HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Kommentarer/frågor om reglerna
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Rules in Swedish
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Apr 06, 2003 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, jag har en fråga.

Satt och spelade italy idag på wc3-servern. Då har du, ur CT's perspektiv: Du går till vänster i början, du kommer till trappen. Ovanför den trappen har du en kant som alla kan gå på, du kan placera dig på lådorna. Men som UD (eller med boost vanlig) så kan du hoppa upp på dessa lådor och springa på kanten ovanför kanten. Är detta tillåtet? Det var flera som sa till mig så jag slutade sitta där, men jag hittar inget i reglerna om detta. Jag tar ju mig upp på ett sjyst sätt (ja, felstavat men det ser snyggare ut), eftersom jag kan hoppa upp dit själv. Det ger mig ingen större fördel förutom att jag kan se lättare upp på taket (som CT) och kan överraska CT lite bättre som T när jag sitter högre än de är vana vid.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Apr 06, 2003 18:10 pm    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Ok, jag har en fråga.

Satt och spelade italy idag på wc3-servern. Då har du, ur CT's perspektiv: Du går till vänster i början, du kommer till trappen. Ovanför den trappen har du en kant som alla kan gå på, du kan placera dig på lådorna. Men som UD (eller med boost vanlig) så kan du hoppa upp på dessa lådor och springa på kanten ovanför kanten. Är detta tillåtet? Det var flera som sa till mig så jag slutade sitta där, men jag hittar inget i reglerna om detta. Jag tar ju mig upp på ett sjyst sätt (ja, felstavat men det ser snyggare ut), eftersom jag kan hoppa upp dit själv. Det ger mig ingen större fördel förutom att jag kan se lättare upp på taket (som CT) och kan överraska CT lite bättre som T när jag sitter högre än de är vana vid.
Grundläggande regel:
Du strosar omkring på dessa italienska gator IRL. Ser du då nån fysisk möjlighet i att kunna ta dig upp dit? dvs med hjälp av en kamrat eller stede? Ja.
Ser du nån fysisk möjlighet att kunna gå/balansera där uppe? Ja.

Allt man tycker sig kunna klara av IRL är tillåtet (plus lite till Wink).
Så länge man kommer upp på ett schysst sätt eller inte har möjlighet att utnyttja buggar (nej att kunna sitta på en 60W glödlampa räknas inte som bug Razz) så är det lungt.

Svaret på din fårga är altså. Ja där får du vara.



Lampan på nuke då... Personligen tucker jag det verkar förbannat konstigt att sitta på den, men eftersom du inte drar nån övermänsklig fördel av det (som fattigmans WH el.dyl.) så är det tillåtet. Hur kostigt det än låter.
Låtsas att killen som sitter där hänger i den ovanligt starka kabeln och sitter alltså inte på lampan.
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Apr 06, 2003 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:

Lampan på nuke då... Personligen tucker jag det verkar förbannat konstigt att sitta på den, men eftersom du inte drar nån övermänsklig fördel av det (som fattigmans WH el.dyl.) så är det tillåtet. Hur kostigt det än låter.
Låtsas att killen som sitter där hänger i den ovanligt starka kabeln och sitter alltså inte på lampan.


Men kan man verkligen resonera så?
Om ex. ngn "skywalkar" så kanske han under hela denna tid har en lina runt sig och ovanför sig flyger en helikopter otroligt sakta.
*endast funderingar*
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Apr 06, 2003 18:17 pm    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
[SM]Fren wrote:

Lampan på nuke då... Personligen tucker jag det verkar förbannat konstigt att sitta på den, men eftersom du inte drar nån övermänsklig fördel av det (som fattigmans WH el.dyl.) så är det tillåtet. Hur kostigt det än låter.
Låtsas att killen som sitter där hänger i den ovanligt starka kabeln och sitter alltså inte på lampan.


Men kan man verkligen resonera så?
Om ex. ngn "skywalkar" så kanske han under hela denna tid har en lina runt sig och ovanför sig flyger en helikopter otroligt sakta.
*endast funderingar*
Klar man inte ska resonera så, men det var ett tips till de som tycker det är märkligt.

Det finns 100-tals ställen på standardmapsen som är otroliga, men alla har vi accepterat. Lika bra att göra det med detta oxå.
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Apr 17, 2003 13:20 pm    Post subject: Reply with quote

får man sitta här?

Back to top
View user's profile Send private message
T'nT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7

PostPosted: Fri Apr 18, 2003 0:23 am    Post subject: Basecamping Reply with quote

Är det tillåtet eller inte att basekampa. Specillet tänker jag på proddan som t. Hittar inget om det i reglerna. Vad jag menar som är speciellt med just proddan är att om ex alla t sticker ena hållet och man själv sticker andra hållet så hör man att det kommer någon ct så man springer tillbaka till basen och väntar in han i hörnet till vänster efter trappan. Är det tillåtet eller vad.
TAcksam för svar
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri Apr 18, 2003 0:29 am    Post subject: Reply with quote

Ok har en fråga, det går ju att ta sej till berget på nuke på egen hand, är även detta tillåtet eller måste man bli boostad?
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Apr 18, 2003 0:54 am    Post subject: Re: Basecamping Reply with quote

T'nT wrote:
Är det tillåtet eller inte att basekampa. Specillet tänker jag på proddan som t. Hittar inget om det i reglerna. Vad jag menar som är speciellt med just proddan är att om ex alla t sticker ena hållet och man själv sticker andra hållet så hör man att det kommer någon ct så man springer tillbaka till basen och väntar in han i hörnet till vänster efter trappan. Är det tillåtet eller vad.
TAcksam för svar
Reglerna säger att du ska utföra uppdraget, dvs blanta och spränga bomben som T.
Du har 3 minuter på dig. Märker du att CT jämt stormar så varsågod. Sitt du på ändan i nån minut.

Det gäller att använda sitt omdömme; om det är ni 3-4 T mot en CT och dina TMs är vid b-site och du ser på radarn att den sista CTn är där, då är det ju inte så fiffigt at sitta kvar i T bas.

13steps wrote:
Ok har en fråga, det går ju att ta sej till berget på nuke på egen hand, är även detta tillåtet eller måste man bli boostad?

Den frågan har ställts och besvarats flertalet ggr.
Regeln är: Kan du komma till ett ställe på ett schysst sätt (boost eller på egen hand) så är det ok. Med vissa undantag nämnda i reglerna.
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 23, 2003 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Finns det några regler för forumet?
Jag förstår ju att man inte ska vara otrevlig och hota folk till livet eller så, men hur är det med länkar och attachment och sådant?

..har en liten grej jag vill visa...hehe...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Apr 23, 2003 14:16 pm    Post subject: Reply with quote

gubbslem wrote:
Finns det några regler för forumet?
Jag förstår ju att man inte ska vara otrevlig och hota folk till livet eller så, men hur är det med länkar och attachment och sådant?

..har en liten grej jag vill visa...hehe...

I princip samma regler gäller för hela comunityn.
TK är iofs ok på forumet Razz

Har du nåt att visa så kan du ju kolla med de stora grabbarna på IRC först.
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 23, 2003 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
gubbslem wrote:
Finns det några regler för forumet?
Jag förstår ju att man inte ska vara otrevlig och hota folk till livet eller så, men hur är det med länkar och attachment och sådant?

..har en liten grej jag vill visa...hehe...

I princip samma regler gäller för hela comunityn.
TK är iofs ok på forumet Razz

Har du nåt att visa så kan du ju kolla med de stora grabbarna på IRC först.



Fren du har gulligt barn med besvärlig pappa...Nu fick jag ju ännu fler frågor att ställa juh!
1. Hur hittar jag till rätt ställe må irc?
2. Vilka e de stora grabbarna?
3. Vad räknas som stort? Razz
4. Kan jag bli bannand pga av fel grejjer i forumet?
5. Kan inte du göra en liten preview?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Wed Apr 23, 2003 16:12 pm    Post subject: Reply with quote

gubbslem wrote:
[SM]Fren wrote:
gubbslem wrote:
Finns det några regler för forumet?
Jag förstår ju att man inte ska vara otrevlig och hota folk till livet eller så, men hur är det med länkar och attachment och sådant?

..har en liten grej jag vill visa...hehe...

I princip samma regler gäller för hela comunityn.
TK är iofs ok på forumet Razz

Har du nåt att visa så kan du ju kolla med de stora grabbarna på IRC först.



Fren du har gulligt barn med besvärlig pappa...Nu fick jag ju ännu fler frågor att ställa juh!
1. Hur hittar jag till rätt ställe må irc?
2. Vilka e de stora grabbarna?
3. Vad räknas som stort? Razz
4. Kan jag bli bannand pga av fel grejjer i forumet?
5. Kan inte du göra en liten preview?


Jag kan bara besvara fråga 1 här, åtminstone så den stämmer:

Gå till http://www.mirc.com och ladda ner mIRC, sen installerar du det. Du får välja server (längesen jag höll på med detta), där kan du ange irc.fragzone.se som server. Nick har du ju redan (gubbslem) sen ska det bara vara att köra connect. Minns att du var av en äldre ålder, så du borde kunna räkna ut lite själv Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Apr 23, 2003 16:33 pm    Post subject: Reply with quote

gubbslem wrote:

Fren du har gulligt barn med besvärlig pappa...Nu fick jag ju ännu fler frågor att ställa juh!
1. Hur hittar jag till rätt ställe må irc?
2. Vilka e de stora grabbarna?
3. Vad räknas som stort? Razz
4. Kan jag bli bannand pga av fel grejjer i forumet?
5. Kan inte du göra en liten preview?


Hey!! jag är en gullig pappa oxå Confused Wink

1. klicka på "Chatroom" på förstasidan (under "forum", "playerstats", "serverstats" osv)
2. Stora grabbarna är admins (Sha räknas till en av de stora grabbarna Wink)
3. Stort är vad du vill att det ska vara Wink
4. ja, men för att bli bannad från servern ska det vara något riktigt elakt. Men en ban från forumet är inte omöjligt
5. en preview på vad?
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri Apr 25, 2003 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

Kort fråga, igår var det en spelare inne på servern som anmärkte på att en annan spelare skrev "FAEN" när han gjorde en miss.

Då försökte jag lugnt och sansat förklara att fan är ett ord som är ok enligt reglerna, åtminstone vad jag vet. Då säger han "Men det var i caps, och det var faen"

Alltså, allvarligt, jag tror inte ni gör skillnad på om nån skriver det i caps eller inte, men tänkte jag kunde lika gärna fråga. Det är ju en bisarr tanke att det skulle vara en skillnad på "fan" och "FAN" förutom att det andra är tänkt att vara nåt man skriker.

EDIT: Glömde säga, han påstod att ni gjorde skillnad på caps.
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Apr 25, 2003 13:11 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:


Hey!! jag är en gullig pappa oxå Confused Wink

1. klicka på "Chatroom" på förstasidan (under "forum", "playerstats", "serverstats" osv)
2. Stora grabbarna är admins (Sha räknas till en av de stora grabbarna Wink)
3. Stort är vad du vill att det ska vara Wink
4. ja, men för att bli bannad från servern ska det vara något riktigt elakt. Men en ban från forumet är inte omöjligt
5. en preview på vad?


Okej, nu har jag mirc..men sen då? Hur hittar jag till de stora grabbarna?..och med preview så menade jag att du kunde få kika på mig innan de andra...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Apr 25, 2003 13:32 pm    Post subject: Reply with quote

Vi gör inte skillnad på stora och små bokstäver. Det är ok att skriva FAEN. Folk överdriver lite ibland...
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun May 04, 2003 0:16 am    Post subject: Reply with quote

Svenska å engelska e enda språk accepterade i servers å på forumet.

norska e ganska nära svenska, när norrmannen anstränger sig för att skriva begripligt (läs: skriver nästan svenska), så ser det nära svenska ut... men fortfarande en issue för ban?
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sun May 04, 2003 0:50 am    Post subject: Reply with quote

nej det är ok med norska också
Back to top
View user's profile Send private message
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Sun May 04, 2003 2:46 am    Post subject: Reply with quote

På de_nuke är det ok att sitta på missilen?
Har sett några göra det..

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun May 04, 2003 8:17 am    Post subject: Reply with quote

Apilas wrote:
På de_nuke är det ok att sitta på missilen?
Har sett några göra det..

/Apilas
Japp
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Rules in Swedish All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
Page 2 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies