HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Nicks
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 2:13 am    Post subject: Nicks Reply with quote

Bläh! vet inte hur jag skall börja mitt whinanade... aja. iaf.
När man lirar cs... gör jag typ hela tiden nu. iaf. så ser man alltid nån som fejknickar! ALLTID nån nöt som kanske kallars sig för "Player" "jag är kass" lr nån sån skit och har statsen 25-3 sen frågar man vem den personen är så säger han sitt realnick jaha... AJA det e inte det jag stör mig på utan detta. ex. Nisse^mp3, Nisse_Ny_sens, Nisse_k'o'pt_ny_mus.. lr som en hette idag "Spelar inte seri'o'st public" han bytte till det nicket när han hade 0-3 .... iaf.
VI SKITER I NISSES NYA SENS, MUS LR OM HAN LYSSNAR PÅ MP3!!! lixom.. så fort man pillat med upplösningen, sensen, satt på winampen, kan inte banan, köpt ny hårdvara..... Alltså! MAN BYTER INTE NICK!!! lr så fort det går dåligt! sen blir det jobbigt för stats servern att hantera ytterligare ett nick! lixom Nisse har 3 nicks. Olle har 2. Bert har 4 .... för varje nick så genereras en ny stats sida om man får för många frags med nicket. Ny stats sida = mer logg = segare statsserver. Jag tror mortal var tvungen att inaktivera vissa funktioner i statsidan t.ex Accuracy med vapen och HS.

Sen är det jobbigt att se super långa nick och jävligt störande med massa andra grejer efter nicket... lixom.
"jag_har_köpt_ny_mus" <---- n00b nick
"Warrior" <------ vanligt nick.

Sen nåt annat störande är ju folk som bara har nån "." (punkt) som nick lr nåt sånt fult tecken...
en störande grej till, folk som får för sig att man är super duper multi jumbo über 1337! för att man har siffror och versaler i sitt nick. t.ex
"Ub3r\/\/4Rr10R", "SuPerElItESolDiER^" dem nicken är jobbiga att läsa och är bara löjliga.
Back to top
View user's profile Send private message
Insecurity^_^



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 45

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 2:16 am    Post subject: Reply with quote

tror allt det beror på bortförklaringar om man har dåliga stats. iofs heter ajg mp3 ibland vet ej avrför egentligen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Static



Joined: 09 Jan 2003
Posts: 108
Location: East Side

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 2:54 am    Post subject: Reply with quote

Det är så sant som det är sagt.
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 3:05 am    Post subject: Reply with quote

Hatar alla som har Nisse^varmer mm tycker det är så töntingt sätt på elementet om du fryser för det är ingen risk att du sträcker dig om du lirar CS.


Hatar kanske var lite stark ord men ni fattar Very Happy


Last edited by & pySen on Wed Mar 05, 2003 12:51 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 6:53 am    Post subject: Reply with quote

Jorå jag kan faktiskt inte gilla detta med tror jag har 2 st nick nu skall avbryta med det andra sry.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 8:25 am    Post subject: Reply with quote

Jag håller med Duke, vad får man ut av att byta nick?
Då får man aldrig veta hur bra man är egentligen och man lever i en drömvärld och tror att man är bra(Jag menar de som byter nick när det går dåligt)
Jag har aldrig förstått det där med att byta nick, för mig är de inte vatten värda ens om de inte kan stå för vilka de är.

Det finns bara en anledning till Fakenick och det är Admins som är inne och kollar på Stammisar och hur de uppför sig när inte admins är där...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 9:37 am    Post subject: Reply with quote

Håller med DukeSwe till 100%. Fånigt, larvigt och barnsligt att inte våga stå för vem man är eller att man har en lite sämre dag.

Folk med 25-3 i stats som gnäller på att de spelar så uselt etc, riskerar en kick för hån av motspelarna.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:20 am    Post subject: Reply with quote

Jag brukar då alltid heta [FreezeBitch]Lupus nu för tiden. Tidigare när jag fyllelirade eller dylikt brukade jag kalla mig [komiker-klubben] Vargen, men det var mest för att ha ett mystiskt nick så att bara de allra slugaste stammisar skulle förstå vem stollen med hagelbössan var. Har dock lagt ner [komiker-klubben] nu nästan. Som [FreezeBitch]Lupus lyckades jag en gång slå ett sjuhelvetes rekord i death streak någon natt när jag fylle-däcka-fylle-lirat. Blev rätt förvånad när jag kollade upp vad som krävdes för att plocka shotty & bomb awardsen och där noterade att jag hade Longest death streak: [FreezeBitch]Lupus : 29 . Jisses... hur lyckas man avlida 29 ggr på raken ? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:26 am    Post subject: Reply with quote

En del byter nick när det går dåligt för att förhindra att statsen på sin användare försämras.......tro mig....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:27 am    Post subject: Reply with quote

Ult3gra wrote:
En del byter nick när det går dåligt för att förhindra att statsen på sin användare försämras.......tro mig....


Vi tror dig. Dessutom så tycker en del(troligtsvis de flesta) av oss att det är tämligen patetiskt.

//dyring. Även när det går dåligt.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:33 am    Post subject: Reply with quote

Ult3gra wrote:
En del byter nick när det går dåligt för att förhindra att statsen på sin användare försämras.......tro mig....


Varför?
Du är inte bättre än hur du spelar 100% av tiden, varför lura sig själv och andra med att fejka en bra stats?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:33 am    Post subject: Reply with quote

Jag byter aldrig namn utan tar mig istället i kragen och försöker att skärpa mig Wink
Lite svårt att utvecklas under tron att det bara är att ändra nick när det går kasst....lite svårt att göra det när det väl gäller....(pcw eller cb eller liknande)....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:34 am    Post subject: Reply with quote

Inte riktat till Ultegra... Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:34 am    Post subject: Reply with quote

jag fakenickar för de är jobbigt och höra alla säga "BEAR hur gör jag en film" "Bear vilka program använder du" Ska dock försöka hålla mig till mitt eget nick.
Back to top
View user's profile Send private message
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:43 am    Post subject: .... Reply with quote

Kan man inte göra så att statsen sparas bara ifrån ett nick per won????
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:47 am    Post subject: Re: .... Reply with quote

-Linus- wrote:
Kan man inte göra så att statsen sparas bara ifrån ett nick per won????


Jo, det kan man...Men då slår man i stort sett ut alla som sitter på IT cafe och spelar... Tror vi diskuterat detta förr...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:49 am    Post subject: .... Reply with quote

Går det inte fixa nått med att man måste vara medlem och rega wonet och sedan som sparas statsen på det namnet man valt i proflie????
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:51 am    Post subject: Reply with quote

Så hade BRAK på slutet vet jag, men är det inte för mycket jobb bara för att bli av med detta lilla problem?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 10:52 am    Post subject: Reply with quote

vet inte men jag vet flera som typ kommer in o lallar och byter namn lite huxflux
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Wed Mar 05, 2003 11:34 am    Post subject: Reply with quote

jag fakenickar, det erkänner jag gärna! Mest för att slippa prata med folk när jag inte har lust! Razz

men oftast tycker jag det är irreterande att ngn heter varmer2k, ny_sens lr liknande för att sedan om statsen blir bra byta till sitt "riktiga" nick...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies