HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
IRC - Vett och etikett angående away
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Rules in Swedish
View previous topic :: View next topic  
Author Message
=Kruz=



Joined: 12 Jun 2003
Posts: 4
Location: Den blåvita staden med dom bästa indianerna

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har miracle och jag vill inget hellre än å stänga av det där förbenade miracle scriptet... om nån vet hur man gör så är jag tacksam för all hjälp att ta bort det.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[gobbe]tjusju



Joined: 10 Nov 2002
Posts: 385
Location: UDDEVALLA korpens stad

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

=Kruz= wrote:
Jag har miracle och jag vill inget hellre än å stänga av det där förbenade miracle scriptet... om nån vet hur man gör så är jag tacksam för all hjälp att ta bort det.


Du sätter på datorn sen loggar du in på irc och sen tappar du ett badkar med isvatten och sen lägger du datorn däruti i ca 15 min då e mirakelscriptet borta jag lovar Laughing Laughing Laughing Laughing Cool

jag har inte en aning men jag ville skriva
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SnusMumriK



Joined: 18 Oct 2002
Posts: 259
Location: Sverige, Dalarna, Orsa

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 14:33 pm    Post subject: Reply with quote

tackar för scriptet
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 17:42 pm    Post subject: Reply with quote

Söker ni något annat script, så gör det inget om ni ställer frågan i forumet: http://www.swm.se/viewtopic.php?t=3637
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 19:07 pm    Post subject: Reply with quote

=Kruz= wrote:
Jag har miracle och jag vill inget hellre än å stänga av det där förbenade miracle scriptet... om nån vet hur man gör så är jag tacksam för all hjälp att ta bort det.
tjaaaaa. vad vet jag... man kanske kunde avinstallera det och installera mIRC istället...? men jag kanske bara snackar en massa gojja.


away nicks är 7 ggr bättre än away mess.
Nickbyten syns nämligen inte som messages.

Jag har auto mess när nån privvar mig, precis som gubbslem.

on *:open:?:{
if ($away) {
/msg $nick 1,15 *Auto message* 5 Jag är away. Lämna ditt meddelande så svarar jag när jag är tillbaka. 
/msg $nick 1,15 *Auto message* 5 Away reason:12 $awaymsg 
/msg $nick 1,15 *Auto message* 4 Gäller det ban, uppge wonID. 
}
if (!$away) {
/msg $nick 1,15: 4A 1: 5M 1: 5 Hej. Jag kan vara AFK eller så just nu så jag kanske inte svarar direkt. 
/msg $nick 1,15: 4U 1: 5e 1: 5 Lämna bara ditt meddelande så återkommer jag så snart jag kan.15,15...........
/msg $nick 1,15: 4T 1: 5s 1: 5 Lämnar du inget meddelande så svarar jag inte.15,15...........................
/msg $nick 1,15: 4O 1: 5s 1: 4 Gäller det ban, uppge wonID.15,15.............................................
}
}
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 19:49 pm    Post subject: Reply with quote

=Kruz= wrote:
Jag har miracle och jag vill inget hellre än å stänga av det där förbenade miracle scriptet... om nån vet hur man gör så är jag tacksam för all hjälp att ta bort det.

Antingen tar du bort filen scriptet ur din irc-mapp.
Är det en mrc fil, så skriver du /unload -rs <fil.mrc>
Om inte, installera om, så slipper du problem...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
=Kruz=



Joined: 12 Jun 2003
Posts: 4
Location: Den blåvita staden med dom bästa indianerna

PostPosted: Thu Jun 12, 2003 22:51 pm    Post subject: Reply with quote

Hm .. ok ...

2 problem ...

1. Kan nada , nothing , inte ett jota, om scripting, så den biten låter jag bli .

2. Gillar miracle mircen så jag vill HELST behålla den dock . om det inte går att få bort den där rackarns "I`m using miracle, download it from jada jada hej" Annars blire vanliga mirc igen ...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jun 13, 2003 10:23 am    Post subject: Reply with quote

Jol-Bo wrote:
Håller fullständigt med skribenten. Önskar vi kunde banna för sådant i #sm också men jag vill inte vara ensam om att verka sur o grinig utan några regler att luta mig på.


Det är lugnt Jol-Bo. Banna dem bara. Det gör jag. Folk brukar inte klaga och gör de det så hänvisa till mig. Det är redan så många som hatar mig så en mer eller mindre... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Fri Jun 13, 2003 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

fetgnäll för delvis en skitsak.... Mad

skitsaken e att folk byter nick för att visa att det inte är kvar vid datorn. Detta kombinerat med att i t.ex. mIRC sätta away är den MINST störande sättet att få folk att fatta att man är borta.

Nu menar jag inte att man behöver annoncera i 16 kanaler att man går på toa. Det gör inte jag heller, då får folk roa sig med att skriva 1000 PM medan jag e borta, eftersom det tar längre tid att skriva att man skall gå på dass än att göra det.

jag stryper gärna folk med bd-s som inte fattar att det ÄR störande, men dock tar jag parti för de som vill visa att de inte sitter vid datorn genom att ändra nickname.

För att tänka sig in i sutuationen.
Låt oss anta att Mowgli (som är ett gott exempel) vill ha tag i mig. Jag har kallat mig Fenan|afk för att visa att jag inte är tillgänglig. Mowgli har då ett val, antingen lämna ett meddelande och hoppas jag kommer tillbaka innan han drar eller söka upp någon annan vänlig maffian att få hjälp av. Hade jag inte bytt namn hade förmodligen Mowgli skickat 14 meddelanden till mig å sen tröttnat för att jag inte var där. Jag kan alltså spara honom besväret att bli arg för att jag inte satt away.

Jag förstår inte vad som är så farligt med att byta nickname när man e away. Exclamation
Back to top
View user's profile Send private message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Fri Jun 13, 2003 15:59 pm    Post subject: Reply with quote

Byta nickname gör inget, såvida det inte händer hela tiden. Framförallt(enligt min åsikt) därför det "gör inte kanalen röd", det ser inte ut som om någon har skrivit där.

Däremot alla awaymess, jag ogillar folk som skickar away, och värre blir det naturligtsvis när de bara är away i 10 minuter eller så..
Sen folk som har clienter som berättar att "xxx är fortfarande away(tränar)" eller något sådant, de bör kickas bannas och helst något mer.
Ska föra in awayscripts som en av dödsynderna i min religion.

//dyring

*edit* svar åt fren nedan, jupp, hade jag varit admin så hade jag oxå varit sur över det. Tror inte jag har skrivit något inlägg där.


Last edited by dyring on Fri Jun 13, 2003 17:42 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Jun 13, 2003 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

dyring wrote:
Byta nickname gör inget, såvida det inte händer hela tiden. Framförallt(enligt min åsikt) därför det "gör inte kanalen röd", det ser inte ut som om någon har skrivit där.
PRECIS vad jag tänker om alla som skriver i "I'm banned! Why?"-forumet... fast tvärt om... ja ni förstår kanske hur jag menar
Back to top
View user's profile Send private message
=Kruz=



Joined: 12 Jun 2003
Posts: 4
Location: Den blåvita staden med dom bästa indianerna

PostPosted: Thu Jun 19, 2003 0:17 am    Post subject: Reply with quote

Jaha ... det slutade me att jag bytte mirc klient... men jag e bannad i eran kanal.. så va spelade det för roll Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jun 19, 2003 6:51 am    Post subject: Reply with quote

=Kruz= wrote:
Jaha ... det slutade me att jag bytte mirc klient... men jag e bannad i eran kanal.. så va spelade det för roll Very Happy
Har du tagit bort dintt miracle-script så unbannar vi dig igen
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Thu Jun 19, 2003 9:35 am    Post subject: Reply with quote

I stort vettiga synpunkter.. men det är viss skillnad på irc och irc.

Förr i tiden hängde jag på irc (ircnet) endast av sociala skäl, sen höll jag uppe ett antal år och började igen när jag joinade en klan. Visst är det en social grej att sitta på qnet också, men framförallt så är det nödvändigt för att hålla ihop klanen.. och därför är det lite mer motiverat att använda sig av t.ex. away-nicks.

Man vill veta vilka som är tillgänliga för pcw osv.
Back to top
View user's profile Send private message
=Kruz=



Joined: 12 Jun 2003
Posts: 4
Location: Den blåvita staden med dom bästa indianerna

PostPosted: Thu Jun 19, 2003 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
[quote="=Kruz="
Har du tagit bort dintt miracle-script så unbannar vi dig igen[/quote]

Japp.. det är borta ... har vanliga Mirc klienten nu ... skall inte komma nått miracle skräp längre..är det inte en temp bann? kom jju in nu igen.... ja ja . nu finns inget spam längre....
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jun 19, 2003 14:39 pm    Post subject: Reply with quote

=Kruz= wrote:
[SM]Fren wrote:
Har du tagit bort dintt miracle-script så unbannar vi dig igen


Japp.. det är borta ... har vanliga Mirc klienten nu ... skall inte komma nått miracle skräp längre..är det inte en temp bann? kom jju in nu igen.... ja ja . nu finns inget spam längre....
jag tog bort den i samband med min ovanstående post
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Jun 19, 2003 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker det är okej att byta nick till t.ex. `13stepzZz när jag går å sover å sånt. men annars håller jag helt med.
Back to top
View user's profile Send private message
maerem



Joined: 26 Feb 2003
Posts: 99
Location: Stockholm -> Enskede

PostPosted: Thu Jun 19, 2003 14:55 pm    Post subject: Reply with quote

Om nån nu stör sig på nickbyten så kan man ju dölja dom helt, eftersom det inte finns någon riktig mening att se dom ( som jag kan komma på ).

Själv tycker jag att det är bra när användare byter till awaynick så man direkt kan se när någon är away utan att behöva whois:a honom/henne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
z3z



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 249
Location: piteå

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 12:19 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med till tusen, hatar away script || Byta nick använder jag till viss del inte om jag ska på toa men om jag sover eller inte e där..
mina nicks:

zC|z3z = Sitter framför irc och har tid att prata

zC|z3z`away = Då svarar jag inte på meddelanden , inte framför datorn..sover etc.

zC|z3z`pcw = spelar PCW eller ska spela inom nån minut

zC|z3z`cS = spelar Public på SM.

*edit* AutoMsg skulle jag vilja ha om nån har lust att lära mig eller visa msg me on irc #zick #sm Razz *edit*

/z3z
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Lekstuga^ wrote:
Om nån nu stör sig på nickbyten så kan man ju dölja dom helt, eftersom det inte finns någon riktig mening att se dom ( som jag kan komma på ).

Själv tycker jag att det är bra när användare byter till awaynick så man direkt kan se när någon är away utan att behöva whois:a honom/henne.

men om jag byter nick till shenemene och du vill få tag på mej så kanske du inte hittar mej om du inte sett när jag bytte.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Rules in Swedish All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies