPosted: Sun Jun 27, 2004 0:47 am    Post subject: Lite extra tips! Reply with quote

Här kommer lite mera tips; Skaffa high fps models 1.6 från http://netti.nic.fi/~amaki4/models/ och high fps weapon models 1.6 från samma sida. Med weapon models så hör man ljudet när man laddar om men man ser inte vapnet, man ser granater och bomben Smile.
_________________
Epyx



http://www.againsttcpa.com

I am 25% addicted to Counterstrike. What about you?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 04, 2004 17:42 pm    Post subject: Re: Lite extra tips! Reply with quote

Epyx wrote:
Här kommer lite mera tips; Skaffa high fps models 1.6 från http://netti.nic.fi/~amaki4/models/ och high fps weapon models 1.6 från samma sida. Med weapon models så hör man ljudet när man laddar om men man ser inte vapnet, man ser granater och bomben Smile.


Tänkte höra från en admin är det tillåtet använda High fps models / high weapon models?

_________________
Lets go Penguins!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Sun Jul 04, 2004 19:26 pm    Post subject: Re: Lite extra tips! Reply with quote

HispA wrote:
Epyx wrote:
Här kommer lite mera tips; Skaffa high fps models 1.6 från http://netti.nic.fi/~amaki4/models/ och high fps weapon models 1.6 från samma sida. Med weapon models så hör man ljudet när man laddar om men man ser inte vapnet, man ser granater och bomben Smile.


Tänkte höra från en admin är det tillåtet använda High fps models / high weapon models?


Borde det väl vara? alltså det är ju bara något som du ser på din dator och förstör inte hller hitboxarna.. Ser inget problem i det om det bara höjer din fps en aning? eller vad säger ni admins?

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kulor



Joined: 09 Nov 2003
Posts: 79

PostPosted: Sat Aug 07, 2004 3:35 am    Post subject: Reply with quote

finns det inte ett komando som ädrar himlen?
Back to top
View user's profile Send private message
Displace



Joined: 27 Aug 2004
Posts: 12
Location: Helsingborg

PostPosted: Fri Aug 27, 2004 10:55 am    Post subject: Reply with quote

det räcker ju att du ändrar i windows
_________________
/BS Clan Displace

Pentium4 3.0 GHz 800 MHz buss ^ 512 MB DDR RAM 433 MHz ^ Creative ATI Raedon 9800XT 256 MB ^ 160 GB HDD SATA 7200 RPM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Thu May 19, 2005 8:46 am    Post subject: Reply with quote

http://www.fragbite.se/?threadID=122611

En guide som kanske funkar för en del.

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
HOOLIGANS ATTACK!



Joined: 14 May 2005
Posts: 198

PostPosted: Thu May 19, 2005 10:06 am    Post subject: Reply with quote

(Y)
Back to top
View user's profile Send private message
foo1911



Joined: 18 Jul 2005
Posts: 8
Location: Sweden

PostPosted: Wed Jul 20, 2005 14:58 pm    Post subject: Reply with quote

Bra guide. Ett tips är också att skaffa high fps models 1.6 som sparar mycket FPS och inte ser så annorlunda ut, dom går att ladda ner på http://www.clanbase.com/miscdl.php?did=998 och dom är lagliga i CB matcher. Finns också high fps weapon models som innebär att du ser inte vapnet men du hör när du laddar om, granaterna och bomben är fortfarande synliga!

*EDIT* såg redan att det var skrivet i en reply lol Smile, förresten stäng av VSync (Vertical Sync) för det drar ner FPSen som satan.

_________________


Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies