HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Felaktig ban?
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Mon Mar 03, 2003 22:22 pm    Post subject: Felaktig ban? Reply with quote

Wonid: 1620138

BLivit bannad från maffia-servrarna. Kollade igenom Cheaters/Lamers forumet och såg att jag var med för ngn vecka sen. Men fick ingen ban där iallafall. Att vissa personer har svårt att uppfatta ironi är inte mitt fel. Min irl-polare i screensen, håller inte på så mot andra =)

Jaja, blev iallafall inte bannad för det. Och har inte kommit upp något annat... Skulle vilja veta varför jag är bannad.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Mar 03, 2003 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

Code:
Wonid: 1620138
Playername: lostkuk / hengpung
Bantime: 14400 min
Reg date: 2003-03-02 18:54
Reg by: Sha
Del date: 
Del by: 
Status: Active
Reg description:
hette lostkuk, bad honom byta nick, han bytte till hengpung.
 
Back to top
View user's profile Send private message
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Mon Mar 03, 2003 23:46 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2898
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Tue Mar 04, 2003 17:00 pm    Post subject: Urethra Reply with quote

Det är inte jag? Jag må vara lite badmanner och grinig men inte jag som är "lostkuk" eller "hengpung". Du måste ha blandat ihop mig med honom eller någon på servern?
Back to top
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 17:03 pm    Post subject: Reply with quote

Var inte din far inne å bad om utsäkt för din räkning om jag inte mins fel!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 17:07 pm    Post subject: Reply with quote

Oh, btw, det var jag som posta ovanför. Glömde logga in bara. Nej, jag skämtar inte och försöker inte dra en "mina tonåringar"-historia. Tvivlar att ni kommer tro på mig dock.

Enda anledningen jag kan komma på är att du blandat ihop mig med honom. Om du inte har screen(vilket du inte kan ha för jag hette inte det) så talar det bara för mig...

Jag har inte ens varit inne på maffia i 4-5 dagar. Tack om du reder upp detta, LaLuSh.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 17:26 pm    Post subject: Reply with quote

det reds upp 2003-03-12 18:54 - då e du eller vem det kan ha varit, din son/bror/hund/fru/flickvän som spelade, unbannad å helt fri för att spela igen.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Tue Mar 04, 2003 17:50 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, är unbannad redan nu. Jaja, har inte gjort något fel. Fattar inte hur detta kunde hända...

Tack för "hjälpen". Försök inte vara så objektiva. Alla behöver inte vara lögnare även om de flesta är det...
Back to top
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 18:02 pm    Post subject: Reply with quote

alla e lögnare till motsatsen är bevisad... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 18:57 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Jag har inte ens varit inne på maffia i 4-5 dagar. Tack om du reder upp detta, LaLuSh.


Antingen ljuger du eller loggen...
03/02/2003 - 12:34:31: "YoGgi<12992><1620138><>" connected
03/02/2003 - 12:45:37: "YoGgi<13724><1620138><>" connected
03/02/2003 - 12:44:46: "-=Z3rox=-Biohazard<6375><1620138><>" connected
03/02/2003 - 19:09:54: "hengpung<9599><1620138><>" connected
03/02/2003 - 12:59:23: "-=Z3rox=-Biohazard<8309><1620138><>" connected

Fan jag blir så arg när loggarna ljuger sådär.

Quote:
Hmm, är unbannad redan nu. Jaja, har inte gjort något fel. Fattar inte hur detta kunde hända...


Det beror på en bugg i servrarna, jag rebannar.

Quote:
Tack för "hjälpen". Försök inte vara så objektiva. Alla behöver inte vara lögnare även om de flesta är det...


"Försök inte vara så objektiva" ??? De flesta föredrar när man är objektiv och tittar på fakta som loggar etc. Fast visst ja, loggen ljög ju.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Tue Mar 04, 2003 19:05 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane, jag är inte zerox, jag är inte Yoggi. Jag är [@sF] LaLuSh. Enda nicksen jag kört på maffia senaste 1½ veckan är [@sF] LaLuSh och IntoTheLaLuSh. Sen att du har svårt att uppfatta när jag försöker säga "JAG ÄR INTE DEN PERsONEN DU MÅSTE HA GJORT NGT MISSTAG" är inte mitt fel.

Jag kan inte klandra er admins iaf...Ni råkar ut för idioter varje dag såklart att ni inte tror på mig i första taget då.

För att banna ngn måste man lägga upp screen/demo där lamern/hackern gjort någonting. Adminen som av "misstag" kickat mig ist för den andra personen(även om jag inte vet hur det kan gå till, samma WONid?) har vad jag uppfattat än ingen ss så han kan ha gjort ett misstag.
Back to top
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 19:16 pm    Post subject: Reply with quote

Läste inte det sista i ditt meddelande Fairlane, blev upprörd och arg så att jag skrev direkt efter jag läst början av ditt inlägg.

Om jag verkligen var lostkuk och hengpung, skulle jag inte glädjas åt att jag blivit unbannad och hålla käft ist för att säga det här i forumet? Skulle jag vara så dum isf? Verkar inte finnas någon annan utväg nu förutom att vänta till bannen går bort.

Finns det ngn möjlighet att admin gjort misstag? Kan vara WON också eftersom de jämt och ständigt krånglar för mig. Enda jag har att säga är att jag inte har spelat som ngn av de personerna i loggan. Vet att admin bara gör sitt jobb, något är väldigt konstigt iaf.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 19:18 pm    Post subject: Reply with quote

Visst kan det vara en admins fel... Men jag tror snarare att det är ditt eget fel. Eller någons key-generator i värsta fall... Säker på att du är ensam om cd-keyn?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 19:42 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Läste inte det sista i ditt meddelande Fairlane, blev upprörd och arg så att jag skrev direkt efter jag läst början av ditt inlägg.

Om jag verkligen var lostkuk och hengpung, skulle jag inte glädjas åt att jag blivit unbannad och hålla käft ist för att säga det här i forumet? Skulle jag vara så dum isf? Verkar inte finnas någon annan utväg nu förutom att vänta till bannen går bort.

Finns det ngn möjlighet att admin gjort misstag? Kan vara WON också eftersom de jämt och ständigt krånglar för mig. Enda jag har att säga är att jag inte har spelat som ngn av de personerna i loggan. Vet att admin bara gör sitt jobb, något är väldigt konstigt iaf.


En logg ljuger inte, det borde till och med du fatta. Att samma CD key skulle spela på Maffia finns et bara en förklaring till...Du har inte köpt spelet eller du har lånat ut CD Nyckeln, i något av dessa fall är du själv skyldig. Köp en egen CD Nyckel. Valve borde väl få något från dig för att de gjort ett spel som vi alla älskar...150 Spänn är väl inte så mycket begärt?

Det sista alternativet är att du blåljuger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Guest






PostPosted: Tue Mar 04, 2003 21:41 pm    Post subject: Reply with quote

Har lånat ut keyn. Men det är inte han...Får väl vänta och ta "straffet" då. Om ni unbannar för mig unbannar ni ju för lamern också, vilket jag inte tror ni kommer att göra.

Har inte sagt att loggan ljuger heller. Det är inte jag bara helt enkelt... Någon annan.
Back to top
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 21:43 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:

För att banna ngn måste man lägga upp screen/demo där lamern/hackern gjort någonting.

Detta är maffias egna servrar. Inte dina, inte mina, utan maffias.
Dom bestämmer helt och hållet själva vilka dom vill banna och vilka dom inte vill banna.

Anonymous wrote:

Adminen som av "misstag" kickat mig ist för den andra personen(även om jag inte vet hur det kan gå till, samma WONid?)

Jag uppfattar detta som om du skulle varit på ngn av servrarna, hetat fel nick och blivit kickad. Efter detta fick du även en ban på 10 dagar.
Har jag fel?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 23:25 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
Fairlane, jag är inte zerox, jag är inte Yoggi. Jag är [@sF] LaLuSh. Enda nicksen jag kört på maffia senaste 1½ veckan är [@sF] LaLuSh och IntoTheLaLuSh. Sen att du har svårt att uppfatta när jag försöker säga "JAG ÄR INTE DEN PERsONEN DU MÅSTE HA GJORT NGT MISSTAG" är inte mitt fel.


Jag har inte svårt att uppfatta. Någon med ditt wonid har varit inne och spelat de senaste dagarna.

Har du kollat in den här länken som gavs i ett tidigare topic?
http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2898
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue Mar 04, 2003 23:35 pm    Post subject: Reply with quote

Finns ju ett lätt sätt att ta reda på om det är samma person.

Kolla IP, risken är rätt stor att det inte är samma ISP om det är nån annan person.

Edit: Och om det är samma person anser jag att hans ban ska förlängas för att han beter sig som en idiot på forumet om det (min åsikt givetvis)
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Wed Mar 05, 2003 0:36 am    Post subject: Reply with quote

Varsågod för all del, har inget att dölja... Jämför min IP med han som skyller på sina barn eller vemsomhelst som du misstänker förr att vara MIG.

En lamer skulle inte sagt till att han kan joina maffia servers för att senare bli re-bannad. En lamer skulle inte hållt på i forumet såhär länge, inte bett er kolla IP osv. Men men, ska inte klaga, förstår att ni gör ert jobb.

Orkar snart inte hålla på mer, om ni vet sätt att kolla upp och bekräfta/dementera era misstankar så gör det...

Oh btw, jag vaknade 17.00 Söndag, Personen i loggan var inne kl.12-13. Du kan få ringa min mamma och bekräfta det om du inte tror mig(lol) Razz Eller annars kan Face och ett flertal andra av mina irl polare som är reggade på sidan här bekräfta det. Jaja, börjar låta desperat i mina egna ögon så ska avsluta nu.

Vi ses.
Back to top
Guest






PostPosted: Wed Mar 05, 2003 0:43 am    Post subject: Reply with quote

Tollezone: Ngn annan verkar ha haft samma WONid som mig helt enkelt, vilket jag har insett är svårt att bevisa för er admins...

Har inte ens varit inne på de senaste 4-5 dagarna. Och plötsligt när jag skulle connecta, var jag bannad!
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies