HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
-= Föräldrarnas Hörna! =-
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 50, 51, 52  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 15:52 pm    Post subject: Reply with quote

Säger som jag sa till DaWoman: Får hon barn den 26:e och det är en son skall den heta Harvey för då föddes jag för 22år sen Razz Very Happy

Grattis i förskott!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

En Harvey om det blir nedkomst den 26:e säger du? Hmmm, njae Smile
Vi ska ha en flicka enligt alla vetenskapliga tester t.ex formen på magen, hjärtfrekvensen, snurrande ringen osv. Dessutom så har tjejen har drömt att HON ska komma den 27:e.
Vi får väl se, spännade fortsättning följer Very Happy.


Last edited by ZtaRDuZT on Fri Mar 07, 2003 16:34 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 16:16 pm    Post subject: Reply with quote

Precis som Karlos är jag numera morbror Olle.
Min syster fick sig en gosse den 3:e februari i år, jag har inte träffat det lilla livet men kommer smita iväg lite på DK för att träffa min systerson.

//edit//

Detta kommer förhoppningsvis vara det enda inlägget från mig i denna topic så alla pappor kan pusta ut och slippa mitt skit i denna topic eftersom detta är det enda jag hade att säga.

//edit//


Last edited by Dude on Fri Mar 07, 2003 17:49 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 17:46 pm    Post subject: Reply with quote

Den här pappahörnan e ju oerhört mysig Smile . Jag e inte fassa (vad jag vet)och hoppas att jag inte blir det på ett tag....men gl hf med era kidz.
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 18:02 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Precis som Karlos är jag numera morbror Olle.
Min syster fick sig en gosse den 3:e februari i år, jag har inte träffat det lilla livet men kommer smita iväg lite på DK för att träffa min systerson.

//edit//

Detta kommer förhoppningsvis vara det enda inlägget från mig i denna topic så alla pappor kan pusta ut och slippa mitt skit i denna topic eftersom detta är det enda jag hade att säga.

//edit//


Fett jag ska hänga med då!

Och GL Ztar, fan vad kul!
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Sha
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 223
Location: Borås

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

Kan inte jag oxå få va "pappa"??
Slippa smärtan.... hua *ryser*
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 19:56 pm    Post subject: Reply with quote

ZtaRDuZT wrote:
Kan ju meddela att livet inte är så lätt just nu, är smått nervös och orolig hela tiden, får lite småtaskigt med sömn. Finns så förbannat mycket att oroa sig för nu, konstiga sjukdomar/virus går som gör att det är besöksförbud på sjukhusen osv. Allt kommer säkert att gå bra men jag kan inte riktigt undvika att fundera över vad det är jag gett mig in på.
Jaja, bara hålla tummarna och hoppas på det bästa, en pojke/flicka, en liten mini-ztar Smile
GOOD FOR YOU JIMBO!!

Scenario - planerat barn

  1. Innan man fått reda på om man är gravid - man oroar sig i 2-3 veckor om det blitt nåt eller inte
  2. innan ultraljudet - man oroar sig för om darnet har missbildningar och sånt
  3. under graviditeten - man oroar sig för om barnet ska klara sig till födseln
  4. i slutet av graviditeten - panikångest inför födseln. alla tänkbara dåligheter uppkommer i huvvet; dödfött, missbildningar, handikap, mammn råkar ut för nåt, man själv kräks/gråter inför de snygga (yeah right) barnmorskorna osv osv osv osv
  5. efter födseln - ett års oro för plötslig spädbarnsdöd
  6. han/hon börjar gå - 1001 olika olyckor som kan hända. Flera års oro
  7. han/hon börjar klättra - oro för svåra fall. Flera års oro
  8. dagis - oro för sjukdomar = förälder hemma från arbete = sämre ekonomi (faktiskt ganska rellevant oro då ekonomin påverkar barnets upplevnad)
  9. skola - mobbing + alla olykor som KOMMER ATT HÄNDA i skolan. 9 års oro
  10. högstadiet - första fyllan. Pojkvännen. Första moppen och olyckor. Allvarligare bråk/rån. Betygen i skolan. Ytterligare 3 års oro
  11. gymnasiet - betyg. krogliv med misshandel/rån. 3 års oro
  12. efter plugget - skaffa jobb och familj; att det går bra den vägen. oro resten av livet.

Men vad gör det när de kommer till en och säger "blää" och drar med en in i sovrummet för att visa att de har smetat en kiwifrukt över hela pappas säng. Och sen ser de sådär ångerfullt söta ut så man bara kan säga "nämen gubben...", sucka och byta lakan. Very Happy

Sha: Smärtan är olika för olika personer. Moa (Felix mamma, inte serpents dotter Razz) var lika orolig, precis som ALLA blivande mammor är, men det gick skitbra. Ingen bedövning alls (förutom lite syrgas i slutet för att klara spurten, och lite till pappa för att han skulle sluta hyperventilera Rolling Eyes).
You will do just fine. dessutom är det värt det sägs det
Back to top
View user's profile Send private message
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 8:09 am    Post subject: Reply with quote

Bara en liten fråga som nästan har en del med ämnet att göra till er farsor ..
Hur många av er är det egentligen som är gifta? Har ni tänkt göra det eller vad tycker/tror ni om föräldrasituationen om man gifter sig? Känns lite som om folk nu för tiden mycket gärna skulle kunna tänka sig skaffa barn men utan att vilja satsa på förhållandet. Menar absolut inte att döma någon, bara undrar lite hur ni ser på saken...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 8:44 am    Post subject: Reply with quote

Je e PÅ!

Ska bara försöka intala en viss tjej först Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
salt_katt



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 420
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 9:20 am    Post subject: Reply with quote

Jag har fruga, men ingen unge, har 2 katter och det räcker =)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 11:45 am    Post subject: Reply with quote

jag ska gifta mig i sommar är det tänkt... får väl se hur det blir med saken då hus precis införskaffats oxå så det lär bli mer utgifter än vanligt iaf!! Smile

men ringen är köpt och jag har fått ett JAAAAAA Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
^ZerOne^



Joined: 10 Jan 2003
Posts: 236
Location: Karlshamn

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

Äktenskap, en symbolisk handling utan någon egentlig påverkan.
Ett barn, en äkta kärleksförklaring till både den man älskar och barnet.

Äktenskap är tämligen meningslöst tycker jag.
Är väll den ekonomiska tryggheten för båda och man sköter det rätt då som kan försvara det.
Back to top
View user's profile Send private message
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 18:05 pm    Post subject: Reply with quote

Gift eller inte gift, det är frågan!

Har tyckt under lång tid att giftermålet på något sätt förlorat sin tjusning. Med den syn som människan av idag verkar ha på förhållanden och löften, för att inte tala om religonen som ändå är ursprunget, så brister liksom hela meningen. Kvar blir vissa lagliga effekter som kan vara mer eller mindre bra att ha.
Jag är inte gift idag. Orsakerna till det har jag debatterat med mig själv och andra ganska länge nu. Jag kan se viss styrka i ett giftermål, löftet inför varandra och församling. Att svära ett löfte inför Gud blir fel för mig, då baserar jag plötsligt löftet på en lögn och det känns inget bra.
Inget illa ment mot de som faktiskt är religösa och tycker att ett löfte inför Gud är en väldigt stor grej, det är bara så jag inte är religiös så.......

Borgerligt då, jo, varför inte, styrkan i löftet och åtagandet inför varandra finns där fast det blir svårt om tjejen har drömt om att gå upp för allén iklädd vit marängskrud. Tyvärr så har jag bara på senaste året förstått att man inte behöver välja den urtråkiga torftiga miljön i rådhuset där allt är över på 5 min. Man kan faktiskt få gifta sig på sitt lantställe, sin båt eller vad man nu kan tänka sig som en bra miljö för sitt löfte och det inkluderar den vita strollen inför församlingen. Man kan få visa sitt ståndtagande, för livet, tillsammans, inför alla släktningar och vänner man har. Man svär sitt löfte inför varandra med församlingen som vittnen. Kan bli väldigt starkt om man verkligen menar det.

Kontentan av det hela är nog att det blir ett bröllop snart, jag ser saker i giftermålet eller snarare min tjej som gör att förhållandet kan tas till nya nivåer med ett löfte inför varandra, för jag menar det verkligen. Det blir nog så att jag får börja fundera på hur själva frågan ska framföras så fort bara Knytet har kommit fram och allt gått bra.

PS. Tjejen har till dags dato ingen aning om detta så hysch, hysch Very Happy DS

BTW: Grattis Evil!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
luffaz`



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 492

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 20:12 pm    Post subject: Reply with quote

Snyft, trodde inte att jag kunde ha sådana här känslor som en 14åring men nu vill man bli pappa.

Jag läste om och tittade på era gulliga kids och skrattade för alla grejjer ni hade skrivit.

Sedan så blev jag lite ledsen.

Vad händer om barnet råkar ut för en olycka? om modern vill göra slut och man får bara se barnet 6 dagar i månaden?

Jag skulle inte klara av det.

Tror jag.

Jag är själv ett "skillsmässo"-barn som man kallar det nuförtiden, men kontakten mellan mina föräldrar är ändå bra. (dvs, inge bråk)

Drömmen är ju att mina föräldrar skall bli tillsammans igen.
Jag vet inte hur många gånger jag har gråtit över ett foto av mina föräldrar för att jag saknar dem tillsammans så otroligt mkt.

Nu i skrivande stund har jag tårar i ögonen.

Kan ju säga, keep it tight! med flickvännen o modern till era barn, om ni nu ska göra slut så gör det på rätt sätt.
DU ska kunna droppa in på fritids och ta emot teckninar etc.

You hang in there guys!
Och Fren, du kommer hitta någon!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 20:35 pm    Post subject: Reply with quote

Thx pr0s, men jag vill inte hitta "nån". För mig finns bara en kvinna...

Själv ville jag ha barn redan när jag var 16. En långhistoria som jag inte orkar dra här, men en sak man ska ha klart för sig: Man ska ha ett stadigt förhållande.
Jag och min tjej hade varit ihop i 6 år innan vi gjorde slut. 5 år innan vi skaffade barn.

Man måste veta vad man gör. Det gjorde vi, men jag lyckade sabba det ändå.
Trots det är Felix det bästa jag gjort i hela mitt liv
Back to top
View user's profile Send private message
luffaz`



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 492

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 20:43 pm    Post subject: Reply with quote

ok Fren, då önskar jag dig lycka till med Moa (om det var henne du menade) och om du är den skoena persson du varit mot mig här i forumet o på allt annat så kommer hon tillbaka skaru se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bysell



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 368
Location: Dalarna

PostPosted: Mon Mar 10, 2003 19:39 pm    Post subject: Reply with quote

Har vart morbror i 2 år nu, visst längtar man tills man får egna barn men är bara 14 Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 1:51 am    Post subject: Reply with quote

jag har en fråga till er pappor...

jag har en kompis *fd kompis iaf* som fick barn i våras..
det är bara det att killen här inte verkar bry sig överhuvudtaget....
finns det sånna killar som skiter blanka fan i ungen eller är det bara en fasad?
just wondering.... Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 2:34 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]Diz wrote:
jag har en fråga till er pappor...

jag har en kompis *fd kompis iaf* som fick barn i våras..
det är bara det att killen här inte verkar bry sig överhuvudtaget....
finns det sånna killar som skiter blanka fan i ungen eller är det bara en fasad?
just wondering.... Smile


Diz din lilla Gobbad Gumma Very Happy det finns tycärr röt ägg även hos oss killar men jag hoppas att det e en fasad man kan nog inte strunta i sin avkomma tror jag Very Happy

För Delerium i tiden #delerium.fans Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 5:29 am    Post subject: Reply with quote

Vill påpeka att det ärven finns mammor som skitr i sina barn. Ovanligt, men det finns.

<--- Feminist Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 50, 51, 52  Next
Page 3 of 52

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies