HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kommentarer/frågor om reglerna
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Rules in Swedish
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 10:33 am    Post subject: Reply with quote

Tycker som så att då det står klart och tydligt i reglerna att bunnyjump är förbjudet så kan väll alla stammisar ta och lyssna till det också. Spelade endel igår och såg minst 3-4 stammisar som nyttjade den buggen konstant. Så skärpning nu.
_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 10:43 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Widing wrote:
Tycker som så att då det står klart och tydligt i reglerna att bunnyjump är förbjudet så kan väll alla stammisar ta och lyssna till det också. Spelade endel igår och såg minst 3-4 stammisar som nyttjade den buggen konstant. Så skärpning nu.


Står det d? Embarassed sry widing trodde jag gjorde det ibland! =) du kunde sagt till mig Wink "puss"

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 12:15 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty. kans wrote:
[KACFM]Widing wrote:
Tycker som så att då det står klart och tydligt i reglerna att bunnyjump är förbjudet så kan väll alla stammisar ta och lyssna till det också. Spelade endel igår och såg minst 3-4 stammisar som nyttjade den buggen konstant. Så skärpning nu.


Står det d? Embarassed sry widing trodde jag gjorde det ibland! =) du kunde sagt till mig Wink "puss"


Jo du var då en av dem, men som sagt så var du inte ensam. Anledningen till att jag inte sa något då var att jag själv blev lite smått osöker då så många stammisar höll på.

*pyss*

_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 12:24 pm    Post subject: Reply with quote

Bunny-jump = fusk.
Fusk = perm bann.

Det blir nog inte så mycket mer tydligt än så.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

Och då hamnade vi åter på den stora knäckfrågan: Torde inte reglerna vara striktare för stammisar? (Jag vill se offentlig prygling á la medeltid, hade det varit en nykomling hade denna varit bannad å det grövsta med storsta hast) Razz

För övrigt så ställer jag mig ytterst tveksam till att man som stammis verkligen kan ha missat att bunnyjump inte är tillåtet?

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 14:07 pm    Post subject: Reply with quote

Rickard wrote:
Och då hamnade vi åter på den stora knäckfrågan: Torde inte reglerna vara striktare för stammisar? (Jag vill se offentlig prygling á la medeltid, hade det varit en nykomling hade denna varit bannad å det grövsta med storsta hast) Razz

För övrigt så ställer jag mig ytterst tveksam till att man som stammis verkligen kan ha missat att bunnyjump inte är tillåtet?

Varje fall döms från gång till gång, av olika admins, som är olika människor. Vi har riktlinjer för brott och straff, men, ifall vi skulle blint gå på dessa, i varje fall, så tror jag saker och ting hade blivit sämre. Det gäller båda förmildrande av straff, och skärpning med hårdare straff inom rimliga gränser.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

Förvisso, men jag håller fortfarande på metoden 1 strike - varned (tidsban) 2 strikes - out (permban). Men visst är det olika beroende vilket regelbrott det gäller. Dock tycker jag inte att det bör bedömas olika om det är en nybörjare eller så kallad stammis (isf bör stammisar få mer kännbara straff). Men det är, som sagt, mina åsikter.

*EDIT*1 strike - varned (tidsban) 2 strikes - out (permban). När jag tänker efter så används nog den metoden (eller en variant) här.*EDIT*

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 14:41 pm    Post subject: Reply with quote

Rickard wrote:
Förvisso, men jag håller fortfarande på metoden 1 strike - varned (tidsban) 2 strikes - out (permban). Men visst är det olika beroende vilket regelbrott det gäller. Dock tycker jag inte att det bör bedömas olika om det är en nybörjare eller så kallad stammis (isf bör stammisar få mer kännbara straff). Men det är, som sagt, mina åsikter.

Det jag skrev har inget att göra med ifall du är stammis eller inte.
Min personliga åsikt och andra admins, är just att stammisar ska straffas hårdare, då de borde känna till reglerna.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 14:52 pm    Post subject: Reply with quote

Rickard wrote:
Och då hamnade vi åter på den stora knäckfrågan: Torde inte reglerna vara striktare för stammisar? (Jag vill se offentlig prygling á la medeltid, hade det varit en nykomling hade denna varit bannad å det grövsta med storsta hast) Razz

För övrigt så ställer jag mig ytterst tveksam till att man som stammis verkligen kan ha missat att bunnyjump inte är tillåtet?


Jag säger alltid till när jag ser nån bunnyjumpa. På ett lungt, snällt och allmänt trevligt sätt. Då säger folk ofta "va? Är det förbjudet? jag visste inte det, sorry, ska inte göra om det." Och sen är det ur världen. Det jag stör mig mest på är när folk börjar stutsa omkring som några jefla guttaperka-bollar i bas, precis vid spawn när alla springer i klunga. Dom far omkring åt höger och vänster, och ingen kan springa förbi dom iom att dom tar så stor plats. Grymt störande. Likadant är det när man står bakom ett hörn och lurar. Då kommer den en kanin och gör en 90graders-sväng runt hörnet och vips så är man död.

Det är två helt klara fall av olika regelbrott. det ena är spelförstörande och den andra är bugabuse; inget av det är tillåtet här på maffia.

Båda resulterar i minst kick.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 14:58 pm    Post subject: Reply with quote

I grunden så är reglerna till för att vi alla ska ha roligt. Det gör att lite flexibilitet måste utövas i bedömning av brotten. Vissa saker är vi benhårda på som användande av fuskprogram och rasism men andra saker kräver att man kollar den bakomliggande situationen.

Det är tekniskt möjligt att ha en HLTV på varje server som spelar in varje sekund av spelande och vi skulle kunna sitta och gå igenom varje sekund av spelande för att se om någon gör några regelövertramp men jag tror inte att det blir en så värst rolig atmosfär att spela i. Många skulle hålla tillbaka för mycket i rädsla av att råka göra ett övertramp.

Då är det bättre att varje situation för sig och bedöma från fall till fall.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 22:44 pm    Post subject: Reply with quote

Katten så du menar att man inte får hoppa och svänga samtidigt? Då blir det ju 90graders svängar, iofs beroende på sens men ändå. Den tekniken kör man ju när man ska in i lägenheterna på italy från Ct bas sett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 23:10 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Katten så du menar att man inte får hoppa och svänga samtidigt? Då blir det ju 90graders svängar, iofs beroende på sens men ändå. Den tekniken kör man ju när man ska in i lägenheterna på italy från Ct bas sett.


Nej, om du svänger samtidigt som du hoppar så vrider du dig x antal grader. När du bunnyjumpar så fortsätter du hoppet framåt en bit.. När du vrider dig så fortsätter hoppet i samma rinkning som utgångsriktningen var, det händer inte när du bunnyjumpar.
Aight? Smile

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 23:24 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Katten så du menar att man inte får hoppa och svänga samtidigt? Då blir det ju 90graders svängar, iofs beroende på sens men ändå. Den tekniken kör man ju när man ska in i lägenheterna på italy från Ct bas sett.


Precis, tycker ni får tydligöra lite så man vet vad som gäller Wink
1. Är det mot reglerna att svänga i luften?
2. Är det mot reglerna att hoppa så fort man landar?
3. Är det mot reglerna att göra båda två samtidigt?

Jag förstår inte riktigt vad som är "fusk" med att bunnyjumpa, bara för man är bra på att timea in space knappen så fuskar man?
Tycker ärligt talat det är hellöjligt, jag skulle jämföra det med reflexer, skjuter du snabbt så fuskar du. Så länge det inte går snabbare o b-jumpa så förstår jag inte riktigt vad problemet ligger, och dessutom är det högst osanolikt att man kan hoppa en längre sträcka utan script.

Och om det nu skulle vara en bugg, varför har dom inte tagit bort den?
Och om det är en bugg så förstår jag endå inte vad som är problemet, det är ju lixom tillgängligt för alla, vem som hellst kan nyttja den, sen bara för vissa hanterar den bra så "förstör" den spelet. Den finns där precis som siktet i mitten på skärmen, kan man nyttja den bra får man en fördel, det är väl de spelet går ut på, att klara av så mycket i spelet så bra som möjligt för att skapa sig en fördel.

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 23:38 pm    Post subject: Reply with quote

RaZZa wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
Katten så du menar att man inte får hoppa och svänga samtidigt? Då blir det ju 90graders svängar, iofs beroende på sens men ändå. Den tekniken kör man ju när man ska in i lägenheterna på italy från Ct bas sett.


Precis, tycker ni får tydligöra lite så man vet vad som gäller Wink
1. Är det mot reglerna att svänga i luften?
2. Är det mot reglerna att hoppa så fort man landar?
3. Är det mot reglerna att göra båda två samtidigt?

Jag förstår inte riktigt vad som är "fusk" med att bunnyjumpa, bara för man är bra på att timea in space knappen så fuskar man?
Tycker ärligt talat det är hellöjligt, jag skulle jämföra det med reflexer, skjuter du snabbt så fuskar du. Så länge det inte går snabbare o b-jumpa så förstår jag inte riktigt vad problemet ligger, och dessutom är det högst osanolikt att man kan hoppa en längre sträcka utan script.

Och om det nu skulle vara en bugg, varför har dom inte tagit bort den?
Och om det är en bugg så förstår jag endå inte vad som är problemet, det är ju lixom tillgängligt för alla, vem som hellst kan nyttja den, sen bara för vissa hanterar den bra så "förstör" den spelet. Den finns där precis som siktet i mitten på skärmen, kan man nyttja den bra får man en fördel, det är väl de spelet går ut på, att klara av så mycket i spelet så bra som möjligt för att skapa sig en fördel.

fan va du är läskig! jag satt precis och skrev på en liknande fråga!

Jag förstod aldrig riktigt utvecklingen av den regeln. Först stod det i frågor och svar att det var tillåtet. Men helt plötsligt så var det förbjudet för att det var svårt att träffa en som BunnyJumpar. Nu är det tydligen det + att man är i vägen för sina teammates.

Jag upplever det inte som svårare att träffa nån som Bunnyjumpar än vanligt? Om någon bunnyjumpar framför mig blir jag snarare glad eftersom att jag har fördelen att kunna skjuta honom medans han inte kan skjuta mig.

Bunnyjumptekniken är HELT värdelös om den används till att just bunnyjumpa. Däremot för man väldigt mycket bättre timing och känsla för spelet genom att träna på det. Man rör sig över banan på ett mycket mer dynamiskt sätt om man använder sig av strafejumps och dubbelhopp osv.
Det är iaf min åsikt. Men det kanske är fel forum för att kritisera reglerna?

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 23:45 pm    Post subject: Reply with quote

imo är strafejumps och dubbelskutt inte likadant som bunnyjump, två tre hopp är en sak, att hoppa över en hel bana utan att förlora hastighet och ha en hitbox som sackar efter är en helt annan grej.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 23:55 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
imo är strafejumps och dubbelskutt inte likadant som bunnyjump, två tre hopp är en sak, att hoppa över en hel bana utan att förlora hastighet och ha en hitbox som sackar efter är en helt annan grej.

Kan du hoppa över en hel bana är du riktigt duktig och tränat länge. Dessutom så förlorar du ju inte särskilt mycket hastighet om du springer vanligt. Då minskar också risken för att du tar en onödig väg eftersom att du måste zig-zagga + att du misslyckas och måste börja om. Sen att hitboxen avviker märkvärt verkar underligt. Det har väl mycket med rates att göra?

En annan grej jag tänkt på är att det motiveras som bugg eftersom att tillverkarna inte avsåg den när de gjorde spelet. Men de har ju åtgärdat bunnyjump ett antal gånger och det sista de gjorde med den var väldigt länge sen. Så det verkar ju uppenbarligen som att bunnyjump i den form det har idag, inte längre är en oavsedd bugg.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 0:07 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
imo är strafejumps och dubbelskutt inte likadant som bunnyjump, två tre hopp är en sak, att hoppa över en hel bana utan att förlora hastighet och ha en hitbox som sackar efter är en helt annan grej.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 0:45 am    Post subject: Reply with quote

Har ni något som visar på att hitboxen verkligen sackar efter? Jag drog in min polare och sköt på honom när han b-hoppade från alla möjliga vinklar. Märkte aldrig att den sackade efter Confused
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 1:52 am    Post subject: Reply with quote

Nu får ni faktiskt ta hänsyn till att jag inte läst allt.

Jag kan inte bunny-jumpa, men det är ofta jag tar 2-3 skutt i luften samtidigt som jag svänger i luften. Är det emot reglerna?

Vill vara ha allt klart för mig Smile .

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 2:00 am    Post subject: Reply with quote

Ibland måste man bunnyjumpa!
Tex när man kör boosten inne på inferno, lilla bombplatts.
När man boostas upp på den där lådan
och måsté bunnyjumpa mellan lådorna för att komma upp till taket..

Är detta oxå förbjudet??
Man gör juh det inte för att inte bli träffad utan för att komma upp på taket.
Men det är juh fortfarande bunnyjumpig....

_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Rules in Swedish All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Page 10 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies