HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kan jag få hjälp med: Hur gör man en bil i Wordlcraft?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 22:05 pm    Post subject: Kan jag få hjälp med: Hur gör man en bil i Wordlcraft? Reply with quote

Ja ni såg kanske på topicen... behöver hjälp med hur man gör en bil... måste man klipp i ett block eller finns det ett smartare sätt?
Back to top
View user's profile Send private message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 22:37 pm    Post subject: Re: Kan jag få hjälp med: Hur gör man en bil i Wordlcraft? Reply with quote

Slinzer wrote:
Ja ni såg kanske på topicen... behöver hjälp med hur man gör en bil... måste man klipp i ett block eller finns det ett smartare sätt?

Ladda hem en färdig....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
lurker



Joined: 27 Jan 2003
Posts: 8
Location: Norrköping

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 23:47 pm    Post subject: Reply with quote

Ladda _inte_ hem en färdig bil, de brukar ge högre r_speeds = lägre fps = högre ping = mer lagg = mindre players = boring = tråkigt = suck = gah = bygg eget!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Sat Mar 15, 2003 9:09 am    Post subject: Reply with quote

En nedladdad prefab behöver nödvändigtvis inte ge högre r-speeds, beror helt på hur bra gjord den är och om byggmästaren tagit hänsyn till det.

Men eftersom jag är lite puritan vad gäller mapping så tycker jag ändå du ska bygga den själv (precis som allting annat). Då har du koll på den, vet hur den är uppbyggd och kan lättare göra ändringar om nåt blir fel, och så kan du ju naturligtvis skryta om att du minsann byggt allting själv (precis som undertecknad gör). Laughing
Jag föreslår att du skaffar texturen först som du vill att bilen ska ha och sen utgår från den med formen. Men ett enkelt förslag är: en brush som framvagnen (motorhuv och front), en som mittparti (med dörrar och tak), och en brush som bakvagn (om det är en kombiliknande bilmodell kanske det inte behövs). Sen får du clippa av lite här och där så att vinklarna känns rätt. Hjulen kan du göra på så sätt att om du tänker dig två cylindrar klyvna på mitten liggandes under bilen så att rundheten syns från sidan. Hur runda du vill ha dom är upp till dig, men tänk på att ju rundare desto mer krävande av datorn när banan spelas. Känns som att jag kanske råkat finta bort dig i mina förklaringar, men skrik till så kanske jag kan fixa en enkel bildbeskrivning om det behövs.
Och kom inte o säg att du vill kunna köra bilen sen också, det orkar jag inte med... Razz

Kom gärna till #SM-mapping om du behöver hjälp.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Mar 15, 2003 10:02 am    Post subject: Reply with quote

tack! jag skriker till iom jag behöver mer hjälp =) och du jol-bo jag har kommit en bit på min bana nu Smile börjar få en fin rund het på banan =D
Back to top
View user's profile Send private message
Steen



Joined: 27 Oct 2002
Posts: 649
Location: Åkersberga

PostPosted: Sat Mar 15, 2003 10:17 am    Post subject: Reply with quote

Gå in på www.halflife.nu Där finns massor av bra Worldcraft guides, hur man gör bilar bl.a Wink . Och stående turrets o sånt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 20, 2003 18:25 pm    Post subject: Reply with quote

http://countermap.counter-strike.net/Tutorials/

http://www.leveldesign.nu/

http://www.nin64.com/prefabland/showgt.asp?gametype=1
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies