HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
bomb/defuse
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
luffaz`



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 492

PostPosted: Thu Mar 20, 2003 22:47 pm    Post subject: bomb/defuse Reply with quote

på gamers.nu så kör dem med ett system där om man inte defusar (springer iväg o vill spara sin avp) så blir man slayad, om man inte bombar innan tiden är slut blir man slayad.

kan det vara något för maffia?

Det ger spelet mer spel Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
One Eyed Dude



Joined: 31 Oct 2002
Posts: 60
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Mar 20, 2003 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

Maffia kör redan med det!
Iaf på 6an...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 0:31 am    Post subject: Reply with quote

Även på 11:an så hade dom detta. Vet ej iof om servern fungerar igen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 8:01 am    Post subject: Reply with quote

Jag hoppas att den funktionen inte kommer i på servrarna. Iofs är det bra att försöka få folk att deffa o bomba som de ska men jag hatar när jag blir slayad bara för att jag varit i en eldstrid lite längre bort o inte hinner fram till bomben... Jag försöker i största möjliga mån att utföra det uppdrag som ska göras på banan och då känns det lite skit att de gånger som man inte hinner så losar man i alla fall....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 13:35 pm    Post subject: Reply with quote

eller varför inte ha en "vote slay the chicken team that didn't plant/defuse"? Tycker majoriteten under de typ 10s som e kvar då CT verkligen springer å gömmer sig, typ 70% att de skall slayas. Slayas de.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

låter bra fenan.. en vote Smile
Back to top
View user's profile Send private message
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 14:24 pm    Post subject: Reply with quote

skriv pluginet så skall jag köra det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

Korean_Hap wrote:
Jag hoppas att den funktionen inte kommer i på servrarna. Iofs är det bra att försöka få folk att deffa o bomba som de ska men jag hatar när jag blir slayad bara för att jag varit i en eldstrid lite längre bort o inte hinner fram till bomben... Jag försöker i största möjliga mån att utföra det uppdrag som ska göras på banan och då känns det lite skit att de gånger som man inte hinner så losar man i alla fall....


Vad gör du i en eldstrid när du ska deffa en bomb ? Spring därifrån istället och satsa på bomben ! Smile Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 15:30 pm    Post subject: Reply with quote

tänk lite realistiskt. Om vi kör CS 4 real. Om man ser/hör att man inte hinner deffa bomben, så ska man inte springa till bomben o försöka deffa den för att göra alla glada. Då e de istället bättre o spara vapen o sitt liv. Very Happy

Så resonerar de bästa spelarna! eller? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 15:36 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Sigma wrote:
tänk lite realistiskt. Om vi kör CS 4 real. Om man ser/hör att man inte hinner deffa bomben, så ska man inte springa till bomben o försöka deffa den för att göra alla glada. Då e de istället bättre o spara vapen o sitt liv. Very Happy

Så resonerar de bästa spelarna! eller? Wink

Ok, jag är inte en av de bästa spelarna, men jag VET att man hinner från b1 till b2 på 25 sek. utan problem.
Är man nån annanstans på kartan så har man sprungit fel redan från början och ska straffas därefter.
Ge dig inte ut på äventyr om du vet att du inte hinner deffa.
samma sak gäller om du står på något obskyrt ställe på mapen och inte vet VAR bomben är plantad. Ditt eget fel.

som CT stannar man på b-site. BASTA!
Jag kan LOVA på allt jag äger (även om det inte är mycket) att T kommer till dig förr eller senare.
Allt annat är fragkåthet.

ps. klart man ska få göra en gobberush då och då, men då får man ta koncekvenserna
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 15:51 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Ok, jag är inte en av de bästa spelarna, men jag VET att man hinner från b1 till b2 på 25 sek. utan problem.


visst visst, men med fiender mot sig så blir det genast lite svårare..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 16:16 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
[SM]Fren wrote:
Ok, jag är inte en av de bästa spelarna, men jag VET att man hinner från b1 till b2 på 25 sek. utan problem.


visst visst, men med fiender mot sig så blir det genast lite svårare..


En normal firefight mellan 2 lika skillade spelare handlar om typ 5 sekunder. Det lämnar ändå 15 sekunder till att defusa.

Jag är 100% för att döda laget som misslyckas med sitt uppdrag, det borde få lite fart på spelarna.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 16:39 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
[SM]Fren wrote:
Ok, jag är inte en av de bästa spelarna, men jag VET att man hinner från b1 till b2 på 25 sek. utan problem.


visst visst, men med fiender mot sig så blir det genast lite svårare..

Sitter du på tex A på dust2 och bomben plantas på B och det är 2-3 fi som vaktar så är det no guts no glory som gäller.
In och sprejja. Jag lyckas med det 50%. även om det är 3 fi där inne.
Då får man "damn nice Fren!!" och "gj som fan!!".
Bättre det än "men din camper!!" eller "DEFUSE FFS!!!"
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 17:21 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har lite svårt för tanken om autoslay på alla, men samtidigt tycker jag att man försöker. Om jag mot all förmodan lever när det är dags att defuse så försöker jag. Må jag hellre sprängas av bomben än fegcampa i ett hörn utan att ens ha försökt.

Quote:
En normal firefight mellan 2 lika skillade spelare handlar om typ 5 sekunder.


Det beror väl på hur skillade spelarna är. Om jag möter en som är lika skillad som jag kan det ta sin tid. Först ska vi båda tömma magget i mp5:an eller vad vi nu har. Sen ska vi tömma pistolerna. Sen ladda om mp5 och tömma hela magget igen. Sen kommer någon fegis från sidan och skjuter oss. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 18:03 pm    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Nimda wrote:
[SM]Fren wrote:
Ok, jag är inte en av de bästa spelarna, men jag VET att man hinner från b1 till b2 på 25 sek. utan problem.


visst visst, men med fiender mot sig så blir det genast lite svårare..


En normal firefight mellan 2 lika skillade spelare handlar om typ 5 sekunder. Det lämnar ändå 15 sekunder till att defusa.

Jag är 100% för att döda laget som misslyckas med sitt uppdrag, det borde få lite fart på spelarna.



Naaaaa... Inte riktigt sant det där preast.... Det kan hända att du ganska ofta måste ta skydd... jag menar .,.. man kan inte alltid rusha och slakta 3 pers i huvudet bara sådär.... Jag tycker att det e fattigt att man ska dö efter att man har misslyckats defusa... jag försöker alltid men ibland hinner man inte.... du kanske möter din överman i T och måste backa för att inte dö i hopp om att döda honom i en annan position.. ska man dö då för att man är smart ? Och nu menar jag inte att man backar och väntar på att tiden skall rinna ut utan att man agerar från ett annat håll till b-siten men inte hinner...
Back to top
View user's profile Send private message
One Eyed Dude



Joined: 31 Oct 2002
Posts: 60
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker lite som Ernst men tycker att man kan lösa det genom att sätt bombtiden på 60 sec så man kan arbeta lite mer i laget.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 18:58 pm    Post subject: Reply with quote

One Eyed Dude wrote:
Tycker lite som Ernst men tycker att man kan lösa det genom att sätt bombtiden på 60 sec så man kan arbeta lite mer i laget.


Ta inte illa upp, men detta var nog det dummaste jag hört på länge. Då är ju T körda på massor av banor.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 19:01 pm    Post subject: Reply with quote

jag förstår inte varför vi diskuterar detta.. ? Jag ser inte att det är så många som campar ut tiden? tja.. det finns ett fåtal.. men de blir ju alltid nedtryckta efter rundan så?
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Mar 21, 2003 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

Hum NEJ TILL SLAY FFS.om man inte klarar det denna rundan så spara vapnet å kanske klara det nästa istellet.för en colt e bra å ha om dina polare har usp tex för enligt min erfarenhet är ct inte så rika efter att ha loosat.dessutom sabbar det realismen som fan.ok du får ingen death men de är inte skojå dö med bomben även om aj nästan alltid försöker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
...



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 201
Location: uddevalla

PostPosted: Sun Mar 30, 2003 16:48 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:

Det beror väl på hur skillade spelarna är. Om jag möter en som är lika skillad som jag kan det ta sin tid. Först ska vi båda tömma magget i mp5:an eller vad vi nu har. Sen ska vi tömma pistolerna. Sen ladda om mp5 och tömma hela magget igen. Sen kommer någon fegis från sidan och skjuter oss. Very Happy



japps där kmr jag Razz


men det finns säkert inget sådant her system men typ om spelarna skulle få rösta typ om slay lr leva om ct försöker deffa lr om han skiter i det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies