HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Votemap spam
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat Apr 26, 2003 15:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jag hade skrivigt ett inlägg tidigare om detta. såhär såg de ut


Under min tid på maffia..lite mer änn ett halv år, har jag vart med om 4 sorters mapbyte.


1. Admin byter map. Denna grej har jag inte vart med om många gånger med ibland har de hänt när en map buggar sig.

2. Admin lägget ut en votes funktion. Denna funktion har jag sett lite mera. Antigen att mappen e kass elr helt värdelös, kan vara att det är lite folk som lirar och då är de inte lika roligt at lira på tex : dust2.

3. Denna funktion tog bort för ett tag sen. det behövdes 4 votes om jag inte minns fel under en tid. Denna funktion var dålig, folk spammade och hade sig. Räckte att en ville byta så börja alla, man han inte spela 1 map mer änn 5 min.

4. Denna funktion som vi använder nu, genom consolen. Det finns på fördelar och nackdelar. Nackdelen är att folk spammar hela tiden att be dem andra vote på den map som just DEM vill ha. Fördelarna är att man OFTAST så spela klart en map och sedan börja på den andra, antigen att man bara votar.


Jag tycker själv att det är så himla tröttsamt att lyssna på alla spammers. Räcker att man skriver en gång. Vill dem andra vota gör dem de. Det bli inte bättre för att du spammar 100 grr och gör dem andra sura och irriterade. Man kan alltid ignora sånna personer men man underviker de helst. Kom ihåg förr eller senare åker ni på en screen och sen finns det ingen återvändå.

DiRoZ regel lista

* 1 gång ok

* 2 gånger 1 gång för mycket

* 3 och sista gången. Byt server, denna servers map verkar inte passa dig!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Fri May 02, 2003 14:39 pm    Post subject: Reply with quote

Om ni tar bort votemap kan det ju vara på sin plats med en liten undersökning av vilka maps som ska vara kvar. själv tycker jag att man kan ta bort italy... puss
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri May 02, 2003 18:18 pm    Post subject: Reply with quote

NarcisisT wrote:
Om ni tar bort votemap kan det ju vara på sin plats med en liten undersökning av vilka maps som ska vara kvar. själv tycker jag att man kan ta bort italy... puss

blir inte det lite väl jobbigt? kommer nog att bli svårt att utskilja de maps som inte alla gillar. låt admins välja bara ni har kvar cb-banorna.
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sat May 03, 2003 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:

blir inte det lite väl jobbigt? kommer nog att bli svårt att utskilja de maps som inte alla gillar. låt admins välja bara ni har kvar cb-banorna.

Hmm annars har vi ju ett forum och en hemsida... där kan man ju ha undersökningen. puss
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat May 03, 2003 14:53 pm    Post subject: Reply with quote

NarcisisT wrote:
Hmm annars har vi ju ett forum och en hemsida... där kan man ju ha undersökningen. puss

Mmm, vad trodde du jag menade egentligen? Alla kommer aldrig bli nöjda, så är det. Det är t.om. svårt att veta vilket alternativ som gör de flesta nöjda. låt diktaturen segra! Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun May 11, 2003 22:20 pm    Post subject: Reply with quote

hmmm kan amn inte byta ut ordet Aztec mot prodigy lr nåt=) hehe fan va tjuriga folk skulle bli Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sepher



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4
Location: klinten?

PostPosted: Sat Jun 14, 2003 11:43 am    Post subject: vote spam? Reply with quote

jag håller med om att votemap spam är jobbigt, men på vissa banor måste man! alla sitter inte på 3 Ghz datorer med sveriges snabbaste bredband så de e inte så lätt att spela på banor som cs_office då dom laggar sönder hela datorn! ta bort dom större banorna som office [/b]
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jun 14, 2003 14:52 pm    Post subject: Re: vote spam? Reply with quote

sepher wrote:
jag håller med om att votemap spam är jobbigt, men på vissa banor måste man! alla sitter inte på 3 Ghz datorer med sveriges snabbaste bredband så de e inte så lätt att spela på banor som cs_office då dom laggar sönder hela datorn! ta bort dom större banorna som office

Man måste aldrig. Antingen lirar man på servern/servrarna för att det är kul. Och då ska man såklart tycka om mapcyclen också.
Eller så tar man bara och byter servrar. Votespamning kan du/ni hålla på med på egna servrar, för hit ska det inte!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies