HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
FÖrlåt
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame
View previous topic :: View next topic  
Author Message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Apr 22, 2003 20:32 pm    Post subject: Reply with quote

jag lider av Ad/Hd.
det har ingenting med att man är "dum i huvudet " eller något
jag är "dum i huvudet" därför att jag är snall och har koncentrations och inlärningsproblem samt Koncentrationssvårigheter och dylikt.
Dock är AD/HD och DAMP inte samma sak.
men jaja, hoppas folk kan lära sig nån gång. AD/HD och Damp är inte någon funktionshindrad sjukdom eller något liknande, men ändå så blandar folk ihop AD/HD och damp med "CP" vilket betyder att dom missade högstadiet eller bara inte kommit så långt än.
Sen att lida Av Cerebral Pares (Förkortning det oxo, av Cerebralius Paresis) behlver inte på något sätt vara något negativt, till och med en förståndshandikappad kan vara bra på något (Se på mig, jag äger ju i CS, sen vaknade jag)
Ne, men seriöst. jag kan spela 10 olika instrument, det är min "Sjukdom" som följer med..

Inget ont som inte har något gott i sig Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Apr 22, 2003 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

de personer jag träffat (och umgåtts med) om har haft ADHD har varit jättemysiga, så inget ont om dem. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Apr 22, 2003 23:02 pm    Post subject: Reply with quote

klart jag inte skriver nåt ont om dom. jag ville bara påpeka hur förbannad jag blir när folk häver ur sig såna saker. Säger nån "DampBarn" , "OBSBARN" eller liknande till mig, bryr jag mig inte. "är för mogen för dom tänker jag"
men när dom riktar sina angrepp mot andra Maffianer "Speciella såna jag känner och har bra kontakt med (Nästan alla) DÅ BLIR JAG FÖRBANNAD!
man skall fan inte hoppa på folk och kalla dom saker som inte ens är tufft, och sen tänker dom "fan vad tuff jag är, jag kallade en kille för CP, då kanske farsan blir Glad på mig och kanske inte smiskar mig med Rottingen idag"
jag kan tala om , att alla dom som MEDVETET säger "Cp" Eller liknande, oavsett ålder, kan ta och växa upp, för det är brist på moget beteende, och jag tycker dessutom, att skall man kalla folk för såna saker, säg det direkt i ansiktet (IRL) på dom så kanske dom fattar nån gång.
"aj, jag fick en smäll på käften när jag sa "CP" till han, jag skall nog sluta med det innan jag åker på mer stryk"
Som min Kompis sa: "Det finns inget bättre än att kicka en Idiotunge som inte kan skilja på rätt och fel;s ass.

Sen kan jag tala om att AD/HD är inget allvarligt. det är "CP" och skall ses som EXTREMT Strikt straff. jag har råkat säga ordet "cp" en enda gång i mitt liv, det var i förra veckan, och jag bad om ursäkt till Madtrax (Som var inne, men inte Död) bara för att jag mådde så jävla dåligt. mina fingrar skriver fortare än vad jag kan tänka, och Enter kommer före Backspace enligt mig (Och jag skall ha en snitt-IQ på 120, yeah right.)

Så till alla er som får för sig att säga nåt sånt när jag är inne, kan ju räkna med en REJÄL utskällning, man skall inte sparka på dom som ligger, även fast du ligger själv...
och Fenan... jag sa inget ont om dom, jag är ju själv en av dom Smile

Jaja, hoppas nån orkar läsa igenom och förstå detta. till dom som orkar läsa OCH svara: Respekt. förstod ni också allt och fick er en tankeställare: *KRAM & PusS*

MVH/ Emil Svensson, stolt ägare av ett CS.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PundiZ



Joined: 22 Apr 2003
Posts: 31

PostPosted: Tue Apr 22, 2003 23:04 pm    Post subject: Reply with quote

En liten grabb som gick i min skola förut, hade damp. Han var helt tokig och kunde inte stå still. Han var bråkig så det stod härliga till. Han själv gick i 3an, och gav sej på 6orna. hmm... Men det var ju några år sedan...
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Apr 23, 2003 21:20 pm    Post subject: Reply with quote

okey, jag är helt lugn, och det ända våldsamma jag gör är att spela CS, och så påt räningarna oxå, men det räknas inte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Apr 23, 2003 21:21 pm    Post subject: Reply with quote

och pundiz, hur vet du att han hade "Damp"? sa någon det till dig eller drog du bara slutsatsen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Enoch



Joined: 14 May 2003
Posts: 14

PostPosted: Fri May 16, 2003 0:37 am    Post subject: Reply with quote

Mkt bra skrivet Inlove och Serpent, tycker svenska ungdomar(barn?)
behandlar handikappade människor mycket dåligt.
Cp och damp barn är tyvärr skällsord för många det är något som jag tycker är mycket tragiskt. Jag själv blev kallad damp barn när jag
var mycket liten. Jag var iofs rätt vild på den tiden.
Kommer inte ihåg så mycket men kan ju säga att jag flög på en kille som gick i nian när jag gick i tvåan för att han spottade på min mössa.
Vilken syn det måste varit, typ som David och Goliath ;D
Efteråt får man höra: Jävla damp barn du ska alltid bråka.
Sånt tycker jag är hemskt att höra.
Serpent jag har en fråga, den skandalomsusade amfetamin behandlingen har du upplevt att den har hjälpt den personen som fick den?
Jag har sett för många rubriker @ aftonbladet "Doktor skriver ut KNARK till barn".

//Enoch
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Fri May 16, 2003 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Grejjen med Amfetamin behandlingen är ju att amfetamin är "uppspeedande". Den drogen de använder i USA heter Ritalina, och effekten är ju att en person som redan är hyperaktiv, och sedan får Ritalina, blir så uppspeedad så man blir lugn, fast hjärnan går egentligen på överväxel.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Fri May 16, 2003 10:56 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Grejjen med Amfetamin behandlingen är ju att amfetamin är "uppspeedande". Den drogen de använder i USA heter Ritalina, och effekten är ju att en person som redan är hyperaktiv, och sedan får Ritalina, blir så uppspeedad så man blir lugn, fast hjärnan går egentligen på överväxel.

Det låter ju begränsat nyttigt. Grymma bieffekter ?
Back to top
View user's profile Send private message
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Fri May 16, 2003 11:45 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Grejjen med Amfetamin behandlingen är ju att amfetamin är "uppspeedande". Den drogen de använder i USA heter Ritalina, och effekten är ju att en person som redan är hyperaktiv, och sedan får Ritalina, blir så uppspeedad så man blir lugn, fast hjärnan går egentligen på överväxel.


nää, det är väl inte helt sant... Man ger ju inte såna doser som en person som vill trippa tar... Amfetamin/ritalina har en koncentrationsökande förmåga, det kan hjälpa en person som är hyperaktiv att fokusera på en sak i taget. Effekten av korrekt dos är alltså inte att hjärnan gör på överväxel, snarare tvärt om.

/Viscera
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]tjusju



Joined: 10 Nov 2002
Posts: 385
Location: UDDEVALLA korpens stad

PostPosted: Fri May 16, 2003 11:47 am    Post subject: andra effekter Reply with quote

Barn med Damp eller AdHd som jag tror att det ochså heter kan i bland bli mycket begåvade inom vissa områden om de lyckas vända sin hyperaktivitet till något bra. Jag har en bekant i som har/hade damp och han blev så insnöad på musik så i dag spelar han piano saxofon och gitarr som en gud ni skulle sett han när han tränade det var som bryan adams sa i played it till my fingers bled
men detta är ju ingen orsak till att kalla någon för det det finns ju faktist de som kan ta väldigt illa vid sig och som sagt
behandla andra som du själv vill bli behandlad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Jun 04, 2003 2:24 am    Post subject: Reply with quote

Efter att ha läst symptomerna för ADHD måste jag säga att dom stämmer väldigt bra in på mig... jag blir lätt distraherad, har svårt o skärma av omgivningen och koncentrera mig, tappar bort saker ofta, är mycket glömsk, missar ofta detaljer, slarvfel gör jag också ibland. Har en tendens att just kasta ur mig svar på det viset som står beskrivet, pratar överdrivet mycket gör jag alltid eller nästan alltid, och smiter från uppgifter som kräver uthållighet gör jag allt för ofta, det har jag märkt nu dom senaste 4 månaderna när jag varit ute på två fartyg som däckselev, så antagligen så lider jag av ADHD, och det har jag inte varit medveten om förräns efter att jag läst symptomerna för det i detta forum, och det här är på fullt allvar... jag vet inte hur det är med er, men för mig känns det inte riktigt rätt att få reda på något sådant nu, 20 dagar innan man fyller 19 och få reda på det på det här sättet. Klockan är 0321 just nu och jag kom hem från min sista praktik båt för ca 90 minuter sen... tror jag ska gå o lägga mig så får jag fundera lite mera på detta... det känns rätt men ändå fel på något sätt...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jun 04, 2003 8:32 am    Post subject: Reply with quote

& [FreezeBitch]Malakai wrote:
bra skrivet serp..

sen vill ja berömma dej serpent för du är alltid en vägvisare här på forumet,är de något som är oklart styr du upp de till punkt o pricka.. keep up the god work brother..


Tack så mycket!
Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Kotten_1



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 23
Location: Nykvarn

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Jag har 2 syskon som har diagnosen Damp/ADHD, dom är 15 och 12. Han som är 15 har den "grövre" diagnosen av damp. Han har koncentrations svårigheter, Kan inte sitta still, Han hamnar ofta i slagsmål. När han blir förbannad ser han bara svart i ögonen och kan gå på vem som helst. Han har hoppat på poliser m.m. Den som är 12 frågar om allt o gillar att reta småungar, Han har den "mildrare" diagnosen damp. Det är inte lätt att leva med 2 st småsyskon som har diagnosen och jag blir väldigt irriterad när nån säger "dampbarn" till nån på en server. Det tär i hjärtat eftersom inte dom vet hur det är och ha ADHD/DAMP Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad . Jag har inte det heller men eftersom jag har levt ihop me dom ett x-antal år och han som är 15 har åkt fram och tbx å behandlingshem är jag nog mera insatt i den situationen. Så jag skulle uppskatta om alla som spelar på Maffia kunde sluta med sånna ord och ja jag vet att det finns mycket omogna spelare som säger sånt ändå, men jag ska hålla ett öga på dom, 2 st tillochmed när jag hinner Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

tycker det är konstigt att cp/damp etc... alltid förknippas med barn... hur ofta har man inte hört skällsord som "cp barn, damp barn" etc..
som att sjukdomen går över när "barnen" blir större...
det kan ju bara bero på att de som kallar folk för det antingen själva är barn eller inte blivit riktigt vuxna.?

äsch, my 2 cents
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kotten_1



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 23
Location: Nykvarn

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 22:46 pm    Post subject: Reply with quote

DooM, Man ser oftast på barnen om dem har dom svårigheterna. Tyvärr går det också ut över alla barn. Eftersom dom som är vuxna med diagnosen har lärt sig lite bättre hur man skall kunna hantera problemet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kotten_1



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 23
Location: Nykvarn

PostPosted: Wed Jun 11, 2003 22:47 pm    Post subject: Reply with quote

DooM, Man ser oftast på barnen om dem har dom svårigheterna. Tyvärr går det också ut över alla barn. Eftersom dom som är vuxna med diagnosen har lärt sig lite bättre hur man skall kunna hantera problemet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jun 14, 2003 23:39 pm    Post subject: Reply with quote

Kotten, det var det dummaste jag har hört...
nog för att topicen är VÄLDIGT GAMMAL, men man kan inte "SE" om barnet ifråga har "Damp" eller inte, det har inget med kroppen att göra, och det behöver inte synas på beteendet heller, det sitter i hjärnan..

så läs igenom Serpans fina artikel igen, och förklara dig, det var väldigt nedlåtande det där, och inkorrekt upplysning.

AAAAh!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bolero



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 731
Location: Skåne

PostPosted: Sun Jun 15, 2003 2:28 am    Post subject: . Reply with quote

&FLU|Serpent

Det var väldigt väldigt tagande det som du precis berättade om din son. Vi ungdomar borde veta bättre än att säga ord för handikappade.
Väldigt starkt av dig serp.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Eclipse



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 180
Location: Borås

PostPosted: Sat Jun 21, 2003 21:52 pm    Post subject: Reply with quote

Jag var nere på västkusten i Varberg på midsommar. Vid 23 tiden satt vi och åt sveriges godaste kebab på resturangen "Campino". Det var inte för varmt där nere vid kusten eftersom det nästan blåste kuling också.

Jag satt och skakade lite på benet, ni vet som man gör när man fryser och äter samtidigt. Så har jag en tjock, ful, kaxig, tyken tjej i ryggen mittimot mig. Som vänder sig om och säger:

- Va fan, har du damp eller?

Jag vände mig om och tittade henne i ögonen då jag svarade:
- Nej, vad får dig att tro det?

Så tittade hon mig i ögonen i en stund och sa:
- Kan du hålla käften, vi äter här.

Då tänkte jag.. vem frågade vem egentligen? Efter ett tag utlöstes ett hyffsat bråk utanför Campino. Det var när jag och mina kompisar inte orkade med henne och hennes två "bodyguards" till killar (som också käftade emot). Men vi behöver inte gå in på bråket..

Det jag ville komma fram till är att man sitter och äter vanlig kebab som allt annat folk, men skakar lite för att man fryser. Så tror en jobbig jävla slyna att man är på väg att få nervösa sammanbrott pga diagnosen damp/adhd. Fy fan vilket samhälle vi lever i. Usch! Usch!

Folk får börja tänka sig mer för vad de säger. Visserligen tror jag att hon ville ha bråk medvetet eftersom hon bara började sådär. Hon trodde väl att hon hade stans största bodyguards till killar. Men jag kände ungefär 20 personer där så jag stod på mig. Undrar om hon ångrar det nu efteråt..

Men alltså den blicken hon hade.. "Har du damp eller?".. omg! Om jag nu hade haft damp så hade jag kastat omkull henne direkt. Men det fick jag göra sen ändå eftersom hon aldrig gav sig förrän jag och min kompis var färdiga. Ska inte spamma ner topicen mer nu..

Usch! Blir bara så sur på folk som inte vet vad de pratar om...

/Eclipse
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Hall of fame All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies