View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mortal Founder
Joined: 26 Sep 2002 Posts: 859 Location: malmö
|
Posted: Fri May 09, 2003 2:02 am Post subject: Alla Swedish Maffia servers uppdaterade med senaste metamod |
|
|
Men denna uppdaterning av metamod så sägs det att hitbox buggarna BÖR vara borta nu:
---- Changelog v1.16 May 8 ----
Latest version is v1.16 ( May 8 ). Notable changes in this version include:
* Added support for Server_GetBlendingInterface() in order to allow client and server to properly coordinate custom player model blending. This should fix the issue with mismatched hitboxes observed with CS and DOD.
* Mod recognition and entities for International Online Soccer v1.0 and Morbid Inclination v1.0.
* Added studioapi.{cpp,h} to provide Server_GetBlendingInterface. |
|
Back to top |
|
|
dave3d
Joined: 04 Jan 2003 Posts: 443 Location: Borås
|
Posted: Fri May 09, 2003 5:23 am Post subject: |
|
|
Jaaa !!!
Äntligen har dom fixat Hitbox-buggarna !!!
|
|
Back to top |
|
|
&Korean_Hap
Joined: 16 Jan 2003 Posts: 1546 Location: Helsingborg
|
Posted: Fri May 09, 2003 6:32 am Post subject: |
|
|
Jag måste vara tokdåligt... Lirade i gårkväll och kunde inte träffa väggen framför mig ens.... Det kan ju bara innebära en sak. Jag har alltid skjutit vid sidan om målet och räddats av kassa hitboxar... |
|
Back to top |
|
|
ToTe
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 18
|
Posted: Fri May 09, 2003 10:30 am Post subject: |
|
|
CoolT! |
|
Back to top |
|
|
Sg
Joined: 05 Dec 2002 Posts: 1250
|
Posted: Fri May 09, 2003 10:49 am Post subject: |
|
|
Fan va gött!! Ikväll blir det HS FEST!!! |
|
Back to top |
|
|
n3uro 2007 Gulddonator
Joined: 14 Jan 2003 Posts: 2643 Location: Borås, Sweden
|
Posted: Fri May 09, 2003 12:04 pm Post subject: |
|
|
ÄNTLIGEN!!!!!
JAG VISSTE ATT DET VAR NÅT FEL, OCH NU SKLAL JAG AÄGA...
WEE!
ÄLSKA COMMUNITYN SM FÖR ETT VÄL UTFÖRT ARBETE..
(ursäkta caps lock, lite xited)
Ha det gött grabbar...
Mvh/Emil |
|
Back to top |
|
|
Vill ha en Kram
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 141 Location: Borås
|
Posted: Fri May 09, 2003 12:09 pm Post subject: |
|
|
vad är en hitbox? |
|
Back to top |
|
|
[GTI]Quest Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 3997 Location: Piteå för det mesta iaf.
|
Posted: Fri May 09, 2003 12:13 pm Post subject: |
|
|
Vill ha en Kram wrote: | vad är en hitbox? |
Kolla in denna länk så förstår du...det finns även en länk i den här länken som du kan kolla på....lättare att du ser det än att någon förklarar det fram o tillbaka ..
http://koti.mbnet.fi/nitka/ |
|
Back to top |
|
|
[SM]Harvey Wallbanger Senior Admin
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 1770
|
Posted: Fri May 09, 2003 12:18 pm Post subject: |
|
|
Vill ha en kram:
Modell-gubbarna som är i spelet är indelade i "zoner". Huvud, arm, ben, mage, bröst. osv osv osv. Dessa zoner kallas för hitboxar. För att träffa ditt mål så måste du träffa hitboxen.
Detta i sin tur räknar i ut hur mycket skada skottet gör. Den kollar vad för kula som träffa och vilken hitbox den träffa. "huvud-hitboxen" ger ju mer skada än "fot-hitboxen" t.ex.
Det som var problemet innan var att hitboxarna fanns även utanför själva målet/modellen, och ibland inte ens på målet. Man kunde alltså träffa en hitbox utan att sikta på målet, eller missa en hitbox även om man sikta på målet.
Bra jobbat Admin.Utd, Valve och Mortal!!
Valve kunde väl iofs försöka lösa problemet innan spelarna sa ifrån. |
|
Back to top |
|
|
icebreaker
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 1024
|
Posted: Fri May 09, 2003 13:45 pm Post subject: |
|
|
[SM]Harvey Wallbanger wrote: | Valve kunde väl iofs försöka lösa problemet innan spelarna sa ifrån. |
Du menar, åtminstonde för en gångs skull? |
|
Back to top |
|
|
Vill ha en Kram
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 141 Location: Borås
|
Posted: Fri May 09, 2003 15:32 pm Post subject: |
|
|
[SM]Harvey Wallbanger wrote: | Vill ha en kram:
Modell-gubbarna som är i spelet är indelade i "zoner". Huvud, arm, ben, mage, bröst. osv osv osv. Dessa zoner kallas för hitboxar. För att träffa ditt mål så måste du träffa hitboxen.
Detta i sin tur räknar i ut hur mycket skada skottet gör. Den kollar vad för kula som träffa och vilken hitbox den träffa. "huvud-hitboxen" ger ju mer skada än "fot-hitboxen" t.ex.
Det som var problemet innan var att hitboxarna fanns även utanför själva målet/modellen, och ibland inte ens på målet. Man kunde alltså träffa en hitbox utan att sikta på målet, eller missa en hitbox även om man sikta på målet.
Bra jobbat Admin.Utd, Valve och Mortal!!
Valve kunde väl iofs försöka lösa problemet innan spelarna sa ifrån. |
Tack för en lysande förklaring! *Kram* |
|
Back to top |
|
|
[HVMK]Linedance
Joined: 12 Dec 2002 Posts: 2531 Location: borås
|
Posted: Sat May 10, 2003 11:36 am Post subject: |
|
|
asså jag har spelat lite över en timma med de nya och jag träffar INGENTING! helt sjukt. jag skjuter precis som innan och gör kanske 20 skada och får ett legshot. jag såg andra spelare inne som inte heller träffa. allt var helt random.
om jag tror rätt så kommer det nog en upgrade till snart. |
|
Back to top |
|
|
[siLL]Urethra
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2726 Location: Kongliga Hufvudstaden
|
Posted: Sat May 10, 2003 12:21 pm Post subject: |
|
|
[SM]Harvey Wallbanger wrote: | Bra jobbat Admin.Utd, Valve och Mortal!!
Valve kunde väl iofs försöka lösa problemet innan spelarna sa ifrån. | Nja... vad jag förstår så fanns problemet endast när man körde metamod (som krävs för adminmod och amx). Det vill säga, på alla servrar som inte har detta installerat så har hitboxarna varit ok hela tiden. Vilket betyder att VALVe är helt oskyldiga... det är metamod-utvecklarna som skruvat upp det. |
|
Back to top |
|
|
[HVMK]Linedance
Joined: 12 Dec 2002 Posts: 2531 Location: borås
|
Posted: Sat May 10, 2003 14:10 pm Post subject: |
|
|
alla ni som tycker det är bra. har ni inte märkt någon skillnad? jag träffar ju ffs ingenting! |
|
Back to top |
|
|
slurp
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2739 Location: Orsa
|
Posted: Sat May 10, 2003 14:22 pm Post subject: |
|
|
[HVMK]Linedance wrote: | alla ni som tycker det är bra. har ni inte märkt någon skillnad? jag träffar ju ffs ingenting! |
Jag träffar mkt bättre nu |
|
Back to top |
|
|
Volvo 240
Joined: 13 Nov 2002 Posts: 6731
|
Posted: Sat May 10, 2003 14:47 pm Post subject: |
|
|
jonas det är för att altlid innan har du siktat ovanför gubbarna men nu så ja då ere ltie svårt för dej=) |
|
Back to top |
|
|
[HVMK]Linedance
Joined: 12 Dec 2002 Posts: 2531 Location: borås
|
Posted: Sat May 10, 2003 15:52 pm Post subject: |
|
|
ok. men va fan. ska jag sikta i magen nu då eller? |
|
Back to top |
|
|
crab_people
Joined: 22 Jan 2003 Posts: 3406
|
Posted: Sat May 10, 2003 16:01 pm Post subject: |
|
|
jag tycke rman märker att det är lättare att träffa.
eller så ät dte bara inbillning, visste jag inte om uppdateringen ksulle jag nog inte märka nåt |
|
Back to top |
|
|
Volvo 240
Joined: 13 Nov 2002 Posts: 6731
|
Posted: Sat May 10, 2003 16:38 pm Post subject: |
|
|
ja vet itne men ja tycker iaf att närstrids aimet ahr blitt bättre efter denna patchen.... |
|
Back to top |
|
|
Irushinase (Faergon)
Joined: 03 Oct 2002 Posts: 138 Location: Sandared, Borås
|
Posted: Sat May 10, 2003 18:15 pm Post subject: |
|
|
Hmm, jag lirade tidigare idag och maerkte att helt plötsligt blev min scoutträffar på huvudet HS, det här är väl förklaringen. ^_^ |
|
Back to top |
|
|
|