View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Trudde
Joined: 08 Jan 2003 Posts: 18 Location: Gothenburg
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 0:32 am Post subject: PTB , RoundTime and more |
|
|
[1] Som ni själva kanske har märkt , så fungerar inte ptb som den skall. Till exempel när det blir aztec så går ca 5 pers in i ct med en gång (detta skall väl inte gå??) och så blir det typ 7 v 4 lr liknande , plus att man kan wtja när man vill hur ojämna lagen än är. Fixa detta är ni gulliga.
[2] Roundtime : denna är alldeles för lång för en public server (3 min) mitt förslag är att sänka den till 2 min. Så blir det inte lika mycket camperi.
Jag tror många vill detta , varför skulle man ha något emot det liksom?
[3] sv_airaccelerate : denna står på 10 , vilket gör att man kan ändra riktning i luften (vilket man inte skall kunna). T.ex när man awpar så kan man hoppa och landa helt rakt och skjuta direkt , vilket ger ett övertag som är ytterst orealistiskt. Man kan ju inte direkt strafa i luften på riktigt , eller kan man? Det kan inte jag iaf . Sätt den på... jag tror den ska vara på 0 , då blir det nog mindre whine om awm också. |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 9:31 am Post subject: |
|
|
Bra synpunkter tycker jag...
PTB ser jag som ett stort problem, det skulle kunna lösas med att Servern sköter ALLT, du ska aldrig kunna välja lag själv.
När du connectar blir du tilldelat ett lag sedan sköter PTB allt utan att du kan göra något, det skulle vara bra och kanske värt att testa.
Tyvärr kan inte jag scripta detta utan hoppas att någon av de kunniga på det området kan ge oss ett svar eller synpunkt.
//Serpent. |
|
Back to top |
|
|
Volvo 240
Joined: 13 Nov 2002 Posts: 6731
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 9:43 am Post subject: |
|
|
PTB: jaaaa testa gärna med att ptb skjöter allt ja skulle inte ha nåt emot det iaf
nåt emot skulle ja däremot ha Roundtime: den sak va 3 därmed rotmos...vill du ha tempo spela ett annat spel.......SV_airaccelerate.....
det som är på maffia känns exaktementum som defaultsen ändra det INTE |
|
Back to top |
|
|
[KACFM]Old_Dog
Joined: 28 Oct 2002 Posts: 1195 Location: Gothenburg / Sweden
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 9:49 am Post subject: |
|
|
Jag håller med Truddisen, förutom på Roundtimen. Vissa spelar "långsamt" och andra spelar "snabbt". |
|
Back to top |
|
|
&Korean_Hap
Joined: 16 Jan 2003 Posts: 1546 Location: Helsingborg
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 9:57 am Post subject: |
|
|
Jag håller med om att sv_airzccelerate borde ändras. 3 kör de med på CB och det tycker jag e grejt. Sen finns det en cvar som heter sv_airmove som ligger på 1 på SM, denna borde ändras till 0.
Men jag tycker att 3 min roundtime e alldeles lagom. Det blir lite väl trist när alla bara ruschar hela tiden, i de fall man får till lite TP på public så kommer det att försvinna med en kortare roundtime.
PTB fungerar ganska bra i alla fall tycker jag, visst kan det ta ett par rundor innan den får rätt på det men sen brukar det bli fina fisken. Men går det att ställa in servern så bara autoassign finns som alternativ så tycker jag att det skulle vara lysande. |
|
Back to top |
|
|
[SM]Harvey Wallbanger Senior Admin
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 1770
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 10:28 am Post subject: Re: PTB , RoundTime and more |
|
|
Trudde wrote: | [1] Som ni själva kanske har märkt , så fungerar inte ptb som den skall. Till exempel när det blir aztec så går ca 5 pers in i ct med en gång (detta skall väl inte gå??) och så blir det typ 7 v 4 lr liknande , plus att man kan wtja när man vill hur ojämna lagen än är. Fixa detta är ni gulliga. |
Det enda sättet jag kan se detta lösas är att man bara kan trycka "5"/random team. Jag personligen har inget emot och lösa det så.
Trudde wrote: | [2] Roundtime : denna är alldeles för lång för en public server (3 min) mitt förslag är att sänka den till 2 min. Så blir det inte lika mycket camperi.
Jag tror många vill detta , varför skulle man ha något emot det liksom? |
2min kan kännas för kort. För mycket Tok-rush utan tanke. Man springer på ställen man borde smyga på ect ect ect.
Tycker att folk borde fatta när att man måste spela TP för att inte bli sist kvar mot 5 CTs. Eftersom CT enkelt kan plocka en och en som sitter vid nått hörn själva utspridda över banan, istället för att möta en hord av arga Ts och en hel svärm av kulor som kommer emot dem.
Och att statskåta basecampers blir fattig när Laget förlorar och därigenom förlorar dom ännu mer frags och får mer deaths. Eftersom Glock utan väst funkar sådär mot Colt med Hjälm och väst. Så en basecampare som letar frags, skulle nog få ännu bättre K om han hjälper laget till framgång.
Detta är min åsikt, och det är ett hett debaterat ämne. Och jag är säker på att det finns admins som tycker att den borde vara på 2 istället för 3.
Trudde wrote: | [3] sv_airaccelerate : denna står på 10 , vilket gör att man kan ändra riktning i luften (vilket man inte skall kunna). T.ex när man awpar så kan man hoppa och landa helt rakt och skjuta direkt , vilket ger ett övertag som är ytterst orealistiskt. Man kan ju inte direkt strafa i luften på riktigt , eller kan man? Det kan inte jag iaf . Sätt den på... jag tror den ska vara på 0 , då blir det nog mindre whine om awm också. |
Bra synpunkt!
Detta är dock något som Mortal bör titta närmare på. Det är han som har dom sista orden eftersom det är han som basar över servrarna och confar dom. |
|
Back to top |
|
|
Volvo 240
Joined: 13 Nov 2002 Posts: 6731
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 12:18 pm Post subject: |
|
|
personlibgen skulla ja bvillja ha Cs Orginal inte cb lr så nu utna defaultintsällningar 5 roundtime 45 c4 å sen alla inställningar precis som i default.för det är väl så spelet är tänkt å spelas lr hur? en fråga föresten vad gör airmove grejeset? |
|
Back to top |
|
|
&Korean_Hap
Joined: 16 Jan 2003 Posts: 1546 Location: Helsingborg
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 12:45 pm Post subject: |
|
|
& [HVMK]Volvo 240 wrote: | personlibgen skulla ja bvillja ha Cs Orginal inte cb lr så nu utna defaultintsällningar 5 roundtime 45 c4 å sen alla inställningar precis som i default.för det är väl så spelet är tänkt å spelas lr hur? en fråga föresten vad gör airmove grejeset? |
Från Counterserver:
Quote: | toggles clients ability to move in the air |
det är detta kommandot som hindrar folk från att stafa i luften. |
|
Back to top |
|
|
Trudde
Joined: 08 Jan 2003 Posts: 18 Location: Gothenburg
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 16:18 pm Post subject: |
|
|
Hmm inte alla som gillade 2 min RT förslaget ser jag , men kan man inte kompromissa? Om ni skulle sätta RT på 2:30 , så hinner man smyga runt vilken map som helst 2 varv. Det skulle bli varken för snabbt eller för långsamt.Allt som skulle hända vore att man tog bort de onödiga 30 sekunderna som dem flesta segar ut tiden med. Då skulle det bli kortare spectator time också. Aja detta verkar inte vara så aktuellt att ändra , men ni kan väl tänka på det iaf , puss Truddis |
|
Back to top |
|
|
slurp
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2739 Location: Orsa
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 17:14 pm Post subject: |
|
|
Maffia hade ju roundtimen på 2 min för ett tag sedan och jag tyckte att de gick hur bra som hällst. Jag gillar när det går fort, men som sagt, folk spelar olika. Sen de här me PTB. Jag tycker att PTB ska sköta allt. |
|
Back to top |
|
|
[siLL]Urethra
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2726 Location: Kongliga Hufvudstaden
|
Posted: Fri Jun 06, 2003 9:09 am Post subject: |
|
|
Ok, om det ska kompromissas tycker jag vi väger in hur många som vill sänka timern och hur många som vill ha den kvar... då kanske en mer rättvis kompromiss vore att vi sänkte timern till 2 min 58 sek. |
|
Back to top |
|
|
[FreezeBitch]Lupus 2006 Gulddonator
Joined: 05 Oct 2002 Posts: 3655 Location: Södermalm
|
Posted: Fri Jun 06, 2003 13:30 pm Post subject: |
|
|
Jag tänkte i denna topic bara dubbelkolla så att PTBs funktion är att göra jämna lag spelmässigt, inte att se till att det är lika många i varje, eller ?
Hata WTJ. |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Fri Jun 06, 2003 13:56 pm Post subject: |
|
|
& [FreezeBitch]Lupus wrote: | Jag tänkte i denna topic bara dubbelkolla så att PTBs funktion är att göra jämna lag spelmässigt, inte att se till att det är lika många i varje, eller ?
Hata WTJ. |
Håller med dig till 100%. Antalet är oviktigt det ska vara jämt spelmässigt. |
|
Back to top |
|
|
Volvo 240
Joined: 13 Nov 2002 Posts: 6731
|
Posted: Fri Jun 06, 2003 14:15 pm Post subject: |
|
|
&FLU|Serpent wrote: | & [FreezeBitch]Lupus wrote: | Jag tänkte i denna topic bara dubbelkolla så att PTBs funktion är att göra jämna lag spelmässigt, inte att se till att det är lika många i varje, eller ?
Hata WTJ. |
Håller med dig till 100%. Antalet är oviktigt det ska vara jämt spelmässigt. | mmm så de inte blir trixoz niemela peTTy å en massa andra l33t folk mot totala nybörjare som jag
*editering* finns de inget sätt att ptb kan kolla folks stats å försöka jämna ut lagen på det viset?så att den sätter elit spelarna i olika lag å sånna saker |
|
Back to top |
|
|
FLU|f0rd
Joined: 07 Oct 2002 Posts: 252 Location: Ume / Vbg
|
Posted: Sat Jun 07, 2003 18:38 pm Post subject: |
|
|
Håller med Trudde på alla 3 punkter.
Roundtime på 2min är fullt tillräckligt ävan om man vill smyga hela vägen till bombsite. |
|
Back to top |
|
|
Fall Master Admin Technician
Joined: 29 Sep 2002 Posts: 1310
|
Posted: Sat Jun 07, 2003 19:18 pm Post subject: |
|
|
Punkt 1: Tyvärr är det så.. själv väljer jag lag..
Har jag spelat ex T på banan före och är uppvärmd med Ak så kanske jag vill spela det på aztec som är nästa map. Men är det inte jämnt så väljer man så klart andra laget.
Punkten är öppen och de kanske bli auto val i framtiden.
Punkt2:
Håller jag inte med om.. tycker 3 minuter är precis lagom.
Punkt3:
Dessa cvar saknades i confen för public spel.
Vid nästa map byte så gäller följande på public serverna:
sv_airaccelerate 3
sv_airmove 0 |
|
Back to top |
|
|
HispA
Joined: 29 Oct 2002 Posts: 694 Location: Stockholm
|
Posted: Mon Jun 09, 2003 20:48 pm Post subject: |
|
|
Kan man inte ha som på wc3 servern att så fort man dör blir man automatiskt vald i ett lag????
bara ett förslag |
|
Back to top |
|
|
Steen
Joined: 27 Oct 2002 Posts: 649 Location: Åkersberga
|
Posted: Tue Jun 10, 2003 5:53 am Post subject: |
|
|
Om man har airaccelerate(tror det va den ) så måste man ta sats för o komma upp på lådor. Man kan inte stå still o hoppa upp, för man kan inte accelerera i luften då(duh!)
Det kan va lite irriterande om man ska upp på fler lådor i rad, då måste man ta sats på små lådor. Men det är väl bättre det än att folk kan AWP:a alla på "luft-strafe" |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Tue Jun 10, 2003 8:36 am Post subject: |
|
|
[SM]Fall wrote: | Punkt 1: Tyvärr är det så.. själv väljer jag lag..
Har jag spelat ex T på banan före och är uppvärmd med Ak så kanske jag vill spela det på aztec som är nästa map. Men är det inte jämnt så väljer man så klart andra laget.
Punkten är öppen och de kanske bli auto val i framtiden.
Punkt2:
Håller jag inte med om.. tycker 3 minuter är precis lagom.
Punkt3:
Dessa cvar saknades i confen för public spel.
Vid nästa map byte så gäller följande på public serverna:
sv_airaccelerate 3
sv_airmove 0 |
GJ! |
|
Back to top |
|
|
[KACFM]Old_Dog
Joined: 28 Oct 2002 Posts: 1195 Location: Gothenburg / Sweden
|
Posted: Tue Jun 10, 2003 9:28 am Post subject: |
|
|
Jo, roundtimen är full tillräckligt för att utföra uppdraget. T.o.m. tillräckligt för att göra det "långsamt". Men, det är public vi snackar om. Man vill ha tid att smyga efter en intet ont anande fiende under en längre tid för att sedan ta han med ett hs eller en knivning, eller göra något annat som förhöjer upplevelsen. |
|
Back to top |
|
|
|