HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
AWP
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 21:00 pm    Post subject: AWP Reply with quote

Som varandes en av de ledande i NO-AWP's svenska avdelning;), undrar jag om det finns möjlighet att banna AWP på någon av servrarna.

Eventuellt ta en server som man skiftar mellan att ha AWP bannad, eller enbart pistol, samt kanske någon annan kombination.(enbart mac10/TMP hade kunnat vara kul).

Mortal, herre och mästare, gör din tillbedjare lycklig...;)

//Dyring
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

Åhh va jag älskar pistols only! Sätt in de vejta Wink
En server men endast mac10 och tmp skulle inte heller sitta fel Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 21:19 pm    Post subject: Reply with quote

Jag förstår inte hatet mot AWP. Den är lätt att ta ur drift, åtminstone på 99% av alla banor. Kasta en flashbang, antingen blir han flashad eller så backar han undan, rusha ut och börja skjuta mot platsen han står på.

Enda banan där jag finner AWP svår att dodga är aztec, det finns många ställen huvudsakligen CT kan ta med den som där du inte behöver backa undan från FB'n så mycket.

Men visst, en server utan AWP fungerar säkert bra. Annars finns det en plugin till AMXmod som gör att du tar 20 skada varje skott du skjuter med den (skadan ställer serveradminen in). Då går det inte att "missbruka" AWP, för om du skjuter 4 skott räcker det med en halvmiss för att döda han som har den.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 22:16 pm    Post subject: Reply with quote

Men seriöst finns den i spelet ska den va tillåten.Förr dödade en träff i lilltån de gör de itne längre så sluta klaga på denna fina tingest.det är lätt roligaste bössan å anvädna i hela spelet.ja hatar servrar me weapon restrictions.de gör de så trist.som när ja lriar iceworld på tyska servrar admins kickar mej för att ja awpar.men den finns ju ffs på banan å ja är kär i den så whats the big deal.Kicka folk som anvädner awp är ju abra för lamt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 22:32 pm    Post subject: Reply with quote

Awp har jag absolut inget imot.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Sat Feb 22, 2003 22:41 pm    Post subject: Reply with quote

Sluta gnäll på awp! ni som gnäller gör det för att ni inte kan hantera det vapnet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 1:07 am    Post subject: Reply with quote

No awp är inte så lyckat. Blir det FÖR mycket så det blir tråkigt och omöjligt för ett lag kan admin stänga av det den mappen ut, men inte ta bort den helt.

Däremot skulle det vara AStufft att köra pistols/UMP/Mac10/TMP osv only Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 1:19 am    Post subject: Reply with quote

-niemela- wrote:
Sluta gnäll på awp! ni som gnäller gör det för att ni inte kan hantera det vapnet.


Ett sanningens ord det där. Jag hatade också AWP tills jag tog mig i kragen och massade med awp. Nu är jag rätt ok med den, nu älskar jag vapnet. Dels för att jag kan kontra den bättre när jag vet av vad jag är sårbar, dels för att när jag har den själv så vet jag att jag kan plocka nån och inte ha slängt 4750 + ammokostnaden i sjön Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 2:29 am    Post subject: Reply with quote

Ja e ok på longrange me den o helt uber i närstrid så vad mer behöver man lixom.förr hata ja me awp men ja har sett ljuset det är lätt skojsigate bössa i spelet.kasnke efter mac10....men det är fett kanske
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 6:13 am    Post subject: Reply with quote

-niemela- wrote:
Sluta gnäll på awp! ni som gnäller gör det för att ni inte kan hantera det vapnet.


Klassificera vad som räknas som gnäll. Jag använder själv awp, men är knappast någon stjärna med den, det är iaf rätt uppfattat.
Tror jag vid något tillfället sagt något i still med "sticker nu, för mycket awp" eller något sådant. Detta var på aztec, när alla utom jag körde med den. Det är nog det värsta gnäll jag kört med. Anser inte att mitt inlägg här kan räknas som gnäll heller. Jag trodde det var ett förslag, och en liten trevare för och se vad folk tycker.

Volvo 240 wrote:
Men seriöst finns den i spelet ska den va tillåten.Förr dödade en träff i lilltån de gör de itne längre så sluta klaga på denna fina tingest.det är lätt roligaste bössan å anvädna i hela spelet.ja hatar servrar me weapon restrictions.de gör de så trist.som när ja lriar iceworld på tyska servrar admins kickar mej för att ja awpar.men den finns ju ffs på banan å ja är kär i den så whats the big deal.Kicka folk som anvädner awp är ju abra för lamt.


Den som någonsin hört mig vilja votekicka, eller bara kicka, eller för den delen gnällt på någon på maffiaservers för att han kör awp.. säg så....
Jag håller hellt med om att det är lamt att kicka folk för att de använder ett tillåtet vapen. Ser dock inte hur det är relevant att "gnälla" över i den här topicen.

Praest[man] wrote:
Jag förstår inte hatet mot AWP. Den är lätt att ta ur drift, åtminstone på 99% av alla banor. Kasta en flashbang, antingen blir han flashad eller så backar han undan, rusha ut och börja skjuta mot platsen han står på.


Mit problem gäller inte awp i sig. Mitt problem gäller de som sitter parkerade på ett ställe med awp hela tiden och totalt struntar i uppdragen.
Tyvärr så inbjuder AWP'n som vapen till campande. (med det menar jag inte att alla som använder awp campar, dock gör många det.) Och bara för att ingen ska påpeka det så, Ja jag vet att man får vakta bombplatser och gisslan, det är inte sånt campande jag snackar om.

Ge åsikter. Hade jag inte velat veta vad folk tycker så hade jag ju knappast postat här... Men jag känner ett visst tvivel inför hur konstruktivt det är att avfärda ett förslag som
Quote:
ni bara gnäller för ni inte kan hantera vapnet
.
Säg isåfall hellre t.ex.
Quote:
Jag tycker awp är bra, och bör vara kvar. Om ni prövade spela mer med AWP'n så skulle ni nog inte tycka så illa om den längre
Eller något sådant. Då blir antagligen inte personen som ni nu säger gnäller lika aggressiv.

Verkar som no awp inte är så populärt, helt ok. Men däremot enbart mac10/TMP verkar ju fler tycka om.. detta skulle jag klart kunna se fram emot..Wink

//Dyring
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 6:41 am    Post subject: Reply with quote

Dyring jag håller med dig till viss del.

Som exempel tar vi de_aztec:

Om en T får tag på en awp, så är det djäkligt lätt att han blir en belastning istället för en tillgång för laget.

Man ser folk som sitter i brorum och väntar ut ct på andra sidan, man ser folk som sitter och siktar mellan portdörrarna ut mot ct, etc. etc..

Skall man använda awp skall man göra det så att man blir en tillgång för laget...

Just my 2 cents...
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Old_Dog wrote:
Dyring jag håller med dig till viss del.

Som exempel tar vi de_aztec:

Om en T får tag på en awp, så är det djäkligt lätt att han blir en belastning istället för en tillgång för laget.

Man ser folk som sitter i brorum och väntar ut ct på andra sidan, man ser folk som sitter och siktar mellan portdörrarna ut mot ct, etc. etc..

Skall man använda awp skall man göra det så att man blir en tillgång för laget...

Just my 2 cents...


Det där brukar vara samma sorts spelare som sätter sig och campar porten och hoppas hela ct-laget ska komma inspringande med sin kniv och han får döda dem.

Har man AWP som T på aztec så tar man sig snabbt till brorummet, tar ut de 2-3 som står där, kastar nån granat över och springer över bron / täcker polarna när de springer över. Sen är det rätt home free.
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 10:01 am    Post subject: Reply with quote

teamplay kallas det och är tyvärr ganska/väldigt ovanligt på publicservrar. grejen är att det oftast köps för många awps när man väl har råd. En eller max två är bra att ha resten är överflödigt. jag hade gärna sett ett serverawpscript som hindrar en att köpa awp om det finns två awps i buyzonen. tråkiga är att det antagligen inte är särskilt lätt att skriva det.




btw: skrivs det särskilt eller särskillt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 13:16 pm    Post subject: Reply with quote

enklast å ta ut en ovan awp UTAN FB e att strejfa å hoppa lite mycket - det e asskoj.
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 13:20 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
enklast å ta ut en ovan awp UTAN FB e att strejfa å hoppa lite mycket - det e asskoj.


Funkar dock inte mot en skillad awp'are Smile

Det som också funkar bra dock är att ta fram sin ak, sikta i huvudhöjd, när han tittar fram säger det KABLANG och han har nån minuts död-tid Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

Jag själv varken gnäller eller klagar på awp. ( menar inte att ni gjort det ).
Dom som verkar gnälla/klaga på awpn är sådana som lirat cs under 1 månads tid och ej hunnit träna detta underbara vapen.
Alla blir ledsna/irriterade/sura m.m. när man blir skjuten av ett awp skott,
och ja, många campar med awp..
Men detta händer dock inte vad jag märkt så mkt på maffia..
Verkar som att det är mer whiners som klagar och gnäller på awp som blir bannade än själva dom som "campar" med awp.
Att campa tycker inte jag är något fel på överhuvudtaget förutom om det är enbart för sina egna stats.
Campar man för teamets bästa, så tycker jag att denna person gör rätt.

* om jag sitter och kollar porten en hel runda med awp mot de_aztec och lyckas döda 5 stycken med awp, så börjar folk whina om att det var lamt och att man campade.
Fel enligt min åsikt. Detta gör man för att inte Terror ska kunna rusha in och lyckas fullfölja sitt uppdrag.

* om jag sitter vid terrorbasen när jag själv är terrorist ( med awp ), så kallar jag detta att campa... eller att sitta i gropen på lången på dust2 som terror och bara vänta tills alla dör...

Så här spelar jag dust 2: ( med awp )

Som terror:
1a) Springer jag mot "A" så hoppar jag oftast ner i gropen för att se om någon är där, om inte så siktar jag mot bombplatsen.
Om jag inte ser någon där så börjar jag smyga fram, och ser jag att någon dör vid "B" och inga skott avfyras vid "A" så rushar jag såklart fram till bombplatsen. *med awp*...

1b) Bestämmer jag mig för att springa mot "B" så kollar jag först igenom mitten om jag ser några springa förbi mot "B" längst ner.
Ser jag många som är springandes ditåt så springer jag och sätter mig i "mörka rummet".. Ser jag bara en springa mot "B" ( när jag kollar mitten ), så rushar jag "B" med awp.

Som Counter-Terrorist:
2a) Väljer jag att skydda "A" så ställer jag mig vid bombplatsen och väntar ut terroristerna med awp.

2b) Väljer jag motsatta hållet och springer mot "B" istället sätter jag mig antingen i mitten och kollar åt vilket håll terroristena springer emot. Springer dom mot "catwalk" så springer jag omedelbart upp till "A" igen.
Om inte, så springer jag upp till "b" och sätter mig i ett hörn i väntan på att terroristerna ska storma rätt ut och sedan dö av min awp Razz

Detta kallar inte jag för lamt/camping m.m.
Detta kallar jag att fullfölja sitt uppdrag.

Hoppas nu ni förstod vad jag menade om vad jag ansåg vara camping och inte. Kan varit svårt att förstå eftersom att det var svårt att beskriva.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 16:00 pm    Post subject: Reply with quote

Gnälla på awp är FEL. Det är ett SVÅRT vapen att spela med men ger bra resultat.
De bästa tipstet jag har att ge är att våga utmana. Tro mig du kommer långt med de



Tollezone wrote:
Jag själv varken gnäller eller klagar på awp. ( menar inte att ni gjort det ).
Dom som verkar gnälla/klaga på awpn är sådana som lirat cs under 1 månads tid och ej hunnit träna detta underbara vapen.
Alla blir ledsna/irriterade/sura m.m. när man blir skjuten av ett awp skott,
och ja, många campar med awp..
Men detta händer dock inte vad jag märkt så mkt på maffia..
Verkar som att det är mer whiners som klagar och gnäller på awp som blir bannade än själva dom som "campar" med awp.
Att campa tycker inte jag är något fel på överhuvudtaget förutom om det är enbart för sina egna stats.
Campar man för teamets bästa, så tycker jag att denna person gör rätt.

* om jag sitter och kollar porten en hel runda med awp mot de_aztec och lyckas döda 5 stycken med awp, så börjar folk whina om att det var lamt och att man campade.
Fel enligt min åsikt. Detta gör man för att inte Terror ska kunna rusha in och lyckas fullfölja sitt uppdrag.

* om jag sitter vid terrorbasen när jag själv är terrorist ( med awp ), så kallar jag detta att campa... eller att sitta i gropen på lången på dust2 som terror och bara vänta tills alla dör...

Så här spelar jag dust 2: ( med awp )

Som terror:
1a) Springer jag mot "A" så hoppar jag oftast ner i gropen för att se om någon är där, om inte så siktar jag mot bombplatsen.
Om jag inte ser någon där så börjar jag smyga fram, och ser jag att någon dör vid "B" och inga skott avfyras vid "A" så rushar jag såklart fram till bombplatsen. *med awp*...

1b) Bestämmer jag mig för att springa mot "B" så kollar jag först igenom mitten om jag ser några springa förbi mot "B" längst ner.
Ser jag många som är springandes ditåt så springer jag och sätter mig i "mörka rummet".. Ser jag bara en springa mot "B" ( när jag kollar mitten ), så rushar jag "B" med awp.

Som Counter-Terrorist:
2a) Väljer jag att skydda "A" så ställer jag mig vid bombplatsen och väntar ut terroristerna med awp.

2b) Väljer jag motsatta hållet och springer mot "B" istället sätter jag mig antingen i mitten och kollar åt vilket håll terroristena springer emot. Springer dom mot "catwalk" så springer jag omedelbart upp till "A" igen.
Om inte, så springer jag upp till "b" och sätter mig i ett hörn i väntan på att terroristerna ska storma rätt ut och sedan dö av min awp Razz

Detta kallar inte jag för lamt/camping m.m.
Detta kallar jag att fullfölja sitt uppdrag.

Hoppas nu ni förstod vad jag menade om vad jag ansåg vara camping och inte. Kan varit svårt att förstå eftersom att det var svårt att beskriva.


Men ändo så tar jag dig alltid hur kommer de sig ?? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Steen



Joined: 27 Oct 2002
Posts: 649
Location: Åkersberga

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 21:10 pm    Post subject: Reply with quote

awp e väl ok, även fast jag aldrig kör med den..

Ett awp skript som begränsar awp köp till 2 kommer inte funka så fint, troligen kommer nån lam person köpa awp och springa iväg o slänga den över kanten på de_troy(om ni nu skulle kunna vara så snälla o lägga in troy igen Wink).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
salt_katt



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 420
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 21:31 pm    Post subject: Reply with quote

testade en sån server en gång, och tjackade awp, men kunde inte använda den så hade slösat massa dollars och fick köra med glock ändå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 23:55 pm    Post subject: Reply with quote

Ni som inte gillar awp.. lär er scout. Det är så skönt att plocka awp:are med
scout i sniper vs sniper strider.. *mys* (inte för att det händer jätteofta för
min del men då det händer känns det gott)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies