HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
MAFFIA = LA MAFFIA
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haxxor



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:48 am    Post subject: En lamer till! Reply with quote

Det var en snorunge inne på en av maffias servrar som sa att en fuska.

Ok svara jag och fråga vad han skulle göra åt problemet..

Då svarade killen:
Jag ska polisanmäla honom.

Jag frågade hur han kunde göra det?

Han sa att det var olagligt med fusk eftersom man ändrade Counter-Strike spelet.

Men visst sa jag, Counter-Strike är ett gratis, bara för man har fusk så är inte det olagligt. Det är ju samma som som att lägga in plug-ins på sin server.

Inte för att jag gillar fuskare, men detta tyder bara på vilka spelare det finns på maffia!

Det är en samlingsplats för alla lama som bara vill banna folk.
Inte kostigt att folk blir irriterade och skriver dumma saker när dom spelar...
Back to top
View user's profile Send private message
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Admins bannar folk för att det finns regler uppsatta för servern....bryter man mot reglerna så straffas man, så funkar det i det vanliga samhället också. Personligen tycker jag inte att det bannas mer folk här på Maffia en på andra bra servers. Ifall man inte pallar med det så kan du ju alltid lira på nån annan server....

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:52 am    Post subject: Re: En lamer till! Reply with quote

haxxor wrote:

Då svarade killen:
Jag ska polisanmäla honom.

Jag frågade hur han kunde göra det?

Han sa att det var olagligt med fusk eftersom man ändrade Counter-Strike spelet.

Men visst sa jag, Counter-Strike är ett gratis, bara för man har fusk så är inte det olagligt. Det är ju samma som som att lägga in plug-ins på sin server.
Att lägga in fusk är ett brott mot avtalet med VALVe som du har accepterat när du installerar CS. Kontraktsbrott är inte lagliga. Sen vad straffet blir är en annan femma. Samma som att lägga in plug-ins på sin server? Ja det kanske det är... men det är ju också ett brott mot avtalet kanske... tänkt på det? Sen att VALVe tycker den grejjen är ok, det är inte ditt problem...
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:52 am    Post subject: Reply with quote

Jag tvivar rätt starkt på att denna killa bara sagt något dumt ord för det första. Vet inte ens om han är bannad, han har inte skrivit sitt WONid någonstans så jag vet inte vem det är... Det kanske är BBQ^ vad vet jag.

Om Haxxor skulle ge sitt spelnamn och WONid så skulle man kunna ta honom mer på allvar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
haxxor



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:54 am    Post subject: Reply with quote

Apilas wrote:
Admins bannar folk för att det finns regler uppsatta för servern....bryter man mot reglerna så straffas man, så funkar det i det vanliga samhället också. Personligen tycker jag inte att det bannas mer folk här på Maffia en på andra bra servers. Ifall man inte pallar med det så kan du ju alltid lira på nån annan server....

/Apilas


Nice Very Happy du hade ett bra svar.
Problemet ligger bara i att maffia har för stränga regler så att folk bara blir mer irriterade.

Det är samma som detta:

Ett barn har medelmottliga regler hemma
Ett annat barn har stränga regler hemma.

Vilket barn beter sig bäst?

Jo det som har medelmottliga regler hemma.
Detta är bevisat och jag vet att det stämmer.

det är samma som här!
Maffia har ju blivit en sekt, alla är av samma sort!
det är därför folk som kommer in på serverna inte känner sig hemma och whinar iställer...
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Problemet ligger bara i att maffia har för stränga regler så att folk bara blir mer irriterade.


Jaha, är det därför alla servers är fulla i stort sett alla tider på dygnet? För att folk inte gillar att spela här?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:56 am    Post subject: Reply with quote

haxxor wrote:
Det är samma som detta:

Ett barn har medelmottliga regler hemma
Ett annat barn har stränga regler hemma.

Vilket barn beter sig bäst?

Jo det som har medelmottliga regler hemma.
Detta är bevisat och jag vet att det stämmer.


vaddå bevisat? och vad har det med maffia att göra?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
haxxor



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:57 am    Post subject: Reply with quote

FLU|Serpent wrote:
Quote:
Problemet ligger bara i att maffia har för stränga regler så att folk bara blir mer irriterade.


Jaha, är det därför alla servers är fulla i stort sett alla tider på dygnet? För att folk inte gillar att spela här?


Dom som är med i Maffia familjen spelar på maffia, resten stänger ni ute med ban.

Konstigt då eller?
Lol du e bara så rolig ibland.
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 11:59 am    Post subject: Reply with quote

de som är med i "maffia familjen" är vem som helst som kan sköta sig enligt de regler som finns HÄR.

Last edited by Nimda on Mon Feb 24, 2003 12:02 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

haxxor wrote:
FLU|Serpent wrote:
Quote:
Problemet ligger bara i att maffia har för stränga regler så att folk bara blir mer irriterade.


Jaha, är det därför alla servers är fulla i stort sett alla tider på dygnet? För att folk inte gillar att spela här?


Dom som är med i Maffia familjen spelar på maffia, resten stänger ni ute med ban.

Konstigt då eller?
Lol du e bara så rolig ibland.


Kul att du tycker jag är rolig, men frågan är fortfarande allvarlig.
Det låter som att vi inte vill ha externa besökare och bannar dem därför... Det är ju helt knas.

Vi bannar bara de som inte följer våra regler, och de flesta gör det och uppskattar reglerna mycket! Det är ett fåtal som inte gör det och där kan du räknas in...

Vad jag inte förstår är vad du får ut av detta klagande? Och hur ska folk ta dig på allvar när du inte säger vem du är och när du börjar med ett så omoget inlägg som du gjorde, sen raderade du det du skrivit och skrev nytt...Står du inte för vad du säger?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
malakai



Joined: 18 Nov 2002
Posts: 1176
Location: Borås

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

småbarn som inte kan läsa reglerna lr förden delen följa dom vill ja gärna SLIPPA SE PÅ MAFFIA... maffia gör CS värt o spela.. för här finns gooa gubbar o gummor, gammla som unga o alla är här för o ha kul..


ja tycker admins gör ett jättebra jobb o hoppas de fortsätter med de..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

En snabb titt i playerstats visar att bara senaste veckan är det 5500 unika personer som spelat på maffia... sug på den... "Bara familia"... pyttsan
Back to top
View user's profile Send private message
haxxor



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
de som är med i "maffia familjen" är vem som helst som kan sköta sig enligt de regler som finns.


Men varför har maffia så många bannade?
Det måste ju bero på att folk bara är irreterade och whinar.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

haxxor wrote:
Nimda wrote:
de som är med i "maffia familjen" är vem som helst som kan sköta sig enligt de regler som finns.


Men varför har maffia så många bannade?
Det måste ju bero på att folk bara är irreterade och whinar.


Nej, det beror på att Maffia har sagt STOP till det som utspelas på andra servrar. D.v.s. att man alltid idiotförklarar sin fiende, att man alltid svär och djävlas när man dör, att man alltid skiter i uppdragen, etc. etc..

Dessutom som redan förklarats så är detta inte upp till dig. Maffia admins gör precis som dom vill och du har ingenting att säga till om, så varför tjata? Stick och spela någon annanstans.
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:05 pm    Post subject: Reply with quote

haxxor wrote:
Nimda wrote:
de som är med i "maffia familjen" är vem som helst som kan sköta sig enligt de regler som finns.


Men varför har maffia så många bannade?
Det måste ju bero på att folk bara är irreterade och whinar.


för att det finns många ungar som ser ett sätt att hävda sig i att bete sig illa åt (eller tufft som de själva vill se det). maffia vill inte ha dem på sina servrar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
3. Responsibilities of End User.
A. Subject to the grant of license hereinabove, you may not, in whole or in part, copy, photocopy, reproduce, translate, reverse engineer, derive source code, modify, disassemble, decompile, create derivative works based on the Program, or remove any proprietary notices or labels on the Program without the prior consent, in writing, of Valve.
B. The Program is licensed to you as a single product. Its component parts may not be separated for use on more than one computer.
C. You are entitled to use the Program for your own use, but you are not entitled to:
(i) sell, grant a security interest in or transfer reproductions of the Program to other parties in any way, nor to rent, lease or license the Program to others without the prior written consent of Valve;
(ii) exploit the Program or any of its parts for any commercial purpose including, but not limited to, use at a cyber café, computer gaming center or any other location-based site; or
(iii) except as provided in the license in Section 1 above, host or provide matchmaking services for the Program or emulate or redirect the communication protocols used by Valve in the network feature of the Program, through protocol emulation, tunneling, modifying or adding components to the Program, use of a utility program or any other techniques now known or hereafter developed, for any purpose including, but not limited to network play over the Internet, network play utilizing commercial or non-commercial gaming networks or as part of content aggregation networks without the prior written consent of Valve.
D. The Program may include functionality designed to identify software or hardware processes or functionality that may give a player an unfair competitive advantage when playing multiplayer versions of any Valve software or modifications thereof ("Cheats"). You agree that you will not directly or indirectly disable, circumvent, or otherwise interfere with the operation of software designed to prevent or report the use of Cheats. You acknowledge and agree that either Valve or the online multiplayer host of the Program (or any other Valve product) may refuse to allow you to participate in online multiplayer games relating to this Program (or any other Valve product) if you use Cheats in connection with the Program (or any other Valve product). Further, you acknowledge and agree that an online host may report your use of Cheats to Valve, and Valve may communicate your history of use of Cheats to other online hosts of the Program (or any other Valve product). E. If you wish to operate a game server using the Program, you will be solely responsible for procuring any Internet access, bandwidth, or hardware for such activities and will bear all costs associated therewith.


Du har accepterat att vi rapporterar dig till VALVe om det visar sig att du fuskar på maffia. Straffet blir i så fall ban på alla secure servers i hela världen. Jag repeterar: du har redan accepterat detta... sug på den.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Öhh, Du tycker alltså att det är dåligt att maffia bannar dem som förstör den fina stämningen på deras servrar. Vi kan göra en liten jämnförelse en gång. Säg att du spelar i ett handbollslag och varje gång du gör fel så skriker tränaren och dina lagkamrater "jävla idiot" "Bögjävel" etc etc. Skulle du tycka det var kul att spela i ett sådant lag? Jag skulle verkligen inte tycka det. CS är ett lagspel liksom många sporter och bara för att man inte ser varandra eller känner varandra så har man väll inget rätt att tracka ner de personer som gör fel? Tycker hela denna topic är så löjlig och jag hoppas att jag slipper se en sådan som dig på dessa servrar.

Om du nu tycker att maffia bannar för allt så gå till någon annan server där du kan svära och vara allmänt otrevlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

haxxor wrote:
Nimda wrote:
de som är med i "maffia familjen" är vem som helst som kan sköta sig enligt de regler som finns.


Men varför har maffia så många bannade?
Det måste ju bero på att folk bara är irreterade och whinar.


Varför har USA så många människor i fängelse? De är ett stort land och då blir det fler skithögar, eller hur?

Jag vet inte hur många Maffia har i sin banned.cfg, men på BRAK där jag adminade förut var vi uppe i 2100 permbans pga idioter som inte kan bete sig. Och då har BRAK det senaste året bara kört 2 servrar, inte 8 (7?) som maffia kör.

Gå ut lilla vän, ta dig en promenad, lek gärna i trafiken.
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Kalla oss altruister om du vill. Vi vill väl uppfostra hela världen. Att din morsa har misslyckats med din uppfostran är väl uppenbart... det är inget vi vill lida för. Att du aldrig kommer få ett jobb som betalar bättre än McDonalds är inte vår grej... De som är trevliga är välkomna på Maffia... så enkelt är det. Störiga gäster sparkas ut. CS och maffia är en stor del av våra liv - det är inte allt! men det är en stor del. Kalla oss gärna barnsliga för att vi vill vara vuxna... vi vet vad vi är - och vi vet vad du är. Så enkelt är det. Vi är dubbelt så gamla som vad du är... och vi gillar inte folk som inte kan bete sig på ett uppfostrat sätt.


till den omogna killen : Tro mig det finns många mer mogna personer som vill in på maffia och spela medans lama personer som dig tar deras plats. Skönt att du försvann.

till Urre : Glöm inte att jag jobbar på Mcdonalds men jag e ju trevlig Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

Prälle Mannen wrote:
Gå ut lilla vän, ta dig en promenad, lek gärna i trafiken.


Fan du är så skön ibland Preast... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies