HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
FÖrlåt
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Jun 21, 2003 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

Eclipse wrote:
Så tror en jobbig jävla slyna...
bra ordval... slyna är f.ö. ett mycket nedsättande slangord för en lättfotad person (oftast av det kvinnliga könet).

Ni ser hur lätt det är att sitta och tycka si och så om saker och ting men ändå vara likadan själv.

Ok att händesleförloppet i sig var av en annan modell än det jag sitter och pekar på här. Hennes tabbe helt och hållet, men vad berättigar dig att kalla henne slyna? varför inte bara pucko eller jubelidopt??
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Jun 25, 2003 23:02 pm    Post subject: Reply with quote

Eclipse... bra att du står på dig i såna situationer... sen, slåss, det skall man bara göra i självförsvar, men annars tycker jag att det var bra att du behöll lugnet... det viktigaste i en sådan situation är inte att inte fatta humör och säga nåt tyket...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Thu Jun 26, 2003 8:19 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Eclipse wrote:
Så tror en jobbig jävla slyna...
bra ordval... slyna är f.ö. ett mycket nedsättande slangord för en lättfotad person (oftast av det kvinnliga könet).

Ni ser hur lätt det är att sitta och tycka si och så om saker och ting men ändå vara likadan själv.

Ok att händesleförloppet i sig var av en annan modell än det jag sitter och pekar på här. Hennes tabbe helt och hållet, men vad berättigar dig att kalla henne slyna? varför inte bara pucko eller jubelidopt??


Han kanske kännde henne väldigt, VÄLDIGT bra=)
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Mon Sep 15, 2003 0:40 am    Post subject: Reply with quote

detta e en klassiker.. jag skrattar varje dag till denna..
Back to top
View user's profile Send private message
Mellow



Joined: 09 Sep 2003
Posts: 17
Location: GBG

PostPosted: Sun Sep 21, 2003 18:19 pm    Post subject: Reply with quote

Hahaha ni e allt roliga..hur blir det med den killens Ban då?
ni typ sitter ock tjattrar hela dagarna om vad innebörden med damp och adhd betyder...skulle bara på minna er Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun Sep 21, 2003 18:53 pm    Post subject: Reply with quote

Mellow wrote:
Hahaha ni e allt roliga..hur blir det med den killens Ban då?
ni typ sitter ock tjattrar hela dagarna om vad innebörden med damp och adhd betyder...skulle bara på minna er Razz


ska bara påminna dig om att detta togs upp för ett halvår sedan så jag antar att locket är pålagt för längesen Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Tue Dec 16, 2003 22:13 pm    Post subject: Reply with quote

Hur vet ni att han inte har damp/adhd(tror jag det hette) när han sa det som ursäkt?
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Dec 16, 2003 22:22 pm    Post subject: Reply with quote

Saibot wrote:
Hur vet ni att han inte har damp/adhd(tror jag det hette) när han sa det som ursäkt?


hans ursäkt till sitt dåliga ordval va att han _fick_ damp, vilket man för det första inte får bara sådär. och skulle det nu ändå vara så att denna sjukdom bara flög över honom...så kan jag upplysa dig om att personer med damp inte tvunget måste skriva/skrika cp hela tiden, det är inget symtom som förknippas med sjukdomen

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Dec 16, 2003 22:36 pm    Post subject: Reply with quote

Saibot wrote:
Hur vet ni att han inte har damp/adhd(tror jag det hette) när han sa det som ursäkt?

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 17, 2003 20:03 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Kultur wrote:
Saibot wrote:
Hur vet ni att han inte har damp/adhd(tror jag det hette) när han sa det som ursäkt?


vissa måste bara ha sköna biler till allt Razz Laughing

_________________
Lets go Penguins!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mouglex



Joined: 14 Aug 2003
Posts: 8

PostPosted: Wed Dec 24, 2003 20:19 pm    Post subject: Reply with quote

Varför måste alla som e 15 eller under använda DAMP som uttryck för att dom blir arga? Är så man skäms för å va 15
_________________
Visit #VK @ Quakenet Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Dec 25, 2003 1:42 am    Post subject: Reply with quote

Mouglex wrote:
Varför måste alla som e 15 eller under använda DAMP som uttryck för att dom blir arga? Är så man skäms för å va 15
Det är inte alla som gör det. Det finns 25:åringar som heller inte vårdar sitt språk. Ett bra exempel på trevliga killar under 15 är exempelvis Clan Ape..
_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kolle



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 288

PostPosted: Thu Dec 25, 2003 22:09 pm    Post subject: Reply with quote

och TuYii^^ Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
str



Joined: 07 Feb 2003
Posts: 815
Location: Borås

PostPosted: Fri Dec 26, 2003 13:35 pm    Post subject: Reply with quote

gnse|Tollezone wrote:
Mouglex wrote:
Varför måste alla som e 15 eller under använda DAMP som uttryck för att dom blir arga? Är så man skäms för å va 15
Det är inte alla som gör det. Det finns 25:åringar som heller inte vårdar sitt språk. Ett bra exempel på trevliga killar under 15 är exempelvis Clan Ape..
Och Moi...
Men jag känner en man som har diagnosen? celebral pares och han är världens shystaste och smart som fan e han Smile han kan allt typ.. min idol..
Back to top
View user's profile Send private message
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Wed Jan 07, 2004 1:44 am    Post subject: Reply with quote

Mouglex wrote:
Varför måste alla som e 15 eller under använda DAMP som uttryck för att dom blir arga? Är så man skäms för å va 15
Ej måste du ha en massa fördomar mot under 15!
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
cozed



Joined: 03 Sep 2003
Posts: 92
Location: Borås

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 15:11 pm    Post subject: Mycket fin information, tack! Reply with quote

Vill först och främst tacka Serpent & InLove för allt de just lärt mig. Smile

Men om jag ska lägga mig i diskussionen om hur personer under 15år slänger ur sig damp & ad/hd som skällsord så... ja.
Vad jag minns från förr, då jag själv använde mig utav damp, ad/hd, cp osv. som skällsord, så var det mest för att jag inte visste vad innebörden var, samt att det var en "ny & tuff svordom".
Ni vet kanske själva att när man utvidgar sitt vokabulär med vissa ord, så vill man gärna sätta dom i spel (det är i vilket fall som helst så som jag gör).

Så om alla under 15 som använder sig av dessa "glåpord" skulle orka läsa igenom allt som skrivits här, och som har någorlunda förståelse och medlidande, så tror jag att de skulle börja välja sina ord bättre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Aug 09, 2004 21:41 pm    Post subject: Reply with quote

Den sämsta ursäkt jag hört och man märker att han inte har den blekaste om vad han säger. Jag har två person som finns runt min närhet, som har "damp". Och jag lovar dig, du som skrev topic, det är ingenting man skall använda som skällsord. Akta dig för vad du säger, nästa gång du använder det ordet, så kanske du får en rak höger över näsan..

Och jag ber om ursäkt att jag "återupplivade" denna tråden, men ville bara.. öhm? Jag ville bara Rolling Eyes

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Mon Aug 09, 2004 23:59 pm    Post subject: Reply with quote

lärorikt serpent. min kusin har också damp, så ja vet hur det är. Den grabben har iaf inte lite energi, springer omkring och lirar fotboll, hoppar på trampolin.
Men bra att du skrev detta då damp i nästan alla sammanhang används på ett felaktigt sett, det e ganska irriterande då pga min kusin.

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Aug 10, 2004 9:28 am    Post subject: Reply with quote

Eftersom några andra här ville leka "patetiska" och dra upp en tråd (Wink tycker inte det e fel att dra upp en tråd som många anser, jag menar även fast man e ny på maffia varför skulle man inte få lägga in sin åsikt i en gammal topic?) jaja ville bara besvara på nedersta inlägget heh!


In love wrote:
Kotten, det var det dummaste jag har hört...
nog för att topicen är VÄLDIGT GAMMAL, men man kan inte "SE" om barnet ifråga har "Damp" eller inte, det har inget med kroppen att göra, och det behöver inte synas på beteendet heller, det sitter i hjärnan..

så läs igenom Serpans fina artikel igen, och förklara dig, det var väldigt nedlåtande det där, och inkorrekt upplysning.

AAAAh!


jag håller inte med dig.. ok man kanske inte ser vaaaarje gång, men det kotten menade var att om man är väldigt "kunnig" i ämnet så kan man nog se om barnet osv har ganska samma syntom som damp och så vidare.. till exempel så ser man ganska lätt om någon har sjukdomen CP... jag menar hur annars skulle Doktorerna ställa diagnosen DAMP? inte så direkt att de går in i hjärnan och kollar om de står rätt till. det tror jag icke utan de tar tester och ser om de har symptomen,, sen om man e väldigt duktig (kanske har bröder och systrar som lider av det, eller en själv?) så kan väl man se ganska tydligt om någon har samma symptom... ok man kanske inte ska ställa diagnosen men man kan anta,. detta gör dock inte rättigheten att kalla nått ändå, men man kan fortfarande ställa diagnosen och hålla det för sig själv,,,, OBS OM MAN E VÄLDIGT DUKTIG PÅ ÄMNET SÅ SOM DOKTORER, PSYKOLOGER och så vidare Wink

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Tue Aug 10, 2004 9:31 am    Post subject: Reply with quote

Orka gräva i denna topic nuuuu.
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies