HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
JAG BAJSAR PÅ MAFFIA!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dilano



Joined: 17 Oct 2002
Posts: 91
Location: Kumla

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 1:23 am    Post subject: Reply with quote

det var inne på mirc hon kickade mig.. det heter gather.. då man samlas för att spela tillsammansa och ha kul vet jag nu.. men då visste jag inte..
jag är en sån person.. och jag vet att alla ttänker samma sak.. det gör alla här.. "mm vilken jävla idiot" nej jag och lägge rmig.. jag har träning imorn... sov du med.. det kan vara nyttigt ibland.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 3:19 am    Post subject: Reply with quote

Dilano wrote:
det var inne på mirc hon kickade mig.. det heter gather.. då man samlas för att spela tillsammansa och ha kul vet jag nu.. men då visste jag inte...

Jopp jag vet jag hörde efter med Sha, hon sa att ett gäng hade bestämt att köra en gather, problemet var att en massa andra kom in i den kanalen. Kanalen hade en limit på 10pers (så många som skulle vara med). Vilket gjorde att hon var hela tiden tvungen att kicka folk som kom in så att dom rikiga kunde komma in och stänga resten som inte skulle vara med ute.

Dilano wrote:
sov du med.. det kan vara nyttigt ibland.

NEHE?!?!?!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 8:34 am    Post subject: Reply with quote

Hoppsan, här har det varit en lång diskution under natten om.. Ja om vad egentligen? Kritisera gärna det ni tycker är fel så vi får en chans att förbättra det, men ge isåfall positiv kritik. Att kalla någon för idiotadmin räknas inte som positiv kritik.

Vad jag har sett rör det sig om 4 saker som ogillas.

1. Votemapspamm

Ok, vi är en av få communities som försöker göra något åt saken.

2. Slapp av folk som säger fula ord

Detta händer mig veterligen aldrig. Man får oftast en tillsägelse, sen kickas eller bannas man. Folk som campar med bomben eller vägrar defusa etc är de som slappas. Dessutom kan folk slappas om de TKar någon och denne väljer det straffet.

3. Att Fren inte uppskattade att du skrattade åt honom

Som sagt så blev du inte kickad eller något. Ok du kanske inte uppskattade hans reaktion, men ta det direkt då istället för att vänta 1 månad eller 2. Kanske var det så enkelt att han hade en dålilg dag? Kanske var det ännu enklare, ett missförstånd. korta texter över internet är lätt att missförstå eftersom man inte uppfattar tonfall, mimik etc.

4. Att Sha kickade dig från en irc-kanal i samband med en gather

Förklaringen har Harvey gett ovan. Mitt tips är samma som på förra punkten. Ta det när det händer istället så är det mycket lättare att reda ut missförstånden. Ingen vinner på att man samlar på sig massa ilska för att sen spy ut det så här.


Slutsatser:
Reagera direkt och fråga trevligt vad som hände.
Beskriv saker konkret så man vet vem som gjorde vad och vad som hände.
Skippa personangrepp.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 10:39 am    Post subject: Reply with quote

Skrev en förklaring till incidenten med mig i natt men var tvungen att stänga av av familjära problem
Bra att du ger ett exempel. Det är en av de få ggr jag har snäst tillbaka till folk inne på servern så den kommer jag ihåg.

1. Du fick inget "straff" what so ever. ingen slap, kick, ban

2. Även om det inte är illa menat så är det ALLTID en risk att "skratta" åt folk som dör. Jag gör det ofta jag oxå men personen man "skrattar" åt kan redan vara sur och bli ännu surare. Detta var ett sånt fall. Jag var redan irriterad för det hade gått dåligt hela mapen. Men det har jag glömt och förlåtit för länge sen.

3. Sedan dess har du varit en jävligt trevlig person. Tills nu.

Åsikter kan du ha, inga problem med det. Men ska du vädra dem så bör du, för din egen skull, försöka vara lite saklig.
Men men, vill du inte spela här så är det upp till dig.

2 saker jag inte förstår bara:
Varför sitter du och svarar på alla mess utan att ge ngt riktigt svar (förrns nu?). Varför inte bara lämna detta? Eller ge ett tydligt svar från början?

Varför vill du helre spela på en server där man "får" kalla varann för hora och noob och där man "får" TKa? Är det för att du vill kunna göra det själv?
Isf... då är det inte vi som är idioter utan det är du själv som har ett antisocialt beteende. Denna diskusion tyder på det.

oh well... gl hf
Jag gillade dig iaf
Back to top
View user's profile Send private message
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 10:41 am    Post subject: Re: JAG BAJSAR PÅ MAFFIA! Reply with quote

Dilano wrote:

Och juste alla rövslickare till SM admins också.. Jag kan rada upp minst 200 pers som slickar röv varje dag haha! FYYYYYYYYYYYYY!!


Tur att vi finns då...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 10:51 am    Post subject: Reply with quote

Hummm.. dilano jag gillar dig som person har alltid gjort det och kommer alltid göra de. Alla har sina åsikter och de måste vi respektera. Men att kränka andra människor är FEL.

Tänk om alla rasister/nazister gick ut och skrek hela tiden vad dom gillar och inte. Kolla vad som hände med hitler.

Det finns regler överallt som man läser innan man gör de. När du ska installerna ett program på din dator kommer de ju upp sånt att du ska läsa "licens".
Maffia har sina regler gamers har sina.

Själv klart att du inte ska lira här om du inte gillar servern. Jag gillar folket och tycker att servern är skön.

Som sagt jag gillar dig som person mot mig vart du ok. Vi ses grabben GL HF

//DiRoZ
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kvicken



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 94
Location: Hogwarts - School of witchcraft and wizardry

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 11:05 am    Post subject: Reply with quote

Dilano va du verkligen tvungen att skriva all den där skiten. Jag vet hur du känner Sad Så jag slutade att spela här. Jag såg denna topicen nu när DiRoZ skulle skriva ngt, så jag var tvungen att skriva ngt kände jag. Även om det inte har ngt vett överhuvudtaget.

Nuu tycker verkligen folk att vi är dumma dilano Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kvicken



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 94
Location: Hogwarts - School of witchcraft and wizardry

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 11:08 am    Post subject: Reply with quote

Jag glömde skriva att jag även slutade att lira public efter jag la ner att lira public på SWEDISH MAFFIA
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 11:24 am    Post subject: Reply with quote

skulle bara skriva som iof Harvey redan svarat....
ca 4-5 ggr som du har gjort det så har han säkert gjort det lika många gånger

Att utrycka sin kritik och sina åsikter.... ska alla få göra.... detta kan göra så att SM blir bättre... även om vi är många så behövs det flera perspektiv och vissa detaljer... så kritik är bara bra.....

Exclamation men om man börjar kritisera eller tala om sina åsikter och principer....så finns det alltid någon som säger emot... då ska man kunna tolka denna... information och försöka anser vad personen vill få fram.... annars är det ingen idé från början att kritisera....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dilano



Joined: 17 Oct 2002
Posts: 91
Location: Kumla

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

yep gl hf
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 15:17 pm    Post subject: Reply with quote

Dilano

Joined: 17 Oct 2002
Posts: 82
Location: Kumlaanstalten Laughing hur man gör bort sig på ett forum del 5
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 15:25 pm    Post subject: Reply with quote

ZhypeR wrote:
Dilano

Joined: 17 Oct 2002
Posts: 82
Location: Kumlaanstalten Laughing hur man gör bort sig på ett forum del 5

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 15:26 pm    Post subject: Reply with quote

ZhypeR wrote:
Dilano

Joined: 17 Oct 2002
Posts: 82
Location: Kumlaanstalten Laughing hur man gör bort sig på ett forum del 5


Tyckte du lyckades göra bort dig rätt väl nu.
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia
Back to top
View user's profile Send private message
*cyber*



Joined: 11 Feb 2003
Posts: 2

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 19:58 pm    Post subject: GO! DILANO! Reply with quote

ja håller med dilano till 100% asså...... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Wed Apr 02, 2003 0:05 am    Post subject: Reply with quote

Dilano wrote:
det var inne på mirc hon kickade mig.. det heter gather.. då man samlas för att spela tillsammansa och ha kul vet jag nu.. men då visste jag inte..
jag är en sån person.. och jag vet att alla ttänker samma sak.. det gör alla här.. "mm vilken jävla idiot" nej jag och lägge rmig.. jag har träning imorn... sov du med.. det kan vara nyttigt ibland.


jag var med den kvällen. Vi har en 8-9 personer inne på en server, det va rätt sent, runt 01. Alla va sugna på att lira. Ngn kom med förslaget om VIP gather på vippen. Alla nappade snabbt, men det blev inte så himla nabb upplutning till #gather, mest för att kanalen var tagen å jag skapade #gathher. Folk började droppa in, dumt nog satte vi inte key, vilket vi borde gjort.

Sha "snodde" OPen i ett försök att va boss å få oss i ordning, då det e halvfullt börjar icke VIP, icke tillfrågade joina. De åkte ut med en herrans fart och tillslut fick vi 9VIP å linedance från HVMK.
Kanske borde vi tagit 5 minuter å förklarat för dig varför du inte fick vara med, eller så kunde du tagit upp det direkt efteråt, priv /msg Sha kanske?

En annan sak också.
Då jag inte tycker om en diskussion, oavsett var jag är, å går jag därifrån. Jag kommer inte få säga vad jag tycker, ingen är intresserad - jag knallar. Ingen saknar mig, eftersom ingen brydde sig. Jag såg direkt att du skrev dig in i Hall of Shame, därför ville jag ha topic låst direkt (läs ditt första svar).
Ett tips, säg gärna vad du tycker. Men skriv inte då du är arg, skriv dagen efter då ilskan svalnat, samt var saklig. Ge exempel du kommer ihåg. Svär hellre inte å använd inte personangrepp. Talar man dålig svenska kan man ta hjälp av folk att skriva meddelanden. Och till sist: konstruktiv kritik, låt oss inte gissa vad du vill att vi ska förändra. Skriv det!

tack för mig.
Back to top
View user's profile Send private message
MemeX



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 10
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 02, 2003 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Kan bara säga att jag känner Dilans kusin och anledningen till att han vill tjafsa så mycket är pga att han har tröttnat på CS och bryr sig inte, så han ville bara ställa till en liten scen.

Sedan Dilan så kan jag informera dig om att det är skillnad på rövslickeri och att vara trevlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kvicken



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 94
Location: Hogwarts - School of witchcraft and wizardry

PostPosted: Wed Apr 02, 2003 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

HAHAHAH u bet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Wed Apr 02, 2003 18:35 pm    Post subject: Reply with quote

Hoppas de blir lite mer tydligt

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia


[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia


[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia


[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia


[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vi Admins på Swedish Maffia vill nu att "vanliga" användare slutar skriva i denna topicen och låta denna disskutionen vara mellan Swedish Maffia och Dilano. Ni får fortfarande självklart läsa, men skriv inget mer och rör till det!/spamma ner den.
Tack på Förhand
Swedish Maffia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Apr 02, 2003 21:49 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, jag provar:

Denna diskussion är mellan Dilano, SMs admins och folk som har en aning om vad det rör sig om.

Kan ni inte läsa och förstå den text jag har skrivit härovan så behöver ni inte skriva på forumet alls.

Jag pekar inte ut ngn. Är heller inte sur eller irriterad bara formell.
Nästa gång jag ser att denna topic är orange så vill jag läsa info om situationen. INTE en massa annat.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies