HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Varför!!!

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 22:21 pm    Post subject: Varför!!! Reply with quote

tja!!!

fråga!, kan ej spela på maffia serverna ni bara kickar mej hela tiden för att jag inte har CD men det har jag..... på irc så svarar ingen admin hmmm...(dåligt).... nu kommer ni svara att jag ska testa att installera om CD men det har jag gjort så ett annat svar skulle vara bussigt. Har lyckas komma in i 1an och 3an men nu när jag har fått ny data så funkar det inte alls...

//ChroNo
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 22:26 pm    Post subject: Reply with quote

kan tyckas dumt men har du C-D igång när du spelar?
Back to top
View user's profile Send private message
TimY



Joined: 04 Nov 2002
Posts: 375
Location: M A L M Ö

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 22:28 pm    Post subject: Reply with quote

hmm... du har rätt version?
Du vet att admins inte behöver svara på frågor om CD, det är därför det står som "välkomsttext" att frågor om CD skickas ej till admins utan Gå in här för hjälp" (www.Unitedadmins.com)
Så har det hänt för mig oxå några gånger men funkat sedan senare på samma dag... kan ej hjälpa dig mera...sry
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 23:01 pm    Post subject: Re: Varför!!! Reply with quote

Snuttegubben wrote:
tja!!!

fråga!, kan ej spela på maffia serverna ni bara kickar mej hela tiden för att jag inte har CD men det har jag..... på irc så svarar ingen admin hmmm...(dåligt).... nu kommer ni svara att jag ska testa att installera om CD men det har jag gjort så ett annat svar skulle vara bussigt. Har lyckas komma in i 1an och 3an men nu när jag har fått ny data så funkar det inte alls...

//ChroNo


Ja, herregud alltså. TÄNK OM ADMINSEN HAR ETT LIV! SKANDAL! NÅT FÖR EXPRESSEN ATT SKRIVA OM:

Tänk er rubrikerna: "Admins på CS-Server svarar inte på IRC. Dåligt säger spelarna"

Anledningen att du blir kickad står troligtvis i din loggfil, som ligger i katalogen där du installerade CD. Och du kunde kollat de 1231312321 topics om detta ämne som låg här sen förr.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 0:50 am    Post subject: Re: Varför!!! Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Snuttegubben wrote:
tja!!!

fråga!, kan ej spela på maffia serverna ni bara kickar mej hela tiden för att jag inte har CD men det har jag..... på irc så svarar ingen admin hmmm...(dåligt).... nu kommer ni svara att jag ska testa att installera om CD men det har jag gjort så ett annat svar skulle vara bussigt. Har lyckas komma in i 1an och 3an men nu när jag har fått ny data så funkar det inte alls...

//ChroNo


Ja, herregud alltså. TÄNK OM ADMINSEN HAR ETT LIV! SKANDAL! NÅT FÖR EXPRESSEN ATT SKRIVA OM:

Tänk er rubrikerna: "Admins på CS-Server svarar inte på IRC. Dåligt säger spelarna"

Anledningen att du blir kickad står troligtvis i din loggfil, som ligger i katalogen där du installerade CD. Och du kunde kollat de 1231312321 topics om detta ämne som låg här sen förr.

I'm with stupid
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 9:11 am    Post subject: Reply with quote

Jag skulle nog vilja påstå att vi svarar ganska bra på frågot på IRC. Antingen genom att säga hur det är elelr genom att hänvisa vidare. Dock kan det ju vara så att ingen admin sitter vi datorn och kollar irc just då. Kanske jobbar vi? Kanske fixar någon något med servern? kanske spelar någon etc.

När man frågar på IRC får man ofta svar snabbt, men ibland får man ha lite tålamod. Många frågar, väntar 30 sekunder och lämnar sen kanalen... Kanske sitter jag och skriver svaret?
Många testar ocså priv till admin och får ett meddelande away (jobbar) eller så och då tjatar man förstås på och avslutar med "varför svarar du inte??" Rolling Eyes

Vad gäller frågan om varför du blir kickad trots C-D, så har jag inget bra svar. Har du kollat loggfilen? Slår du på C-D innan du startar CS? etc

Om man startar cs och blir kickad för att man glömt C-D funkar det inte att trycka alt-tab och slå på C-D för att sen köra retry. Man måste starta om CS efter man startat C-D.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Jag skulle nog vilja påstå att vi svarar ganska bra på frågot på IRC. Antingen genom att säga hur det är elelr genom att hänvisa vidare. Dock kan det ju vara så att ingen admin sitter vi datorn och kollar irc just då. Kanske jobbar vi? Kanske fixar någon något med servern? kanske spelar någon etc.

När man frågar på IRC får man ofta svar snabbt, men ibland får man ha lite tålamod. Många frågar, väntar 30 sekunder och lämnar sen kanalen... Kanske sitter jag och skriver svaret?
Många testar ocså priv till admin och får ett meddelande away (jobbar) eller så och då tjatar man förstås på och avslutar med "varför svarar du inte??" Rolling Eyes

Vad gäller frågan om varför du blir kickad trots C-D, så har jag inget bra svar. Har du kollat loggfilen? Slår du på C-D innan du startar CS? etc

Om man startar cs och blir kickad för att man glömt C-D funkar det inte att trycka alt-tab och slå på C-D för att sen köra retry. Man måste starta om CS efter man startat C-D.


tror det är så att dem flesta är sjukt beroende av CS!!!

det är som att vara rökare o vara utan nikotin i 1 vecka.... = en CS lirare som inte fått komma in på servern under en timme...

IT samhället bygger på att d ska gå snabbare... med andra ord ser vi en utveckling här... beroendet av något tar kortare tid innan man blir helgalen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 15:56 pm    Post subject: Reply with quote

ahh men nu är det ju så här att united admins inte svarar på någon av mina frågor det var därför jag vände mej till [SM]. men jag fortsätter min kamp att CD ska fungera. tack för svaren jag fick av fairlane och Praest.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TimY



Joined: 04 Nov 2002
Posts: 375
Location: M A L M Ö

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 16:24 pm    Post subject: Reply with quote

Vad menas med "I`m With Stupid"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 16:42 pm    Post subject: Reply with quote

"Jag håller med idioten här ovanför"
(Sägs skämtsamt, men innebär att man instämmer)
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 17:33 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
"Jag håller med idioten här ovanför"
(Sägs skämtsamt, men innebär att man instämmer)
Uttrycket kommer urprungligen från en T-shirt där det står I'm with stupid, och det pekar en pil åt sidan. Meningen med T-shirten var egentligen aldrig att man skulle hålla med någon, utan var snarare "Min polare är dum i huvudet". Men precis som med utryck som lol och ägd, så har uttryckets innebörd förvanskats på internet. Egentligen ska det alltså vara ett uttryck när någon säger något puckat. Så har iaf jag lärt mig, och det var före jag kunde hantera ett tangentbord.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Feb 27, 2003 19:55 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
[siLL]Urethra wrote:
"Jag håller med idioten här ovanför"
(Sägs skämtsamt, men innebär att man instämmer)
Uttrycket kommer urprungligen från en T-shirt där det står I'm with stupid, och det pekar en pil åt sidan. Meningen med T-shirten var egentligen aldrig att man skulle hålla med någon, utan var snarare "Min polare är dum i huvudet". Men precis som med utryck som lol och ägd, så har uttryckets innebörd förvanskats på internet. Egentligen ska det alltså vara ett uttryck när någon säger något puckat. Så har iaf jag lärt mig, och det var före jag kunde hantera ett tangentbord.
Stämmer alldeles utmärkt.
Men som med allt annat så har det fått en ny betydelse.
Att "I'm with you" betyder "jag håller med dig" kan vi ju alla enas om. Lägg då på den skämsamma insinueringen att kompisen är en chokladläsk. Vipps så har vi "I'm with stupid"

Offtopic och ämnet behandlas redan. Fairlane och prällen har gett bra svar..

Topic låst
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies