View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mortal Founder
Joined: 26 Sep 2002 Posts: 859 Location: malmö
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 22:30 pm Post subject: Realistiska servers? |
|
|
Tänkte mixtra lite med cs6 eller cs7 det jag tänkte göra är:
* Variera brightness på banorna efter vad klockan är.
klockan 12.xx på dagen är det ljust o fint men är,
klockan 20.xx så är det halvmörkt
klockan 24.xx så är det nattsvart.
* När man e skadad så rör man sig saktare o saktrare ju mer skadad man är. börjar vid -30 hp
* man blöder vid lågt hp värde.
Kom gärna med förslag på andra ideer. |
|
Back to top |
|
|
Squadron- 2006 Silverdonator
Joined: 11 Dec 2002 Posts: 1842 Location: Göteborg
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 22:40 pm Post subject: |
|
|
Det värkar ju hel coolt ! |
|
Back to top |
|
|
Lindeman
Joined: 20 Jan 2003 Posts: 769 Location: Stockholm
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 22:42 pm Post subject: |
|
|
Låter fint men jag har en dum fråga....
Menar du "real time"? neee, det måste vara nån "speedad" in-game klocka, eller hur? Hur snabb är cyceln, 1 dygn på 30 min?
I vilket fall så gillar jag idén, dax att binda en knapp till night vision då...
Det övriga låter också fint tycker jag, det där med att man blöder har ni kört nån gång förrut. Effektfullt.
/Viscera |
|
Back to top |
|
|
[siLL]MediuM
Joined: 02 Oct 2002 Posts: 2434
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 23:02 pm Post subject: |
|
|
cOOL |
|
Back to top |
|
|
Grottefar
Joined: 25 May 2003 Posts: 71 Location: Uppsala
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 23:13 pm Post subject: |
|
|
Verkar ju tokballt... Har saknat användning för nightvision länge.
Då vart det 6an och 7an som gäller för spel då
Tack för att ni hittar på nya roligheter åt oss |
|
Back to top |
|
|
mortal Founder
Joined: 26 Sep 2002 Posts: 859 Location: malmö
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 23:13 pm Post subject: |
|
|
[KACFM]Viscera wrote: | Låter fint men jag har en dum fråga....
Menar du "real time"? neee, det måste vara nån "speedad" in-game klocka, eller hur? Hur snabb är cyceln, 1 dygn på 30 min?
I vilket fall så gillar jag idén, dax att binda en knapp till night vision då...
Det övriga låter också fint tycker jag, det där med att man blöder har ni kört nån gång förrut. Effektfullt.
/Viscera |
jag menar real time ja. |
|
Back to top |
|
|
Lequel Hank
Joined: 20 Oct 2002 Posts: 72 Location: Borås
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 23:32 pm Post subject: |
|
|
tuff ide.. men jag fattar inte det att man blöder.. typ hur då?? |
|
Back to top |
|
|
One Eyed Dude
Joined: 31 Oct 2002 Posts: 60 Location: Stockholm
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 23:39 pm Post subject: |
|
|
isåfall tycker jag det ska va beck mörkt på natten så man måste använda nightvision
och det där med att blöda jag tror att det menas att om du har t.ex. 15 hp så kommer du att förlora mer hp för att du blöder och sen dö
Som i dod där kan man förblöda om man inte e snabbt och lägger på tryckförband |
|
Back to top |
|
|
crab_people
Joined: 22 Jan 2003 Posts: 3406
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 23:55 pm Post subject: |
|
|
verkar skithäftigt!! måste pröva.
kanske kunde pröva med realistisk skada också (om det går). så att man t.ex. dör eller blir hjärndöd eller nåt av hs.
och tappar ett ben av legshot med awm o.s.v.
* edit * det kanske är svårt att typ programmera dit nya effekter i cs.
Last edited by crab_people on Thu Jun 05, 2003 0:07 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
dave3d
Joined: 04 Jan 2003 Posts: 443 Location: Borås
|
Posted: Wed Jun 04, 2003 23:58 pm Post subject: |
|
|
*ser nyheten*
*RUSAR IN TILL cs7* |
|
Back to top |
|
|
Kultur
Joined: 27 Mar 2003 Posts: 2676 Location: Malmö
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 4:42 am Post subject: |
|
|
En annan grej man kan lägga till, när man ändå håller på med "realistisk server" är att göra så att man blir trött efter att ha sprungit länge
så efter typ 5/10 sek osv så saktas man ner lite?
en god ideé mån tro?
gojul! |
|
Back to top |
|
|
harligt
Joined: 05 Dec 2002 Posts: 99 Location: Västerås
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 8:15 am Post subject: |
|
|
Låter som en ganska tuff sak att iaf prova. Sitter på S1 i Enköping i skrivande stund men ska testa direkt när jag kommer hem. So there will be another sitting duck for all of u this weekwend gl hf |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 9:02 am Post subject: |
|
|
Coolt!
Jag måste testa!
Man det blir nattsvart för min del.... |
|
Back to top |
|
|
Garath
Joined: 20 Oct 2002 Posts: 21 Location: Stockholm/Sweden
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 10:22 am Post subject: |
|
|
Wow detta måste jag pröva låter hur roligt som helst |
|
Back to top |
|
|
CrazyDiamond
Joined: 03 Oct 2002 Posts: 145 Location: Stan
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 10:28 am Post subject: |
|
|
Låter spännande.
Ett förslag skulle kunna vara att om man blir träffad i armen/armarna så siktar man sämre, vet inte om det går att ordna? Kanske siktet börjar hoppa lite.
Och det där med att man inte kan springa obegränsat innan man blir trött lät också bra.
Fortsätt hitta på roligheter Mortal, det piggar alltid upp
Shine On You............
CD |
|
Back to top |
|
|
&Trigger_Finger
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 526 Location: Västerås
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 10:42 am Post subject: |
|
|
Låter skitballt! Måste testa på en gång! |
|
Back to top |
|
|
Dimensionx
Joined: 12 Oct 2002 Posts: 448 Location: Inte skåne, som tur är
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 10:43 am Post subject: |
|
|
TuFFt! |
|
Back to top |
|
|
EzyTargeT
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 31 Location: Vaxjo / SWEDEN
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 11:41 am Post subject: |
|
|
Hmm. coolt!! lysande ide tycker jag, sen att man ska blöda är oxå häffa,.
Har även ett förslag: När man blir träffad , så kan man ju lägga in att man måste bandagera sig annars så fortsätter hp att sjunka, precis som det är i en del quake 2 moddar. tycker jag att det vore realistik i det stora hela. |
|
Back to top |
|
|
newk-
Joined: 27 Nov 2002 Posts: 11 Location: Sweden/Falun
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 11:59 am Post subject: hmmm |
|
|
varför intsallerar ni inte bara DoD om ni vill ha realistiska effekter? |
|
Back to top |
|
|
malakai
Joined: 18 Nov 2002 Posts: 1176 Location: Borås
|
Posted: Thu Jun 05, 2003 12:59 pm Post subject: Re: hmmm |
|
|
newk- wrote: | varför intsallerar ni inte bara DoD om ni vill ha realistiska effekter? |
därför!
nä men detta verkar askul.. har man lite liv borde borde aimet blir sämre (typ siktet skakar) |
|
Back to top |
|
|
|