HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
-= Föräldrarnas Hörna! =-
Goto page 1, 2, 3 ... 50, 51, 52  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 11:11 am    Post subject: -= Föräldrarnas Hörna! =- Reply with quote

    Pappor:
    • Serpent (Moa 2år)
    • Evil (Bastian 5år, Fabian 15månader)
    • Fren (Felix 2år)
    • Mortal
    • Gute
    • Korean_Hap (Erik 11år, Engla 4,5år )
    • Quest (Kimberly 11år, Josefin 8år, Carolin 6år)
    • Ego (Julia 2år/3Månader och Alexandra 6 Månader)
    • ZtaRDuZT (Oliver, kanske)


    Mammor:
    • Gubbslem (Cornelia 2år, Nadia 6år, Emelie 9år)





OBS! Jag tar mig friheten att rensa
lite då och då från mess som
inte har med pappor att göra,
detta för att denna topic ska
bli lättläst
OBS!


Last edited by Serpent on Thu Jun 05, 2003 10:42 am; edited 22 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 11:47 am    Post subject: Reply with quote

Som det står där uppe så e jag med i pappa-ligan.
Har en grabb på 9 år som heter Erik ( eller Son_Of_Hap när ni träffar på honom ) och en tjej på 2½ som heter Engla ( hon har inte börjat lira än... ).

För att starta en disskusion så har jag fått min beskärda del av klagomål över att jag låter grabben lira dödsspelet CS!!! Vad tycker ni om detta? Jag har ställt in hans CS så att allt blod är borta, tänkte att det kunnde vara smart. Så är jag en dålig pappa? Surprised


Last edited by &Korean_Hap on Thu Mar 06, 2003 12:40 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 11:58 am    Post subject: Reply with quote

Om allt blod är borta så tror jag inte det är så farligt. Tror att filmer är farligare helt klart.

Hemma på granngården hörde jag i sommras små killar i 7-12 års ålder som delade upp sig i T och CT... Hela dagen kunde man höra dem skrika:

"Jag plantar bomben"
"Jag vill vara CT"
"bip, bip, bip,bip"
(Lät kul när de simulerade bomben!)
"Och jag ba och sen ba och då ba, poff pang, arrrrrhhg!"
"Jag strafade runt hörnet" (Det var roligaste kommentaren)

mm...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 12:05 pm    Post subject: Reply with quote

Korean_Hap wrote:

För att starta en disskusion så har jag fått min beskärda del av klagomål över att jag låter grabben lira dödsspelet CS!!! Vad tycker ni om detta? Jag har ställt in hans CS så att allt blod är borta, tänkte att det kunnde vara smart. Så är jag en dålig pappa? Surprised


Jag tror det beror på fall till fall. Jag själv fick titta på Bondfilmer när jag var
10 år men mina föräldrar sa ofta att det inte var på riktigt och att en
normal person kan inte få 11 slag i huvet med ett järnrör utan att ens
tuppa av.

Informera barnet med att det inte är på riktigt och att riktiga vapen är
farliga. Berätta att det är fel att döda och allt sådant så tror jag nog att det
inte är några större problem med att de spelar CS. Problemen uppstår nog
när man sätter barnet framför CS i syfte som barnvakt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 12:11 pm    Post subject: Reply with quote

Bastian 5 år

Fabian 15 månader

_______________________________________________________________________


Känslan att vara villkorslöst älskad är mäktig!!
Jag brukar inte gråta i vanliga fall men vid båda födslarna grät jag stora
floder glädjetårar! Lyckan går inte o beskriva riktigt men jag sa till en
kompis precis efter första nedkomsten att: "det är nästan så man blir religös"....


Last edited by mik-all on Thu Mar 06, 2003 13:28 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 12:27 pm    Post subject: Reply with quote

Kimberly 11 år (Helt klart ett bevis på vad en storasyster kan göra för att jäklas med sina småsyskon så mycket som möjligt)
Josefin 8 år (Polikern som medlar alla bråk när hon inte är den som angriper själv)
Carolin 6 år (och envis som synden själv... Smile Smile )
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

Moa

Last edited by Serpent on Thu Mar 06, 2003 13:33 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

FLU|Evil wrote:
Känslan att vara villkorslöst älskad är mäktig!!


Håller med fullständigt, Det finns inget i detta livet som skänkt mig så mycket lycka som mina barn.
Hur jobbiga de än e, för de är de ibland, så försvinner allt annat när de kryper upp i knät på en o vill ha en kram.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Ja då måste jag väl sätta i nån bild på min småtjejer.. Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 13:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jag måste säga att denna topicen är nog den bästa hittils. Jag blev glad helt enkelt. Mycket bra idee. Har inga ungar själv än. Har Iof 5 små syrror som man fått ta hand om en del. Ni pappor har verkligen söta ungar. Era fruar måste vara söta hela högen Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 13:31 pm    Post subject: Reply with quote

Korean_Hap wrote:
FLU|Evil wrote:
Känslan att vara villkorslöst älskad är mäktig!!


Håller med fullständigt, Det finns inget i detta livet som skänkt mig så mycket lycka som mina barn.
Hur jobbiga de än e, för de är de ibland, så försvinner allt annat när de kryper upp i knät på en o vill ha en kram.


Sant!! Senast i går kväll bråkade Bastian med mig som tusan och fick mig lite ur balans, om man säger så... 10 minuter senare kommer han ut från sitt rum och säger: "förlåt att jag blev arg på dig pappa, du är ju min bästaste kompis ju"

hur kan man fortsätta vara arg då???? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 14:27 pm    Post subject: Reply with quote

pr|pySen wrote:
Ni pappor har verkligen söta ungar. Era fruar måste vara söta hela högen Razz



Jo DU!!
ujujujuj....... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 14:36 pm    Post subject: Reply with quote

pr|pySen wrote:
Jag måste säga att denna topicen är nog den bästa hittils. Jag blev glad helt enkelt. Mycket bra idee. Har inga ungar själv än. Har Iof 5 små syrror som man fått ta hand om en del. Ni pappor har verkligen söta ungar. Era fruar måste vara söta hela högen Razz



Håller faktiskt med... Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 15:10 pm    Post subject: Reply with quote

pr|pySen wrote:
Jag måste säga att denna topicen är nog den bästa hittils. Jag blev glad helt enkelt. Mycket bra idee. Har inga ungar själv än. Har Iof 5 små syrror som man fått ta hand om en del. Ni pappor har verkligen söta ungar. Era fruar måste vara söta hela högen Razz


Jepp en Topic som gör en riktigt glad faktiskt...en lite slå sig för bröstet och säga kolla min/mina småstjärnor.. Cool Cool Cool

Sen att vi har snygga fruar, det är ju en självklarhet jue... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

Eftersom våra barn e fina så MÅSTE vi ju ha snygga tjejer, vi är ju groteska allihopa! Smile

Kul att så många uppskattar denna topic...Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 15:29 pm    Post subject: Reply with quote

jag brukar säga: Lik mamma men söt ändå eftersom jag e tok-snygg Razz Razz Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 15:30 pm    Post subject: Reply with quote

Jo du. Det där med att gråta vid födseln. GOD DAMN!! Tänkte "Jag ska minsann inte böla"
TJOHEJ DU! Det kom såpass mycket gjädjetårar att vattenförsörja ett mindre land. Jag fick nästan barnmorskan att börja lipa oxå.

Grabbar, har ni nånsin älskat er tjej så mycket som under just förlossningen? Det finns inte. Att bara sitta där och se hur den man älskar ligger/sitter/står i svåra kramper men ändå har den här "det här fixar jag fanimig"-blicken.
Att sen se dem två ligga och gosa direkt efteråt. det tar fan knäcken på mig bara att tänka på det. det finns inget, INGET som slår känslan av att inse att man har blivit farsa.
Har aldrig varit så stolt över henne.
När ni har den där stora fighten med henne när ni tycker hon beter sig som en idiot, tänk tillbaka på när hon födde ditt barn. Jag lovar, ilskan går över på en millisekund.

Folk säger ju att det är en enorm känsla att höra barnet säga 'pappa' första gången. För mig var det inget märkvärdigt (kanske för att han kallade både mig och mamma för 'mamma' i början Rolling Eyes), men däremot när jag hörde honom skratta i sömnen första gången...
Jag satt och spelade de_celtic och han låg och sov här bredvid.
Plötsligt börjar han skratta... Oh My GOD!! (som Janice skulle ha sagt).
Mina ögon fylldes av sånna där tårar igen och jag kunde inte koncentrera mig resten av mapen (kanske därför Mortal lyckades plocka mig 5-6 ggr Razz).

Vad jag anser om att kidsen ska få spela CS; Felix brukar sitta med när jag spelar. Han tycker AWPn e astuff. "OJ!" säger han varje gång jag skjuter med den Smile
Däremot är jag lite klyven. Konstigt nog är det inte just våldet som avskräcker, utan folket inne på servern.
Att man ska skjuta folk som försöker spränga upp lite lådor är ju helt ok, men att han får se hur folk är mot varandra i språk och attityd är inget jag önskar.
Just nu är han för liten för att förstå något av det, men att som 10 åring se hur folk kallar varann 'b*g', 'h*ra', 'f*tta' osv är nog inte så fiffigt...
Det är därför jag/vi vill få skiten från comunityn.

Till er som läser detta och funderar på om ni ska skaffa barn eller ej:
Visst, tanken är otroligt skrämmande och uppväxten (speciellt de första månaderna) kan vara jävligt jobbiga, men ALLT det där är värt EN ENDA kram från ditt barn. Lägg sedan på det jag nämnde ovan plus 10 ggr mer så är inte valet särskillt svårt.
Att skaffa barn är det ABSOLUT bästa du kan göra i ditt liv. Det kommer du ALDRIG ångra.
Back to top
View user's profile Send private message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 17:52 pm    Post subject: Reply with quote

Jag håller med Fren om språket på servrarna. Det är därför jag uppskattar Maffia så mycket. Ni som jobbar med att hålla servrarna rena från skitsnack o dyl. gör ett grymt jobb!! Och för det får ni alldeles för lite uppskattning.
Men det är tack vare er som jag känner att jag kan låta grabben lira här utan att jag behöver sitta o titta på hela tiden.

GJ o tack så mycket!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 18:03 pm    Post subject: Reply with quote

Så sant så sant Fren....

Just när man för första gången får hålla sitt nyfödda lilla knyte så är man rätt så "spak".. det är stört omöjligt att hålla tillbaka tårarna... Smile Smile

Något annat som jag själv nu dom sensate åren har märkt är heeelt underbart är att få se hur dessa barn utvecklas till egna individer med väldigt betämmda åsikter och tankar...

Positiva tankar och alltid nån som e glad o se en när man kommer hem....3 ungar som kommer skrikandes mot en och vill kramas....*myser*

Jag har en liten historia om hur ett barn kan se sin far!!

I somras skulle Herr Persson sluta att snusa (joo jag vet en dödsynd).
Sagt och gjort så vi var ute med husvagnet och fiskade någonstans mitt ute i lappmarken i norrbotten, ca 14 mil till närmsta mack..

Första dagen var ju lungt, även så den 2:a och den 3:dje men si den fjärde dagen så brakade hela världen samman och allt bara föll ur mina händer, humöret var så lågt det kunde bli och jag hade så klart inte ett enda korn med snus...
på kvällen Kommer Josefin med min "tomma" snusdosa som hon hittat inne i bilen och säger..

Du pappa i vanliga fall så klarar du att göra precis vad som helst och jag tror att det är för att du snusar, så jag har gjort lite snus till dig så att du ska må bra igen imorgon och inte vara så klantig hela tiden..
I dosan låg det bark barr och en massa sand som hon då hade gjort till "snus"..... Laughing Laughing Laughing Laughing

Inne i dessa "små" människorna så finns det sååå mycket hjärta och omtanke så det är helt otroligt.. Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Gossen



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 452

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 18:19 pm    Post subject: Reply with quote

Vad data spel (Cs) också lär era barn

1
samarbete är viktigt för att klara en uppgift som tilldelats en grupp, man bör planera och organisera sig och att lita på att andra hjälper till.

2
att slå på saker gör ont i verkligheten men inte i dataspelsvärlden vilket betyder att dataspelsvärlden har lite med verkligheten att göra

3
Dataspel ger dig förmågan att lättare kunna läsa av och förstå en visuell digital värld som är blir allt viktigare att kunna hantera ju mer teknologiskt ett samhälle blir.



http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/2744449.stm

Självklart inte hela sanningen men jag skulle vilja hävda att Cs inte är skadligare än att titta på ett nyhetsinslag på tv innan björnes magasin....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 50, 51, 52  Next
Page 1 of 52

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies