HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
matchraport FLU vs pr
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> The League
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Fri Jun 06, 2003 13:52 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
vågar jag ställa en liten fråga? varför droppade ni?
tycker det känns lite osportsligt att inte spela färdigt.


Nej det vågar du inte och det är inget du har med att göra skulle jag tro, detta är utagerat och FLU och PR är helt överrens.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Fri Jun 06, 2003 14:45 pm    Post subject: Reply with quote

Sant som Korean Hap säger:
Quote:
Rule #8: Laget
När du anmäler din clan till ligan, anmäler du också vilka spelare som skall delta i ditt lag och deras wonid. Du får endast ta in nya medlemmar in i ligan mellan säsongerna och inte mitt i.

Dom spelare som är inlagda får spela oavsett vad det andra laget tycker osv. Spelare som inte är inlagda för clanen på sidan är får inte spela (även om dom är medlemmar i clanen). Alla spelare som inte är inlagda för clanen på sidan är således standins.

Hittils när det har inträffat sånt här och båda clanerna har velat spela ändå har vi löst det så här: (skrev en regel nu, eftersom detta tillämpas, tyvärr, allt mer)
Quote:
Rule #21: Standins
Standins får spela i en match endast om motståndar clanen accpeterar dom. Dock får spelare som redan spelar i en annan clan i ligan inte agera som standin under några omständigheter.


Matchen mellan pr.se och FLU började med att pr.se och FLU ville spela matchen, men FLU hade inte tillräckligt med folk. Som vanligt togs detta upp med Standins som inte funnits i reglerna sen innan.
pr.se sa ja till denna regeln att FLU fick ta in standins och FLU letade folk.
xpander hade efter ett tag fått tag på två spelare. Den ena tilläts spela av pr.se men den andre (Trixoz från Critical) sa både Jag som liga-admin och pr.se Nej till. xpander hittade efter ett tag en spelare till, pr.se och jag gav denne spelare tillåtelse att spela. FLU hade nu spelare och både pr.se och FLU var nöjda eftersom dom skulle få spela matchen trots allt.

Slutsummeringen blir helt enkelt att varken FLU eller pr.se har gjort fel på något sätt. Är det något ni vill kritisera är det mig som ligaadmin och/eller ligan som sig.
Don`t hate the player, hate the game.


13steps: Eftersom matchen är avgjord så kan ju FLU bestämma själva hur dom vill göra. Men även om matchen är avgjord så är inte ligan det (just becouse you have won the battle, doesn`t mean you have won the war)
FLU kunde ha stannat kvar och figthas om dom sista "rund-poängen" (som målskillnad i fotbollen t.ex) som behövs i ligan ifall det nu skulle bli jämnt. Dessa kan ju vara skilladen på 1:a plats/2:a plats, Nerflytt/stanna kvar.
Så lämnar FLU matchen "straffas" dom automatiskt genom att förlora dom sista "rund-poängen", och pr.se som stanna kvar "belönas" med dom.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri Jun 06, 2003 15:42 pm    Post subject: Reply with quote

&FLU|Serpent wrote:
13steps wrote:
vågar jag ställa en liten fråga? varför droppade ni?
tycker det känns lite osportsligt att inte spela färdigt.


Nej det vågar du inte och det är inget du har med att göra skulle jag tro, detta är utagerat och FLU och PR är helt överrens.

asså jag menade inget ont om den här matchen, menade bara i allra största allmänhet. sry.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Fri Jun 06, 2003 16:09 pm    Post subject: Reply with quote

vi droppade pga att min kära flickvän hade gjort mat o den stod framme på bordet sen en halvtimme tillbaka (matchen blev ju ca 30 min försenad) , detta va ena anledningen, så nu kan du sova lugnt 13steps , nu har du inte detta o grubbla på mer Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri Jun 06, 2003 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

phew, trodde att jag skulle förlora förståndet.
tack Smile
Back to top
View user's profile Send private message
CrazyDiamond



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 145
Location: Stan

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 12:02 pm    Post subject: Reply with quote

Hej!

Jag vet inte om det här är något för er att ha, men när jag spelar ligamatcher så kan man ta in reserver. Men en spelare kan endast användas som reserv en gång och denna spelare får ej heller spela i samma division. Om en spelare från en högre division eller om han ej spelare i ligan anses vara så duktig så att han hör hemma i en högre division så får man betala handikapp. Hur mycket beror på vilken division spelaren kommer ifrån.

Saxat från hemsidan: Mer information kan ni finna på: http://www.sterik.a.se/

Gå in på ligaregler på vänster sida.

Ordinarie lagmedlem - Reservregler

Varje lagkapten anmäler inför säsongsstarten vilka spelare som ingår i laget. Alla ligalags spelartrupper uppdateras kontinuerligt (se hemsidan) och inför varje speltillfälle delas en spelarrapport ut vid det ena bordet där man kan se vilka som är ordinarie i laget. En spelare som ej står på spelarrapporten vid speltillfället är ej ordinarie lagmedlem. Det vanligaste är att man är ordinarie lagmedlem i endast ett lag per speldag, men om man önskar spela i två lag med samma speldag så finns det en möjlighet att få göra detta. Du måste i så fall vara anmäld i båda lagen innan säsongen startar. Dessa två lag får dock ej spela i exakt samma serie (då blir du en felaktig spelare, se nedan). Du som väljer att spela i två lag med samma speldag måste därför vara observant vid säsongsstarten och inför slutspelet, så att dina lag inte har hamnat i exakt samma serie. Du kan när som helst under pågående säsong bli ny ordinarie medlem i lag som har en annan speldag (än de du redan spelar). Att byta från ett lag till ett annat med samma speldag kan man göra max en gång per säsong och speldag. (Spelar man i två lag med samma speldag och önskar byta lag denna speldag så måste man lämna båda lagen.) Alla ändringar i spelartrupperna ska anmälas, antingen via TL (skriftligt på spelarrapporten) eller via mail till ligan@sterik.a.se. Ändringar måste anmälas senast fem dagar innan nästa omgång för att gälla till denna (gäller ej första omgången av varje serie, då ändringar gäller omgående).



Förbjuden spelare (-10 VP):

· Det är inte tillåtet att inte vara medlem BK S:t Erik och SBF om man är ordinarie lagmedlem.

Förbjuden reserv (-10 VP):

· Det är inte tillåtet att en reserv spelar två gånger i ett och samma lag utan att vara medlem i BK S:t Erik och SBF.

· Det är inte tillåtet att spela reserv i samma lag fler än två gånger per serie (vid överträdelse ges avdrag i samtliga matcher reserven spelat).

· Det är inte tillåtet att spela reserv i det lag som möter ditt ordinarie lag (båda lagen bestraffas).

Vid överträdelse av ovan regler blir reserven/spelaren en förbjuden reserv/spelare vilket kostar det felande laget 10 VP (motståndarlaget får ingen kompensation). Kontroll av betald medlemsavgift sker i slutet av varje serie. Skriftlig protest måste inkomma till tävlingskommittén (TK), senast en dag efter avslutad serie.



Felaktig reserv (10 IMP till motståndarlaget):
· Reserv som är ordinarie i ett annat lag i exakt samma serie är en felaktig reserv.

· Om ett lag har två reserver, kan motståndarna kräva att dessa ej spelar med varandra. Om de ändå gör detta är ena spelaren en felaktig reserv.



Felaktig spelare (10 IMP till motståndarlaget):

· Spelare uppskriven som ordinarie lagmedlem i två lag i exakt samma serie är en felaktig spelare i var match han/hon spelar (i något av lagen).

· Spelare uppskriven som ordinarie lagmedlem i tre eller flera lag med samma speldag är en felaktig spelare i samtliga lag.

Spelaren eller någon av lagkaptenerna måste meddela vilket lag denne ska tillhöra. Fram till dess är spelaren en felaktig spelare och kan så vara hela säsongen om man önskar. Om felaktig spelare deltager när dennes lag möts blir spelaren en förbjuden spelare (båda lagen bestraffas). En felaktig reserv/spelare ger en bestraffning på 10 IMP, som tillfaller motståndarlaget direkt vid speltillfället. Motståndarlaget kan fråga TL om man är osäker på om någon i motståndarlaget är en felaktig reserv/spelare. För att alla lagkaptener ska få möjlighet att få rätt på trupperna kan ingen vara felaktig reserv/spelare första omgången av varje serie.

I Mästarserien ges ingen dispens första omgången beträffande felaktig reserv/spelare. Månsdag räknas som både måndag och onsdag (du kan alltså inte skriva in dig i ett Mästarserielag utan att lämna ditt gamla lag om du redan tillhör ett mån- eller onsdagslag). Mästarserielagen har heller ingen möjlighet att skriva in nya ordinarie lagmedlemmar i laget när serien väl har startat.

TL skall alltid meddelas innan spel påbörjas när reserv används.


Handikappregler
Handikapp ska betalas när man spelar i ett lag i en lägre serie än den högsta serie man själv är medlem i.

Reserv ska klassas av TL, dock aldrig lägre än den högsta serie där spelaren är ordinarie lagmedlem.

Handikapp betalas i proportion mot antal spelade brickor.

För att inte onödigt mycket straffa spelare som spelar ordinarie i mer än ett lag, betalar dessa handikapp som om deras högsta liganivå vore en serie lägre än den faktiskt är! Handikapp i IMP för hel match:



Lycka till och Shine On You...........
CD
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

&Schwopp | Quest wrote:
Men folk...kolla vad Topic heter och vad serpent har skrivit..

&FLU|Serpent wrote:

Ser inte någon anledning varför andra än PR och FLU ska lägga sig i detta?


MATCHRAPPORT FLU VS PR

Betydelse= att dom kör som båda klanerna har kommit övereens om och så länge dom som håller i ligan inte strider mot det så är det väl inget att orda om...eller???

Serpent ta nu bort alla jäkla onödiga inlägg inkl. mitt och sen kan väl folk vara glada för att det som står och inte lägga näsan i blöt så mycket... Wink Wink


Ville bara säga att jag tycker at det blev jäkligt dryg stämning i denna topicen. Jag är av åsikten att vill man inte ha mothugg på något man skriver, så behöver man inte posta här alls. Det är faktiskt inget tvång på att skriva matchrapport. Vem är matchrapporten egentligen till för? Jag förstår faktiskt att folk ifrågasätter vissa saker, eftersom det inte har varit helt solklart i reglerna hur det ska gå till. Nu har Harvey rett ut allt med regler, och allt är frid och fröjd, men jag tycker inte det finns någon plats att vara snäsa av någon här. Visst alla kan ha en dålig dag, men det är faktiskt en liga, och det som sker i en match kan påverka saker för de andra lagen i divisionen. Ligan är för att ha kul i, men har man gjort något som kanske inte var helt solklart enligt reglerna, så ska man fan inte komma och lacka till för att andra i ligan undrar vad fan som pågick. Det enda folk ville, var ju att få lite klarhet i vad som är tillåtet och inte. Det är mina 2 ören.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

Hur länge ska vi tjata om detta som redan är klart och hela tiden varit klart mellan de två klanerna?
Den tråkiga stämmningen uppkommer när folk lägger sig i saker som tillhör det förflutna och som är avstämt med Admins för länge sedan.

Sluta snacka en massa skit i denna topic nu....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

Förresten så låser vi denna topic nu så kan folk som vill tjata göra det i andra topics eller kontakta oss direkt...


    *** End of Topic ***
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> The League All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies