HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Brev från Telia.
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 11:10 am    Post subject: Reply with quote

Alla Telias kunder har fått ut nya avtalsbeskrivningar...

Och nej, dom får göra precis som dom vill när dom är inne på DC,kaazza eller nåt annat p2p program...

Dom går ju inte in i din dator och kollar...dom loggar din ip och kollar vad du delar ut provar att tanka hem och sen tar dom kontakt med din isp leverantör...
Back to top
View user's profile Send private message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 11:14 am    Post subject: Reply with quote

okej..... men om man har sån grej som gör att man inte kan ladda hem från en då kan dom väl inte sätta dit en?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 11:16 am    Post subject: Reply with quote

ShadoW wrote:
okej..... men om man har sån grej som gör att man inte kan ladda hem från en då kan dom väl inte sätta dit en?


Vet inte riktigt hur det där funkar , men dock är det så att har du ett spel,film eller program utdelat så bryter du mot copyrightlagen.. så var inte säker på att ni klarar er....

Enda sättet att klara sig är så klart ett fakeshare..
Back to top
View user's profile Send private message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 11:25 am    Post subject: Reply with quote

Quest wrote:


Enda sättet att klara sig är så klart ett fakeshare..


tack Quest du sätter orden i min mun Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 17:58 pm    Post subject: Reply with quote

men om dem e inne på dc säg... delar inte dem ut "pirat kopierat" material själva då?
Back to top
View user's profile Send private message
vessey



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 810

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 22:31 pm    Post subject: Reply with quote

Bra poäng.... Håll er på de servrarna på 80 GB plus.... Så mycket lär de aldrig orka dela Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 23:16 pm    Post subject: Reply with quote

DukeSwe wrote:
men om dem e inne på dc säg... delar inte dem ut "pirat kopierat" material själva då?


Troligen fakeshare eller undantagsregler för just dom...
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Wed Feb 19, 2003 0:02 am    Post subject: Reply with quote

det tvivlar jag STARKT på.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Feb 20, 2003 13:28 pm    Post subject: Reply with quote

Hur gick det för dig med det här Widing...Har du fått veta nåt mer....
Kan ju vara rätt intressant och veta om man ens ska försöka gå in på DC nå mer...
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Feb 20, 2003 13:41 pm    Post subject: Reply with quote

Om du som du säger aldrig haft den filmen på din dator så kan du ju inte heller ha delat ut den. Ta kontakt med Telia och säg det, sen är bollen deras igen.

Till er som tycker att ni ska stämma APB eller Telia för intrång, varför inte stämma alla som laddar ner ert stöldgods? Razz

Dessutom tror jag inte Telia darrar om Warner Bros hotar att stämma dem. Så små är faktiskt inte Telia och Warner Bros är visserligen stora, men deras skulder är gigantiska. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Thu Feb 20, 2003 14:41 pm    Post subject: Reply with quote

Schwopp|Quest wrote:
Hur gick det för dig med det här Widing...Har du fått veta nåt mer....
Kan ju vara rätt intressant och veta om man ens ska försöka gå in på DC nå mer...


Har inte fått något mer brev så troligtvis var det som du sa; bara en varning. Har inte ringt till dem om det var det du menade.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Thu Feb 20, 2003 14:44 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Om du som du säger aldrig haft den filmen på din dator så kan du ju inte heller ha delat ut den. Ta kontakt med Telia och säg det, sen är bollen deras igen.

Saken är väll den att jag har haft den på datorn. men inte mer än typ 30 mb. Jag försökte downloada den och då lägger den sig ju i received files som jag hade delad. Tycker dock det är lite löjligt att skicka brev för en film som inte ens är fullständig. Tror inte ens att det gick att se på de lilla jag fått hem av filmen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Feb 20, 2003 14:54 pm    Post subject: Reply with quote

man kan alltid se delar av filmer... mpg kan man se direkt delar av. avi-halvor kan man fixa till med divfix (i de flesta fall). Om du hade en viss del av filmen utdelad och de lyckades ladda ner och titta på den så grattis...

En variant är ju att zippa filmerna... får du måste man väl ladda ner hela filen för att det ska funka väl? sen kan man ju byta namn på zip-filen (kan du iofs på vanliga filmer med)...
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Thu Feb 20, 2003 14:57 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
man kan alltid se delar av filmer... mpg kan man se direkt delar av. avi-halvor kan man fixa till med divfix (i de flesta fall). Om du hade en viss del av filmen utdelad och de lyckades ladda ner och titta på den så grattis...

En variant är ju att zippa filmerna... får du måste man väl ladda ner hela filen för att det ska funka väl? sen kan man ju byta namn på zip-filen (kan du iofs på vanliga filmer med)...


Jag kan inte alltid se på bara delar av filmer, ibland kan jag inte ens ta bort dem :/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Netforce



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 102
Location: Sweden/Stockholm

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

jag delar ut över 200 GB men bara mp3.. inge filmer lr spel sånt köper jag om de är nåt jag vill..

har 145 org dvd filmer samt 126 org spel. inget pirat inte.

senast köpta är Nightfire... körde en PK tyckte den avr så bra raderade den och gick och köpte den.. ajg testar spel först innan ajg bestämmer om jag vill behålla den eller ta bort spelet. Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 22:11 pm    Post subject: Reply with quote

Så fort en film är klar lägger jag in den på en skiva, får den inte plats slänger jag den efter att ha kollat på den.
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 22:55 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Så fort en film är klar lägger jag in den på en skiva, får den inte plats slänger jag den efter att ha kollat på den.


helt rätt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kakan



Joined: 29 Nov 2002
Posts: 4
Location: Sthlm

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 17:04 pm    Post subject: Reply with quote

När man ser att ni funderar på att använda er av fake share så börjar man undra vilka hubbar som inte direkt sparkar ut er för det. Där jag brukar bo lite då och då finns det strikta restriktioner på vad man får och inte få lov att ha utdelat. Sen gör det knappast saker sämre att undre share gränsen ligger på 100GB samt att bara vissa ISP'er släpps in.
Om någon användare upptäcker att man skulle fake share'a så brukar detta komma fram till någon op ganska fort. Sen brukar op'arna köra någon koll lite då och då för att kolla igenom så att allt är "fair" vad det gäller share'sen.
Sen när jag går in på de hubbar där jag brukar hålla till finns det även lite rolig text om att Bill Clinton skulle ha skrivit på något roligt avtal som gör att man inte kan åtala någon för att ha filerna på sin disk. Istället gäller problemet den person som laddat upp filerna där. Det finns en mening med att jag inte nämner hubbarnas namn då man kan vara säker på att tråkigt APB folk finns överallt. Det är lite tråkigt att den svenska jante-lagen alltid ska penetrera allt. Själv undrar man varför någon vill jobba på APB? Har man blivit illa vaggad som litet barn eller har man aldrig tidigare fått vara elak mot människor tidigare?
Sådana elakingar som finns på APB borde ta till sig av "sköt dig själv och skit i andra-stilen" mer. Sen tycker jag att dom kan koncentrera sig på att skrämma företag istället för någon stackars fjortis som sitter hemma och dl'ar lite filmer, program och spel.
Jag måste förresten säga imot mig själv lite så här direkt. Om det är någon som laddar ner spel, program eller film och sedan säljer dessa till andra personer ska dom både ha böter och skaka galler. Detta är helt fel och missgynnar kreatörerna på ett mycket mer skadligt sätt än vad som annars blir resultatet när folk dl'ar det ena och det andra.
Den enda känsla jag får i maggropen när jag tänker på APB är en blandning av oförstånd och ilska. Det räcker med BSA vi behöver ingen svensk motsvarighet.

Nu har jag tråkat er tillräckligt här.. återkom gärna med mer inputs!
/kakan - där du minst anar..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 23:52 pm    Post subject: Reply with quote

Folk jobbar väl på APB för att dom inte har lust/inte kan göra nåt annat men behöver pengar? Jag hade nog gjort detsamma om jag hade varit i en liknande situation. Hur vet vi "vanligt" folk att dom på APB inte laddar ner själv? Eller dom kanske inte är emot nedladdning av filmer mm. utan att dom bara jobbar åt APB för pengarna? Man kan ju bara gissa... eller jag gör det varjefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 3:49 am    Post subject: Reply with quote

Sorcerer wrote:
Folk jobbar väl på APB för att dom inte har lust/inte kan göra nåt annat men behöver pengar? Jag hade nog gjort detsamma om jag hade varit i en liknande situation. Hur vet vi "vanligt" folk att dom på APB inte laddar ner själv? Eller dom kanske inte är emot nedladdning av filmer mm. utan att dom bara jobbar åt APB för pengarna? Man kan ju bara gissa... eller jag gör det varjefall.

lixom, dricker vanliga poliser hembränt och röker marjiuna? klart vissa gör... alla är ju normala. klart folk från APB sitter o tankar wärch.. deras ungar gör säkert oxå det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies