HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Teamplay?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu May 08, 2003 0:31 am    Post subject: Teamplay? Reply with quote

Hoppade rätt nyligen in på cs4 för att det var skönt folk där, nästan...
Jag började med eco's för att spara pengar till awp. när jag sedan fått tag på awp, och man tagit sin possition, så springer en ct och ställer sig framför en så att man inte kan skjuta. helt plötsligt kommer en t utrusande och skjuter som ett as..... jag kan inte göra mkt mer än att se på ( vill ej tda/tka )
Nästa runda händer samma sak, man tar sin position, och en ct med en annan awp ställer sig exakt framför mig. En t springer ut, jag kan fortfarande inte göra så mkt mer än att se på när jag dör.
Detta hände kanske cirka 5 gånger, vilket gjorde att jag fick köra flera eco's för att få tillsammans 5 awps.

Sedan skriver jag teamsay: "Asso seriost, kan ni bara blocka i teamet eller? Kan ni nagot annat?" ( Ngt liknande så skrev jag ).
Svaret jag då fick av mortal "Tolle, Vi kan ha kul".
Jag svarar ( innan jag väljer att hoppa ut från servern ): "Javisst, men jag vill ha ett tp oxa"..

Jag fattar inte längre varför folk spelar public. Spelar folk endast public för att vara oseriösa?
Jag spelar public för att bl.a. träna en possition jag har i en taktik på en map.

Jag ska nog ta och ändra på min syn på public. Spela oseriöst, vara fragkåt. Springa och ställa sig i vägen för folk bara för att jag vill lyckas få killen. Eller ska jag ha kul genom att ha ett tp, få alla att tycka att man gjorde något bra m.m.?

*EDIT* Nej visst, jag vet att det är svårt att få tp på public att fungera, men speciellt när så många V.I.P-claner spelade så blir man rätt irriterad *EDIT*

// En sur seriös public-spelare!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Thu May 08, 2003 7:14 am    Post subject: Reply with quote

Har spelat en hel del på ett par engelska servrar i ett par dar. Totalt kaos, alla spelar enbart för sig själv, ingen TP alls. CT tokrushar på de-banor o T tokrushar på cs-banor... Skittrist, även om jag är "elit" på de servrarna jämfört med maffia...
Så kommer man tillbaks hit o jag börjar tro att det är en epedemi! Samma sak här!! Jag spelade dust2 o inferno igår som CT o mitt lag tokrushade nästan hela tiden. Vilket innebar att jag var den enda som vakta bombplats när i princip hela T kommer farande. Alla som sett mig spela vet hur jag hanterar en sådan situation.... jag dör... Laughing
Efter ett par rundor när PTB började få fason på lagen så funkade det bättre, men fortfarande inte helt bra...

Så, nu har jag whinat färdigt.

GL HF

edit: Ska tillägga att jag normalt inte upplever att det är så här, oftast brukar det funka förvånansvärt bra.

/Viscera


Last edited by Lindeman on Thu May 08, 2003 13:01 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
LdS



Joined: 29 Sep 2002
Posts: 138

PostPosted: Thu May 08, 2003 7:30 am    Post subject: Reply with quote

Is it of any surprise at all Tolle that there exists little or no teamplay on public?!? No surprise for me, unfortunately... Mad Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Thu May 08, 2003 7:52 am    Post subject: ... Reply with quote

Något som jag hatar så myckat är när "IDIOTER" ställer sig ivägen när man håller plats me awp. När dom avsiktligt blockar för att få ens vapen "har hänt på aztec speciellt brohus" Och när folk aldrig fattar vad som menas me need backup. Det finns dock en tydlig skilland mellen folk som är e bättre än dom som är lite sämre....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Thu May 08, 2003 8:40 am    Post subject: Reply with quote

Det roliga är ju att ett bättre TP hade ju gett bättre stats till dom som är "statskåta"..
Back to top
View user's profile Send private message
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Thu May 08, 2003 11:03 am    Post subject: Reply with quote

tycker tolle överreagarar.

du vet att du spelar på en pubic server. ingen där vet din poss. inte jag iallafall... så vad skulle vi göra? följa dig eller?

jag var full, ingen mic, vad mer kan man begära klockan 1 på natten?

vill du ha TP? GÖR NÅGOT SJÄLV ÅT DET! samla ihopa folk o spela på vippen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu May 08, 2003 11:46 am    Post subject: Reply with quote

Jag kan faktiskt inte hålla med om att det är dåligt TP ...
Oftast då jag är inne så om man ropar på backup så kommer den om än jag har hunnit dö som är det alltid någon som oftast kommer lite senare...
Även så när man hojtar ut i micken att alla ska ta ett speciellt hål så kommer 90%, det må vara stammisar eller icke stammisar...

Till saken hör att det kan väldigt ofta vara ganska gormigt och mycket whine på en server tills jag kommer in och av någon anledning så lättas stämmningen upp ganska fort... Wink Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Stoc



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 339

PostPosted: Thu May 08, 2003 12:50 pm    Post subject: Reply with quote

håller med mortal dära.

hur fan ska dina m8´s veta att de är "din" poss
han kanske ser de som "sin" poss han me.

o lixom man kan ej förvänta sej så överdrivet av public spel.
ta de med en nypa salt.

o att öva "taktiker" på public. fattar jag 0 av..


så som sagt va. ta public med en nypa salt
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu May 08, 2003 13:07 pm    Post subject: Reply with quote

mortal wrote:
tycker tolle överreagarar.

du vet att du spelar på en pubic server. ingen där vet din poss. inte jag iallafall... så vad skulle vi göra? följa dig eller?

jag var full, ingen mic, vad mer kan man begära klockan 1 på natten?

vill du ha TP? GÖR NÅGOT SJÄLV ÅT DET! samla ihopa folk o spela på vippen...


Som jag skrev ovan: Jag köpte awp flera rundor, fick göra flera eco's för att få dessa. Sen när man väl ställer sig på ett ställe så ställer sig alltid en person framför mig. Detta endast bara för att han vill ha mer stats.
Jag orkar inte med att spela på en publicserver där V.I.P:s verkligen skiter i andra och försöker få upp sina egna stats istället.


[SM]LdS wrote:
Is it of any surprise at all Tolle that there exists little or no teamplay on public?!? No surprise for me, unfortunately... Mad Evil or Very Mad


Eftersom att minst hälften på servern var V.I.P:s så räknar jag med att dom bryr sig om sina teammates. Fast dock inte igår.

Jag tycker public kan vara jädra kul ibland. När det finns tp. Man behöver ej säga sin position eller något eftersom att det viktigaste är att ha ögon.
Om jag står på en plats så tycker jag att de personer som ser mig ska tänka efter "Okej, han håller där, jag ställer mig en bit ifrån om han skulle dö." och inte tänka "Okej, han håller där. Det kommer förmodligen massa fiender dit. Jag springer och ställer mig framför honom för att få killsen".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu May 08, 2003 13:09 pm    Post subject: Reply with quote

När det är så många VIP inne brukar det inte vara problem, tror och hoppas detta var en engångsföreteelse. Prova säg till och försök förklara att de står ivägen, de kanske gör det omedvetet.

Alternativt kan du ju byta possition eller inte envisas med AWP...Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Thu May 08, 2003 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

En sak som brukar störa mig lite, är att ofta så tar någon med awp up position så lång bak som möjligt, vilket gör det omöjligt att gå förbi bakom. Nu var itne jag med i detta tillfället som tolle snackar om, men om nu tolle stått lite längre fram när han kom dit, så kanske ingen hade ställt sig framför, + andra hade kunnat gå förbi bakom = alla varit nöjda?

//dyring
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu May 08, 2003 13:59 pm    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:

Som jag skrev ovan: Jag köpte awp flera rundor, fick göra flera eco's för att få dessa. Sen när man väl ställer sig på ett ställe så ställer sig alltid en person framför mig. Detta endast bara för att han vill ha mer stats.
Jag orkar inte med att spela på en publicserver där V.I.P:s verkligen skiter i andra och försöker få upp sina egna stats istället.


Mina tankar i ärendet:

På public får man räkna med att om det finns en mästerlig plats att
stå/sitta på så kommer någon att göra det. Vissa gör det kanske av TP så
att resten av laget kan rycka fram medans andra kanske står där för att få
högre stats.

Sen kan det vara svårt att veta folks intentioner på public för oftast så är
det ingen som säger vad de ska göra och vad de önskar andra ska göra.
De få gångerna någon kommer in som använder miccen på ett bra sätt så
brukar TP:et fungera bra. Ett bra exempel är, från Ts sida, dörren till yard
på Aztec. Det är ofta som ett par T tänker rush och ger sig iväg. Först fram
hamnar en med awp som ställer sig mitt i öppningen brassar iväg ett skott
och vill tillbaka. Då står det 2-3 T på kö och vill igenom. Vem blockar vem?

Det kan även vara värt att tänka på att på matcher är man sällan fler än 5
på varje lag och på public kan det lätt dra iväg åt 8-9. Fler personer på
samma yta innebär trängsel och krockar.

Med CS Public är det som resten av den mänskliga kommunikationen över
internet, extremt lätt för missförstånd.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu May 08, 2003 14:13 pm    Post subject: Reply with quote

jag ser V.I.P:s som duktiga spelare.. Därför undrar jag varför dom betedde sig som att vara sååå fragkåta igår kväll/natt...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Thu May 08, 2003 15:02 pm    Post subject: Reply with quote

En annan sak är att nu kan man i prinsip inte bli tkad på servrarna (eller?)
Och då är dem som är fragkåta inte längra rädda för att ställa sig i vägen.
(det är ju dem som skjuter som får sig en minnesbeta de sent ska glömma.....mirrordamage kallas det visst)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu May 08, 2003 15:16 pm    Post subject: Reply with quote

Ult3gra wrote:
En annan sak är att nu kan man i prinsip inte bli tkad på servrarna (eller?)
Och då är dem som är fragkåta inte längra rädda för att ställa sig i vägen.
(det är ju dem som skjuter som får sig en minnesbeta de sent ska glömma.....mirrordamage kallas det visst)

Fast om man pangar i skallen eller extra hårt dör kompisen jättemycket ändå... men om man småmesar klarar de sig utan skada, men blir ju hindrade i sin framfart och sådant som i förlängningen kan orsaka ond bråd död.
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Thu May 08, 2003 15:52 pm    Post subject: Reply with quote

Vi lirar ju public för att kunna ta dom pos vi vill.. jag skiter i om 5 pers står framför... hoppar nån precis när jag ska skjuta so skjuter jag igenom han hans fel.. detta är public.. TP är skit svårt man snackar oftast inte och lirar för att ha kul inte sant ?? för att träna på sin pos inte PCW. Där tränar vi på våra positioner och sånt.. på matcher gör vi det vi är bäst på och på public leker vi mojja helt enkelt... har jag fel ??

Tollezone wrote:
jag ser V.I.P:s som duktiga spelare.. Därför undrar jag varför dom betedde sig som att vara sååå fragkåta igår kväll/natt...

jag nämnar endast mig själv.. jag ser inte vip som elita spelare... ser dom som ett gäng goa gubbar..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu May 08, 2003 15:57 pm    Post subject: Reply with quote

Doris... kombinationen "vi spelar för att ha kul" och "ställer han sig framför skjuter jag ändå" klaffar rätt illa...
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu May 08, 2003 16:01 pm    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
jag ser V.I.P:s som duktiga spelare.. Därför undrar jag varför dom betedde sig som att vara sååå fragkåta igår kväll/natt...

DiRoZ wrote:
jag nämnar endast mig själv.. jag ser inte vip som elita spelare... ser dom som ett gäng goa gubbar..

För att ha ngt i huvudet att tänka med så behöver man inte vara elit.
Jag ser V.I.P:s som ett intelligent folkslag. Tror inte det finns någon V.I.P för tillfället som är helt kokobeng i skallen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[SSRF]Gossen



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 452

PostPosted: Thu May 08, 2003 16:48 pm    Post subject: Reply with quote

Alltså om jag planerat att inta en viss possition och ser att en person redan står där, inte ställer jag mig framför för att de va "min" possition eftersom jag hade tänkt det från början, detta betende ser man tycker jag endast
oss spelare som inte lägger en tanke på Tp på public servrar vilket jag vet att mortal gör så det kan knappast varit avsiktligt att blockera för att de e kul att se när teamates dör.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu May 08, 2003 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

För det mesta är det bra tp på maffia.men Vipare bruakr höja det ytterligare
men men ja tar nästan allti public seriöst ibladn köoer man hagel å leker ltie men tja.maffia har ypperligt tp på servrarna överlag.jämför då me m@trix å tyska n00b servrar.men visst ibladn klantar sej folk å så äsch get used to it.....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies