HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ny configuration på alla servers
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 8:32 am    Post subject: Reply with quote

FLU|Serpent wrote:
Underbart med slay för icke utfört uppdrag!!!


Kan bara hålla med Very Happy

Har haft det själv på SGS i varje fall 6 månader o ända sen dess håller sig lama spawncampers borta från servern. Jävligt mycket trevligar att se folk åtminstone FÖRSÖKA defusa/skydda bomben, istället för att bara lama sig i ett hörn på andra sidan mappen för att inte dö.

Däremot vill jag påpeka att på SGS är bombtimen default 45 sek (har inte hunnit testa på maffia än, men jag vet att det kördes 35sek där sist jag spela, vilket är lite kort på public med autoslay IMO). DVS, om det inte redan är så, så skulle jag föreslå 40 eller 45 sec bombtime.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 8:52 am    Post subject: Re: Ny configuration på alla servers Reply with quote

Sallow wrote:
Allt låter kanon. Bortsett ifrån det som gör att bara spelare ifrån norden (-
island) kommer in. Jag ska spendera 2 1/2 i Kanada i sommar och
kommer inte kunna spela alls på maffia då ju Sad


Kör en telnet till din dator hemma och skriv hl.exe i dos-prompten Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 11:57 am    Post subject: Reply with quote

Autoslay= Jättebra med tanke på att ct inte förkänar att leva om man inte försöker deffa. Dessutom får man ingen death om man befinner sig inom bombområdet.

Förslag: Kan man inte ha det som på 1.6 : Att man får frags för bombningar och även om man deffar?

Sträcken: Gillar inte dessa. Förstår att det är för att man inte ska kampa men det blir faktiskt lite löjligt med denna funktionen.

Tack för mig: Ult3gra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

Älskar allt, utom strecken! Tycker det irreterar mer än hjälper!


Pöss pöss


Last edited by mik-all on Mon Apr 07, 2003 14:43 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 13:21 pm    Post subject: Reply with quote

Ult3gra wrote:
Autoslay= Jättebra med tanke på att ct inte förkänar att leva om man inte försöker deffa. Dessutom får man ingen death om man befinner sig inom bombområdet.

Förslag: Kan man inte ha det som på 1.6 : Att man får frags för bombningar och även om man deffar?

Sträcken: Gillar inte dessa. Förstår att det är för att man inte ska kampa men det blir faktiskt lite löjligt med denna funktionen.

Tack för mig: Ult3gra
För att man inte ska campa
????? de syns ju ändå bara när man e död Confused Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Chronic



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 2

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 13:24 pm    Post subject: nej Reply with quote

tar bort detta med att man dör ifall man inte hinner defusa, okej att det finns folk som skiter i det men det är ju absolut inte många. har man en awp eller nått och inga pengar kvar och man vet att man inte hinner att defusa så skiter man ju i det, det blir ju bara jobbigt ifall man ändå måste springa till bomben bara för att man inte vill förlora i statsen, en löjlig grej SM med detta TAR BORT DET!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Pizzabagarn



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 91
Location: Sundsvall

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 13:53 pm    Post subject: Reply with quote

Torak| wrote:
nått som jag märkt är negavivt om jag inte har fel är att det står 14 / 15 på en server men den är reserverad så man ser inte att den är reserverad utan tror att det finns en ledig slot...
detta är dåligt pga att i t.ex hlsw så kan man inte ställa sig på "väntelista" med det....

men men om det blir lättare för er admins så e det klart ni ska ha det....
Jag tror inte du har senaste versionen, den förra hade inte stöd för amx.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig inte på strecken. Tycker inte de tillför något heller å andra sidan. Automagisk teamslay var jag negativ till innan, men har väl ändrat mig lite efter att ha spelat med det igårkväll. Vi var 2 T som plantade bomben på bombplats B på dust2. Det finns 3 CT, en stod nere i CT spawn med en AWP och hade väl rätt ont efter att jag lyckats träffa honom några gånger. Sen flyttade jag mig och lät honom stå där och chansskjuta genom väggen. De 2 övriga CT såg/hörde jag aldrig. När det pep som värst flydde jag och T-polaren. Jag frågade varför CT inte deffade och fick då som svar att det pep som tusan när de närmade sig och att det var taktiskt att backa istället. Efter det blev jag mer övertygad om att autoslay var rätt väg att gå. 3 CT mot 2 T och Ct hinner inte ens titta in på bombplatsen. Då har man inte ens försökt.
Helst skulle jag vilja ha det adminstyrt så att det kan vara ok att som CT rusa från ena bomplatsen, ta en eller två fajter, ladda om, ta en ny fajt och sen om man inte har en chans att hinna så får man backa. OBS! Inte en chans att hinna är inte samma som inte en chans att ta de 4 T som vaktar bomben. det är heller inte samma som att man inte har deffkit för det kan man köpa eller plocka upp av en polare.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Hör jag att bomben plantas på andra bombplatsen så sticker jag dit direkt.
Möter jag då 4 T så försöker jag ta dem. Dör jag så... well, jag försökte iaf och alla som speccade fick se lite kul action. Klara jag att ta de 4 och dessutom deffa bomben så blir det en litet kick för de andra.

Jag försöker ALLTID deffa. ALLTID.
För mig finns inte "rädda vapnet". ffs. kör en eco om du dör.. eller nej, då för man ju sämre stats. Ack o ve... Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 15:13 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Hör jag att bomben plantas på andra bombplatsen så sticker jag dit direkt.
Möter jag då 4 T så försöker jag ta dem. Dör jag så... well, jag försökte iaf och alla som speccade fick se lite kul action. Klara jag att ta de 4 och dessutom deffa bomben så blir det en litet kick för de andra.

Jag försöker ALLTID deffa. ALLTID.
För mig finns inte "rädda vapnet". ffs. kör en eco om du dör.. eller nej, då för man ju sämre stats. Ack o ve... Confused


Har exakt samma tankar som dig fren...

En annan grej: Gillar inte de som smyger en hel map för att "låtsas" intressera sig för att deffa och sen när de kommer nära och hör att bomben precis ska sprängas så flyr de därifrån...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 16:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag diggar de nya systemet skarpt Exclamation

Plus:
Autoslay
Radio4 på alla servers
"pek"-linjer
14 spelare på alla utom 7an (som har 20) gör det enkelt att se att servern e full, måste inte hålla i huvudet att t.ex. 1 och 3 har 15 slots

Minus:
för många "pek"-linjer gör värden till ett starwarskrig, ser lite fånigt ut.
aztec spelar som var 3e bana. Sad
Back to top
View user's profile Send private message
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

unK wrote:
DooM wrote:
varför vill ni ta bort votemap???

det är ju demokratiskt rätt, folket röstar på den bana de mest vill spela, och den blir det. what's wrong with that?

okej, det spelas mycket aztec men vill folk det så får dom väl göra det. tycker inte det är överdrivet mycket aztec, kollar hlsw nu: 2 av 8 servers kör aztec vilket inte är så farligt


Men folk spammar, har du tänkt på de ?
"Alla Votemap X!"


jag menar inte console votemap utan amx "its time to choose".
på amx hinner dom inte ropa vad folk ska välja, jag tycker: ta bort console votemap och ha kvar amx votemap. inget spamm och majoriteten vinner.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 17:52 pm    Post subject: Reply with quote

DooM wrote:
unK wrote:
DooM wrote:
varför vill ni ta bort votemap???

det är ju demokratiskt rätt, folket röstar på den bana de mest vill spela, och den blir det. what's wrong with that?

okej, det spelas mycket aztec men vill folk det så får dom väl göra det. tycker inte det är överdrivet mycket aztec, kollar hlsw nu: 2 av 8 servers kör aztec vilket inte är så farligt


Men folk spammar, har du tänkt på de ?
"Alla Votemap X!"


jag menar inte console votemap utan amx "its time to choose".
på amx hinner dom inte ropa vad folk ska välja, jag tycker: ta bort console votemap och ha kvar amx votemap. inget spamm och majoriteten vinner.


Okej, du menar så. Men jag tycker att båda funktionerna ska bort.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lequel Hank



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 72
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 18:18 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker inte det e bra med autoslay.. tråkigt som bara den att göra sitt bästa för att defusa bomben men tyvärr inte hinner... o så ska man bli slayad.. då känns det fel Confused

och sen dom där strecken som visar vart i från en kille blev dödad.. känns inte riktigt som seriöst cs..

annars är det bara fint... lite åsikter skadar aldrig Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 18:45 pm    Post subject: Reply with quote

Hank wrote:
jag tycker inte det e bra med autoslay.. tråkigt som bara den att göra sitt bästa för att defusa bomben men tyvärr inte hinner... o så ska man bli slayad.. då känns det fel Confused
om du inte hinner så dör du ju ändå av bomben Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 21:38 pm    Post subject: Reply with quote

Jag gillar inte Autoslay.

Men det är nog ett nödvändigt ont. Jag gillar det inte för jag försöker
_ALLTID_ att deffa och då sabbas lite av mitt spelande för att några skiter i
uppdraget.

Varför jag tycker det ska stanna är dock för att de som skiter i uppdraget
sabbar mitt spelande ännumera än autoslay. Kanske inget autoslay när 1.6
kommer men tills dess låt det vara kvar.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Matty!



Joined: 20 Mar 2003
Posts: 141
Location: Känner Dashon

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 0:19 am    Post subject: ;) Reply with quote

det e lite rörigt nu. men tror det kommer bli great. bra jobbat Cool
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kenji



Joined: 02 Jan 2003
Posts: 399
Location: Lund

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 1:07 am    Post subject: Reply with quote

de här va grymma inställingar ni lyckats göra,,, Nu är det verkligen kul att spela på maffia!!!

Tracers eller itne, jag bryr mig inte så mycket...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
h3R0!c



Joined: 12 Mar 2003
Posts: 1

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 6:18 am    Post subject: Pytteliten fråga bara ^o^ Reply with quote

På några server så kör dom samma map hela tiden, det e ju inge kul alls :I
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 8:04 am    Post subject: Reply with quote

Hur går dettta ihop?
* Jag försöker alltid deffa
* När jag kom dit var det 4 T där, så jag hann inte.
* Jag hade inget def kit.
* Jag tycker det är fel med autoslay, för ibland hinner man ju inte.

Är inte försöka deffa det samma som att försöka ta sig fram till bomben och mecka lite med den alternativt bereda väg och täcka en kollega ?

Ibland tror man ju att folk med "försöka deffa" menar att jogga upp till bomb-site och kolla läget en smula och sen sticka därifrån...

När jag spelar och någon plantar, då är det mot bomben jag springer... Ett exempel.. dust2... sitter jag på A och det står ett par T i långa gången när bomben plantas... inte fan stannar jag och fajtas med dem, varför ska jag det ? Nej, mot B bär det av med raska steg... in och skjut lite... ibland dör man.. ibland kommer man in och kan där deffa i lugn och ro, alternativt täcka någon kamrat genom panga de där sista T man mötte tidigare, som kommer insläntrandes i elfte timmen... alternativt bara dö...

Fast... det värsta jag vet, alla kategorier (i dessa sammanhang), är folk som skiter i deffen med ursäkten "jag hade inget def kit"... VEM BRYR SIG ? Behöver du ett def kit för att deffa en bomb, köp ett eget eller hitta ett på vägen.. ganska ofta ligger de och skräpar någonstans... det gäller bara att skynda sig... spring med kniven, passar sig inte att smyga och kolla runt varje hörn.. full fart framåt...

GL HF DEFFA FFS !
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies